Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - joey

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 10 Maja 2023, 22:31:38 »
Gotowiec starej dwojki z moich zdjec 120a, do wykorzystania w teksturach, licencja WTFPLv2. :)

2
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Maja 2022, 22:40:18 »
Jakas glebsza diagnostyka chyba potrzebna, bo u mnie (Debian 11 amd64, wine-devel 7.9) $ wine64 Starter.exe chodzi w porzadku.
EDIT: ok teraz rozumiem/wnioskuje, ze chodzi o macOS >= 10.15.

3
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 25 Maja 2022, 00:22:54 »
Czy jest jakiś sposób na ustawienie napisu w środku tablicy (przykład Drawinowa,  przy kilku próbach: albo jeden z dwóch napisów w ogóle nie trafiony w tablicę, albo tak jak na załączonym obrazku - na jednej tablicy za nisko, na drugiej za wysoko)?
Mapowanie tych tablic podzielone jast idealnie na dwie polowy jedna nad druga. Gorna polowa odpowiada za napis o wymiarach 3.1313m x 0.4939m, wysoko na scianie bocznej, dolna za napis o wymiarach 3.84m x 0.66m, nad oknami przy wejsciu do budynku. Stworz sobie najpierw osobne obrazki zachowujace w.wym. proporcje, gdzie to sobie wysrodkujesz, potem je zeskaluj do bokow 2npx i pozniej polacz na jednej teksturze wg podanego wyzej opisu mapowania. I jeszcze przy tworzeniu tekstur unikaj stosowania wygladzania czcionek pod ekrany LCD.

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Lutego 2022, 19:58:08 »
Nie mam innego pomysłu, poza nałożeniem drogi na wiadukt, jak ten problem rozwiązać.
Tekstury drogi jako none nie zadzialaja?

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 11 Maja 2021, 00:23:19 »
Barierki nie maja tekstury, oryginalnie byly brazowe (diffuse 50 20 5), wybielone zostaly w rev 6056.

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Września 2020, 03:40:19 »
Wagon Adu 112a 505119-08155-0, bok od strony korytarza na 5 zdjeciach, czerwiec 2008. Chyba moje pierwsze, wiec pozostawiajace sporo do zyczenia, zdjecia na teksture, niewykorzystane i teraz po 12 latach wygrzebane z archiwum.
https://eu07.pl/userfiles/20736/foto-112a_2008.zip 8MB

Jako autor zdjec zezwalam na dowolny uzytek tylko do symulatora Maszyna oraz dla tych autorow dodatkow do innych symulatorow, ktorzy udostepniaja nam swoje materialy.

7
Przyczepa kempingowa N126:
https://eu07.pl/userfiles/20736/n126%20wrak.7z

Kolejny Nissan Almera:
https://eu07.pl/userfiles/20736/almera%20wrak.7z

Zdjecia z 4 stron + kolo. Oba pojazdy w stanie raczej jako wrak.
Mercedes MB100D, przod, tyl, bok i kolo. Stan podobny jak powyzszych:
https://eu07.pl/userfiles/20736/mercedes_mb100d.7z

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Listopada 2019, 20:44:18 »
Tu przykladowo w Calkowo retro.
-8265 10 -15498
-8269 10 -15900

9
Nissan Almera, gdyby zrobic mu w Maszynie sensowne mapowanie, te zdjecia nadadza sie na alternatywna teksture.
Przod, bok, tyl, kolo, pogladowe wlewu: https://eu07.pl/userfiles/20736/foto-almera.7z

10
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 06 Listopada 2019, 11:07:56 »
Domyslam sie, ze chodzi o link do peronow w tescie dodatkow i ploty, ktore sa juz na repozytorium.

11
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2019, 21:13:51 »
Testuje sobie czlowiek budynki a tu.. Nowe funkcje w nowym exe?

12
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 11 Października 2019, 21:35:37 »
Scenerie o nazwach pliku zaczynajacych sie od wykrzyknika nie wyswietlaja sie na liscie przy ustawieniu trybu pracy na nizszy niz "specjalny dla trasopisarzy".

13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Lipca 2019, 18:25:15 »
Wagon 120A 505121-18198-4. Zdjecia z sierpnia 2008, zatem dosc historyczne. 1 bok na czterech zdjeciach, brak czola.
https://eu07.pl/userfiles/20736/120a_2008.7z

Jako autor zdjec zezwalam na dowolny uzytek tylko do symulatora Maszyna oraz dla tych autorow dodatkow do innych symulatorow, ktorzy udostepniaja nam swoje materialy.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 15 Stycznia 2019, 21:00:58 »
Odnosnie scenariusza Calkowo retro zima raz jeszcze - misja SU45-079 przejezdna na exe 190112 (nic nie zamarza i nie blokuje sie w manewrach) do momentu gdy wracajac do Macierzewa mozemy utknac w Paszkach Wielkich pod semaforem E. Po analizie plikow log i calkowo/events_retro.ctr wychodzi mi, ze galaz zdarzen, ktora wykonala sie dajac mi wjazd na stacje (pos_sp454_1, pos_sp454_1a, pos_sp454_wjazd_e, pos_sp454_wjazd_esem) nie jest powiazana z wyjazdem (pos_sp454_3 i kolejne).

