Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koszowy

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
-nie wiem czy tylko ja nie mam tekstur tablic peronowych?;
Masz włączonego pythona?

Mam.
Na marginesie powiem, że sceneria była włączana na exe paczkowym. Z tego co udało mi się zauważyć, to wyświetlacze pociągów mam białe. Podejrzewam, że winą jest eksperymentowanie z exekami z warsztatu.

Mam jeszcze jedną sprawę odnośnie autobusów ai. Co autor scenerii sądzi o możliwości zrobienia dedykowanych repaintów dla maszynowych nl293? Mogę się tym zająć w wolnej chwili.
Można uznać, że na scenerii działa jakaś gminna komunikacja autobusowa czy coś podobnego, co tłumaczyłoby wykorzystanie "koziołków" (krótkie many w slangu koszalińskich mkm).

2
Na początek parę pochwał:
-nowy odcinek algomeracyjny jest nieziemski. Sama lokomotywownia wygląda na miks Grochów x Maszynowa Dębica, co dodaje klimatu;
-szanuję za smaczki tj. wypadek na drodze;
-ten klimatyczny odcinek bezdrucia Orz -Pod wygląda na inspirowany Starym Jaworem (a przynajmniej odnoszę takie wrażenie, rzadko już odpalam symka);
-Korytowo również świetne, ten ostatni przystanek mnie bardzo zaskoczył - był może czymś inspirowany?;
-wg. mnie przeróżne miejscówki są odwzorowane tak, że nie ma się do czego przyczepić, mam wrażenie, że uchwyciłeś Polskę w pigułce :P.

Uwagi:
-nie wiem czy tylko ja nie mam tekstur tablic peronowych?;
-na nowym odcinku Od Leosina Postojowego w kierunku Korytowa parę drzewek po lewej stronie szlaku nachodzi na siebie;
-w jednym miejscu trawa wielkopowierzchniowa nachodzi na jezdnię;
-proponuję pozmieniać trochę pojazdy drogowe (ale to na przyszłość).

3
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 20 Sierpnia 2025, 17:07:33 »
@marcks przepraszam, to co mówisz wydaje się ciekawe. Jeśli tak było to jest to kolejny przykład, że ta niewinna linia kolejowa była wyjątkowa na swój sposób.

Co mogę powiedzieć... Ilość detali robi na mnie wrażenie. Sprawiają one, że sceneria wygląda po prostu żywo; nawet niewielka mieścina wydaje się tętnic życiem.

4
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 16 Sierpnia 2025, 12:34:34 »
Jest jakieś źródło tych informacji?

5
Bocznica / Odp: Pytanie odnośnie pesobusów.
« dnia: 13 Sierpnia 2025, 12:32:12 »
:ziew:


6
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 24 Lipca 2025, 20:36:09 »
Myślę, że tymczasowo może zostać skład z dowolnym typem wagonów.

Co do występowania bonanz na liniach lokalnych (w składach z SP42), udało mi się znaleźć ciekawą galerię https://sentymentalny.com/?page_id=38937
Wynika z niej, że przecięny skład był zestawiany z różnych kombinacji wagonów. Być może specyfika wynikała z dostępności do danego typu.

7
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 23 Lipca 2025, 19:15:34 »
Okej, rozumiem - ale w kontekście scenerii, to chyba można pofantazjować i dać cokolwiek.

8
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 23 Lipca 2025, 17:40:26 »
Nie mogę się doczekać prezentacji przystanku w Lubszy, jak widzę na zdjęciach (po likwidacji torów) z internetu, bylo to prawie "szczere pole" :P Musiało być tam klimatycznie.

Cytuj
W przypadku osobowego na pewno będzie to kurs ze Strzebinia do Woźnik i z powrotem - zgodnie z rzeczywistym rozkładem jazdy z 1992 roku.

