Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakisrandomowynoob

Strony: [1] 2 3 4
1
Na warsztacie / Odp: calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 18:45:41 »
No właśnie mikoli wyeksmitowałem, bo dziwnie mi to wyglądało, że przejazd machajki focą tłumami. Zazwyczaj przy takiej atrakcji to stoi kilku ludzi w oczekiwaniu na swoją kolej i losowi przechodnie, którzy może spojrzą w dobrym momencie w dobrym kierunku.

Jeśli coś robić w tym kierunku, to co najwyżej przy drugim torze zrobić scenkę "załadunku" drezyny w drugim kierunku.

Najchętniej to bym zobaczył cywili na drezynce, no ale na to potrzebuję chwili.

2
Na warsztacie / Odp: calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 14:26:02 »
No właśnie po części z całkowa_wycieczki wziąłem ten pomysł, na tablicach relacyjnych jest napisane "Całkowska Kolej Drezynowa" czy coś takiego, no to dorobiłem kolej drezynową. Scenariusz nie miał określonej granicy, ale sugerowana była właśnie w Pomiankach, więc uznałem to za bazę naszych maszynowych drezyniarzy.

No i cieszę się, że pomysł się podoba.

3
Na warsztacie / calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 00:09:35 »
Siema,
Generalnie skleiłem taki ekscytujący i wielce wyczekiwany "scenariusz", nazywający się Całkowo_drezyny. Inspirowany Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi oraz dodatkową atrakcją na Kolei Grójeckiej, pozwala nam na około 20-minutowy przejazd drezyną ręczną tam i z powrotem do Emilianowa. Możliwy jest również przejazd w kierunku Bold (Boldów?), ale tam nie mierzyłem czasu przejazdu. Granice oznaczyłem tarczami D1, ale w rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać się w potężną eskapadę do Macierzewa.

Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/calkowo_drezyny.7z

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 20:36:47 »
Przy testach motoraka kojarzę, że coś wspominane było o lampkach sygnalizujących aktualny bieg. Tak samo coś średnio chciał w nim chodzić odluźniacz, to chyba też sprawa exe.

5
Pomoc doraźna / Odp: Kontrolki w siodemkach.
« dnia: 13 Grudnia 2024, 18:55:05 »
To ja się dorzucę od siebie, że u mnie w klasycznych EN57 lampki CA/SHP świecą się na biało. Może ten sam problem.

6
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Września 2024, 08:51:56 »
Pomysł: opcja na pominięcie w losowaniu pojazdów archiwalnych. W czasie, gdy przy obecnych regułach nie sprawia to jakiegokolwiek problemu, przy (wydaje mi się) fajnej regułce, jaką byłoby mieszanie typów węglarek, pojawia się problem, gdyż losowanie łapie też stare modele. Przy okazji podrzucam regułkę, z której sam korzystam.

1415A1,1415A2,1415A3,401W,401Wk,408W,408Wb,409W,412W,425Wa,426W,428Wa,430W,430Wa,436W,437W,441W,445W,452W,454W,457W,9-107.13,9-107.16,9-107.4,9-107.4Y,9-105.5,9-107.6,B553W,C462W,E06,R462W,WTW
Niestety takie coś sprawia też, że starter nieraz używa wraków (409W jest w tej kwestii najgorsze), usunięcie tego pewnie wymagałoby wydzielenia tych wagonów do osobnej kategorii, jak to zrobiono ze 111A.

7
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 10 Września 2024, 12:53:00 »
calkowo_v2_wegiela_noc skończył się dla mnie na Tm30, zaraz po wyjeździe z szopy :(

Testowane na rewizji 47.
O tej Tmce to już pisałem przynajmniej ze 2 razy a teraz w teście zapomniałem dopisać, trzeba wyjechać pod Tm31 a nie Tm30

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 08 Września 2024, 10:12:56 »
calkowo_v2_wegiela_noc przejezdny, do poprawy opis - wyjeżdżamy z szopy pod Tm31

9
Pomoc doraźna / Odp: Podnoszenie pantografów na EU45 | ES64F4
« dnia: 28 Sierpnia 2024, 22:11:34 »
Tak w sumie, to to auto jest rzeczywiście auto, czy po prostu patyk #2? Oczywiście chodzi o symulator, bo w realny raczej nie wątpię.