15
Pomoc doraźna / Odp: Dziwne szumy w lokomotywach
« dnia: 18 Listopada 2018, 00:45:26 »
Potwierdzam istnienie takiego szumiacego osmiobitowo sampla: 20786_203e_hasler_clock.wav. W zalaczniku radykalnie odszumiona przeze mnie wersja, pozbawiona niestety "ambientu", ale cos za cos.

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 28 Maja 2018, 14:22:39 »
U mnie dzieje sie tak, gdy brakuje zrodlowych tekstur tga do tych modeli, wiec uzyte sa dostepne dds, ktore najpewniej nie maja mipmap, a w pliku eu07.ini zostala ustawiona raczej niska wartosc maxtexturesize, najpewniej 512. Exe, szukajac mipmapy nie znajduje jej i nie wyswietla tekstury. Polsrodkiem moze byc przekonwertowanie tych kilku tekstur do tga. Konkretne tekstury i numer screena:

kolejowe/generatordobron.dds - 5
mieszkalne/dom_chechlo1.dds - 2, 4, 6, 7, 9
miejskie/polo.dds - 3
przytorowe/rozdzielnia.dds - 1, 8

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 25 Maja 2018, 19:36:15 »
Problem polega, wydaje mi sie, na tym, ze exe nie odtwarza plikow sygnalu odjazdu w formacie ogg. Po przekopiowaniu z repo plikow wav (ten sam efekt da samodzielna konwersja ogg do wav) problem u mnie zniknal. Lista plikow:scenery/2011r/5511radio.ogg
scenery/2011r/5514.ogg
scenery/2011r/61106.ogg
scenery/2011r/64040-oz.ogg
scenery/calkowo/ros88143radio.ogg
scenery/calkowo/ros88144radio.ogg
scenery/calkowo/ros88146radio.ogg
scenery/calkowo/ros88147radio.ogg
scenery/calkowo/ros88156radio.ogg
scenery/calkowo/ros88157radio.ogg
scenery/calkowo/rps58101radio.ogg
scenery/drawinowo/ekpe7104radio.ogg
scenery/drawinowo/ekpe7114radio.ogg
scenery/drawinowo/ekse5102radio.ogg
scenery/drawinowo/ekse5112radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse1703radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse1713radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse7106radio.ogg
scenery/drawinowo/ikse7116radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe71102radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe71200radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe77103radio.ogg
scenery/drawinowo/mppe77201radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj22151radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj22152radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj23143radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj32142radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj32148radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33141radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33142radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33144radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33145radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/roj33147radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/rpe23113radio.ogg
scenery/linia053/scenariusz_os/rpe32118radio.ogg
scenery/linia61/mroj21250radio.ogg
scenery/quark/roj1001radio.ogg
scenery/quark/roj1002radio.ogg
scenery/quark/roj1101radio.ogg
scenery/quark/roj1102radio.ogg
scenery/slimson/apm44315radio.ogg

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 01 Maja 2018, 00:27:08 »
Udalo mi sie skompilowac binarke, ktora zdaje sie dzialac, pod Debianem 9 x86_64. Instrukcja kompilacji i uzytkowania dla tego systemu, po mojemu:
1. Instalujemy CMake i inne potrzebne pakiety*:# apt-get install cmake-gui git libglew-dev libglfw3-dev freeglut3-dev libxmu-dev libxi-dev libpython-all-dev libglm-dev libopenal-dev libsndfile-dev libluajit-5.1-dev libserialport-dev freeglut3 libpython2.7 libpng16-16 libopenal1 libsndfile1 libluajit-5.1-2 libserialport0 virtualenv
2. Sciagamy zrodla:$ git clone https://github.com/eu07/maszyna.gitW biezacym katalogu zostanie utworzony katalog maszyna.

3. Odpalamy CMake (cmake-gui), jako lokalizacje zrodla podajemy utworzony w poprzednim kroku katalog maszyna, lokalizacja budowania binarek w zasadzie dowolna. Klikamy Configure, wywali blad, ze nie moze znalezc bibliotek GLFW3. W utworzonej przez CMake pozycji GLFW3_LIBRARIES wklejamy wartosc /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libglfw.so, klikamy Configure jeszcze raz, a nastepnie Generate.

