Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - joey

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 10:23:20 »
Ehh i tu wychodzi kasowanie wszystkiego bez pomyślenia co się kasuje... Mogły śmiało czasowo zostać w paczce. Wymusiłem przywrócenie papug, ale te widocznie przegapiłem...

3
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 16:16:28 »
Bez patrzenia na obrazek już wiedziałem że wszystko będzie miało zaokrąglone kąty. Mam nadzieję, że unowocześnianie się zakończy tylko na estetyce, bo szczerze obecne trendy chowania wszystkiego za bezsensownymi rozwijanymi przyciskami czy za hamburgerowym menu są irytujące. :)

4
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 03 Października 2023, 11:55:51 »
No, jeżeli pozostanie moda na robienie nowych modeli, które mają setki tysięcy trójkątów na LODach gdzie widać jedynie zarys albo wręcz kilka pikseli, to będzie trzeba zamontować te RTXy.

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 14:48:20 »
Hmmm, może nadal scenerie są postrzegane jak dekoracja na torcie, czyli gdzieś jest brzeg, gdzie tory się kończą?

W modelarstwie nazywają to "makietą typu tort", gdzie jest z góry narzucony obszar i tory muszą zakręcać. Innym podejściem jest "makieta modułowa", gdzie pojedynczy moduł reprezentuje fragment stacji, prostego szlaku albo łuku. Co do zasady moduły mają zaprojektowaną konfigurację (kolejność), ale dzięki standardom łączenia w razie potrzeby można zrezygnować z odcinka łuku albo zamienić odcinek prosty z łukiem, co pozwala dostosować makietę do dostępnego pomieszczenia.

Moja koncepcja komórek scenerii powstała około 2008 roku, kiedy okazało się, że niektóre misje omijają pewne obszary scenerii (będących "tortami", jak Quark, Moczniki, Krzyżowa) i niepotrzebnie są wczytywane obiekty, nieużywane potem w symulacji. Gdyby podzielić scenerie na komórki, można by wczytywać tylko fragmenty potrzebne do wybranej misji. Jednocześnie można by dopracować połączenia pomiędzy sceneriami i dobierać tak komórki, by wydłużyć trasy o nowe odcinki. Niemniej łączenie scenerii fikcyjnych nie spotkało się z zainteresowaniem i rozbiło się o takie problemy, jak ustalenie rozkładów jazdy i obiegów taboru. Wydzieliłem komórkę "Mydelniczka" i połączyłem ją kawałkami scenerii "Tarniowo" ze scenerią "SDR"... po czym ta ostatnia wyleciała z paczki i nikomu nie zależało, żeby ją używać albo w jakimś kierunku przerabiać.

Wobec porażki w zakresie scenerii fikcyjnych, zacząłem przerabiać scenerie "Linia 61" i "61+144" w stronę dopasowania do map i podziału na komórki. Po unifikacji klonów udało się wydzielić Lubliniec jako osobną komórkę, jednak przeliczenie współrzędnych obiektów do układu współrzędnych ze środkiem wewnątrz komórki przekładało się na problemy przy edycji, a Lubliniec wymagał ogromu przeróbek (zwłaszcza w zakresie LK143 i LK152). Oczekiwanym stanem docelowym było przerobienie symulacji tak, aby komórki scenerii były doczytywane dynamicznie w miarę jazdy oraz wyrzucane z pamięci po ich minięciu. Pozwoliłoby to tworzyć trasy dowolnej długości, a także skróciłby się czas wczytywania. Stan sygnalizacji w niewczytanych komórkach miał być obsługiwany przez osobny program, co jednocześnie byłoby multiplayerem. Koncepcja komórek scenerii została poniekąd zrealizowana w Train Driver 2, chociaż w nieco absurdalny sposób (jak to teraz wygląda, to nie wiem, bo nie śledzę).

