Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - robert357

Strony: [1]
1
WWW / Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« dnia: 22 Maja 2024, 22:46:26 »
Sprawdziłem sobie z ciekawości klawiszologie i na stronie głównej Maszyny nie jest zawarta aktualna, która jest w plikach readmie (widać to chociażby po braku wzmianki o SHP w Traxxach).

Dodatkowo niektóre opisy są same w sobie nieaktualne lub niezbyt dobrze napisane. Najbardziej rzucające są te od obsługi hamulców:
- num 9 i 3 nie tylko "ustawiają zawór maszynisty na pozycję o większym/mniejszym stopniu hamowania" a bardziej przekręca/przestawia go od nas (num 9) i do nas (num 3),
- wzmianka o 3x num 9 do ustawienia na odcięcie nie ma w sumie sensu, bo jak ja klikam 3x num 9 to mi się ustawia w uderzeniowe z pozycji jazdy, a co dopiero z innych pozycji,
- komentarze o przytrzymaniu ileś sekund num 3 mają ten sam problem co w punkcie wyżej, do obsługi danych typów hamulców jest dział "sterowanie" (chociaż też powinien zostać w niektórych miejscach przepisany),
- komentarz dla num 7 i 1 są chyba już od dawna niepoprawne, bo w EZT ręczny jest podpięty tak samo jak w innych pojazdach i jedynie co robią to ruszają nastawnikiem jazdy połączonym z hamowaniem (np. Impuls).

Z poprawek to bym zmienił opisy dla nastawnika jazdy oraz bocznikowania (głównie chodzi o komentarz). Są troszku zbyt mało klarowne. Dodatkowo wiele komentarzy nie zmieniła się od lat, bo np. można założyć końcówki praktycznie wszędzie, a nadal mamy "uwaga, nie wszystkie je posiadają" i to jeszcze podkreślone.

W komentarzach od zmiany kanałów radia jest podany zakres od 0 do 8, gdzie 0 jest wyłączony. Szczerze, mało to mówi, zwłaszcza że jest 10 kanałów które możemy ustawić więc komentarz powinien być bardziej klarowny.

Klawisz 9 dla BR285 także nie jest już używany i radio się włącza tak jak w innych pojazdach (w ogóle to klawisze 0-9 podchodzą pod uniwersale do których też jest lista i chyba też nie była tykana od dość dawna?).

Z innych rzeczy to nie znalazłem gdzie niby działa L w EZT co niby "Wyłącza wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki"? Jeżeli jest to tylko w wybranych pojazdach, to można to dodać do komentarza jak to jest z resztą klawiszy.

No i główny winowajca czemu piszę ten wątek to... literówka w komentarzu do ZEW3 gdzie jest "ipt" zamiast "itp" :O


Jakby co to mógłbym tę klawiszologię trochę przepisać w wolnym czasie, tylko przydałaby się osoba która wie więcej i zna się lepiej, by chociażby podpowiedziała co się może jeszcze zmieniło i czy jeszcze z któryś z klawiszy zmienił działanie lub wręcz przestał działać.

2
Bieżące Symulatorowe / Wszystkie wagony mają zaciągnięty ręczny
« dnia: 25 Lutego 2024, 14:53:45 »
Jakiś czas temu zainstalowałem Maszynę na nowo, bo sobie zrobiłem bajzel i zauważyłem, że teraz po uruchomieniu scenariuszy praktycznie wszędzie są załączone hamulce ręczne w wagonach, nawet na TD. Czy zaszła jakaś zmiana ostatnio? Zawszę miałem wyłączonego wirtualnego manewrowego, bo mnie irytowało podpinanie się do wszystkiego automatycznie, ale nigdy nie musiałem luzować każdego wagonu.

3
Bieżące Symulatorowe / Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 19:50:24 »
Ostatnio się zastanawiałem nad tymi wycieraczkami i wpadłem na pewny pomysł.

Pojazd dzieli się na zewnętrzny, wewnętrzny oraz model highpoly gdy siedzimy w środku (np. kabina).  Jak rozumiem, model lowpoly jest podmieniany z modelem highpoly (gdy taki istnieje) i tylko gdy się siedzi w środku. Jeżeli tak to działa, to można by było przenieść wycieraczki z modelu zewnętrznego na model wewnętrzny kabiny lowpoly. Tak byłyby widoczne z kamery 3os ale by ich nie było w kabinie highpoly. Wtedy można by było dorobić wycieraczki do modelu highpoly kabiny z animacjami i shaderami.

