Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - joey

Strony: [1]
1
U mnie co chwilę coś nowego :3
Na ten moment mam na ukończeniu z WN Packa:
słup P z serii  EN111:10 w wersji niskiej i wysokiej
słup B2 w starej wersji
słup odporowo narożny M6 z serii EN111:10
słup leśny przelotowy PL z serii EN111:10
https://www.enprom.pl/wp-content/uploads/2019/10/Katalog-110kV_2010_wydanie-2018.pdf

w planach mam jeszcze kilka modeli słupów 110kV jedno i dwutorowych.





2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Września 2021, 21:30:55 »
Pozbierałem zgłoszone błędy i wprowadziłem kilka poprawek:
- Dodane zabezpieczenie w Grabówku przed podcinaniem innych składów przez ST45 (zgłoszenie mati222 z 16.07)
- Dyżurny w Grabówku powinien teraz rozsądniej wyprawiać pociągi w kierunku Drawinowa  (film z przejazdu składem Elfów z 14.09, w głębokim tle było widać przyczynę długiego postoju w Grabówku)
- Poprawka błędu we Włodowicach (zgłoszenie Dew105 z 30.04)
- Poprawki we Włodowicach Towarowych (zgłoszenie MasterYoda z 22.05)

Pozostałe zgłoszenia dotyczą znanych problemów, czyli brak koplowania Elfów, stonka umierająca na manewrach, zaniki napięcia, problemy z rozładunkiem EZT, a także błąd w definicjach semaforów SBL z W18, nie pozwalający na wyświetlenie S4 jeżeli na semaforze jest wjazd na 60 km/h (zgłoszenie mati222 z 3.07) - czyli błędy niedotyczące bezpośrednio scenariusza.
Zgłoszenie z 18.09 to nowość: AI chyba zasłabło, bo ST45 olał S1 i wjechał w stację, przy okazji rozpruwając zwrotnice, w samym scenariuszu wszystko było w porządku.

Można wgrać i sprawdzić, zmiany wprowadziłem bez jakiegokolwiek przetestowania, nie mam już MaSzyny na dysku.

I jeszcze kilka uwag:
- Wstawienie szynobusów KW we Włodowicach to ich zdublowanie – pojawiają się epizodycznie w Drawinowie, kursują wahadłowo na szlaku Drawinowo – Lubniew.
- W rozkładach pociągów ozdobnych przyszłościowo lepiej jest pozostawić maksymalne prędkości szlakowe. Po prostu jak ktoś kiedyś podmieni np.: EP07 na EP09 to się nie zdziwi czemu ona jedzie 120 zamiast 160 km/h.
- Dla poprawiających plik .ctr – aby się nie pogubić, sugeruję w każdym poprawionym miejscu dopisywać komentarz: co, kto, i jaka data, najlepiej w konwencji rok-miesiąc-dzień, tak aby potem szło wyszukać zmiany według jakiegoś jednego wzorca.
- Dla poprawiających plik .ctr – po wprowadzeniu poprawki należy dla porządku skorygować numer wersji scenariusza (linia nr 11 w pliku, komórka „komórka_wersji”, wpisujemy aktualną datę), dzięki temu jak ktoś podeśle loga, to będziemy mieli widoczne, na której wersji delikwent jechał.

3
Trasy / Odp: Problemy z AI na scenerii Całkowo_retro
« dnia: 22 Sierpnia 2021, 14:44:24 »
Skoro wam działa, to wrzucam poprawkę Marconiego ze skróceniem timera w rewizji 7327.

4
Trasy / Odp: Problemy z AI na scenerii Całkowo_retro
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 23:30:47 »
Przesunąłem skład w taki sposób, że cały pociąg mieści się w peronie przed wskaźnikiem W4. Myślę, że teraz powinno być dobrze. Proszę o przetestowanie poprawki.