Wracając do Częstochowy, obecny układ plików (duży obszar, osobne pliki dla obiektów każdego typu) powoduje problemy z edycją. Np. po poprawkach terenu jest potrzeba przeliczenia wysokości obiektów tak, aby nie lewitowały i nie były zagłębione w teren. Jeśli plik zawiera obiekty z dużego obszaru, to ciężko jest sprawdzić szczegółowo, czy coś się nie zepsuło (np. przy przeliczaniu czegoś w innym miejscu uszkodziły się dekoracje na peronach w Herbach Nowych — i w sumie nie wiem, czy już je poprawiłem, czy jeszcze nie).

Celem tego wątku jest zebranie uwag na temat miejsca wydzielenia komórki dla Częstochowy. Od północy jest to już ustalone i wykonane. Pozostaje ustalenie pozostałych granic. I po zrobieniu podziału na komórki można będzie następnie składać z tego dowolne trasy.

Co do "wersji historycznych", to do nazwy pliku z infrastrukturą dopisuję rok i również rok jest dopisywany do nazwy pliku sterowania (jest osobno, bo można sobie zrobić własną koncepcję sterowania, np. zewnętrznym programem). Teren i otoczenie nie ma roku, bo zmiany zwykle są niewielkie, a pojedyncze obiekty (np. przebudowana nastawnia) można wrzucić do pliku z infrastrukturą. I bardziej mi chodzi o dopracowanie systemu tworzenia komórek niż dopracowanie scenerii na określony rok. Ewentualnym problemem może być zmiana rozstawu torów na granicy komórki, bo wtedy przejezdność zostanie zaburzona.

I tak mieszkam ponad 100km na północ od Częstochowy, a obszary zainteresowania mam w stronę Gdańska, więc jest mi z grubsza to obojętne, czy coś przemalowano, albo wymieniono słupy. Jeśli będzie dopracowany system komórek, to będzie łatwiej przygotować tory na określoną epokę.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 06 Maja 2023, 12:49:39 »
Ja tam nie potrafię zrozumieć, po co ktoś wprowadził zderzanie się samochodów, zwłaszcza z możliwością wzajemnego wjeżdżania aż do 100% pokrycia się modeli. Ale może jest w tym jakiś sens, którego nie dostrzegam. Lokomotywownia nie ma tekstury, bo zamapowałem ją zdjęciem z drona, które ma 2MB jako DDS i podobno było zbyt duże, żeby je do paczki dorzucać (textures/linia61/czewa1.dds). Kiedyś modele bez tekstury dostawały jednolity kolor, ustawiony w modelu — widocznie różowy jest ładniejszy. Ogólnie to mapowanie było testem kolorowania brył CityGML zdjęciami z powietrza i niezbyt się ten test udał. Jednym z problemów jest mapowanie prostokąta obszarem trapezowym tekstury, które nie wygląda zbyt dobrze i wymagałoby przeliczenia tekstury po opracowaniu siatki mapowania. Innymi słowy, potrzebny jest bardziej zaawansowany proces. Te mosty bez tekstury to się ciągną już dosyć długo, ja po prostu nie wiem, jaką teksturę należy użyć. Ogólnie wyjazd na północ z Częstochowy jest mocno niedokończony, więc jakiekolwiek drobne poprawki jakościowo niewiele zmienią. Ale już rozstaw torów tam poprawiłem, sieć trakcyjna też jest przejezdna. W scenariuszu "osobowy2" do Częstochowy Osobowej jadą dwa EZT, jeden z Ozimka, drugi z Lublińca. Skład po rozkładzie 5514 powinien chyba odmanewrować, bo potem tylko jeden (5513) wyjeżdżał do Lublińca. Ewentualnie może pojechać o 7:40 do Katowic przez Łazy, ale z Katowic też coś przyjeżdża... Nie pamiętam, jak jest w obecnej wersji (gdzie na pewno jest więcej sieci trakcyjnej w Częstochowie Osobowej), ale być może zrobiłem już wrzucanie pociągów na tor 15, a może też 11, jeśli tor 19 jest zajęty.


