1
Tabor kolejowy / Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
« dnia: 03 Grudnia 2024, 08:19:38 »
Instalujesz cdp jak kazdy inny przez content manager trainz, klikasz na liscie dodatkow prawym i dajesz open for editing, wchodzisz w folder z zainstalowanymi dodatkami trainz i dalej w dany kuid, trainzowe pliki 3d sa w formacie .im, bierzesz dany .im i otwierasz go programem 3d object converter przez przeciagniecie pliku, po zaimportowaniu w 3d obj conv wciskasz ctrl+u - odbicie pionowe tekstur bo domyslnie importuja sie odwrocone, nastepnie zapisujesz to do .obj i otwierasz w blenderze. Malo ktory model w trainz jest zmapowany z duzych tex, wiec trzeba go zazwyczaj przepalac na jeden uklad bo sklada sie z paru/parunastu znaczkow pocztowych. Jezeli chodzi o tabor to i tak trzeba poustawiac pivoty pod animacje, klucze (nazwy) elementow animowanych, dolozyc freespoty, latwiejsze jest konwertowanie obiektow statycznych na dekoracje scenerii. Np kilanziom (trainzart.pl) dal nam zgode i udostepnil nam wszystko co jest jego autorstwa, wiec jak faktycznie jestes zainteresowany tematem to proponuje zaczac od tego.