Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: [1] 2 3 ... 105
1
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 08 Listopada 2024, 07:48:03 »
Zabawa z istniejącymi sceneriami jest bardzo dobra dla zrozumienia struktury plików i zasad działania wpisów. Uważam że jest to najlepsza nauka. Życzę powodzenia.

2
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:15:00 »
Prezentuję film z jazdy po scenerii pociągiem przyśpieszonym oraz pospiesznym.

https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz

3
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:13:39 »
Wpis nastawienia hamulca w służbowym rozkładzie jazdy wg PKP PLK ma wskazać na użycie pociągu hamulców szybkodziałających lub wolnodziałających. Nastawienia P,R,R+Mg są to nastawienia szybkodziałające, nastawa G to wolnodziałające. Pociągi trasowane na 200 km/h mogą mieć w rozkładzie jazdy wpis "P", a faktycznie jadą na nastawie "R+Mg" i wszystko jest w porządku, bo pociąg używa nastawy szybkodziałającej.

4
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 23:11:58 »
Spróbuję odpowiedzieć, jak to widzi instrukcja Ir-1 dziś.
EP09 luzem przy sprawnym hamowaniu ED (jazda na nastawie hamulca R+E) ma %rzeczywisty masy hamującej = 160%, przy niesprawnym ED (jazda na nastawie R) ma %rzeczywisty masy hamującej = 114%. I te 114% pokrywa się z tabelą D procentów wymaganej masy hamującej w instrukcji Ir-1 dla miarodajnego pochylenia 5 promili (114% = Vmax 140 km/h). Słyszałem natomiast teorię o nadmiernym ścieraniu się klocków hamulcowych w EP09 przy hamowaniu bez ED z prędkości 160 km/h, ograniczenie prędkości maksymalnej pozwoli na mniejsze zużycie klocków hamulcowych.

Dla "siódemek" ograniczenie 110 km/h dla jazdy luzem również ma potwierdzenie w w/w tabeli: "siódemka" luzem ma ~84% rzeczywisty masy hamującej, dla pochylenia 5 promili wychodzi nam Vmax = 110 km/h :)

5
Bieżące kolejowe / Zakup biletu w pociągu EIP (Pendolino)
« dnia: 08 Października 2024, 19:28:47 »
Cześć,
W grudniu 2014 roku w Polsce uruchomiona została nowa kategoria pociągów EIP obsługiwana pociągami ED250 Pendolino. Od początku istnienia tej kategorii pociągów przez 10 ostatnich lat wyróżniały się one tym, że bilety na przejazd należało kupić przed odjazdem w kasie lub kanałach zdalnych (strona, appka, pośrednicy itd.). W przeciwnym razie w pociągu poza ceną biletu należało uiścić opłatę dodatkową za brak ważnego biletu. Opłata ta wynosiła na przestrzeni lat 650, 130, 150 zł.

14 października 2024 powyższe zasady zmieniają się, w moje subiektywnej ocenie, na plus. Opublikowany został regulamin przewozu pociągami obowiązujący od 14 października, zmiana dopuszcza sprzedaż biletów w pociągu kategorii EIP pod warunkiem zgłoszenia się po bilet na peronie i pod warunkiem wolnych miejsc. Pociągi będą wciąż objęte obowiązkową rezerwacją miejsc, z tą różnicą że dopuszcza się sprzedaż biletów w pociągu. Zasady opłaty pokładowej nie zmieniają się, tj. w przypadku czynnej kasy doliczyć należy 20 zł opłaty pokładowej. W przypadku braku miejsc nie można odbyć przejazdu, należy wybrać inne połączenie.

