Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wołodyjowskiIC

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9
31
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 09:00:09 »
Nie wątpię w to że masz rację, ale co w takim razie powoduje odcięcie CH? Np. na Pendolino wyżej już wspomnianym, przez to że w przypadku zejścia poniżej 10km/h,hamowania nagłego i wyłączenia ED, osie napędne są hamowane pneumatyczne musi być zaworek odcinający, który na czas FED odcina pneumatykę, na dziewiątkach o czymś na taki styl nie słyszałam.

32
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 06:50:40 »
To niezrozumiałe jest użycie zwrotu "częściowy hamulec ED". Przecież ten hamulec ma wspomagać hamulec pneumatyczny, a nie go zastępować.

33
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 23:16:40 »
Nie ma go - w pierwszym etapie hamowania faktyczne ciśnienie w cylindrze wzrasta, jednak po przesterowaniu się PHJ i pojawieniu prądu hamowania następuje wyluzowanie cylindrów. Brak wyluzowania jest jedną z nieprawidłowości w działaniu ED.
Czyli wniosek taki że PCN zasilany jest ciśnieniem z cylindrów, a nie jak wcześniej EUH ciśnieniem z zaworu rozrządczego?
@EU40 na schematach nie wiele znajdziesz, bo nie ma opisanago sposobu zasilenia PCN, chyba że takimi schematami dysponujesz.
EU07-483 A czemu CH mają być wyluzowane?

34
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:49:27 »
@RooteK co rozumiesz pod pojeciem wyluzowania lokomotywy? Podczas hamowania ED ciśnienia w cylindrach nie ma a jak było to w niektórych rozwiązaniach szczątkowe. Przycisk odluzniacza musiał więc wpływać na wyłączanie ED. Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
W EP09 hamowanie ED jest częściowe przez co powietrze w cylindrach pojawia się, gdyż hamulec ED tylko wspomaga,a nie np jak na Pendolino gdzie hamowanie ED jest dominujące i osie napędne są odcinane od dopływu powietrza na ten czas. I jak PHJ mogą być rozłączone?
Cytuj
Przycisk odluźniacza powoduje tylko i wyłącznie wypływ powietrza ze zbiornika sterującego (względnie komory sterującej). Cała magia z ciśnieniem w cylindrach i hamulcem ED to kwestia wtórna - mniejsza różnica ciśnień (a wręcz jej brak) między PG i ZS powoduje obniżenie ciśnienia na wyjściu zaworu rozrządczego (Cv lub STV), co przesterowuje działanie sterownika TUHEX hamulca elektrodynamicznego. Kwestia braku ciśnienia w cylindrach to pochodna działania TUHEXa, który odcina cylindry hamulcowe od zasilania w powietrza (nie wiem, czy bezpośrednio, czy przez przekładnik).
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy , skoro łączy tylko sterujący z rozprężnym? I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?

35
Proszę o uściślenie, w jakich przypadkach sygnał obowiązuje do semafora SBL, chodzi np. o wyjazd na sygnał Sz? Wtedy jest jazda 20km/h od semafora wyjazdowego, na którym podany jest Sz do semafora SBL?
Do semafora SBL obowiązuje generalnie w czasie jazdy na widoczność o ile blokada nie jest unieważniona. Natomiast jazda na Sz do 20km/h, do następnego semafora SBL obowiązuje gdy wyjazd jest na SBL, a do 40km/h i do ostatniego rozjazdu obowiązuje, gdy wyjazd jest na PBL. Mówię o przypadku gdy na semaforze wyjazdowym jest Sz.

36
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 04 Lipca 2018, 07:16:42 »
Do tego momentu patrzyłem. :P Ogólnie polecam kolorowanki składni do notepada++, choć tego nie łapią. Ale wszelki literówki w kluczach i nawiasy niedomknięte tak.
Bardzo, uprzejmie dziękuję.

37
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 21:03:20 »
Czy może więcej błędów wyłapałeś?

38
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 20:53:11 »
Dołączam jedno z niedziałających mmd.

39
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 20:20:09 »
Natomiast u mnie, żadnego dźwięku nie wydaje szybkościomierz Hasler na mmd 303E-EP-ZEZ-IC-2 i 303E-EP-TV-IC, a także na 303e-ep-zez-330_ic, natomiast na 303E-ZEZ-IC, ten dźwięk już występuję. Gdzie może być problem? Czy problemem mogło być moje "przepisywanie"  w textures plików fiz i mmd pod lokomotywy wedle mego upodobania?

