Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakisrandomowynoob

Strony: 1 [2] 3 4
31
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Listopada 2022, 20:50:03 »
Po obróceniu pojazdu wieloczłonowego i próbie zmiany pojazdu na inny, dzieją się dziwne kwiatki. W przypadku pojazdów o różnej ilości członów (np. EN57 <--> EN71) po prostu wywala "Argument out of range", jednak przy pojazdach o tej samej ilości członów (np. EN57AL <--> 36WEa czy nawet między różnymi ALkami) starter podmienia każdy człon poza ostatnim, obraca wszystkie, jednak ustawia w kolejności takiej, jak nieobrócony pociąg (np. dla 31WE konfiguracja po zmianie wygląda na A-B-C-A). A zresztą, screeny chyba to lepiej to opiszą niż moja paplanina.

32
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 06 Listopada 2022, 17:08:29 »
Ja też tak mam, jest to związane z tym, że na chwilę obecną wszystko jest na "node" a nie "include" w pliku scm (chyba tak to działało). Jak już wszystko będzie ukończone, to przekonwertuję.

33
Wyświetlacze z EN57AKM-1643. Mazowieckie Impulsy posiadają jak nie takie same, to bardzo podobne. Czołowy niestety ze skosu i lekko ucięte od dołu bo drona ani zooma x100 nie mam aby było to dobrze całe widać. Spotkam Impulsa tak aby się dało go lepiej ofocić to wtedy podrzucę stricte Impulsowe.
https://eu07.pl/userfiles/27862/Tablice%20stara%20AKM.7z

Na prośbę autora wątku dorzucam wyświetlacze do 4 innych kiblopodobnych (AKM-1611, AL-1654, AL-1717 i AL-1766) i dodatkowo jednego Impulsa 2 warszawskiego SKM. LINK:
https://eu07.pl/userfiles/27862/Set%20tablic%20W%C5%9Ar%20%231.zip
AKM w paczce to ten nowszy, jakoś te ex-choppery przestają się pojawiać jak akurat ich do czegoś potrzebuję, a tak to zawsze ich pełno.

Więcej kibli! W kolejnej paczuszce zamieściłem aż 11 różnych turbokibli: Chopper EN71KM-101, Stare AKM-1572, -1573, Nowe AKM-1590, -1616, -1640, -1713 i niezidentyfikowany, AL-1662, -1798, -1902, a na deser 2 nowe EZTy: Elfa EN76-010 i Impulsa 45WE-008. LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/Set%20Tablic%20W%C5%9Ar%20%232.7z

Wyjątkowo mniej materiałów, bo tylko jeden Impuls SKMW i sterowniczy Twindexx KM. LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/Wy%C5%9Bwietlacze%20Twindexx%20i%20Impuls%20SKMW.zip

34
Pomoc doraźna / Odp: Problem z zamykaniem scenerii
« dnia: 31 Sierpnia 2022, 22:15:22 »
Tak czasem bywa, wtedy masz 2 opcje: dłuższą, czyli wyłączyć pauzę, włączyć kursor Altem (chyba, że już masz włączony) i przez menu wysuwające się z góry wyłączyć którymś z przycisków, albo krótką, czyli zwykłe Alt+F4. Mi się to zdaża losowo, czasami w zależności od scenerii (np. na TD prawie nigdy mi nie wyskakuje menu pod esc). Od czego to zależy - nie wiem.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 20:01:48 »
Większość Elfów tak ma i tak też jest wpisane w readme (przynajmniej tak było jak ostatnio sprawdzałem). Jeśli chodzi o powód to rzeczywiście chodzi o klimę, ale z tego co pamiętam to nie o przypadek połamania pantografów, a grafitowy pył z ich nakładek, albo szybko brudził filtry, albo się przedostawał i wdychanie go (jak większości pyłów) byłoby niezdrowe.

