Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakisrandomowynoob

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Kwietnia 2024, 20:25:48 »
2 węglarki ZPK Szumowo/Natrix
37 51 5840 603-9 LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Eamnos%205840%20603-9.zip
37 51 5840 613-9 LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Eamnos%205840%20613-8.zip
Stan na 1.04.24
Na każdą węglarkę przypada pełny bok, 2 wózki i czoło pod możliwie najmniejszym skosem na jaki pozwoliła białogońska stacja.

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Grudnia 2023, 13:58:12 »
To nie to, po prostu pozostałości po starym modelu cystern, który wyleciał z paczki a wpisy zostały.

3
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 18 Sierpnia 2023, 20:53:56 »
Może dodam jakiś mechanizm w samym programie by nie trzeba było manualnie edytować tego pliku. Domyślnie wpisanych w plik jest niewiele reguł, dotyczą lokomotyw, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ten plik rozbudować i dołączyć do aktualizacji.
To ja na chwilę obecną podrzucę moją propozycję przeniesioną na kod, jakby ktoś chciał u siebie zastosować. (starter/reguly.txt)
B_111A,B_141A,B_Gorlitz78,Bautzen7x,Bautzen8x
Bautzen86,Gorlitz77,Gorlitz79,Gorlitz81

4
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Sierpnia 2023, 15:26:28 »
Mam pomysł jeśli chodzi o losowanie tekstur: przy losowaniu tex starter czasami zmienia typ lokomotywy, więc czy nie dałoby rady zrobić mieszania podobnych typów wagonów? Chodzi mi o zmiany typu losowy Bautzen wśród 111A czy mieszanie typów węglarek. Oczywiście jako opcja do odznaczenia.

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Kwietnia 2023, 16:11:19 »
Misja węgiela_noc, Tm30 przez dobre 20 minut nie chce wypuścić z depo. Podmieniony jest tylko gagar na nowy model i skład węglarek na inny o tej samej długości. Załączam log i errors (w 7z bo strasznie srogi log wyszedł).

Załącz log/error będzie lepiej wiadomo których tekstur nie ma.

Brakuje textures/bruchniewo/#dach (u mnie w logu tego nie ma bo sobie naprawiłem).

Edit1: pomieszały mi się nazwy scenariuszy, oczywiście chodziło o węgiela_noc, w końcu na węgielb wracamy na depo, a nie z niego wyjeżdżamy.
Edit2: Błąd w opisie, nie w scenariuszu. Po wyjechaniu przed Tm31 dostajemy Ms2.

6
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 19:11:39 »
  - Wstawianie includów zamiast node model.

Strasznie trudno będzie wtedy przestawić/usunąć coś w przypadku, gdyby z jakiegoś powodu nie pasowało, a już się raz zapisało i wyszło z edytora. Nieraz przy samym EC zdarzało mi się przegapić jakieś lewitujące drzewko, ustawienie tego od razu w includzie bardzo utrudniłoby jego zlokalizowanie w plikach i usunięcie. Chyba, że będzie opcja przesuwania już ustawionych obiektów. Wiem, sprawdzać przed zapisem, ale jak się robi coś wieczorami to niekoniecznie wszystkie styki w głowie chodzą poprawnie i łatwo idzie coś pominąć.

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Stycznia 2023, 17:26:47 »
Lekko podrdzewiały i pomazany kibelek EN57-810, stan na 27.12.2022, Obydwa boki i czoła
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/EN57-810.zip

Oklejony "rekin" SA139-026, stan również na 27.12.2022, jeden bok i jedno czoło
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/SA139-026.zip

Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

8
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Listopada 2022, 20:50:03 »
Po obróceniu pojazdu wieloczłonowego i próbie zmiany pojazdu na inny, dzieją się dziwne kwiatki. W przypadku pojazdów o różnej ilości członów (np. EN57 <--> EN71) po prostu wywala "Argument out of range", jednak przy pojazdach o tej samej ilości członów (np. EN57AL <--> 36WEa czy nawet między różnymi ALkami) starter podmienia każdy człon poza ostatnim, obraca wszystkie, jednak ustawia w kolejności takiej, jak nieobrócony pociąg (np. dla 31WE konfiguracja po zmianie wygląda na A-B-C-A). A zresztą, screeny chyba to lepiej to opiszą niż moja paplanina.

9
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 06 Listopada 2022, 17:08:29 »
Ja też tak mam, jest to związane z tym, że na chwilę obecną wszystko jest na "node" a nie "include" w pliku scm (chyba tak to działało). Jak już wszystko będzie ukończone, to przekonwertuję.

