Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szymoniak

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
10 promil to jeszcze nie góry...
Wystarczająco, żeby pojazd "zbiegł" ;)

2
Jak zbiegła? No normalnie. Powietrza nie miała a ręczny jak to ręczny. Pewnie był "dobrze" wyregulowany. Pojechała ze zwalonymi bateriami. Tam jest spadek jak w górach. Nic dziwnego, że pojechała. Natomiast za niepodpłozowanie to raczej ktoś odpowie...

3
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 13 Listopada 2017, 17:38:57 »
No to jednak nie do końca. W takim razie to jeszcze co innego. Fajnie by było gdybyś coś takiego znalazł, bo powiem szczerze, że ciężko o takie dane.
Temat się robi ciekawy. Tym bardziej, że często mówione jest, że jak ma być np. 120 km/h to ma być 120. A chętnie sam się dowiem, bo po prostu nie wiem.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 13 Listopada 2017, 17:21:09 »
No właśnie @Jaco. To jest najlepszy przykład. Dlatego wydaję mi się, że po prostu gdy maszyna jest 'świeża' to te załóżmy 120 to rzeczywiste ~122/123 a po starciu obręczy to jakieś ~117/118. Tu jest gdzieś ta tolerancja. Jednak trzeba pamiętać, że na taśmie zawsze ma być maksymalna dopuszczalna Vmax niezależnie od tego, jak to się odnosi do rzeczywistości. To niestety jest wada prędkościomierzy tego typu.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 13 Listopada 2017, 17:09:44 »
@Niebugocławowi chodzi o to, że grubość obręczy wpływa na odniesienie prędkości danego pojazdu do rzeczywistości. Im obręcze grubsze, tym koła większe. A wiadomo, że im większy promień koła tym większa prędkość względem jego obrotów. Wskazania prędkości w przypadku Haslerów to prądniczka na maźnicy. Prędkość na prędkościomierzu jest wskazywana właśnie na podstawie ilości tych obrotów. Różnica jest taka, że gdy maszyna wyjeżdża ze świeżymi butami prędkość rzeczywista jest większa niż za 2/3 lata gdy, obręcze będą starte. Dwa dni z rzędu możesz jechać tym samym pociągiem w tym samym rozkładzie i na jednej lokomotywie jesteś wszędzie ledwo na plan a na drugi dzień na maszynie z grubszymi obręczami jesteś wszędzie po 2-3 minuty przed planem. A teloc zawsze wskaże tyle samo, bo ilość obrotów koła nie maleje.
Dobrą radą jest na to Radar Dopplera lub GPS. Ten pierwszy wiem, że jest na Flircie3 i podobno niezależnie od zużycia kół (monobloki) prędkość pojazdu w odniesieniu do rzeczywistości zawsze jest taka sama. A GPS-y to są już chyba prawie wszędzie.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 12 Listopada 2017, 13:45:25 »
Oczywiście i tak jest. W Bt-1. Jednak jakoś w okresie maja ktoś wprowadził zmianę, żeby wywalić stację węzłową a wprowadzić "najbliższy posterunek rewizji technicznej" czyli zazwyczaj tam, gdzie jest warsztat. I teraz tak jak pisałem, przykładowo padasz na teloc'a w Kozłowie a przepis pozwala jechać do Warszawy. Tu mam na myśli te 200km. A pomocy wysyłać nie trzeba, bo przepisy pozwalają jechać dalej. Było to kuriozalne. Nie minęły może 2 miesiące kiedy się z tego wycofano. W styczniu w całkiem nowej formie będzie zupełnie nowa, inna instrukcja.
O Twoim ego napisałem, bo odpowiedzi i odniesienia do innych użytkowników, w tym też do mnie we wcześniejszych Twoich wypowiedziach zawierają uszczypliwość i cynizm. Są na forum użytkownicy którzy mają większe i mniejsze pojęcie o kolei i sprawach z nią związanych. Jednak nikogo nie stawia to w obliczu wyższości nad drugim.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 12 Listopada 2017, 00:00:04 »
No chyba lepiej jechać na spotkanie lokomotywie pomocniczej, niż czekać aż ona przejedzie te 200 km. Na szczęście ta stacja węzłowa zniknie niedługo.