7
Najbardziej to bym chciał, żeby Maszyna działała na każdej karcie graficznej, a nie tylko na NVidii :P
Na jakich nie działa?

8
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 22 Marca 2023, 14:49:24 »

9
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Stycznia 2023, 17:16:58 »
Obiecuje banować każdego trolla, głosujcie na mnie, ulotki agitacyjne wkrótce. Będzie borubar i średnia hawajska dla wszystkich.

10
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 25 Grudnia 2022, 01:37:12 »
Co nie zmienia faktu, że każdy, kto chciałby skorzystać z czatu, musi zarejestrować się na Discordzie.

11
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 21:28:18 »
Po to został w drodze kompromisu dodany przycisk ukryj scenariusze archiwalne i "oceny scenerii" w opisie scenariusza. Co do ścian lasu, to trzeba by sprawdzić log repo, bo ktoś je zepsuł przy okazji jakiejś operacji na trójkątach terenu.

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 14 Czerwca 2022, 22:20:18 »
Aktualizacja: poprawione zostały błędy zgłaszane przez Marconiego i EP08_015. Cała paczka do pobrania jest w pierwszym poście (zawiera także poprawki sieci, semafora i znaków), natomiast tutaj można pobrać sam plik z eventami.

Aby MaSzyna nie zamieniła się w jakieś kółko kolekcjonerów wirtualnych modeli kolejek nazywających swoją wizję świata realizmem, informuję, że nie wyrażam zgody na jakiekolwiek podmiany taboru w scenariuszu przez 3 lata od momentu publikacji (to jest wątek publiczny, czyli można go traktować jak publikację, zatem termin upłynie 1.06.2025 r.). Po prostu uważam, że dobór taboru jest moim przywilejem jako autora.
Jeżeli ktoś ma propozycje na inny tabor, to może stworzyć dodatkowy plik .scn z alternatywnym taborem (tak jak to zrobił Maszynista_94), jednakże nie może się on nazywać "drawinowo_do_wieczora.scn", tylko np.: "drawinowo_do_wieczora_2022.scn" lub coś w tym stylu.
W sumie to czemu tego nie robić przy innych scenariuszach? Taboru do obsadzenia mamy znacznie więcej niż dostępnych scenariuszy, a paczka całościowa od takich klonów raczej nie urośnie.

Inne tematy:
  • Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.
  • Dekoracje na magistrali (odcinek Włodowice – Grabówek – Drawinowo – Grodzisk) nie robiłem ja, tylko mati222. Łatwo to odróżnić w .scm, mati222 używał edytora, a ja nie. Jego dekoracje są od paru miesięcy do pobrania z wątku z Drawinowem od rana.

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:14:24 »
To co za problem wymienić stare EZT na nowe i stare wagony na nowe?
A czy jest potrzeba, żeby wszędzie jeździły nowe EZT i nowe wagony tylko i wyłącznie dlatego, że pan na T tak mówi?

14
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 20:04:07 »
Legenda głosi, że kiedy siudemky zamkną TD to zostanie wypuszczona Nebula z trybem "hardcore", w którym do kabiny wpada zbir z bronią i porywa pociąg.

15
U mnie co chwilę coś nowego :3
Na ten moment mam na ukończeniu z WN Packa:
słup P z serii  EN111:10 w wersji niskiej i wysokiej
słup B2 w starej wersji
słup odporowo narożny M6 z serii EN111:10
słup leśny przelotowy PL z serii EN111:10
https://www.enprom.pl/wp-content/uploads/2019/10/Katalog-110kV_2010_wydanie-2018.pdf

w planach mam jeszcze kilka modeli słupów 110kV jedno i dwutorowych.