10
Wyświetlacze z EN57AKM-1643. Mazowieckie Impulsy posiadają jak nie takie same, to bardzo podobne. Czołowy niestety ze skosu i lekko ucięte od dołu bo drona ani zooma x100 nie mam aby było to dobrze całe widać. Spotkam Impulsa tak aby się dało go lepiej ofocić to wtedy podrzucę stricte Impulsowe.
https://eu07.pl/userfiles/27862/Tablice%20stara%20AKM.7z

Na prośbę autora wątku dorzucam wyświetlacze do 4 innych kiblopodobnych (AKM-1611, AL-1654, AL-1717 i AL-1766) i dodatkowo jednego Impulsa 2 warszawskiego SKM. LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Set%20tablic%20W%C5%9Ar%20%231.zip
AKM w paczce to ten nowszy, jakoś te ex-choppery przestają się pojawiać jak akurat ich do czegoś potrzebuję, a tak to zawsze ich pełno.

Więcej kibli! W kolejnej paczuszce zamieściłem aż 11 różnych turbokibli: Chopper EN71KM-101, Stare AKM-1572, -1573, Nowe AKM-1590, -1616, -1640, -1713 i niezidentyfikowany, AL-1662, -1798, -1902, a na deser 2 nowe EZTy: Elfa EN76-010 i Impulsa 45WE-008. LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/Set%20Tablic%20W%C5%9Ar%20%232.7z

Wyjątkowo mniej materiałów, bo tylko jeden Impuls SKMW i sterowniczy Twindexx KM. LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/Wy%C5%9Bwietlacze%20Twindexx%20i%20Impuls%20SKMW.zip

11
Pomoc doraźna / Odp: Problem z zamykaniem scenerii
« dnia: 31 Sierpnia 2022, 22:15:22 »
Tak czasem bywa, wtedy masz 2 opcje: dłuższą, czyli wyłączyć pauzę, włączyć kursor Altem (chyba, że już masz włączony) i przez menu wysuwające się z góry wyłączyć którymś z przycisków, albo krótką, czyli zwykłe Alt+F4. Mi się to zdaża losowo, czasami w zależności od scenerii (np. na TD prawie nigdy mi nie wyskakuje menu pod esc). Od czego to zależy - nie wiem.

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 22 Czerwca 2022, 19:46:13 »
W sumie mała literówka, ale w opisie misji całkowo_v2_zdawczyb_paszw w opisie pisze, że po otrzymaniu rozkłady mamy wcisnąć, tłumacząc na Polski, klocka i przycisk 1. Poza tym scenariusz przejezdny i bardzo przyjemny.

13
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 16 Czerwca 2022, 21:46:16 »
Jak najbardziej tam wiele rzeczy jest różnych, sam przekładałem bo mnie to denerwowało w SKMkach, najlepiej przekopiować wszystko, co ma do czynienia z guzikami itd. w MMD.

14
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 17:44:01 »
Drogi muszę się nauczyć robić, na pewno pojawią się na terenie EC oraz w mieście, to samo z resztą z placami.

15
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 16:46:44 »
Dzisiaj prezentuję pierwszą publiczną wersję odświeżenia scenerii EC Dobre.
Względem starej wersji różnice są tylko kosmetyczne - pojawiło się (dużo) więcej trawek i drzewek, postawione zostały semafory (na razie nie podpięte pod tory - i tak nie pełnią chwilowo żadnej funkcji), wyrosła niewielka farma, zmieniony został blok EC oraz ogrodzenie wokół, na terenie samego EC doszła nowa hala, dystrybutor paliwa dla lokomotyw i hala dla kaczki. Dodatkowo po jednej ze stron EC pojawił się zalążek miasta, a po drugiej powstaje osiedle.
Oczywiście, nie jest to koniec dekoracji, gdyż na terenie samego EC zostało dużo do roboty (planuję wstawić nowe drogi i wylać beton pod hałdą węgla), a i w mieście przydałoby się jeszcze zrobić właśnie drogi i place oraz jakieś inne dekoracje. Chwilowa wersja skupia się na stacji i łączniku z EC.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/EC_Dobre_zalesione-r2.zip
Wszelkie błędy typu lewitujące trawki itd. proszę zgłaszać w tym wątku. Bardzo chętnie przyjmę też porady nt. tego, co poprawić, oraz jak robić drogi i place.
Dzięki za pomoc i życzę miłej zabawy!

Edit: zapomniałem dodać: na chwilę obecną, drzewka i krzaki są cały czas jako "node" a nie "include". Ma to zapewnić możliwość ich łatwego znalezienia w plikach i relokacji w razie potrzeby. W paczuszce ze scenerią spakowane są również pliki t3d, umożliwiające pojawienie się drzewek przy tej formie plików.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 22:15:05 »
Zestaw wagonów sypialnych UZ typu WLABm (zdjęcie poglądowe nie jest zawarte w żadnej z paczek, przedstawia wagon 62 22 70-78268-4)
WLABm 62 22 70-78268-4 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78268-4.zip
WLABm 62 22 70-78266-8 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78266-8.zip
WLABm 62 22 70-78301-3 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78301-3.zip
WLABm 62 22 70-78302-1 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78302-1.zip
WLABm 62 22 70-78291-6 Bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78291-6.zip
Jeśli ze względu na obecną sytuację w Ukrainie moderacja/administracja forum uzna, że zdjęcia w niepowołanych rękach mogą stanowić zagrożenie dla uciekających przed wojną, proszę powiadomić mnie o tym na pw, zdejmę zdjęcia z uploadu i wstawię z powrotem najwcześniej dopiero po zakończeniu działań wojennych.
Tradycyjnie, jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo.