Pytanie tylko co zrobić z oświetleniem, bo działa na cały model wewnętrzny z tego co rozumiem, więc takie wycieraczki by dziwnie świeciły.

4
Czy jest planowane użycie ścian lasu? Są miejsca, gdzie widać doczytywanie się drzew na horyzoncie. Nie wiem czy to jest możliwe, ale jeżeli tak, to można by było ich użyć w "odwrotny" sposób. Czyli byłyby widoczne na dalekich odległościach i by znikały zaraz za zasięgiem renderowania normalnych drzew.

5
Bieżące Symulatorowe / Flary świateł
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:08:14 »
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?

6
Natrafiłem na taki oto skład i mam pytanie, czy jest możliwe w Maszynie zestawienie takiego składu grywalnego przez gracza? Jeżeli tak, to w jaki sposób?


7
Bieżące Symulatorowe / Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 23:36:06 »
Mam kilka pytań i zastrzeżeń do tej nowości.

Po pierwsze, czemu jest to jedyna opcja, której starter nie zapamiętuje jej stanu? Archiwalne scenerie czy opcje składów w zakładce "Magazyn" pozostają włączone/wyłączone tak jak je zostawiliśmy, gdzie archiwalne pojazdy trzeba odklikiwać za każdym razem po włączeniu startera.
Po drugie. Nie rozumiem czym się kierowano przy wyborze niektórych pojazdów. Modelem zewnętrznym? Jeżeli tak, to czemu SM40/41 trafiły do tej listy. Kabiną? Jeżeli tak, to co tam robią SM03/04? Brakiem kabiny low poly? Czemu SM31? Dźwiękami? Od 40CC krwawią uszy. Z niektórymi wagonami jest podobnie. XR 426Z został, XTOW wypadły. Rozumiem EU20, EL200, 401DA czy SA102, ale mam wrażenie, że niektóre grywalne pojazdy wypadły "bo som brzydkiem". Jak na moje np. takie ET40 jest bardziej grywalne (i nie wygląda tak źle) od chociażby Husarza bez kabiny...

8
Bieżące Symulatorowe / Czego chcą obecnie gracze od symulatorów?
« dnia: 02 Kwietnia 2023, 00:23:14 »
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wątek nie jest typu "chcę X na teraz" lub "a kto to zrobi".

Przypomniałem sobie właśnie takie pytanie, które padło w jednym z... wątków na forum. Maszyna oferuję dużo rzeczy, więc zacząłem się zastanawiać, co można zobaczyć w innych projektach, czego brakuje, co by urozmaiciło rozgrywkę.

Grafika? Wiadomo, że dyndające kable, bujająca się roślinność na wietrze, kurz ciągnący się za pędzącym pociągiem czy iskrzenie na oblodzonych kablach cieszyłyby oko. No ale są inne tytuły jak Run8 czy Zusi3 które jakoś super nie wyglądają, a są uważane przez swoje grono graczy za jedne z lepszych/najlepszych symulatorów. Więc moim zdaniem wychodzi na to, że to raczej rzecz drugoplanowa. Dodatkowo ja jestem jakiś "inny" jeżeli chodzi o grafikę w grach, bo już od lat jakoś mnie nie fascynują wodotryski jakie to serwują gry ogólnie. Nie mi to akurat oceniać.

Symulacja? Znowu, Maszyna oferuje dużo, chociaż mam wrażenie, że mało jest z tych rzeczy "utylizowanych". Przykładowo, jest symulacja napięcia w drutach; jest dynamiczne, lokomotywy potrafią "wysysać" prąd, możliwe jest robienie restartów podstacji etc. Jednak nie jest to, moim zdaniem, zbytnio wykorzystywane.


Ogólnie to moim zdaniem w symulatorze ważne jest, zaraz za fizyką, właśnie sterowanie i możliwości przestawiania wajch, hebelków, ustawień w komputerze pokładowym itp.