Nikt tu nie mówi o lokomotywie pomocniczej. Był przepis, zniknął. Dokładnie mówił o tym, że z uszkodzonym prędkościomierzem możesz jechać do najbliższego posterunku rewizji technicznej. Przykład: prędkościomierz pada Ci w Kozłowie a prowadzisz pociąg w stronę Warszawy. Dlaczego ktoś miał by Ci wysłać lokomotywę pomocniczą? Przepis pozwala Ci jechać to jedziesz. Jeżeli więc twierdzisz, że oceniając prędkość "na oko" będziesz jechał do Warszawy to gratuluję. Wycofali się z tego instruktorzy, centrala, a jednak Twoje ego pozwala Ci uznać to za słuszne. Wieziesz ludzi sugerując się swoim odniesieniem odczucia prędkości? Czy może będziesz liczył słupy jak za czasów trakcji parowej, gdy prędkościomierzy nie było? Bo nie wiem na jakiej podstawie dojedziesz.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 11 Listopada 2017, 22:18:12 »
Nie wiem jak w innych zakładach, natomiast w moim do najbliższej stacji węzłowej. Były niedawno zmiany, że ma być do najbliższego posterunku rewizji technicznej, jednak odstąpiono od tego.. No bo jak jechać z niesprawnym prędkościomierzem np. 200 km? Dlatego zostało po staremu.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 11 Listopada 2017, 17:41:24 »
To jest taka guzik prawda.
Co jest guzik prawdą. Że telocki skaczą?

Caly watek poswiecony jest wskazaniom predkosci bez dywagacji o szczegolnym stanie urzadzen pomiarowych.

Zboczyliśmy z tematu, jednak wydaję mi się, że to forum po części kolejowe i o tym rozmawiamy.

Dodam więcej patrzenie pod kątem, już fałszuje wskazanie danej prędkości, po prostu trzeba Haslera wyczuć ;).
Nie mówimy już o tym pod jakim kątem jest ustawiony i jak wskazuje gdy siedzimy z lewej strony, a gdy siedzi ktoś z prawej, np. kontroler czy instruktor.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 11 Listopada 2017, 05:15:11 »
A ja miałem taki prędkościomierz, co to pokazywał 0. I co z tego? Piszesz o niesprawnych prędkościomierzach.

Owszem. I co z tego? Nie zawsze możesz wypiąć lokomotywę. Kolega pytał jak jest, a Ty stwierdziłeś, że to nie prawda, że prędkościomierze skaczą. Więc piszę prawdę.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 10 Listopada 2017, 17:22:33 »
Nie do końca. Ja ostatnio na jednej z maszyn miałem rozrzut od 118 do 125, a na jeszcze innej z 35 na 45. A nawet na którejś 07-10xx zdarzyło mi się, że w B kabinie trzymałem 120 pod krechę, a w A kabinie 105. Daj bóg, że nie odwrotnie. Jeden Teloc wykazuje i co ważne rysuje ładnie, a drugi skacze i rysuje tak jak wskazówka zaszaleje.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek na przejeździe kolejowym w Bartoszewie
« dnia: 25 Października 2017, 13:27:33 »
Czyli po wyplacie odszkodowania dla wlasciciela szynobusu moze dochodzic zwrotu od sprawcy wypadku. Jednak sprawca musialby byc przynajmniej nietrzezwy, reszte doczytaj w warunkach jakiejs umowy.
Dlaczego musiałby być nietrzeźwy Krzysiek? Taki przykład:
Wypadek w Mostach k/Lęborka. Ubezpieczyciel oskarżonego jednocześnie jest oskarżycielem posiłkowym przy spowodowaniu katastrofy w ruchu lądowym. Wnioskuje o zrzucenie całkowitej odpowiedzialności materialnej na sprawcę wypadku mimo, że jest trzeźwy. Prawie to dochodzi do skutku, jednak w trakcie procesu oskarżony umiera na serce. I przecież nie był nietrzeźwy.
Prawnikiem nie jestem ale wydaję mi się, że to nie zawsze tak działa.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 19 Października 2017, 22:47:08 »
Tam już się coś działo między nimi od dłuższego czasu. Wcześniej jeździły pociągi PR-ów pod jurysdykcją SKM Trójmiasto. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie, ale to już trwa od grudnia tamtego roku.
Co do zmian, teraz L273 Wrocław - Szczecin, czyli popularna Nadodrzanka też zostanie nagrodzona pokaźną ilością oraz wydłużeniem relacji pociągów obsługiwanych przez IC. Spowodowane jest to zamknięciem planowym odcinka na Lini 354 Piła - Poznań PoD i gruntownym remontem.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Uniknione zderzenie czołowe w Woranowie
« dnia: 18 Października 2017, 17:04:27 »
Komisja kolejowa określa przyczynę co w konsekwencji określa winę podmiotu. Stroniłbym jednak od sugerowania, co mogło się stać. Być może kolega ma rację, być może nie. Ta stacja jest charakterystyczna z kilku aspektów. I czynników mogło być wiele.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Uniknione zderzenie czołowe w Woranowie
« dnia: 18 Października 2017, 13:32:38 »
Powstrzymaj się kolego od takich uwag. Każdemu, nawet najstarszemu fachem coś takiego może się zdarzyć. A ocenę winy pozostawiłbym komisji powypadkowej.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 23 Września 2016, 20:08:49 »
Kiedy to zmieniono, bo chyba nie jestem na bieżąco?