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 17:47:45 »
Poprawione, już jest w opisie tak, jak być powinno.

Dorzucam fotki:
406A-40 WRmnouz 50 51 88-70 241-7, czyli długa restauracja IC z czarnym pasem (2 boki + skosy kawałków czół)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/406A-40%2050%2051%2088-70%20241-7.zip
113Aa WRnouz 51 51 88-70 199-6, czyli krótka restauracja IC, też z czarnym pasem (1 bok, brak zdj poglądowego)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/113Aa%2051%2051%2088-70%20199-6.zip
Jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo. Byle ten dodatek nie był za pieniądze (chyba przeceniam moje zdjęcia)

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 14:38:42 »
SU160-001 czyli spalinowa Gama PKP IC. 2 boki (po 4 zdjęcia, jeden z peronu), czoło lekki skos i zbliżenia na wózki.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/111Db-001.zip
Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:44:58 »
EP07-1033 (Bok + 2 czoła)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1033%20%284E%29.zip
EP07-1042 (Bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1042%20%28303E%29.zip
EP07-389 (Bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-389.zip
Czoła są lekko (bardzo) krzywe, nie wiem czy coś z tego będzie (jako załączniki) ale boki są już raczej dobre. Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

20
Bocznica / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 17:24:14 »
Złotą łopatę dla tego pana, odkop po prawie 16 latach to chyba nowy rekord.

21
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Marca 2022, 14:55:44 »
Ja najchętniej bym przytulił wstawianie i edytowanie dróg i placy, ogólnie rzeczy, których w edytorze nie da się zrobić a robienie w notatniku lub Rainstedzie jest po prostu upierdliwe.

22
Bocznica / Odp: Problemy z Linią 053
« dnia: 18 Lutego 2022, 12:04:11 »
Repo ma zablokowane pobieranie od niedawna, chociaż jak patrzyłem jakiś czas temu to pliki graficzne da się pobrać.

To raczej nie problem grafik.

23
Pomoc doraźna / Odp: Błąd
« dnia: 17 Lutego 2022, 12:51:15 »
Z trybem pełnoekranowym, to nie wiem co robisz, ja na próbę odpaliłem i mam normalnie okienko. Multiplayer, z tego co mi wiadomo, jest dość trudny w obsłudze i lubi się rozregulować w trakcie, plus synchronizowane są tylko zwrotnice/sygnały, a pociągi już nie. O trybie dyżurnego musisz poczytać w zakładce "na warsztacie" w temacie "Bałtyk SKM - Multi" (czy jakoś tak).

24
Symulator / Odp: Otwarte okna w wagonie
« dnia: 11 Lutego 2022, 12:14:39 »
To niektóre tekstury po prostu tak mają. Nie otworzysz, jak zamknięte, nie zamkniesz, jak otwarte.

25
Bieżące Symulatorowe / Odp: EN57AKM Kolei Mazowieckich
« dnia: 07 Lutego 2022, 13:34:08 »
Do SPOTa, czyli ex "Choppera".

26
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:49:53 »
Cytuj
Myślę, że do czasu, aż ktoś zrobi normalną kabinę, to low poly z manipulatorami i ekranami byłoby ok. Nie od razu Kraków zbudowano.
Jeśli "lowpoly z manipulatorami i ekranami" znaczy to, co się dzieje w pesobusach, to ja nie wiem, czy to dobry pomysł. Ale jak będzie porządnie zrobione, na teksturach z ładną rozdzielczością itd. to może wyjść ładnie.

27
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 16:44:39 »
TLK 43150 przejechane bez problemów utrudniających/uniemożliwiających przejechanie. Za to za Nowosielcami słupy na zakręcie obrysowały mi wagony, a w Mostkach jeden sygnał/wskaźnik ma różową tabliczkę

28
Dzień dobry,
Od jakiegoś czasu pracuję nad graficznym ulepszeniem scenerii EC Dobre. Do osiągnięcia wymarzonego przeze mnie stanu potrzebuję jednak wstawić parę dróg i wylać trochę betonu. Próbowałem już grzebać w Rainstedzie z tej okazji, ale nigdy nie udało mi się załadować żadnego pliku do edytora. Czy mógłby ktoś proszę powiedzieć, jak najlepiej się za to zabrać? Dzięki z wyprzedzeniem
Pozdrawiam,
jakisrandomowynoob
Edit: aby nie być gołosłownym z tym ulepszaniem, załączam screen z części scenerii już po modyfikacjach które nie wymagały w/w akcji.

29
EU07-234 z kolorową TLKą z czasów zmiany barw wagonów.

30
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Listopada 2021, 17:39:18 »
EP07-1068 (4E) czoło (kiepskie) + bok. Zdjęcia z peronu W-wy Zachodniej. Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1068%20%284E%29.rar

Strony: [1] 2