Z pierwszego posta wynika, że składy były zestawione z ryflaków. Niestety w symku nie mamy tych wagonów. W związku z tym, czy ktoś wie, czy zdarzały się zestawienia z bonanzami?

9
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 10 Lipca 2025, 14:26:44 »
Mega. Po prostu świetna robota. Podoba mi się ta ilość detali, jak i wierne odwzorowanie głównej stacji. Poza tym również mnie ciekawi, jaki rodzaj pociągów pojawi się na scenerii.

10
Bocznica / Odp: Materiały filmowe na dźwięki do MaSzyny
« dnia: 07 Czerwca 2025, 11:43:57 »
No dobrze, że się zapytałeś, szkoda tylko, że wiadomość napisana zbyt ogólnie. Nie ma wyprost wzmianki o zgodzie (chyba że nie widzę).

Poza tym autor filmu ma konto na forum. Szkoda tylko, że jest nieaktywny od 2022.

11
Na warsztacie / Odp: "MaSzynowy Zakład Komunikacji" - dodatki Koszowego
« dnia: 19 Kwietnia 2025, 15:04:20 »
Wesołej wielkanocy!

12
Bieżące kolejowe / Odp: EN57AL-1527
« dnia: 28 Marca 2025, 21:56:59 »
Z kolei z
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pozostalosci-en57al-rozbitego-pod-budzyniem-na-sprzedaz-121770.html?fbclid=IwY2xjawJT6AxleHRuA2FlbQIxMAABHeNaDPgi2BBEyLc8nCx5--UH7O2-a1G2g51JHMLb4boliB5Attp2H5rizA_aem_MP0YWJj6ay4B_gdPhLerTA dowiedzieć się można, że:
Cytuj
[...]przedmiotem postępowania są tylko dwa człony zespołu trakcyjnego.
Cytuj
Jednostka biorąca udział w zdarzeniu – zgodnie z przewidywaniami – ze względu na duże zniszczenia członu rb została przeznaczona do kasacji. Na sprzedaż wystawiono więc jedynie pozostałe, nieuszkodzone człony (rozrządczy ra i silnikowy s).

Co prawda artykuł z początku roku. Zapytania dot. przetargu w BIP również są niejasne. Ale to tak na marginesie.

13
Bocznica / Odp: Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 25 Marca 2025, 21:49:38 »
Co masz na myśli? Chyba nie darowizne...?
Dodatki z tego wątku są dawno wydane (poza jednym) ;)

14
Trasy / Odp: l053 calkowo sluzba tlk1
« dnia: 22 Marca 2025, 18:31:24 »
Ogólnie to tam trzeba przeorać cały tabor i pozmieniać by była spójność co do epoki.

15
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 20 Marca 2025, 20:24:52 »
To może teraz ja się dołącze do posta. Kolejarza znam też od jakiegoś czasu ale prawdziwa zabawa w tym programie zaczęła się niestety dopiero niedawno. "Jara" mnie wybór scenariuszy do wyboru, podoba mi się to, że w ogóle taki programik istnieje. Co jak co, fajny do nauki logicznego myślenia, mimo, że jest prosty i bardzo uproszczony.

Gdyby ktoś pracował nad jakąś stacją, lub w ogóle próbował czegokolwiek, to chętnie się pobawie edycją rysunków taboru (o ile ktoś po kilkunastu latach nadal o nich pamięta i pozwala na edycje - jak nie, narysuje na nowo).

Co do propozycji zmian z poprzedniego posta, najlepiej wyglądałby widok izometryczny, rodem z OpenTTD. Aczkolwiek domyślam się, że to dużo pracy, by wszystko dostosować i poprawić.

16
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 17 Marca 2025, 16:46:48 »
Przy okazji zapytam czy ten sokista to wyzwalacz eventów czy dekoracja?

17
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 16 Marca 2025, 00:09:42 »
Chodzi o te tory z mapki?

