Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakisrandomowynoob

Strony: [1] 2
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

4
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

5
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 18:35:09 »
Witaj wśród nas.

Pantografy - wiele zależy od pojazdu, jeżeli szykujesz dłuższy postój na siódemkopodobnych lepiej podnieść oba.
P.G. - Upewnij się, że kran hamulca jest w pozycji luzu (num6) lub napełniania uderzeniowego (num.), przy starcie na zimnym może być na odcięciu i nie popełni się choćbyć pożarł odluźniacz. Popełnianie może zająć trochę czasu, w zależności od tego ile masz na haku. Jadąc samym lokiem w kilka sekund na pozycji jazdy będziesz mieć ciśnienie robocze, na towarze musisz uzbroić się w cierpliwość.

Bocznikować można do skończenia świata
Oczywiście, że po osiągnięciu prędkości szlakowej zostawiasz nastawnik na bezoporowej pozycji z opcjonalnym bocznikiem. Im mniej kręcenia tym płynniejsza jazda.

Hamowanie - twoja pierwsza metoda jest prawidłowa, fala służy przede wszystkim do odluźniania na ciężkich składach. Nie musisz najpierw dawać pierwszego stopnia hamowania, śmiało możesz dawać więcej.

Mam nadzieję, że pomogłem.

6
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 15 Marca 2024, 03:17:18 »
.

7
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Marca 2024, 10:09:31 »
Akurat jeżeli chodzi o samochody, to jest wymóg nakładany przez producentów, aby zniszczenia nie obejmowały kabiny. Czyli przód i tył mogą się gnieść i ewentualnie boki powgniatać, ale kabina ma być nietknięta. Tak było np. w Driver: San Francisco.

Może wtedy, obecnie co najwyżej może być lakier zdarty. Zobacz sobie na nową Forze czy Gran Turismo.

A czy wziąłeś pod uwagę BeamNG.drive? W tej grze akurat można zniszczyć cały samochód doszczętnie.

A czytałeś w ogóle co napisałem? Gdzie w BeamNG są licencjonowane samochody? Tam gdzie nie ma licencji nic twórców nie ogranicza.

8
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 23:12:35 »
Mam tę produkcję i oficjalnie nie znajdziesz tam licencjonowanych pojazdów.

9
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 22:05:01 »
Tak samo jak w większości nowych gier samochodowych na licencji model zniszczeń jest znikomy ponieważ producenci aut sobie nie życzą rozbijania swoich modeli. Tak samo jest z grą F1, model zniszczeń jest jaki jest bo na więcej się FIA nie zgadza.

10
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 21:38:03 »
[...]chcą się prezentować ładnie a nie na poobijanych i brudnych pojazdach.
Kiedyś czytałem, że z tego powodu nie ma gniecenia blach w ETS2.

11
Na warsztacie / Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 10:55:33 »
Witam was i przedstawiam rozpoczęty przeze mnie projekt linii kolejowej nr 289

Od jakiegoś czasu pracuje na scenerią linii kolejowej nr 289, Pierwszy etap prac to odcinek Legnica - Lubin, na ten moment zrobiony mam układ torowy stacji Raszówka oraz wyprowadzone szlaki w kierunku sąsiednich stacji.

Docelowo sceneria ma zawierać co najmniej całą linię z Legnicy do Głogowa oraz (na ile będzie to możliwe do zrobienia) zakłady PMT oraz bocznice.
Podjąłem się prac po oglądnięciu kilku poradników oraz testowym tworzeniu fikcyjnych/realnych stacyjek i szlaków aby nauczyć się edytora więc powinno coś z tego wyjść (;

Dorzucam kilka zdjęć w załącznikach  pokazujących stan pracy w Raszówce. Pozdrawiam (:

12
A gdyby tak założyć zbiórkę i po prostu zlecić firmie zewnętrznej(programiście) opracowanie koncepcji edytora i napisanie go?

Zdajesz sobie sprawę, że zlecenie napisania takiego programu zewnętrznej firmie to może być koszt nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych?

13
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zdjęcie poglądowe urządzeń SRK
« dnia: 29 Stycznia 2024, 18:22:27 »
Niekoniecznie, szukanie materiałów na kilku forach nie powinno być żadnym zaskoczeniem.

14
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 25 Stycznia 2024, 00:23:57 »
Czas na aktualizację.

Odezwał się Jan, sprawdził plik rsf i doszukał się następujących błędów:
  • poprzeczki,
  • linie kierunkowe - do zrobienia,
  • promienie łuków.

