Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakisrandomowynoob

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Grudnia 2023, 13:58:12 »
To nie to, po prostu pozostałości po starym modelu cystern, który wyleciał z paczki a wpisy zostały.

2
Chyba o CA/SHP chodzi, a nie radiostop? W każdym razie, F12 i włączasz "debug mode", wtedy wyłączają się urządzenia czujności.

3
Trasy / Odp: Sygnalizatory próby hamulca - L053.
« dnia: 03 Listopada 2023, 10:56:49 »
Sygnały próby hamulca. 1 - hamuj, 2 - luzuj, 3 - hamulce w porządku.

Na przyszłość, jak czegoś nie wiesz odnośnie sygnałów/wskaźników, to znajdź sobie instrukcję E-1, tam wszystko jest napisane.

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 18 Sierpnia 2023, 20:53:56 »
Może dodam jakiś mechanizm w samym programie by nie trzeba było manualnie edytować tego pliku. Domyślnie wpisanych w plik jest niewiele reguł, dotyczą lokomotyw, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ten plik rozbudować i dołączyć do aktualizacji.
To ja na chwilę obecną podrzucę moją propozycję przeniesioną na kod, jakby ktoś chciał u siebie zastosować. (starter/reguly.txt)
B_111A,B_141A,B_Gorlitz78,Bautzen7x,Bautzen8x
Bautzen86,Gorlitz77,Gorlitz79,Gorlitz81

5
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 10:59:44 »
Na pewno działało EU07 (i 4E, i 303E) <-> ET22, wszystkie cargowskie. Jestem też prawie pewny, że raz mi Dragona na ET22 zmieniło, ale pamięć bywa zawodna i musiałbym jeszcze raz sprawdzić by potwierdzić.

6
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 15:26:28 »
Mam pomysł jeśli chodzi o losowanie tekstur: przy losowaniu tex starter czasami zmienia typ lokomotywy, więc czy nie dałoby rady zrobić mieszania podobnych typów wagonów? Chodzi mi o zmiany typu losowy Bautzen wśród 111A czy mieszanie typów węglarek. Oczywiście jako opcja do odznaczenia.

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Biała tekstura
« dnia: 16 Maja 2023, 16:46:30 »
Plik .mat zrobiłeś?

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Kwietnia 2023, 16:11:19 »
Misja węgiela_noc, Tm30 przez dobre 20 minut nie chce wypuścić z depo. Podmieniony jest tylko gagar na nowy model i skład węglarek na inny o tej samej długości. Załączam log i errors (w 7z bo strasznie srogi log wyszedł).

Załącz log/error będzie lepiej wiadomo których tekstur nie ma.

Brakuje textures/bruchniewo/#dach (u mnie w logu tego nie ma bo sobie naprawiłem).

Edit1: pomieszały mi się nazwy scenariuszy, oczywiście chodziło o węgiela_noc, w końcu na węgielb wracamy na depo, a nie z niego wyjeżdżamy.
Edit2: Błąd w opisie, nie w scenariuszu. Po wyjechaniu przed Tm31 dostajemy Ms2.

9
Symulator / Odp: Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 15:40:39 »
Najczęściej stosuje się ED, czyli elektrodynamiczne, gdzie pojazd hamuje silnikami i tylko dohamowywuje pneumatyką. EP to hamowanie elektropneumatyczne, tzn. sygnałami elektrycznymi steruje się hamulcami osobno w członach. Taki system (choć inaczej kontrolowany) zastosowany jest w zwykłych EN57. PN to zwykłe hamowanie pneumatyczne, gdzie hamowanie wywołuje się spadkiem ciśnienia w przewodzie głównym. PS to próba szczelności, na tym się nie jeździ.

10
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 05 Marca 2023, 14:17:01 »
chciałbym tam pociągnąć drogę
To może być dość trudne, bo z tego co mi wiadomo, to wymaga zabawy w rainstedzie. Próbowałem kiedyś przez notatnik drogę dorobić i wyszła bardzo ładna, asfaltowa tęcza. Ale jak jest na to prostszy sposób, to się chętnie dowiem, bo na EC na zakładzie bym parę dróżek ulepił i może w końcu spróbował przepchnąć je do paczki.