36
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 30 Czerwca 2022, 22:15:43 »
Potwierdzam słowa @matek123. Kabinę wsadziłem jako niefunkcjonalną tylko w celu pokazania, jak wygląda model. Jak widać, wskazówka Haslera stoi "na sztorc", a screena wykonywałem na postoju. Aby to uruchomić, to trzebaby jeszcze chwilę nad tym posiedzieć aby to jakoś wyglądało i działało.

37
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 22 Czerwca 2022, 19:46:13 »
W sumie mała literówka, ale w opisie misji całkowo_v2_zdawczyb_paszw w opisie pisze, że po otrzymaniu rozkłady mamy wcisnąć, tłumacząc na Polski, klocka i przycisk 1. Poza tym scenariusz przejezdny i bardzo przyjemny.

38
Symulator / Odp: Kabina EN71-038
« dnia: 16 Czerwca 2022, 21:46:16 »
Jak najbardziej tam wiele rzeczy jest różnych, sam przekładałem bo mnie to denerwowało w SKMkach, najlepiej przekopiować wszystko, co ma do czynienia z guzikami itd. w MMD.

39
Olmet ogólnie nie jest zainteresowany sprzedażą detaliczną. Na moim lokalnym wąskim torze podobno chcieli coś do rumuna kupić (podobno ST43, SP32 i Lxd2 mają parę podobnych części) i się nie dało. Chyba tylko na tony do huty.

40
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Czerwca 2022, 10:59:29 »
Pierwszy i drugi most na linii Wiliś-Pomianki lubi sobie zniknąć.

Na zdawczya_pus na terenie całej bazy wojskowej nie ma żadnych wagonów, mimo, że opis scenariusza każe jakieś zabrać.


Załącz errors.txt.


To problem jest chyba z modelem albo czymś z exe a niekoniecznie jakimiś błędami, które mogą wyskoczyć w errorsach jak chodzi o most. Z daleka most widać, ale jak jest się w takiej pozycji kamery jak na screenach, to po prostu znika. Na wszelki wypadek dołączyłem do obu błędów, może się coś ciekawego znajdzie jednak odnośnie tych mostów.

41
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 11 Czerwca 2022, 21:04:30 »
Przejrzałem wszystkie rodzaje SM42 w symulatorze, wszystkie mają animowany. Nie ma go natomiast SP42 i SU42, nad czym już siedzę, bo chyba ogarnąłem co za to odpowiada i mam nadzieję wypuścić niedługo działającą poprawkę do bugtrackera.

42
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 11 Czerwca 2022, 20:44:59 »
Ja bym się skupił na tym, by najpierw odkręcił ręczny, bo tu może być problem. Tryb manewrowy nie jest włączany automatycznie przez symulator, więc to raczej nie tu jest pies pogrzebany. CTRL+Num7 lub prawym przyciskiem myszy na kręcioła ze screena. Zakręcamy odpowiednio CTRL+Num1 lub lewym przyciskiem.

43
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 11 Czerwca 2022, 20:11:56 »
Musisz sobie wpisać w mmd, ale to jest dość dużo zabawy, aby to działało. Przekopiowanie pozycji kabiny z EW58 pomaga, bo jest +/- w tym samym miejscu, jednak switche itd. pewnie trzeba zmajstrzyć od nowa. Załączam jak wygląda kabina, abyś się nie bawił w to a potem uznał, że ci się kabina nie podoba i nie zmarnował czasu.

44
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 17:44:01 »
Drogi muszę się nauczyć robić, na pewno pojawią się na terenie EC oraz w mieście, to samo z resztą z placami.