10
Nie zabronione ale niewskazane. To wszystko pliki deweloperskie t3d i tga, które dłużej się ładują i chyba bardziej obciążają komputer.

11
Trasy / Odp: L61-lotos - problem z ruszeniem Skodą.
« dnia: 30 Maja 2024, 12:28:26 »
PG musi być na 0,5. Daj kran hamulca  zespolonego na "falę" (-1.0) i przytrzymaj odluźniacz (domyślnie num 4). Do tego odluzuj ręczny, na tym scenariuszu jest chyba domyślnie zakręcony.

12
textures/logos i wrzucasz plik w jpg

13
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 14:37:26 »
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?
Zawsze mogą zrobić "przejście służbowe" i po sprawie. Szkoda by tylko było tych automatów vendingowych, bo wtedy albo pół pociągu nie ma do nich dostępu, albo trzeba ich dać 2× tyle co normalnie.
Nie no, oby to zrobili jakoś sensownie.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 12:53:17 »
Z tego co patrzę po internetach to GTW mają ten człon przechodni, ale specjalnie szerokie to to przejście nie jest.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 11:30:15 »
Mnie najbardziej nurtuje, czy człon a'la GTW będzie przechodni, czy wracamy do czasów EW53 z praktycznie podzieloną jednostką.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Kwietnia 2024, 20:25:48 »
2 węglarki ZPK Szumowo/Natrix
37 51 5840 603-9 LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Eamnos%205840%20603-9.zip
37 51 5840 613-9 LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Eamnos%205840%20613-8.zip
Stan na 1.04.24
Na każdą węglarkę przypada pełny bok, 2 wózki i czoło pod możliwie najmniejszym skosem na jaki pozwoliła białogońska stacja.

17
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 12:13:17 »
(Chyba) było zgłaszane, trzeba podjechać pod Tm31

18
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Grudnia 2023, 13:58:12 »
To nie to, po prostu pozostałości po starym modelu cystern, który wyleciał z paczki a wpisy zostały.

19
Chyba o CA/SHP chodzi, a nie radiostop? W każdym razie, F12 i włączasz "debug mode", wtedy wyłączają się urządzenia czujności.

20
Trasy / Odp: Sygnalizatory próby hamulca - L053.
« dnia: 03 Listopada 2023, 10:56:49 »
Sygnały próby hamulca. 1 - hamuj, 2 - luzuj, 3 - hamulce w porządku.

Na przyszłość, jak czegoś nie wiesz odnośnie sygnałów/wskaźników, to znajdź sobie instrukcję E-1, tam wszystko jest napisane.

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 18 Sierpnia 2023, 20:53:56 »
Może dodam jakiś mechanizm w samym programie by nie trzeba było manualnie edytować tego pliku. Domyślnie wpisanych w plik jest niewiele reguł, dotyczą lokomotyw, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ten plik rozbudować i dołączyć do aktualizacji.
To ja na chwilę obecną podrzucę moją propozycję przeniesioną na kod, jakby ktoś chciał u siebie zastosować. (starter/reguly.txt)
B_111A,B_141A,B_Gorlitz78,Bautzen7x,Bautzen8x
Bautzen86,Gorlitz77,Gorlitz79,Gorlitz81

22
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 10:59:44 »
Na pewno działało EU07 (i 4E, i 303E) <-> ET22, wszystkie cargowskie. Jestem też prawie pewny, że raz mi Dragona na ET22 zmieniło, ale pamięć bywa zawodna i musiałbym jeszcze raz sprawdzić by potwierdzić.