40
A to przepraszam, faktycznie mój błąd, miałam na myśli te 13x wysyłane m.in. do Włoch.

41
Trudno mi sobie byłoby wyobrazić, by dwa pojazdy odmiennej konstrukcji tak jak np. SA106 z MR dało się ukrotnić, mogą jechać połączone, ale na pewno nie ukrotnione z racji tego, że zupełnie inne mają sieci sterowania.
SA132 z SA137 już szybciej, bo to  ten sam producent i w tym wypadku wydaję się to bardziej możliwe.
I tu nie chodzi o zmiany silników na te same, tylko oto, by sieci sterowania były te same, np. ED250 nie połączysz z ED160, gdyż w tym pierwszym jest sieć TCN, a w tym drugim Ethernet i po prostu nie ma możliwości sterowania.

42
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 27 Czerwca 2018, 20:18:25 »
Ja mam coś tutaj:
Profesor Kolejówki pyta ucznia:
-Czy możesz mi podać długość linii kolejowych w Polsce?
-W którym roku?
-Obojętne
-Hmm... więc w roku 1448-zero kilometrów!
Albo:
W pociągu:
-Dla psa musi Pani również kupić bilet!-stwierdza konduktor
-Dobrze, ale pod warunkiem, że będzie mógł zająć miejsce siedzące.
-Będzie mógł, tylko łapy ma trzymać na podłodze!
Żeby nie było, dowcipy pochodzą z DTS nr. 18-19

43
Bieżące kolejowe / Odp: Radiotelefon kierownika pociągu
« dnia: 18 Czerwca 2018, 13:31:00 »
Witam
Kierownicy pociągu i konduktorzy posiadają swoje radiotelefony. Czy on także muszą zmieniać kanały w swoich radiotelefonach. Jeżeli tak to skąd wiedzą kiedy. Maszynista widzi wskaźnik ale oni nie.
Konduktorzy nie mają.

44
Tabor / Odp: Gasnący na amen silnik w SP42/SM42
« dnia: 16 Czerwca 2018, 07:34:22 »
Pompkę załączałeś?

45
Tabor kolejowy / Odp: Światło manewrowe w zmodernizowanych kiblach
« dnia: 10 Czerwca 2018, 22:15:44 »
Stroną czynną w Polsce jest prawa strona (po tej najczęściej jest kabina), toteż włączamy lewy reflektor. Z tyłu włączamy prawy. Nawet w Class66, gdzie stanowisko maszynisty jest po lewej stronie, włączamy lewy reflektor.

Lewy/prawy reflektor - patrząc od zewnątrz. Kabina po lewej/prawej - patrząc od środka pojazdu.
Światełko zapala się tam gdzie siedzi maszynista zarówno z przodu jak i z tyłu.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 07 Czerwca 2018, 16:50:20 »
To tak samo jak się pojawił przepis, by w odległości drogi hamowania od W27, ustawiać W8. To nikt nie czekał na modernizację linii tylko od razu na wszystkich szlakach takie wskaźniki zaczęto stosować.

47
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy przy lokomotywach ukrotnionych
« dnia: 05 Czerwca 2018, 08:02:16 »
Ale Tobie chodzi o ukrotnione lokomotywy, czy lokomotywę jadącą w przyprzęgu?