Teraz zamiast pętelki jest super łącznik ze Zwierzyńcem/Koniewicami. Moim zdaniem wyglada to naturalniej niż z tą pętlą.

18
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 17:37:11 »
Rozumiem twoją koncepcję, ale ta proponowana przeze mnie również bazuje na kilku konkretnych sceneriach (fikcyjnych).

19
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 13:35:34 »
No i tam były oddzielne scenariusze z taborem na różne lata. To nawet lepiej niż na paczkowym Drawinowie gdzie jest niespójność w taborze, a poprawić nie ma komu :P

20
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 13:10:31 »
Ponieważ różne scenerie zostały przedłużone w sposób nie uwzględniający moich propozycji połączenia, dalsze próby łączenia czegoś od Drawinowa na północ straciły swój sens i ewentualnie należałoby to ponownie przemyśleć.

Przepraszam za offtopic i za snucie marzeń.

Mało popularna opinia - ale za Grodziskiem lepiej pasowałby tor na Całkowov2 ew. połączenie z tamtejszym Janiszewem. A jak dobrze wiemy, za tą stacją jest Bałtyk, przynajmniej w głowach trasopisarzy. Jak łączyć te scenerie to po wydaniu cv2 i raz a porządnie.

Wystarczy obrócić całe Drawinowo tak by początek scenerii był bliżej północy, a Włodowice na dole. Akurat pomysł z łączeniem L053 węzłem przed Włodowicami mi się podoba, Drawinowo (zwłaszcza to niewydane "od rana" etc) pasuje bardziej niż te standardowe, ale to moje zdanie.

21
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 23:19:18 »
Jest w tym wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35607.msg570211.html#msg570211, jako załącznik. Pobierasz i wrzucasz do scenery/quark :)

22
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 14 Marca 2025, 22:22:04 »
Pospieszny z 2004. Na podstawie fotki z http://rail.phototrans.eu/14,18494,0,AEI_E_.html. Niestety nie mam pewności czy ilość wagonów jest wystarczająca.

node -1 0 EU06-07 dynamic pkp\4e_v1 EU06-07 4E 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bcdu_5970042-3 dynamic pkp\110a_v2 bcdu_5970042-3 110Ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdrdsu_8288074-1 dynamic pkp\11xa_v2 bdrdsu_8288074-1 609a 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 wrbd_8870177-3 dynamic pkp\11xa_v2 wrbd_8870177-3 113a_pkppr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000612-5 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000612-5 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000601-8 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000601-8 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000612-5 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000612-5 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic

23
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 14 Marca 2025, 22:03:29 »
Tym razem przychodzę do was z małym akcentem z 2004 - czyli nieokreślony pospieszny. Czasy gdy pociągi były "kolorowe" raczej już nie wrócą, na szczęście można je przywrócić za pomocą MaSzyny. Niestety mało co pamiętam z dzieciństwa (i lat wcześniejszych), więc mam okazję do tego wrócić, ewentualnie ożywić wspomnienia jakie mam. Jestem w stanie przypomnieć sobie obraz kibla z błyskawicą niż rasowego pośpiecha...

Do sedna. Skład jaki udało mi się zestawić jest inspirowany tym zdjęciem http://rail.phototrans.eu/14,18494,0,AEI_E_.html. Kluczową różnicą jest inna lokomotywa (siódemka za anglika). Nie mam równiez pewności co do ilości dwójek w zestawieniu, więc przyjmuję, że jest pięć pudeł.

wpisy do wszelkich składów umieszczę w odpowiednim wątku

24
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 20:57:42 »
Po wgraniu poprawki z wątku "Quark - zapętlenie" wszystko działa jak należy.

25
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 16:53:04 »
Potwierdzam sytuację.

