50
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 19:04:38 »
Witaj.
1. Tak należy np. na EU07 wyłączyć przetwornicę, sprężarkę, kierunkowy na 0, patyki w dół oraz rozrząd na 0. Maszyniści jeszcze podczas zmiany kabiny dają często w nagłe hamowanie i szybko w odcięcie żeby lokomotywa nie stoczyła się np. na jakimś wzniesieniu itp.
2. Na starszych lokomotywach jak EU07 itp. trzeba włączyć ręcznie na pulpicie czy jadąc solo to z tyłu czerwone z przodu poprawne oświetlenie do jazdy pociągowej. Nie wiem jak z EZT np. EN57 jeśli wiemy, że będziemy wjeżdżać w perony i bez zmiany kabiny to można ustawić czerwone na końcu a z przodu tylko prawe (tak jeżdżą na pomorskim). Dla przykładu, skład zjeżdżający z kursu na Gdynię Cisową i na kanał do mycia taboru nie musi mieć ustawionego z tyłu jednego białego reflektora bo to strata czasu żeby maszynista biegł na koniec przez 2 jednostki żeby ustawić reflektor jeden po czym biec do tyłu znowu żeby go wyłączyć jak opuści pojazd. Na wjazd na kanał wystarczą np. w Gdyni czerwone z tyłu, a z przodu jedno manewrowe po prawej stronie. Na nowych pojazdach jak np. impuls jeśli ustawimy manewrowe z przodu to automatycznie z tyłu się ustawi też na czole.
3. Nie. Radio musi uruchomić maszynista ręcznie.
4. Również nie, jak w A zostawisz w połowie tak będzie i w kabinie B będzie wyluzowany. Dlatego maszyniści przy zmianie kabiny używają kranu głównego czyli podhamowują i w odcięcie żeby lokomotywa się nie stoczyła.
5. Z tym pytaniem nie jestem w stanie odpowiedzieć, nie znam przyczyny.
Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić. Myślę, że w miarę jasno wytłumaczone. Pozdrawiam serdecznie.