Kilka przykładów.
 Użytkowe:
   - ręczna kontrola niektórych opcji, które są obecnie zautomatyzowane np. wyłączanie świateł z tyłu lokomotywy po podpięciu się czy też rozprzęganie wszystkiego na raz przez jedno kliknięcie klawisza, to co jest ważne w symulatorach to właśnie możliwości ręcznej kontroli wszystkiego co się da,
   - kiedyś pod ZEW3 było bodajże zapytanie o wjazd, teraz jest to próba radia, szczerze to myślałem czy nie dałoby się zrobić kilku typów komunikatów do wyboru np. Backspace - zapytanie o wjazd/wyjazd, Shift+Backspace - podanie gotowości, Ctrl+Backspace - próba radia,
   - grzebanie w przedziale maszynowym oraz usterki mniejsze jak i większe, ale nie krytyczne z oczywistych względów,
   - animowane nastawy hamulców w wagonach oraz możliwość ich przełączania w już odpalonej symulacji, nie mówię tu o opcjach w Starterze (no chyba że się da, lecz o tym nie wiem).
 Graficzne:
   - działające zawieszenie,
   - efekty atmosferyczne (woda/śnieg na szybie oraz i poprawa samego deszczu i śniegu).

No więc, czego chcą gracze? Czego oczekujecie po symulatorze? Zachęcam, by każdy się wypowiedział.

Aktualizacja
Dodałem ankietę dla tych bardziej wstydliwych ¯\_(ツ)_/¯

9
Pomoc doraźna / Oświetlenie drzwi
« dnia: 10 Marca 2023, 23:45:21 »
Zauważyłem, że (chyba) wszystkie drzwi w każdym pojeździe nie posiadają "oświetlonej" tekstury, gdy jest włączone w nocy oświetlenie przedziałów. Zastanawiam się czemu tak jest to zrobione? O ile rozumiem to np. w kiblach, gdzie jest ta sama tekstura po obu stronach drzwi, czy w wagonach gdzie drzwi się otwierają na zewnątrz lub mają dużo ruchomych elementów tj. łamańce z podnoszącą się osłoną na schody. Jednak w wielu przypadkach drzwi są przesuwne oraz mają osobne tekstury dla obu stron, a mimo to nie są oświetlone.

10
Pomoc doraźna / Nadmiarowe w EX07/06
« dnia: 15 Stycznia 2023, 22:58:47 »
Nie jestem pewien czy to tak ma być. Lampki przekaźnika różnicowego oraz nadmiarowe silników gasną razem ze stycznikami (oraz w 4E z jazdą na oporach oraz lampką od wentylatorów) podczas hamowania. Czy nie powinny się świecić tak jak lampka nadmiarowa od przetwornicy?

Jakby co, to pytam, bo jak są w ukrotnieniu (ET41 lub dwie zwykłe lokomotywy) to te lampki nie gasną.

11
Pomoc doraźna / Brak startera
« dnia: 10 Marca 2022, 23:15:03 »
Witam. Postanowiłem po latach wrócić do Maszyny ale po zainstalowaniu przy użyciu instalatora nie widzę nigdzie starter.exe w głownym folderze. Próbowałem instalować na C jak i na innym dysku, nie pomogło.

Nie wiem czy coś ominąłem w changelogu lub jestem po prostu ślepy.

12
1. Gdy włączę symulator (obojętnie na jakiej linii) tekstury się nie wczytują. Druga sprawa jest taka że pociąg staję tuż przed stacją, nie chce jechać albo staje przed stacją. Może to wina że gram na poziomie początkującym?
2. Próbowałem praktycznie wszystkich pociągów i wszędzie jest ten problem, dotyczy to obydwóch problemów. Nic nie zmieniałem w plikach.
3. Wersja symulatora: 1.0.94.6900
4. Mam Win Vista 32x, Core 2 Quad Q6600, 1 GB RAM, nVIDIA GeForce 9600GT 512 MB (sterowniki najnowsze).
5. Plik log.txt, umieszczony jako załącznik do wiadomości.

Z Regulaminu:
Cytuj
Nie usuwaj nigdy samodzielnie wpisu Administratora lub Moderatora (czerwona czcionka). Jeżeli wpis jest nieaktualny, zwróć się do jego autora przez PW.
na drugi raz pamiętaj o tym.
libertyn89


Z racji, iż cały ten wątek to tylko gdybanie i ciąganie autora wątku za język, aby łaskawie zrobił co powinien zrobić już dawno w pierwszej wiadomości, wątek leci na bocznicę.
/ Żuk

Strony: [1]