45
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 16:46:44 »
Dzisiaj prezentuję pierwszą publiczną wersję odświeżenia scenerii EC Dobre.
Względem starej wersji różnice są tylko kosmetyczne - pojawiło się (dużo) więcej trawek i drzewek, postawione zostały semafory (na razie nie podpięte pod tory - i tak nie pełnią chwilowo żadnej funkcji), wyrosła niewielka farma, zmieniony został blok EC oraz ogrodzenie wokół, na terenie samego EC doszła nowa hala, dystrybutor paliwa dla lokomotyw i hala dla kaczki. Dodatkowo po jednej ze stron EC pojawił się zalążek miasta, a po drugiej powstaje osiedle.
Oczywiście, nie jest to koniec dekoracji, gdyż na terenie samego EC zostało dużo do roboty (planuję wstawić nowe drogi i wylać beton pod hałdą węgla), a i w mieście przydałoby się jeszcze zrobić właśnie drogi i place oraz jakieś inne dekoracje. Chwilowa wersja skupia się na stacji i łączniku z EC.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/EC_Dobre_zalesione-r2.zip
Wszelkie błędy typu lewitujące trawki itd. proszę zgłaszać w tym wątku. Bardzo chętnie przyjmę też porady nt. tego, co poprawić, oraz jak robić drogi i place.
Dzięki za pomoc i życzę miłej zabawy!

Edit: zapomniałem dodać: na chwilę obecną, drzewka i krzaki są cały czas jako "node" a nie "include". Ma to zapewnić możliwość ich łatwego znalezienia w plikach i relokacji w razie potrzeby. W paczuszce ze scenerią spakowane są również pliki t3d, umożliwiające pojawienie się drzewek przy tej formie plików.

46
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 22:15:05 »
Zestaw wagonów sypialnych UZ typu WLABm (zdjęcie poglądowe nie jest zawarte w żadnej z paczek, przedstawia wagon 62 22 70-78268-4)
WLABm 62 22 70-78268-4 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78268-4.zip
WLABm 62 22 70-78266-8 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78266-8.zip
WLABm 62 22 70-78301-3 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78301-3.zip
WLABm 62 22 70-78302-1 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78302-1.zip
WLABm 62 22 70-78291-6 Bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78291-6.zip
Jeśli ze względu na obecną sytuację w Ukrainie moderacja/administracja forum uzna, że zdjęcia w niepowołanych rękach mogą stanowić zagrożenie dla uciekających przed wojną, proszę powiadomić mnie o tym na pw, zdejmę zdjęcia z uploadu i wstawię z powrotem najwcześniej dopiero po zakończeniu działań wojennych.
Tradycyjnie, jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo.

47
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zdjęcia na tekstury SU46-035 i ST44-399
« dnia: 28 Kwietnia 2022, 17:43:34 »
https://stuff.eu07.pl/tekstury/ tu masz spis nieużytych zdjęć, SU46-035 ma nawet 3 zestawy zdjęć jeśli dobrze widziałem.

48
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 17:47:45 »
Poprawione, już jest w opisie tak, jak być powinno.

Dorzucam fotki:
406A-40 WRmnouz 50 51 88-70 241-7, czyli długa restauracja IC z czarnym pasem (2 boki + skosy kawałków czół)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/406A-40%2050%2051%2088-70%20241-7.zip
113Aa WRnouz 51 51 88-70 199-6, czyli krótka restauracja IC, też z czarnym pasem (1 bok, brak zdj poglądowego)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/113Aa%2051%2051%2088-70%20199-6.zip
Jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo. Byle ten dodatek nie był za pieniądze (chyba przeceniam moje zdjęcia)

49
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 14:38:42 »
SU160-001 czyli spalinowa Gama PKP IC. 2 boki (po 4 zdjęcia, jeden z peronu), czoło lekki skos i zbliżenia na wózki.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/111Db-001.zip
Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

50
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:44:58 »
EP07-1033 (Bok + 2 czoła)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1033%20%284E%29.zip
EP07-1042 (Bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1042%20%28303E%29.zip
EP07-389 (Bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-389.zip
Czoła są lekko (bardzo) krzywe, nie wiem czy coś z tego będzie (jako załączniki) ale boki są już raczej dobre. Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

51
Bocznica / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 17:24:14 »
Złotą łopatę dla tego pana, odkop po prawie 16 latach to chyba nowy rekord.