Problem dotyczy osobowego ROJ1104, blokuje się pod semaforem przed Koniewicami. Siódemka z pospiesznym zatrzymuje się w Suchaczu (cytuję nazwę z RJ, jest za wspomnianą kopalnią).  Sprawdzane oba pociągi z włączonym debugmode i AI. Log do kibla:

26
A mi się marzy Main Midland Line :P
Żarty na bok, powodzenia jeśli rzeczywiście pracujesz nad tym projektem. Swoją drogą w czym chcesz zrobić scenerię?

27
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 06 Marca 2025, 16:49:06 »
Skoro słońce za oknem, to i można pokusić się o powrót do wakacyjnych klimatów, a dokładniej do roku 1999.
W związku z tym, inspiracją do stworzenia tych zestawień widocznych na screenach były pociągi z końcówki lat 90, które są w pewien sposób symboliczne dla linii kolejowej 402 (Koszalin - Goleniów)
1. ST44 z pociągiem pospiesznym. Za inspirację posłużyło mi rzeczywiste zestawienie, a dokładnie skład nr 28503 relacji Kielce - Trzebiatów. Na potrzeby screenów pociąg został przerobiony.
2. SP42 i bonanzy. Choć skład powstał ze względu na kontrastowanie z w.w pospiesznym, to wydawać się może oklepany i oczywisty. Tego typu zestawienie wpisało się na karty historii lk 402 i zostało wyparte przez szynobusy serii SA109 i SA103, a nawet niemieckie VT24, noszące w Polsce oznaczenie SA110.

W ten sposób chcę oddać hołd pociągom, które swoją wyjątkowością mnie fascynują.


28
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 25 Lutego 2025, 12:12:05 »
Mi to wygląda na zwykłą nakładkę "W grze".

29
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 23:18:30 »
Cytuj
jeszcze nie jestem taki zaawansowany w te klocki typu c++, praca z OpenGL itp.
Dlatego wszystko na spokojnie ;) Bardziej na ten moment przydałyby się prostsze rozwiązania (jak te z nodebankiem).

Myślę tak o tym otwieraniu drzwi i dochodzę do wniosku, że sterowanie każdym ruchomym elementem odbywa się przecież w specjalnie wymodelowanej kabinie (zakładając, że używamy myszki). W przypadku jazdy jako pasażer rozwiązanie z drzwiami miałoby troszkę sensu, zaś podczas latania freecamem po scenerii i otwierania każdych wagonów w pociągach ai to wątpię. To nie są inne symulatory, że gracz może przez otwarte drzwi w siódemce stojąc na zewnątrz podejrzeć jak wygląda w środku. Tutaj takie rzeczy są jedynie ficzerem dekoracyjnym.

30
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 23:02:55 »
A co gdyby dodać możliwość ręcznego otwierania drzwi w wagonach pasażerskich? Np. w debugu pod f12 w vehicle czy może dedykowanym klawiszem na klawiaturze ?

Fajny pomysł, ciekawie by to wyglądało również z ciepłym guzikiem (gdy jest de facto odblokowany). Tylko trzeba wyznaczyć punkty odpowiedzialne za integrację z ficzerem (nie wiem czy da się to zrobić bez ingerowania w modele, oraz czy exe jest w stanie wykryć, że jeśli obiekt jest ruchomy to możemy na niego wpłynąć ot tak)


Patrząc daaaaleko w marzenia: sens tego ficzera byłby gdyby w maszynie każdy obiekt miał kolizję oraz istniała możliwość przełączenia się na tryb dajmy na to "rzeczywisty", czyli bez swobodnego ruszania kamerą i z animacją chodzenia.


A ode mnie kolejna propozycja do nodebanku, zrobienie osobnej kategorii na zapisane wpisy modeli (opcja copy to bank), na ten moment wszelkie losowe wpisy mieszają mi się z kaflami z ostatniej kategorii, przez co za każdym razem muszę zjeżdżać na sam dół do kategorii "Placki z tekstura terenu" i dokopywać się do chcianego modelu.

Strony: [1] 2 3 ... 17