4. Zamykamy CMake. W lokalizacji budowy binarek wykonujemy:$ makeUtworzony zostanie katalog bin z binarka, nalezy umiescic ja w katalogu symulatora i upewnic sie, ze ma uprawnienia pliku wykonywalnego.

5. W katalogu symulatora nalezy utworzyc katalog linuxpython64:$ virtualenv linuxpython64
$ source linuxpython64/bin/activate
$ pip2 install pillow
EDIT 20190325: virtualenv odnosi sie do wersji Python 2.

6. Aby binarka linuksowa byla kompatybilna z Rainsted, nalezy pobrac wrapper: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07.exe, umiescic go w katalogu symulatora, nadac uprawnienia pliku wykonywalnego, zmienic nazwe na nazwe binarki.exe, czyli jesli nazwa binarki to eu07_180430, wrapper powinien nazywac sie eu07_180430.exe.

* jak czegos brakuje albo jest niepotrzebnie, krzyczec. ;)
POPRAWKA 20180618: Opisane akcje dotyczace CMake odnosza sie do cmake-gui.

19
Baza infrastruktury / Modyfikacja modelu wasyl/blok1
« dnia: 29 Stycznia 2018, 04:21:54 »
Wersja TGA/T3D: http://eu07.pl/userfiles/20736/blok.zip

Archiwum zawiera zmodyfikowane pliki modelu i tekstury bloku stworzonego oryginalnie przez wasyla do scenerii Bochnia-Brzesko Okocim. Pomimo modyfikacji bryła zachowała swój pierwotny kształt, zmieniło się  jednak mapowanie - obecnie budynek ma 5 kondygnacji, oryginalnie 4 (co dawało 3,75 m na kondygnację!), dach mapowany jest osobną teksturą. Od podstaw stworzone zostało nocne oświetlenie okien, załączane w trzech fazach zależnych od współczynnika oświetlenia scenerii (od exe 171222, dzięki tmj). Tekstura została wymieniona na nową, lepszej jakości, z obsługą odbić otoczenia (od exe 170810).

Autor oryginalnego modelu:wasyl
Autor zdjęcia i tekstury oraz modyfikacji modelu:joey

Zawatrość archiwum:

./info.txtTen plik
./models/bochnia/blok1.t3dZmodyfikowany plik modelu
./models/wasyl/blok1.t3dZmodyfikowany plik modelu - duplikat dla zachowania kompatyblilności
./scenery/bochnia/blok1.incZmodyfikowany plik include
./scenery/wasyl/blok1.incZmodyfikowany plik include z innymi progami załączenia oświetlenia niż w powyzszym - duplikat dla zachowania kompatyblilności
./textures/bochnia/okno.matPlik mat
./textures/bochnia/okno.tgaNowa tekstura bloku
./textures/bochnia/okno_normal.tgaTekstura dodatkowa, do obsługi odbić otoczenia

Należy usunąć stare pliki e3d.

joey, grudzień 2017 - styczeń 2018

Dodano do repo, rev. 2194, joey.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2017, 03:42:03 »
Czy istnieje jakies zabezpieczenie, zeby dla dzwieku skladanego z trzech czesci, wybieranego losowo, nie wylosowalo nam poczatku, srodka i konca z roznych wariantow tego dzwieku, mogacych brzmiec zdecydowanie inaczej? Np. konsekwentie zachowana kolejnosc definiowanych dzwiekow. Powiedzmy, zeby dla wpisu:compressor:
 {
 soundbegin: [dzwiek_wariant1_start.wav dzwiek_wariant2_start.wav dzwiek_wariant3_start.wav]
 soundmain: [dzwiek_wariant1_srodek.wav dzwiek_wariant2_srodek.wav dzwiek_wariant3_srodek.wav]
 soundend: [dzwiek_wariant1_koniec.wav dzwiek_wariant2_koniec.wav dzwiek_wariant3_koniec.wav]
 }
nie zmieszalo wariantow.

21
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Marca 2017, 23:26:25 »
To gdzies w kernel32 jest, bez zadnych danych co tam mogloby byc nie tak :<  Czy na poprzednich wersjach (0315 albo wczesniej) bylo poprawnie? Podrzuc tez jesli mozesz log.txt
W 170315 i 170314b dziala to w porzadku. Zalaczam log.txt i errors.txt z tamtego crasha (baltyk.scn, misja SU45) oraz to, co wyswietlil mi wine'owy komunikat o bledzie.

Strony: [1]