Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - joey

Strony: [1]
1
Bocznica / Bilbord nascienny 4m x 3m
« dnia: 24 Września 2020, 04:43:08 »
del

2
Baza infrastruktury / Modyfikacja modelu wasyl/blok1
« dnia: 29 Stycznia 2018, 04:21:54 »
Wersja TGA/T3D: http://eu07.pl/userfiles/20736/blok.zip

Archiwum zawiera zmodyfikowane pliki modelu i tekstury bloku stworzonego oryginalnie przez wasyla do scenerii Bochnia-Brzesko Okocim. Pomimo modyfikacji bryła zachowała swój pierwotny kształt, zmieniło się  jednak mapowanie - obecnie budynek ma 5 kondygnacji, oryginalnie 4 (co dawało 3,75 m na kondygnację!), dach mapowany jest osobną teksturą. Od podstaw stworzone zostało nocne oświetlenie okien, załączane w trzech fazach zależnych od współczynnika oświetlenia scenerii (od exe 171222, dzięki tmj). Tekstura została wymieniona na nową, lepszej jakości, z obsługą odbić otoczenia (od exe 170810).

Autor oryginalnego modelu:wasyl
Autor zdjęcia i tekstury oraz modyfikacji modelu:joey

Zawatrość archiwum:

./info.txtTen plik
./models/bochnia/blok1.t3dZmodyfikowany plik modelu
./models/wasyl/blok1.t3dZmodyfikowany plik modelu - duplikat dla zachowania kompatyblilności
./scenery/bochnia/blok1.incZmodyfikowany plik include
./scenery/wasyl/blok1.incZmodyfikowany plik include z innymi progami załączenia oświetlenia niż w powyzszym - duplikat dla zachowania kompatyblilności
./textures/bochnia/okno.matPlik mat
./textures/bochnia/okno.tgaNowa tekstura bloku
./textures/bochnia/okno_normal.tgaTekstura dodatkowa, do obsługi odbić otoczenia

Należy usunąć stare pliki e3d.

joey, grudzień 2017 - styczeń 2018

Dodano do repo, rev. 2194, joey.

3
Pomoc w tworzeniu / Prog nocnego zalaczania oswietlenia w modelach
« dnia: 21 Grudnia 2017, 17:10:24 »
Postanowilem stworzyc model oswietlenia budynku, w ktorym swiatla w oknach wlaczaja sie nie wszyskie jednoczesnie, a stopniowo. Model ma trzy submodele lampek (light_on00, light_on01, light_on02), a we wpisie node (...) model parametry lights ustawilem, po lekturze https://wiki.eu07.pl/index.php/Lampki_w_modelach i obserwacjach symulacji, na 3.15 3.2 3. Ku mojemu zdziwienu, czegokolwiek bym nie wstawil za kropka, moment zalaczenia oswietlenia jest identyczny dla wszystkich submodeli niezaleznie od wpisu. Czy ja robie cos zle, czy dokumentacja opisuje "ficzer" jeszcze nie zaimplementowany w exe?

4
Baza infrastruktury / Zimowe tekstury dachówki
« dnia: 13 Czerwca 2017, 19:49:30 »
Cytat: info.txt
ZIMOWE TEKSTURY DACHU

Archiwum zawiera trzy tekstury dachów pokrytych śniegiem:

textures/zima/roof/karpiowka.tga         Karpiówka ułożona w koronkę;
textures/zima/roof/roof-redtiles-aged1.tga   Dachówka typu mnich-mniszka;
textures/zima/roof/rooftiles-orange2.tga   Dachówka holenderka.

Są one wymiarowo kompatybilne z teksturami o takich samych nazwach z katalogu textures/roof oraz zapętlają się bezszwowo.

Zdjęcia i tekstury: joey, styczeń-luty 2017

Wersja TGA: http://eu07.pl/userfiles/20736/dachowka_zima.7z

Przykladowe screeny w załącznikach.

Dodano do repozytorium, rev. 1804, joey

5
Cytat: info.txt
NOCNE OŚWIETLENIE BUDYNKÓW / OPTYMALIZACJA / INNE POPRAWKI

Archiwum zawiera poprawione przeze mnie niektóre modele z katalogów 'bruchniewo', 'bud' i 'bud2' (na razie). Poprawki polegały na dokładniejszym dopasowaniu do modeli oświetlenia autorstwa Mariusza1970, zmniejszeniu ilości submodeli, łataniu dziur itp.

Poprawione modele:

bruchniewo/bruchniewo.t3d   zoptymalizowany budynek stacji Bruchniewo. Autor: P.Maron
bruchniewo/bud_waga.t3d      zoptymalizowany i poprawiony budynek wagi w Bruchniewie. Autor: P.Maron
bud/0domdrewn01.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/blok_11b.t3d      przywrócone balkony z 2002, nowe oświetlenie. Autor nieznany
bud/blok_11.t3d         poprawione oświetlenie. Autorzy: autor nieznany, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/blok_4b.t3d         przywrócone balkony z 2002, nowe oświetlenie, inne poprawki. Autor nieznany
bud/blok_4.t3d         poprawione oświetlenie. Autorzy: autor nieznany, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/dom1tynk01.t3d      poprawione oświetlenie, mapowanie i inne poprawki. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/dom1tynk02.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/dombale01.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/domcegla01.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/domtynk01.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/domtynk02.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/domtynk03.t3d      poprawione oświetlenie. Autorzy: McZapkie, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud/poroninstacja.t3d      zoptymalizowany i poprawiony budynek stacji Poronin, nowe oświetlenie. Autor: McZapkie
bud/r-zarytestacja.t3d      zoptymalizowany i poprawiony budynek stacji Rabka Zaryte, nowe oświetlenie. Autor: McZapkie
bud2/domek1k.t3d      przeskalowanie do rozmiarów brytyjskich, nowe oświetlenie. Autor nieznany
bud2/domek2k.t3d      poprawione oświetlenie, przeskalowanie do rozmiarów brytyjskich. Autorzy: autor nieznany, Mariusz1970 (oświetlenie)
bud2/domek3k.t3d      poprawione oświetlenie, przeskalowanie do rozmiarów brytyjskich. Autorzy: autor nieznany, Mariusz1970 (oświetlenie)