11
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 19:11:39 »
  - Wstawianie includów zamiast node model.

Strasznie trudno będzie wtedy przestawić/usunąć coś w przypadku, gdyby z jakiegoś powodu nie pasowało, a już się raz zapisało i wyszło z edytora. Nieraz przy samym EC zdarzało mi się przegapić jakieś lewitujące drzewko, ustawienie tego od razu w includzie bardzo utrudniłoby jego zlokalizowanie w plikach i usunięcie. Chyba, że będzie opcja przesuwania już ustawionych obiektów. Wiem, sprawdzać przed zapisem, ale jak się robi coś wieczorami to niekoniecznie wszystkie styki w głowie chodzą poprawnie i łatwo idzie coś pominąć.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Stycznia 2023, 17:26:47 »
Lekko podrdzewiały i pomazany kibelek EN57-810, stan na 27.12.2022, Obydwa boki i czoła
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/EN57-810.zip

Oklejony "rekin" SA139-026, stan również na 27.12.2022, jeden bok i jedno czoło
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/SA139-026.zip

Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

13
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 28 Listopada 2022, 08:11:11 »
Właśnie nie kojarzę, abym coś grzebał zbytnio, ale przejrzę

Edit: no nic nie grzebałem. Ostatni raz, kiedy bawiłem się w jakieś textures.txt to było przy robieniu dodatkowego mmd do czarno-białych kibli, a to wyszło chyba w 22.08, tam textures przeszukałem i żadnego komentarza nie było.

14
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Listopada 2022, 20:50:03 »
Po obróceniu pojazdu wieloczłonowego i próbie zmiany pojazdu na inny, dzieją się dziwne kwiatki. W przypadku pojazdów o różnej ilości członów (np. EN57 <--> EN71) po prostu wywala "Argument out of range", jednak przy pojazdach o tej samej ilości członów (np. EN57AL <--> 36WEa czy nawet między różnymi ALkami) starter podmienia każdy człon poza ostatnim, obraca wszystkie, jednak ustawia w kolejności takiej, jak nieobrócony pociąg (np. dla 31WE konfiguracja po zmianie wygląda na A-B-C-A). A zresztą, screeny chyba to lepiej to opiszą niż moja paplanina.

15
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 06 Listopada 2022, 17:08:29 »
Ja też tak mam, jest to związane z tym, że na chwilę obecną wszystko jest na "node" a nie "include" w pliku scm (chyba tak to działało). Jak już wszystko będzie ukończone, to przekonwertuję.

16
Wyświetlacze z EN57AKM-1643. Mazowieckie Impulsy posiadają jak nie takie same, to bardzo podobne. Czołowy niestety ze skosu i lekko ucięte od dołu bo drona ani zooma x100 nie mam aby było to dobrze całe widać. Spotkam Impulsa tak aby się dało go lepiej ofocić to wtedy podrzucę stricte Impulsowe.
https://eu07.pl/userfiles/27862/Tablice%20stara%20AKM.7z

Na prośbę autora wątku dorzucam wyświetlacze do 4 innych kiblopodobnych (AKM-1611, AL-1654, AL-1717 i AL-1766) i dodatkowo jednego Impulsa 2 warszawskiego SKM. LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Set%20tablic%20W%C5%9Ar%20%231.zip
AKM w paczce to ten nowszy, jakoś te ex-choppery przestają się pojawiać jak akurat ich do czegoś potrzebuję, a tak to zawsze ich pełno.