17
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 22 Września 2016, 23:11:44 »
Nie przypominam sobie by coś miała nadzwyczajnego. Po za grubszymi drzwiami do maszynowni, otwieranymi w drugą stronę niż normalnie. No i przesuniętym na środek nastawniku.

Anteny chyba tylko zostały dwie bo i tak trzeba przełączać z jednego manipulatora na drugi. Ma przesuniętą kolumnę nastawnika, zupełnie inną kabinę i 5 boków zamiast 6 :)
I jest cichutka :)

18
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Marca 2015, 18:28:21 »
Nigdy w życiu. Już sobie poradziłem. Daj kobiecie komputer... ;)

19
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Marca 2015, 17:56:13 »
Widzę, że WOŚP wsparł ;D

20
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 04 Marca 2015, 19:32:34 »
Nawet trzy sa ;)
To jak to jest, że Intercity Szczecin robi w Warszawie jeden, potem drugi i jak oba nie zdane to już należy zwracać wszystkie koszta związane z 2 letnim szkoleniem?

21
Tabor / Odp: Windows kontra EP09
« dnia: 09 Grudnia 2014, 23:47:07 »
Na EXE 1240 nie ma problemu. Problem dotyczy 1188 i co najciekawsze, tylko na niektórych trasach.

22
Tabor / Windows kontra EP09
« dnia: 09 Grudnia 2014, 22:41:28 »
Witam.
Krótko i na temat. Wstawiam jako lok sterowany EP09( obojętnie który numer i kabina czy to 005 czy 022) i ładuje na TD. Wszystko pięknie i ok, nie ma problemu. Natomiast Gdy wstawię lokomotywę na Drawinowie czy L53/61 wywala najpopularniejszy błąd Windowsa (załącznik). Komunikat pojawia się po wrzuceniu nawrotnika jazdy w kierunek. Obojętnie czy w tył czy w przód. Nie ma więc szansy na jaki kolwiek inny ruch. Exe zaktualizowane zgodnie i po kolei z instrukcjami autora (1188kB).
Poniżej załączniki błędu, log z TD oraz log z Drawinowa.
Przed kilku dniami taka kombinacja taborowa i trasy działała, nic nie było zmieniane, z dnia na dzień pojawił się błąd. Windows 7 (nie aktualizował się)


23
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 28 Maja 2014, 22:16:18 »
Chyba znowu szykują się strajki. W sumie.. dawno nie było.

24
Forum / Odp: Kolekcja fajnych tekstów, czyli polska język trudna
« dnia: 08 Maja 2014, 00:06:59 »
Mieszkam w wielkim mieście, mam dyskotekę i takie tam:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25227.0.html

26
Witam.

Z okazji świąt mam chwilę czasu żeby cokolwiek napisać i zrobić coś na swoje forumowe konto. Postanowiłem więc omówić jak krok po kroku pobrać upragniony przez większość użytkowników program 3ds max. Program powstał w 1990r i jest stworzony przez firmę Kinetix, która później przekazała produkt firmie Autodesk. Służy on do tworzenia różnych  animacji i filmów w którym powstały między innymi polska animacja pt.: "Katedra" i fragmenty filmu "Władca Pierścieni" oraz wiele znanych gier komputerowych. Można też w nim tworzyć Maszynę (trasy, tabor, modele itd.). Cena licencji bez okresowej to koszt ok. 17 000 zł netto i 21 000 brutto. Jest to jeden z najbardziej znanych programów do tworzenia grafiki komputerowej na świecie.
Opisany poniżej tutorial jest tylko i wyłącznie sposobem dla studentów, gdyż przy rejestracji trzeba podać uczelnię, na której się uczymy oraz tryb dzienny/zaoczny.



Krok [1] - wymagania systemowe.

Na dobry początek warto sprawdzić, czy program, który zamierzamy ściągnąć będzie płynnie wykonywał różnego typu operacje jak i będzie po prostu płynnie działał.
Sprawdźmy więc wymagania systemowe.
Wchodzimy w witrynę internetową pod adresem : http://www.autodesk.pl po czym wybieramy opcjonalnie zakładkę PRODUKTY, a następnie 3ds Max:


Gdy przejdziemy już do produktu, wyświetlą nam się różne opcje z lewej strony, w tym wymagania systemowe:

Po kliknięciu otworzy nam się nowa karta, bądź okno z możliwością wybrania wersji programu od roku 2008 do 2015. Łącznie 8 wersji. Z reguły im nowsza, tym płynniej program działa. Minimalne wymagania są dobrane tak, by czas wykonywania operacji nie był dłuższy niż 10s. tak jak informuje producent, natomiast z tym bywa różnie.