Dzięki jego pomocy udało się poprawić w/w błędy oraz wypoziomować tory. Dla niektórych może się wydawać, że jest to poniekąd rollercoster, ale takie sytuacje na kolejkach cegielnianych się zdarzały. Teraz należałoby położyć drogi oraz przygotować teren. Najważniejsze są jednak budynki.... Może jakiś utalentowany modeller pokusi się o wykonanie budynków? :D

15
Na warsztacie / Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 23 Stycznia 2024, 21:20:51 »
Postanowiłem trochę przysiąść do nauki Rainsteda i metodą "prób i błędów" wreszcie wykonać własną scenerię. Jako, że symulator Maszyna nie posiada żadnej wąskotorowej scenerii, uważam, że dobrym podejściem będzie wykonanie kilku scenerii stricte wąskotorowych. Projekt nazywam "Odyseją Wąskotorową"....

Na pierwszy ostrzał leci "Cegielnia Nietążkowo". Była to jedna z ostatnich cegielni, która wykorzystywała kolej do dowozu gliny do zakładu, choć już w swym kresie żywota jej praca ograniczała się jedynie do wwożenia materiałów nieopodal budynku.



Sceneria będzie posiadała ok. 800 metrów torów, choć obecnie zastanawiam się nad rozszerzeniem długości do pobliskiej kopalni piasku.
Obecne prace to głównie położenie torów, kierunkowych, niwelet... O stwierdzenie poprawności poprosiłem naczelnego konstruktora inż JAN21 - specjalistę od takich cudów. Jednakże może ktoś będzie szybszy z weryfikacją, zanim przejdę do poziomowania całej linii... Będe wdzięczny za wyłonienie błędów... :) Obecnie to wszystko w Rainstedzie i symulatorze wygląda tak, jak w załącznikach.

Pozdrawiam.

16
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

17
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 01 Stycznia 2024, 19:17:41 »
Zamykam, bo jak zwykle robi się niepotrzebna afera. Za wydawanie wyroków i odkrywanie prawdy są odpowiedzialne specjalne organy, a nie internetowe komisje entuzjastów kolei.

18
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

19
Na warsztacie / Odp: Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 23 Grudnia 2023, 00:47:43 »
Jesteś pewien, że nie pomyliłeś z glinojecką cukrownią?

20
Bocznica / Odp: Czity do MaSzyny
« dnia: 15 Grudnia 2023, 19:44:16 »
Litr Premium, Żołądkowa Gorzka, 4 piwa.

21
Cześć,
Orientuję się ktoś czy jest możliwe żeby dźwięki komunikatów na radiotelefonie były przekierowane na inny "głośnik" (chodzi o inne urządzenie) niż dźwięki z kabiny? Jeśli tak to jak to zrobić?
Pozdrawiam

22
Bieżące kolejowe / Odp: Inna metoda hamowania np. EU07
« dnia: 14 Listopada 2023, 21:18:01 »
Im większa byłaby prędkość, tym większa szansa, że może dojść do gwałtownego poślizgu i rozpadnięcia się silników. Przy jeździe luzem i przy małych prędkościach, tak jak kolega wyżej napisał.

23
Trasy / Odp: Sygnalizatory próby hamulca - L053.
« dnia: 03 Listopada 2023, 13:02:25 »
Raczej znikają. Ktoś zdążył pomierzyć do maszyny i jak dobrze pamiętam, to chwilę później sygnalizator zniknął.

24
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 18 Października 2023, 10:37:13 »
Wskrzeszasz wiarę w zranionym serduszku. Wygląda to bardzo ładnie i czysto, życzę pokładów wytrwałości w pracach.

25
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 17 Października 2023, 20:52:17 »
Teren podlasia jest raczej mniej urozmaicony od podkarpackiego, więc trójkąty dużo łatwiej oszczędzić na w pełni płaskich pola. Pewnie stąd wynika lepsza wydajność.

26
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 17 Października 2023, 20:37:58 »
533MB za 40km to jest, bardzo dobry wynik. Bieszczadzki Zagórz waży koło 200-300MB, a obejmuje w najlepszej opcji z 10km, także wynik bardzo spoko. Jeżeli ilością detalu Tobie odpowiada, to tak musi zostać :)

27
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

29
Inne niekolejowe / Odp: Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 08 Października 2023, 22:54:16 »
Rok temu rano dane Mu było wykonać ostatnie samodzielne oddechy. Jednak ukochaną kolej przez wiele dni nadal miał w sercu... 💗

30
Symulator / Odp: Stan torów (scenerii) i kwestia kibli.
« dnia: 06 Października 2023, 21:16:07 »
Na kibelki idealnie nadała by się Galicja, a.k.a. Bieszczady gdyby posiadały perony, oraz nowa część L61, gdyby była przejezdna i dostępna do pobrania (legenda głosi, że na 6 grudnia powinna się pojawić) :/ No ale Bieszczady możesz sobie obczaić mimo wszystko, bo nawet w takim stanie jak są aktualnie, deklasują większość Maszynowych scenerii ;)

Strony: [1] 2