Poprawki: joey, maj-sierpień 2016, styczeń-marzec 2017

Skrypt instalacyjny wersji DDS/E3D: DOWNLOAD

Wersja TGA/T3D: http://eu07.pl/userfiles/20736/models_rozne_poprawki_pt1_tga.zip

Dodane do repozytorium. Rev. 1662, joey

6
Proba uruchomienia Maszyny z patchem 16.05 lub z pozniejszymi exe pod 32-bitowym Windowsem XP SP3 (Intel Core2 Duo 2.33GHz (E6550), 2GB RAM, GeForce GT 610 1GB) konczy mi sie wywaleniem komunikatu z zalacznika (Aplikacja nie zostala wlasciwie zainicjowana (0xc0150002)). Na tym samym komputerze na 64-bitowym Ubuntu z Wine 1.9.15 ta sama wersja uruchamia sie bez wiekszego problemu.
Jedyna wzmianka na forum o podobnym bledzie to przeoczony przeze mnie podczas testu patcha post: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27891.msg421794.html#msg421794, zawierajacy jednak za malo informacji, aby wiele z niego wywnioskowac.

Stad moje pytanie — czy wprowadzenie Pythona do exe spowodowalo jego niekompatybilnosc z systemami 32-bitowymi? Czy ktos z systemem 32-bitowym jest w stanie potwierdzic? Jesli tak, to warto na stronie glownej dodac jako wymagany obok wersji openGL co najmniej 1.5 rowniez 64-bitowy OS.

7
Baza infrastruktury / apart2 Pita z oteksturowanym dachem
« dnia: 25 Lutego 2016, 02:22:35 »
Cytat: info.txt
APART2 PITA RAZ JESZCZE

Paczka zawiera zmodyfikowany przeze mnie model apart2 Pita z 2003 roku. Modyfikacja polega na dodaniu teksturowanego dachu (z tekstury roof/rooftiles-orange2), dodaniu widzialności barierek balkonowych od wewnątrz, zmergowaniu submodeli dzielących te same tekstury, zmianie tekstury podmurówki na własną i dorobienu świecących okien.

UWAGA!!
Submodel dachu ma Ambient i Diffuse ustawione na 174 174 174. Tak ma być i bardzo proszę mi tego przy wrzucaniu do repo nie zmieniać, w przeciwnym razie model będzie wyglądał dość nieestetycznie.

Zawartość paczki:

models/pm/apart2.t3d               (nowa wersja modelu)
textures/pm/apart2bok.tga            (poprawna wersja tekstury apart2bok)
textures/pm/apart2lights.tga         (tekstura okien z włączonymi światłami)
textures/wall/wallstone_irregular3.tga   (nowa tekstura podmurówki)
apart2.bat                        (windowsowy skrypt usuwający stary plik e3d, zły plik dds apart2bok i oba skrypty)
apart2.sh                        (j.w. ale linuksowy)
info.txt                        (ten plik)

AUTORZY:

Pit - autor oryginalnego modelu
Mariusz1970 - autor zmodyfikowanej przeze mnie tekstury świecącego okna
joey - autor ww. modyfikacji modelu

4 lutego 2016

http://eu07.pl/userfiles/20736/apart2mod_1.7z (tga/t3d)

Dodane do repozytorium - @Maciej.

8
Jadąc dziś jedną z misji, w której rozkład jazdy był dość luźny, zaobserwowałem, że sygnał odjazdu podawany był nawet dwie minuty przed czasem podanym w tymże rozkładzie. Wymyśliłem więc (może ktoś na to wpadł przede mną), by zastosować mechanizm zabezpieczający. Nie znam się zbyt na zdarzeniach, zwłaszcza po modyfikacjach exe, proszę więc bardziej niż ja zaawansowanych o stwierdzenie, czy w realizacja poniższej propozycji jest możliwa bez dalszych zmian w pliku wykonywalnym symulatora.

kierunek jazdy -->

Przejechanie przez pogrubiony na powyższym schemacie tor wcześniej niż np. dwie minuty przed odjazdem (ten czas można modyfikować w zależności od potrzeb) zmienia wartość komórki pamięci. Zdarzenie zależące od wartości tej komórki, wyzwalające się o konkretnej godzinie jest wykonywane i odjazd odbywa się o czasie.
Od tej samej komórki zależy drugie zdarzenie wyzwalające się, jeśli pociąg nie przejechał przez pogrubiony tor co najmniej np. wspomniane wyżej dwie minuty przed planowym odjazdem i nie zmienił wartości komórki (spóźnienie). Możliwość zmiany wartości wspomnianej wyżej komórki jest wtedy blokowana, w zamian po przejechaniu przez ten tor wywołuje się zdarzenie, które podaje odjazd po pewnym, ustalonym czasie.

Nie jestem pewny, czy napisałem zrozumiale. Proszę o uwagi, jeśli coś jest niezrozumiałe.

Strony: [1]