48
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozjazdy w Maszynie.
« dnia: 02 Czerwca 2018, 23:01:50 »
Podstawowymi różnicami w samym uruchamianiu dziewiątki od siódemki są po pierwsze przekaźniki PPR i PRA/B, a w siódemkach są tylko styki CKS i w wielu lokomotywach jest on zmostkowany. Na dziewiątkach jest zupełnie inna instalacja pneumatyczna, dla przykładu na siódemkach by poł. pantografy z sprężarką pomocniczą potrzeba kurka trójdrogowy,a na dziewiątkach wystarczy zawór zwrotny. Co prawda na dziewiątkach jest kurek trójdrogowy, ale do odcinania powietrza od pantografów. Druga sprawa to obecność dwóch przekaźników różnicowych, kolejna różnica to utrzymanie WS, na siódemkach jest za pośrednictwem PPS 2, a na tych drugich za pośrednictwem styków WT. Ważna różnica to zasilanie dwóch sprężarek GAR 30 i SK30 dobowo z przetwornic statycznych ENIKI 3x400V z sieci trakcyjnej. Na siódemkach są dwa na 110V, tylko niepracujące dobowo, lecz ciśnieniowo. Ważną różnicą jest obecność przekaźnika PSS1, który steruję lampką nadmiarowych silników i hamowania ED. Przekaźnik traci zasilanie zasilając swoim stykiem zwiernym lampkę. Gdy przestawiając NK przez 0, po straceniu zasilenia przez PSH, po zasileniu obu PN, po przyciśnięciu PL, przestawianiu WR i zasileniu PWO1 od zaprzestaniu pracy wentylatorów oporów, a także po zasileniu NZS od hamowanie ED lampka świeci, z tego powodu na EP09 trzeba pamiętać, by wielokrotnie po wystąpieniu w/w czynności przywracać zasilanie na ten przekaźnik. I to są najważniejsze różnice.

49
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozjazdy w Maszynie.
« dnia: 29 Maja 2018, 22:39:49 »
Tak.

50
Tabor / Odp: Ruszenie
« dnia: 24 Maja 2018, 09:45:46 »
A nastawnik kierunkowy dałeś na kierunek?

51
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 22 Maja 2018, 15:27:10 »
To przepraszam za wprowadzenie w błąd. Niewiele dziewiątek jeździ z EVC, wiem, że EP09-012 jeździła, ale jak jest teraz, to nie powiem.

52
No to, to jest to, o czym z kolegą mówiliśmy.

53
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 21 Maja 2018, 07:18:31 »
Temat mnie jednak zaciekawił i postanowiłem sprawdzić rozkład dla 1616,który jedzie do Węglińca i wygląda na to że ETCS na L2 w tamtejszym rejonie działa, a ograniczenie do 130 jest na rozkładzie, a nie spowodowane np. brakiem pomocnika.

54
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 20 Maja 2018, 22:21:09 »
Na odcinku Wrocław-Opole jest używany, ale zazwyczaj tylko przez Pendolino, chyba że się trafi dziewiątka z ETCS.
Cytuj
Na odcinku Wrocław - Legnica nie pracuje.
Szczerze to nigdy na tym odcinku nie bywałem, więc mówię to co słyszałem ;)

55
Jeżeli chodzi o syk tuż przed hamowaniem, to słyszysz wówczas przesterowanie zaworów rozrządczych i napełnienie cylindrów hamulcowych. Sam dźwięk jest bardzo nieczytelny, więc dokładnie nie określę o co chodzi.

56
Nawet jeśli byłyby otwarte, podejrzewam, że nie wolno do takowego wagonu wsiadać.
Takie wagony są wysyłane do stacji macierzystej na naprawę z powodu np. niedziałającej klimatyzacji i muszą być zamknięte dla podróżnych.

57
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozjazdy w Maszynie.
« dnia: 15 Maja 2018, 14:32:35 »
Cytuj
Czy po szkoleniu na Maszynie, dałoby się tak z marszu wsiąść, uruchomić i pojechać prawdziwą lokomotywą? (pomijając aspekty nietechniczne...)
Myślę, że w przypadku takiej np. siódemki, taka osoba po jeździe Maszyną byłaby w stopniu minimalnym uruchomić ten typ lokomotyw, ale na przykład w przypadku takiej dziewiątki myślę że już pojawiłby się problem.
Co się tyczy podpierania, to w czasie uruchamiania niektórych lokomotyw była popularna technika podpierania ciśnieniowego pantografu, co umożliwiało szybsze zamknięcie WS, ale tak de facto nic nie powinno się podpierać.

58
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 12 Maja 2018, 14:46:00 »
Jadą 150, bo mają małą masę hamującą, a ETCS z tego co wiem na odcinku Wrocław-Węgliniec pracuję.

59
3 Na słuchawkach,jak będziesz miał skaner na słuchawkach, nikt się nie będzie czepiał.

60
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 23:16:12 »
Cytuj
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Po oglądnięciu screenów, na moje oko została jeszcze sieć do uzupełnienia w paru miejscach.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9