16
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Września 2021, 21:30:55 »
Pozbierałem zgłoszone błędy i wprowadziłem kilka poprawek:
- Dodane zabezpieczenie w Grabówku przed podcinaniem innych składów przez ST45 (zgłoszenie mati222 z 16.07)
- Dyżurny w Grabówku powinien teraz rozsądniej wyprawiać pociągi w kierunku Drawinowa  (film z przejazdu składem Elfów z 14.09, w głębokim tle było widać przyczynę długiego postoju w Grabówku)
- Poprawka błędu we Włodowicach (zgłoszenie Dew105 z 30.04)
- Poprawki we Włodowicach Towarowych (zgłoszenie MasterYoda z 22.05)

Pozostałe zgłoszenia dotyczą znanych problemów, czyli brak koplowania Elfów, stonka umierająca na manewrach, zaniki napięcia, problemy z rozładunkiem EZT, a także błąd w definicjach semaforów SBL z W18, nie pozwalający na wyświetlenie S4 jeżeli na semaforze jest wjazd na 60 km/h (zgłoszenie mati222 z 3.07) - czyli błędy niedotyczące bezpośrednio scenariusza.
Zgłoszenie z 18.09 to nowość: AI chyba zasłabło, bo ST45 olał S1 i wjechał w stację, przy okazji rozpruwając zwrotnice, w samym scenariuszu wszystko było w porządku.

Można wgrać i sprawdzić, zmiany wprowadziłem bez jakiegokolwiek przetestowania, nie mam już MaSzyny na dysku.

I jeszcze kilka uwag:
- Wstawienie szynobusów KW we Włodowicach to ich zdublowanie – pojawiają się epizodycznie w Drawinowie, kursują wahadłowo na szlaku Drawinowo – Lubniew.
- W rozkładach pociągów ozdobnych przyszłościowo lepiej jest pozostawić maksymalne prędkości szlakowe. Po prostu jak ktoś kiedyś podmieni np.: EP07 na EP09 to się nie zdziwi czemu ona jedzie 120 zamiast 160 km/h.
- Dla poprawiających plik .ctr – aby się nie pogubić, sugeruję w każdym poprawionym miejscu dopisywać komentarz: co, kto, i jaka data, najlepiej w konwencji rok-miesiąc-dzień, tak aby potem szło wyszukać zmiany według jakiegoś jednego wzorca.
- Dla poprawiających plik .ctr – po wprowadzeniu poprawki należy dla porządku skorygować numer wersji scenariusza (linia nr 11 w pliku, komórka „komórka_wersji”, wpisujemy aktualną datę), dzięki temu jak ktoś podeśle loga, to będziemy mieli widoczne, na której wersji delikwent jechał.

17
Trasy / Odp: Problemy z AI na scenerii Całkowo_retro
« dnia: 22 Sierpnia 2021, 14:44:24 »
Skoro wam działa, to wrzucam poprawkę Marconiego ze skróceniem timera w rewizji 7327.

18
Trasy / Odp: Problemy z AI na scenerii Całkowo_retro
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 23:30:47 »
Przesunąłem skład w taki sposób, że cały pociąg mieści się w peronie przed wskaźnikiem W4. Myślę, że teraz powinno być dobrze. Proszę o przetestowanie poprawki.

19
Zawsze granice możesz sobie zmienić samodzielnie w mmd.

20
Na warsztacie / Odp:  Udźwiękowienie SU45
« dnia: 03 Stycznia 2021, 11:08:41 »
Nie muszą być 8 bit.

21
Na warsztacie / Odp: Sceneria SDR
« dnia: 01 Listopada 2020, 19:52:30 »
A ja nie stawiałbym czterech identycznych baraków Tauronu obok siebie, tak samo nie stawiałbym dziewięciu identycznych domków ustawionych od linijki, i tak samo nie stawiałbym sześciu identycznych pomarańczowych bloków obok siebie.

22
Screeny / Odp: Sceneria Krewetkowo Reaktywacja
« dnia: 28 Czerwca 2020, 03:49:57 »
ale jaja...

23
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 15 Czerwca 2020, 13:06:19 »
PNG nie jest "w miare" bezstratne, tylko po prostu bezstratne. "Ideologicznie" to taki sam format jak TGA albo GIF ktore rowniez moga miec aktywna kompresje i zmniejszyc rozmiar pliku.