5
Zawsze granice możesz sobie zmienić samodzielnie w mmd.

6
Na warsztacie / Odp:  Udźwiękowienie SU45
« dnia: 03 Stycznia 2021, 11:08:41 »
Nie muszą być 8 bit.

7
Na warsztacie / Odp: Sceneria SDR
« dnia: 01 Listopada 2020, 19:52:30 »
A ja nie stawiałbym czterech identycznych baraków Tauronu obok siebie, tak samo nie stawiałbym dziewięciu identycznych domków ustawionych od linijki, i tak samo nie stawiałbym sześciu identycznych pomarańczowych bloków obok siebie.

8
Screeny / Odp: Sceneria Krewetkowo Reaktywacja
« dnia: 28 Czerwca 2020, 03:49:57 »
ale jaja...

9
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 15 Czerwca 2020, 13:06:19 »
PNG nie jest "w miare" bezstratne, tylko po prostu bezstratne. "Ideologicznie" to taki sam format jak TGA albo GIF ktore rowniez moga miec aktywna kompresje i zmniejszyc rozmiar pliku.

(no chyba ze ktos robi przy okazji redukcje do 256 kolorow, ale nie mylmy pojec)

10
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 29 Marca 2020, 14:38:21 »
Na warsztat wjechały 3 platformy Res (739-7, 615-6 i 078-8). Wszystkie w starym bordowym malowaniu, przypominającym starsze dzieje, choć w dniu wykonania im zdjęć w zasadzie należały już do PKP Cargo. Tyle że w czasie przeprowadzania im rewizji spółka nie miała jeszcze ustalonego obecnie obowiązującego schematu barw.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

12
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Listopada 2019, 16:35:07 »
Wagony pasażerskie w tym czasie nie miały malowanego logo PKP w tzw. "trumience", tylko zwyczajnie "P.K.P.". Do 2001 roku wyjątkiem w tej kwestii były zdaje się wagony Z1 Henschla i HCP.

13
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 27 Listopada 2019, 16:29:36 »
Niestety nie wiem :( Chyba autor nie udostępnił nowszej wersji

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:29:12 »
W porownaniu z exe 190824 wyswietlanie na gfxrenderer legacy jest zauwazalnie jasniejsze. W trakcie ok 2h30' jazdy stopniowo zaczely znikac/'wybielac' sie tekstury roznych obiektow: modeli statycznych, elementow taboru, szyn, terenu, kabiny. gfx.resource.sweep yes i gfx.resource.move yes. GeForce GT 610.
Poziom jasnosci dziennego nieba w "starym" rendererze zostal zmieniony na wzor trybu szaderowego, miedzy innymi ze wzgledu na uwagi ze poprzednio niebo bylo zbyt ciemne.

Znikanie tekstur jest zapewne spowodowane zalaczeniem trybu gfx.resource.move yes, przy ograniczonej ilosci pamieci moze zaczac jej brakowac na ponowny upload. Alternatywnie, niektore karty nie radza sobie zbyt dobrze z generowaniem wersji przechowywanej lokalnie, co rowniez objawia sie utrata danych.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:22:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wirtualny rewident powinien lepiej oceniac w ktorych pojazdach zalaczac baterie i pozostale urzadzenia

- poprawka, prad doprowadzony sprzegiem do obwodu ogrzewania dostepny jest dla pozostalych obwodow pojazdu przy zalaczonym ogrzewaniu zamiast zawsze

- funkcjonalnosc, aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow. Tryb ma zastosowanie m.in w siudemkowatych

- funkcjonalnosc, komenda Load jako drugi parametr pozwala zdefiniowac dopuszczalna odleglosc od lokacji zrodla komendy