Więcej kibli! W kolejnej paczuszce zamieściłem aż 11 różnych turbokibli: Chopper EN71KM-101, Stare AKM-1572, -1573, Nowe AKM-1590, -1616, -1640, -1713 i niezidentyfikowany, AL-1662, -1798, -1902, a na deser 2 nowe EZTy: Elfa EN76-010 i Impulsa 45WE-008. LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/Set%20Tablic%20W%C5%9Ar%20%232.7z

Wyjątkowo mniej materiałów, bo tylko jeden Impuls SKMW i sterowniczy Twindexx KM. LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/Wy%C5%9Bwietlacze%20Twindexx%20i%20Impuls%20SKMW.zip

17
Pomoc doraźna / Odp: Problem z zamykaniem scenerii
« dnia: 31 Sierpnia 2022, 22:15:22 »
Tak czasem bywa, wtedy masz 2 opcje: dłuższą, czyli wyłączyć pauzę, włączyć kursor Altem (chyba, że już masz włączony) i przez menu wysuwające się z góry wyłączyć którymś z przycisków, albo krótką, czyli zwykłe Alt+F4. Mi się to zdaża losowo, czasami w zależności od scenerii (np. na TD prawie nigdy mi nie wyskakuje menu pod esc). Od czego to zależy - nie wiem.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 20:01:48 »
Większość Elfów tak ma i tak też jest wpisane w readme (przynajmniej tak było jak ostatnio sprawdzałem). Jeśli chodzi o powód to rzeczywiście chodzi o klimę, ale z tego co pamiętam to nie o przypadek połamania pantografów, a grafitowy pył z ich nakładek, albo szybko brudził filtry, albo się przedostawał i wdychanie go (jak większości pyłów) byłoby niezdrowe.

19
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 30 Czerwca 2022, 22:15:43 »
Potwierdzam słowa @matek123. Kabinę wsadziłem jako niefunkcjonalną tylko w celu pokazania, jak wygląda model. Jak widać, wskazówka Haslera stoi "na sztorc", a screena wykonywałem na postoju. Aby to uruchomić, to trzebaby jeszcze chwilę nad tym posiedzieć aby to jakoś wyglądało i działało.

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 22 Czerwca 2022, 19:46:13 »
W sumie mała literówka, ale w opisie misji całkowo_v2_zdawczyb_paszw w opisie pisze, że po otrzymaniu rozkłady mamy wcisnąć, tłumacząc na Polski, klocka i przycisk 1. Poza tym scenariusz przejezdny i bardzo przyjemny.

21
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 16 Czerwca 2022, 21:46:16 »
Jak najbardziej tam wiele rzeczy jest różnych, sam przekładałem bo mnie to denerwowało w SKMkach, najlepiej przekopiować wszystko, co ma do czynienia z guzikami itd. w MMD.

22
Olmet ogólnie nie jest zainteresowany sprzedażą detaliczną. Na moim lokalnym wąskim torze podobno chcieli coś do rumuna kupić (podobno ST43, SP32 i Lxd2 mają parę podobnych części) i się nie dało. Chyba tylko na tony do huty.

23
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Czerwca 2022, 10:59:29 »
Pierwszy i drugi most na linii Wiliś-Pomianki lubi sobie zniknąć.

Na zdawczya_pus na terenie całej bazy wojskowej nie ma żadnych wagonów, mimo, że opis scenariusza każe jakieś zabrać.


Załącz errors.txt.


To problem jest chyba z modelem albo czymś z exe a niekoniecznie jakimiś błędami, które mogą wyskoczyć w errorsach jak chodzi o most. Z daleka most widać, ale jak jest się w takiej pozycji kamery jak na screenach, to po prostu znika. Na wszelki wypadek dołączyłem do obu błędów, może się coś ciekawego znajdzie jednak odnośnie tych mostów.

24
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 11 Czerwca 2022, 21:04:30 »
Przejrzałem wszystkie rodzaje SM42 w symulatorze, wszystkie mają animowany. Nie ma go natomiast SP42 i SU42, nad czym już siedzę, bo chyba ogarnąłem co za to odpowiada i mam nadzieję wypuścić niedługo działającą poprawkę do bugtrackera.