(no chyba ze ktos robi przy okazji redukcje do 256 kolorow, ale nie mylmy pojec)

24
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 29 Marca 2020, 14:38:21 »
Na warsztat wjechały 3 platformy Res (739-7, 615-6 i 078-8). Wszystkie w starym bordowym malowaniu, przypominającym starsze dzieje, choć w dniu wykonania im zdjęć w zasadzie należały już do PKP Cargo. Tyle że w czasie przeprowadzania im rewizji spółka nie miała jeszcze ustalonego obecnie obowiązującego schematu barw.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

26
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Listopada 2019, 16:35:07 »
Wagony pasażerskie w tym czasie nie miały malowanego logo PKP w tzw. "trumience", tylko zwyczajnie "P.K.P.". Do 2001 roku wyjątkiem w tej kwestii były zdaje się wagony Z1 Henschla i HCP.

27
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 27 Listopada 2019, 16:29:36 »
Niestety nie wiem :( Chyba autor nie udostępnił nowszej wersji

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:29:12 »
W porownaniu z exe 190824 wyswietlanie na gfxrenderer legacy jest zauwazalnie jasniejsze. W trakcie ok 2h30' jazdy stopniowo zaczely znikac/'wybielac' sie tekstury roznych obiektow: modeli statycznych, elementow taboru, szyn, terenu, kabiny. gfx.resource.sweep yes i gfx.resource.move yes. GeForce GT 610.
Poziom jasnosci dziennego nieba w "starym" rendererze zostal zmieniony na wzor trybu szaderowego, miedzy innymi ze wzgledu na uwagi ze poprzednio niebo bylo zbyt ciemne.

Znikanie tekstur jest zapewne spowodowane zalaczeniem trybu gfx.resource.move yes, przy ograniczonej ilosci pamieci moze zaczac jej brakowac na ponowny upload. Alternatywnie, niektore karty nie radza sobie zbyt dobrze z generowaniem wersji przechowywanej lokalnie, co rowniez objawia sie utrata danych.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:22:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wirtualny rewident powinien lepiej oceniac w ktorych pojazdach zalaczac baterie i pozostale urzadzenia

- poprawka, prad doprowadzony sprzegiem do obwodu ogrzewania dostepny jest dla pozostalych obwodow pojazdu przy zalaczonym ogrzewaniu zamiast zawsze

- funkcjonalnosc, aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow. Tryb ma zastosowanie m.in w siudemkowatych

- funkcjonalnosc, komenda Load jako drugi parametr pozwala zdefiniowac dopuszczalna odleglosc od lokacji zrodla komendy

30
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 14:52:32 »
Pojechałem z Dębicy do Jerzynianki osobowym. Co mi się rzuciło w oczy:
-wciąż zbyt niskie niektóre zmodernizowane perony.
-tego ASDEKa można by przesunąć dalej za wskaźnik W16, bo w tym miejscu, gdzie pociągi hamują już przed przystankiem, system może błędnie wykrywać zwykłe hamowanie jako usterkę.
-stacja Jerzynianka jest według mnie dość dziwnie skonstruowana. Peron, przy którym stoi Elf na screenie nie ma z jednej strony krawędzi. Należy albo dodać tam krawędź peronową albo płot. Zejścia peronowe są na peronach, ale brakuje go już od strony miasta. Są ustawione dwa takie same dworce odwrócone wiatą do ulicy, a pomiędzy nimi pusta przestrzeń i reklama. Wygląda to dziwnie.
Jeśli chodzi o samą trasę, to jak najbardziej mi się podoba, otoczenie również jest w porządku (może przydałoby się trochę więcej trawy przy torach?). W połączeniu z Linią 53 tworzy się już konkretny odcinek do przejechania i nowe możliwości pisania scenariuszy.

Strony: [1]