16
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 14:52:32 »
Pojechałem z Dębicy do Jerzynianki osobowym. Co mi się rzuciło w oczy:
-wciąż zbyt niskie niektóre zmodernizowane perony.
-tego ASDEKa można by przesunąć dalej za wskaźnik W16, bo w tym miejscu, gdzie pociągi hamują już przed przystankiem, system może błędnie wykrywać zwykłe hamowanie jako usterkę.
-stacja Jerzynianka jest według mnie dość dziwnie skonstruowana. Peron, przy którym stoi Elf na screenie nie ma z jednej strony krawędzi. Należy albo dodać tam krawędź peronową albo płot. Zejścia peronowe są na peronach, ale brakuje go już od strony miasta. Są ustawione dwa takie same dworce odwrócone wiatą do ulicy, a pomiędzy nimi pusta przestrzeń i reklama. Wygląda to dziwnie.
Jeśli chodzi o samą trasę, to jak najbardziej mi się podoba, otoczenie również jest w porządku (może przydałoby się trochę więcej trawy przy torach?). W połączeniu z Linią 53 tworzy się już konkretny odcinek do przejechania i nowe możliwości pisania scenariuszy.

17
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Września 2019, 23:05:21 »
Między Nowymi Sadami a Wrzosami stoi cały szereg słupów teletechnicznych odporowych. Z jakiej racji to? Bliskości linii kolejowej? Przed Kujacinem to samo i tam nie ma żadnego uzasadnienia. Takie słupy stawia się tylko na załamaniach linii i przed przejściem przez rzekę/drogę/tory. A na prostej zwykłe przelotki.
We Wrozsach trz yidentyczne trafostacje koło siebie. W tym w jednej drzewo wyrosło. Nie ma to sensu.
Stogi siana ci lewitują. Mają zły origin? Zagęść mapowanie słomy, bo ma za duży kafel.
Ściany lasu za Kujacin Przystanek nie mają ściśniętego mapowania po U? Dziwnie to wygląda i strasznie widać kafelkowanie.

18
Symulator / Odp: SA134
« dnia: 01 Września 2019, 20:06:26 »
Tego modelu, który już jest w MaSzynie? :P

19
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 10:26:51 »
W przygotowaniu jest wagon 120A bazujący na już istniejących modelach. 120A z wersji v1 nadal straszy a na horyzoncie nadal nie widać nowej bonanzy. Na początek będzie wersja klasyczna i historyczna, później pojawią się wszystkie inne warianty wnętrza. Do zrobienia zostały detale, drzwi, wnętrze i lod, na koniec zostaje zmapowanie wszystkich elementów. To z 11xa_v2 nie pasuje na ten wagon, więc i tak trzeba zrobić nowe. Nie skupiam się na niewidocznych szczegółach, więcej z tym pracy a efekty i tak są potem mierne.

20
Z ciekawosci, czy wystepuje jakakolwiek roznica miedzy praca w trybie obslugi urzadzen mysza (widoczny na ekranie kursor myszy), a praca w normalnym trybie jazdy (kursor ukryty)? Przelaczanie miedzy trybami realizowane jest wcisnieciem klawisza Alt.

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 17 Stycznia 2019, 18:49:07 »
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).
Akurat ta gałąź jest poprawna. Może tego nie widać z loga ani .ctr, ale wynika to z istoty sterowania na stacji. W każdym bądź razie błąd faktycznie występuje - po wjechaniu za semafor C nie jest ustawiana właściwa flaga dla pociągu. Powodem jest literówka w warunku.
Dodana poprawka do repozytorium: rewizja 3381.

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Stycznia 2019, 00:02:08 »
Chyba nastawnik w EP05 się popsuł. Z klawiatury obecnie sterowanie wygląda tak, że jak się poda np. 20 pozycji od razu (już w trakcie jazdy) to nastawnik sam się przytrzymuje przez chwilę na tej pozycji, a dopiero po chwili zaczyna się samoistnie obracać.
Zmiana jest celowa, ze wzgledu na narzekanie na trudnosci w kontrolowaniu nastawnika klawiatura. Obecnie po zmianie polozenia nastawnika powrot do faktycznej pozycji nastepuje nie natychmiast, ale dopiero po chwili, co powinno ulatwic precyzyjne zmiany nastawnika o kilka pozycji kilkoma wcisnieciami klawisza.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczna grzalka wody nie psuje sie przy wylaczeniu baterii

- poprawka, wirtualny konduktor nie zamyka pasazerom drzwi przed nosem w pojazdach z silnikiem diesla