52
Pomoc w tworzeniu / Wygładzanie w Blenderze
« dnia: 22 Marca 2022, 20:02:14 »
Cześć,
Ostatnio próbuję przenieść rozkłady jazdy do EN57 SPOT, a do tego przydałaby się ta kieszonka, która jak na razie jest tylko w formie tekstury 2D. No i tu pojawia się mój problem - modelarz ze mnie żaden, a chciałbym aby górna krawędź tej kieszeni nie była taka kanciata. Próbowałem użyć bevel verticles, chociaż wyglądało to dobrze, to wtedy kieszonka zajmowała połowę pliku kabiny. Załączam zdjęcie jak to wygląda w chwili obecnej (teksturę się ogarnie lepszą jak ogarnę model kieszonki)

53
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Marca 2022, 17:34:08 »
Takie mam pytanko, bo w sumie próbowałem to sam rozkminić ale mi się nie udało: o co chodzi w punkcie "Multimedia" w opisie pojazdu? Przy każdym pojeździe jak na razie wyskakuje mi "0" w tym miejscu, ciekawi mnie to po prostu.

54
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Marca 2022, 14:55:44 »
Ja najchętniej bym przytulił wstawianie i edytowanie dróg i placy, ogólnie rzeczy, których w edytorze nie da się zrobić a robienie w notatniku lub Rainstedzie jest po prostu upierdliwe.

55
Bocznica / Odp: Problemy z Linią 053
« dnia: 18 Lutego 2022, 12:04:11 »
Repo ma zablokowane pobieranie od niedawna, chociaż jak patrzyłem jakiś czas temu to pliki graficzne da się pobrać.

To raczej nie problem grafik.

56
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 11:59:11 »
U mnie pojawia się podobny problem, plus przy imporcie znika mapowanie i próba niewielkich przeróbek modelu (np. przewymiarowanie wyświetlacza w kiblu pod SKMT) kończy się tym, że trzeba wszystko od nowa mapować bo nie wykrywa starego mapowania. Przy czym tak samo wywala pusty plik. Dopinam błąd, jaki się przy tym wyświetla

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\__init__.py", line 131, in execute
    export_model(collection, file, config)
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 17, in export_model
    t3d = [_build_submodel(o, config) for o in objects]
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 17, in <listcomp>
    t3d = [_build_submodel(o, config) for o in objects]
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 90, in _build_submodel
    builder.set_geometry()
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 207, in set_geometry
    mesh.calc_tangents()
RuntimeError: Error: Tangent space computation needs an UVMap, "(null)" not found, aborting


location: <unknown location>:-1

57
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 17 Lutego 2022, 14:11:22 »
A co to za problem? Jest zakładka "Elektrowozy", jest zakładka "Parowozy", to czemu zamiast spalinowozów miałoby być "lokomotywy spalinowe"?

58
Pomoc doraźna / Odp: Błąd
« dnia: 17 Lutego 2022, 12:51:15 »
Z trybem pełnoekranowym, to nie wiem co robisz, ja na próbę odpaliłem i mam normalnie okienko. Multiplayer, z tego co mi wiadomo, jest dość trudny w obsłudze i lubi się rozregulować w trakcie, plus synchronizowane są tylko zwrotnice/sygnały, a pociągi już nie. O trybie dyżurnego musisz poczytać w zakładce "na warsztacie" w temacie "Bałtyk SKM - Multi" (czy jakoś tak).

59
Well in the cab of 303Eb it is said "Jazda wielokrotna dopuszczona dla lok. EU07 od numeru 301", which translates roughly to "Multiple unit operation allowed for EU07 locomotives with numbers from 301 up", so using a -15XX with an unmodernised version is either allowed, or the sign in the locomotive shows false information, idk.

60
Symulator / Odp: Otwarte okna w wagonie
« dnia: 11 Lutego 2022, 12:14:39 »
To niektóre tekstury po prostu tak mają. Nie otworzysz, jak zamknięte, nie zamkniesz, jak otwarte.

Strony: 1 [2] 3 4