25
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 11 Czerwca 2022, 20:44:59 »
Ja bym się skupił na tym, by najpierw odkręcił ręczny, bo tu może być problem. Tryb manewrowy nie jest włączany automatycznie przez symulator, więc to raczej nie tu jest pies pogrzebany. CTRL+Num7 lub prawym przyciskiem myszy na kręcioła ze screena. Zakręcamy odpowiednio CTRL+Num1 lub lewym przyciskiem.

26
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 11 Czerwca 2022, 20:11:56 »
Musisz sobie wpisać w mmd, ale to jest dość dużo zabawy, aby to działało. Przekopiowanie pozycji kabiny z EW58 pomaga, bo jest +/- w tym samym miejscu, jednak switche itd. pewnie trzeba zmajstrzyć od nowa. Załączam jak wygląda kabina, abyś się nie bawił w to a potem uznał, że ci się kabina nie podoba i nie zmarnował czasu.

27
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 17:44:01 »
Drogi muszę się nauczyć robić, na pewno pojawią się na terenie EC oraz w mieście, to samo z resztą z placami.

28
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 16:46:44 »
Dzisiaj prezentuję pierwszą publiczną wersję odświeżenia scenerii EC Dobre.
Względem starej wersji różnice są tylko kosmetyczne - pojawiło się (dużo) więcej trawek i drzewek, postawione zostały semafory (na razie nie podpięte pod tory - i tak nie pełnią chwilowo żadnej funkcji), wyrosła niewielka farma, zmieniony został blok EC oraz ogrodzenie wokół, na terenie samego EC doszła nowa hala, dystrybutor paliwa dla lokomotyw i hala dla kaczki. Dodatkowo po jednej ze stron EC pojawił się zalążek miasta, a po drugiej powstaje osiedle.
Oczywiście, nie jest to koniec dekoracji, gdyż na terenie samego EC zostało dużo do roboty (planuję wstawić nowe drogi i wylać beton pod hałdą węgla), a i w mieście przydałoby się jeszcze zrobić właśnie drogi i place oraz jakieś inne dekoracje. Chwilowa wersja skupia się na stacji i łączniku z EC.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/EC_Dobre_zalesione-r2.zip
Wszelkie błędy typu lewitujące trawki itd. proszę zgłaszać w tym wątku. Bardzo chętnie przyjmę też porady nt. tego, co poprawić, oraz jak robić drogi i place.
Dzięki za pomoc i życzę miłej zabawy!

Edit: zapomniałem dodać: na chwilę obecną, drzewka i krzaki są cały czas jako "node" a nie "include". Ma to zapewnić możliwość ich łatwego znalezienia w plikach i relokacji w razie potrzeby. W paczuszce ze scenerią spakowane są również pliki t3d, umożliwiające pojawienie się drzewek przy tej formie plików.

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 22:15:05 »
Zestaw wagonów sypialnych UZ typu WLABm (zdjęcie poglądowe nie jest zawarte w żadnej z paczek, przedstawia wagon 62 22 70-78268-4)
WLABm 62 22 70-78268-4 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78268-4.zip
WLABm 62 22 70-78266-8 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78266-8.zip
WLABm 62 22 70-78301-3 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78301-3.zip
WLABm 62 22 70-78302-1 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78302-1.zip
WLABm 62 22 70-78291-6 Bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78291-6.zip
Jeśli ze względu na obecną sytuację w Ukrainie moderacja/administracja forum uzna, że zdjęcia w niepowołanych rękach mogą stanowić zagrożenie dla uciekających przed wojną, proszę powiadomić mnie o tym na pw, zdejmę zdjęcia z uploadu i wstawię z powrotem najwcześniej dopiero po zakończeniu działań wojennych.
Tradycyjnie, jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo.

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zdjęcia na tekstury SU46-035 i ST44-399
« dnia: 28 Kwietnia 2022, 17:43:34 »
https://stuff.eu07.pl/tekstury/ tu masz spis nieużytych zdjęć, SU46-035 ma nawet 3 zestawy zdjęć jeśli dobrze widziałem.

Strony: [1] 2 3