- lekcje dla ai, przy skanowania trasy ai odfiltrowuje obiekty poza obszarem zainteresowania

- eksperymentalnie, by zapewnic bardziej przewidywalne zachowanie w trybie manewrowym ai zawsze uzywa takich samych parametrow obslugi hamulcow

- eksperymentalnie, wplyw predkosci jazdy na glosnosc runningnoise kalkulowany jest w zakresie 50-100% zamiast 0-100%

- dobra zmiana, ladowanie baterii dla pojazdow z silnikiem diesla nastepuje automatycznie przy wlaczonym silniku

23
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Grudnia 2018, 04:07:38 »
Nagrałem proces powstawania modelu nastawni i przyspieszyłem go ośmiokrotnie.


Można zobaczyć m.in.
- Pomiary i obliczenia gabarytów budynku.
- Prostowanie i retusz zdjęć
- Modelowanie siatki budynku
- Przepalenie wielu tekstur w jedną



24
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 11:12:07 »
W załączniku wersja z paczki 18_01. W 18_03 już jest chyba ciut gorzej, a w 18_07 jest już jak na filmiku.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Czerwca 2018, 00:59:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wybrany kierunek jazdy nie powinien wplywac na sposob ustawienia swiatel trybu manewrowego przez AI

- lekcje dla AI, laczenie skladow powinno odbywac sie nieco energiczniej

- funkcjonalnosc, dodatkowy tryb (4) definiowania sposobu aktywacji submodeli "swiatel" w obiektach; tryb ten konfigurowany jest i dziala tak samo jak tryb 3, ale dodatkowo gwarantuje wylaczenie swiatla w poznych godzinach nocnych, od 1-ej do 6-ej rano. Powinno miec to to zastosowanie przy "oswietlaniu" np. budynkow mieszkalnych i przedzialow w wagonach sypialnych.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Czerwca 2018, 01:39:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacja wymiany ciepla powinny uwzgledniac wlasciwe wspolczynniki

- dobra zmiana, pulpity sterowania oparte na kontrolerze Arduino moga sterowac plynnie kranem hamulca dodatkowego

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, w przypadku jazdy do tylu krasnoludki nie czepiaja sie juz nastawnika jazdy

- funkcjonalnosc, w trybie ruchu na zewnatrz pojazdu wskazanie mysza i klikniecie na elemencie scenerii (modele, tory itp) pozwala odczytac na panelu F11 podstawowe informacje na temat tego elementu; na razie jest to tylko nazwa i lokacja, ale ewentualnie bedzie tego wiecej

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Czerwca 2018, 02:52:01 »
Mhm, parametry dla tekstur sa czescia wpisu tekstury, nie material do ktorego nalezy.

W dzisiejszym uaktualnieniu, pare drobiazgow:

- poprawka, parametr pause ustawiany w pliku .ini powinien ponownie dzialac zgodnie z oczekiwaniami

- poprawka, AI nie powinno odjezdzac z W4 gdy tylko mu sie zachce, ale (ponownie) potencjalnie brac pod uwage stan najblizszego widzianego semafora

28
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, komunikaty odjazdu od kierownika skladu moga byc dostarczone rowniez w formacie .ogg/.flac

- funkcjonalnosc przygotowana przez youby, dodatkowe tryby pracy regulatora silnika diesla; wykorzystane na razie przez SN61 (aktualizacja pliku .fiz w zalaczniku)

29
Co prawda w przypadku maszyny może to być wyzwaniem, ale czy nie dałoby się zbindować resetu pozycji? Nie raz miałem tak, że zapominałem o tym przy wychodzeniu z kabiny i kamera po powrocie była w jakimś dziwnym miejscu. Jest to zwyczajnie uciążliwe. Pół biedy jeżeli zdarzy się tak na postoju, ale gorzej, kiedy jadę rozkładową.

30
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 01 Maja 2018, 00:36:54 »
Jeszcze tylko nie zapomnieć o -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release, bo zbuduje bez optymalizacji.

Strony: [1]