Krok [2]
- rejestracja.

Stwierdziliśmy, że chcemy pobrać program 3ds max. Wchodzimy więc pod adres http://www.autodesk.com/education/student-software( niestety tu zaczyna się obsługa strony po angielsku). W zależności na jakiej uczelni się uczymy wybieramy :
  • Secondary -               studia zaoczne, wieczorowe itp.
  • College & University - studia dzienne i uniwersytety

Po czym wybieramy poniżej z zakładki "Popular" 3ds max. W tym momencie przenieśliśmy się to wstępnej strony rejestracji i wybieramy opcję create account - czyli utwórz konto:


Rejestracja polega na podaniu swoich danych(kraj pochodzenia,data urodzenia, czy jesteśmy studentem,nauczycielem czy wykładowcą, nazwy uczelni, miejsca nauki i zamieszkania, adresu e-mailowego) Trzeba wybrać sobie nowe hasło do konta oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych. Gdy przejdziemy rejestrację dostajemy wiadomość e-mail na naszą skrzynkę by aktywować konto i wchodzimy w przesłany link. Nasz konto zostaje aktywowane a My możemy przejść do pobrania programu.


Krok [3] - pobieranie.

Jesteśmy zarejestrowani i zalogowani na stronie producenta autodesk. Wchodzimy w link: http://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max.
Jesteśmy już na stronie produktu do pobrania. Jedyne co musimy zrobić to wybrać wersję programu, jego język oraz rodzaj systemu operacyjnego naszego komputera.
Po załadowaniu się skryptu odnośnika do porbania pojawia nam się na dole ikona INSTALL NOW:

I nasz program zaczyna się pobierać. Myślę, że z instalacją już każdy sobie poradzi.
Dziękuję za okazaną pomoc koledze Benkowi, który to niezależnie od pory dnia czy święta jest na posterunku.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt, Szymon.

Przyklejam.
Benek

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3ds max - instalacja
« dnia: 10 Kwietnia 2014, 19:54:40 »
Na stronie autodesk.com można sprawdzić wymagania minimalne i optymalne dla każdej wersji. Jeśli spełniasz optymalne, partycja zasadnicza, czyli z plikami systemu jak najbardziej jest odpowiednia. Jeżeli zaś jesteś na pograniczu, proponowałbym bym partycję gołą, to znaczy taką, na której nie ma plików wsadowych itp.
Co ciekawsze, im nowsza wersja, tym mniejsze wymagania.
Na dysku 500G, 4G Ram i Procesorze 2,5Ghz 3ds max 2014 chodzi o wiele szybciej niż 2011, który wczytuje się po pięć razy tyle co najnowsza wersja. Czasem warto też pamiętać, że komputer "zawalony" różnymi syfami(czyt. wirusami) chodzi o wiele wolniej, a darmowe antywirusy proponowane przez Windows nic nie dają.
Pozdrawiam.

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: Własna sceneria? Spróbujmy.
« dnia: 06 Kwietnia 2014, 18:01:58 »
Otóż problem został rozwiązany. Problem polegał na wersji jak i aktualizacji skryptów. W wersji 64-bitowej 2011 trzeba zaktualizować skrypty, a potem jeszcze odświeżyć. Dziękuję Wam, w szczególności adsimowi, który przyczynił się do rozwiązania problemu.

Fatalnie sformatowałeś tekst. Poprawiłem. Otwieram na prośbę autora.
Benek

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: Własna sceneria? Spróbujmy.
« dnia: 06 Kwietnia 2014, 13:53:30 »
Pocieszające. I właśnie to pokazuje jak łatwo udowodnić, że hasło niektórych moderatorów "zrób sam" jest całkowicie mylne, gdzie jest coraz mniejsza możliwość na poszerzanie oprogramowania Maszyny. Z całym szacunkiem ale jak tak będzie, to upadnie to wszystko.


  Dodano: 06 Kwietnia 2014, 13:55:42
Ktoś kiedyś pisał, że w ścieżce nie powinno być spacji.
W takim razie jak zastąpić spacje tam, gdzie jej usunięcie powoduje łączenie się odrębnych wyrazów?

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Własna sceneria? Spróbujmy.
« dnia: 06 Kwietnia 2014, 13:32:18 »
A czas nas goni.. Maszyna stoi w miejscu i już nawet 3ds jej nie chce.

Strony: [1] 2 3 ... 13