23
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 15:26:28 »
Mam pomysł jeśli chodzi o losowanie tekstur: przy losowaniu tex starter czasami zmienia typ lokomotywy, więc czy nie dałoby rady zrobić mieszania podobnych typów wagonów? Chodzi mi o zmiany typu losowy Bautzen wśród 111A czy mieszanie typów węglarek. Oczywiście jako opcja do odznaczenia.

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Biała tekstura
« dnia: 16 Maja 2023, 16:46:30 »
Plik .mat zrobiłeś?

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Kwietnia 2023, 16:11:19 »
Misja węgiela_noc, Tm30 przez dobre 20 minut nie chce wypuścić z depo. Podmieniony jest tylko gagar na nowy model i skład węglarek na inny o tej samej długości. Załączam log i errors (w 7z bo strasznie srogi log wyszedł).

Załącz log/error będzie lepiej wiadomo których tekstur nie ma.

Brakuje textures/bruchniewo/#dach (u mnie w logu tego nie ma bo sobie naprawiłem).

Edit1: pomieszały mi się nazwy scenariuszy, oczywiście chodziło o węgiela_noc, w końcu na węgielb wracamy na depo, a nie z niego wyjeżdżamy.
Edit2: Błąd w opisie, nie w scenariuszu. Po wyjechaniu przed Tm31 dostajemy Ms2.

26
Symulator / Odp: Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 15:40:39 »
Najczęściej stosuje się ED, czyli elektrodynamiczne, gdzie pojazd hamuje silnikami i tylko dohamowywuje pneumatyką. EP to hamowanie elektropneumatyczne, tzn. sygnałami elektrycznymi steruje się hamulcami osobno w członach. Taki system (choć inaczej kontrolowany) zastosowany jest w zwykłych EN57. PN to zwykłe hamowanie pneumatyczne, gdzie hamowanie wywołuje się spadkiem ciśnienia w przewodzie głównym. PS to próba szczelności, na tym się nie jeździ.

27
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 05 Marca 2023, 14:17:01 »
chciałbym tam pociągnąć drogę
To może być dość trudne, bo z tego co mi wiadomo, to wymaga zabawy w rainstedzie. Próbowałem kiedyś przez notatnik drogę dorobić i wyszła bardzo ładna, asfaltowa tęcza. Ale jak jest na to prostszy sposób, to się chętnie dowiem, bo na EC na zakładzie bym parę dróżek ulepił i może w końcu spróbował przepchnąć je do paczki.

28
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 19:11:39 »
  - Wstawianie includów zamiast node model.

Strasznie trudno będzie wtedy przestawić/usunąć coś w przypadku, gdyby z jakiegoś powodu nie pasowało, a już się raz zapisało i wyszło z edytora. Nieraz przy samym EC zdarzało mi się przegapić jakieś lewitujące drzewko, ustawienie tego od razu w includzie bardzo utrudniłoby jego zlokalizowanie w plikach i usunięcie. Chyba, że będzie opcja przesuwania już ustawionych obiektów. Wiem, sprawdzać przed zapisem, ale jak się robi coś wieczorami to niekoniecznie wszystkie styki w głowie chodzą poprawnie i łatwo idzie coś pominąć.

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Stycznia 2023, 17:26:47 »
Lekko podrdzewiały i pomazany kibelek EN57-810, stan na 27.12.2022, Obydwa boki i czoła
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/EN57-810.zip

Oklejony "rekin" SA139-026, stan również na 27.12.2022, jeden bok i jedno czoło
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/SA139-026.zip

Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 28 Listopada 2022, 08:11:11 »
Właśnie nie kojarzę, abym coś grzebał zbytnio, ale przejrzę

Edit: no nic nie grzebałem. Ostatni raz, kiedy bawiłem się w jakieś textures.txt to było przy robieniu dodatkowego mmd do czarno-białych kibli, a to wyszło chyba w 22.08, tam textures przeszukałem i żadnego komentarza nie było.

Strony: [1] 2 3 4