6
Bieżące kolejowe / ISDR - Kraków Główny
« dnia: 07 Października 2024, 23:11:37 »
Cześć,
na stronie https://www.isdr.pl/ dostępny jest Symulator Prowadzenia Ruchu Kolejowego, czyli wielu tutaj znanym symulator ISDR. Na koniec września 2024 r. dodany został nowy posterunek ruchu: Kraków Główny, wraz z rozkładem jazdy z 2016 roku. Jest to najbardziej rozbudowana stacja dostępna w tym Symulatorze. Obsługa pulpitu jest bardzo skomplikowana, nie ma tutaj automatycznego nastawiania przebiegów wobec czego drogę oraz przebiegi i położenia ochronne należy ustawiać ręcznie. Jeśli ktoś dopiero rozpoczyna zabawę z tym Symulatorem, to sugeruję rozpocząć od mniejszych posterunków, gdyż na Krakowie ruch jest ogromny, co w połączeniu ze skomplikowanym pulpitem sprawi że po prostu satysfakcja z rozgrywki może być zerowa.

Symulator i posterunki są dostępne do pobrania na stronie podanej na początku.

7
Tabor / Odp: Usuwanie pociągów AI
« dnia: 17 Września 2024, 19:02:31 »
Usuwanie pociągów AI ze scenerii może doprowadzić do tego że scenariusze nie będą działać prawidłowo. Niektórzy scenarzyści dzielą pociągi AI na dekoracyjne (które można usuwać bez wypływu na przebieg scenariusza) i na te które mają wpływ na przebieg, ale są to nieliczne wyjątki.

8
Dźwięk ponoszenia pantografu dla ES64U4:
https://youtu.be/C5rJxv7rmuw?si=QcO4mT52G9tr1Ibz

9
Tabor kolejowy / Odp: EN57
« dnia: 29 Sierpnia 2024, 09:35:56 »
Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w książce "Kult Jednostki" - https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5009681/kult-jednostki

10
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z wczytywaniem scenerii
« dnia: 08 Sierpnia 2024, 20:46:21 »
Pierwsze uruchomienie danej scenerii trwać będzie długo. Dopiero przy kolejnym uruchomieniu zauważysz znaczną różnicę w czasie ładowania.

11
Stacja SOS z peronu przystanku Mienia. H=200cm

https://eu07.pl/userfiles/8463/Sos_peron.zip

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Lipca 2024, 14:58:21 »
1) wagon Smmps nr 31 52 4723 229-3 Cedrob Cargo: https://eu07.pl/userfiles/8463/Smmps%203152%204723%20229-3_tex.7z

2) dwa kontenery Cedrob Cargo: https://eu07.pl/userfiles/8463/Cedrob_cargo.7z

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 24 Lipca 2024, 13:16:12 »
W starterze wejdź w Ustawienia -> Grafika i w kolumnie "Tryb renderowania" sprawdź, czy opcja "Wyłącz warstwę wizualną" nie była zaznaczona.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 28 Czerwca 2024, 09:46:17 »
Mamy pewną niekonsekwencję w starterze przy Elfach (27WE SKM, 27WEb) - na liście EZT są prezentowane tylko pierwsze człony, gdy w przypadku innych EZT są wszystkie człony oddzielnie.

15
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 27 Czerwca 2024, 22:38:27 »
W przypadku Wrzosów wydanych parę lat temu wspólnymi siłami sceneria była kończona, mam nadzieję że w tym przypadku będzie tak samo.

16
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 27 Czerwca 2024, 21:25:06 »
Cześć, prace trwają.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 2 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem
- otoczenie na ~70% scenerii

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- dopracowanego otoczenia na ~30% scenerii
- scenariuszy

18
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 27 Maja 2024, 22:43:30 »
Żeby rozwiać wątpliwości, to zajrzałem w szczegóły zamówienia:
- co najmniej 20 miejsc w klasie 1, układ 2+1
- co najmniej 160 miejsc w klasie 2, układ 2+2
- obie klasy będą bez przedziałów
- 8 miejsc na rowery (2 pionowo, 6 poziomo)
- 2 miejsca dla OzN na wózkach (+2 dla opiekunów)
- prędkość na silniku elektrycznym: 160 km/h
- prędkość na silniku spalinowym: 120 km/h
- minimalny zasięg na silniku spalinowym: 920 km
- skład ma być jednoprzestrzenny
- wyposażony w ETCS poziomy 1 i 2
- w każdym z pociągów będą 2 automaty vendingowe: do napojów gorących oraz do napojów zimnych i przekąsek

19
Cześć,
wysyłam zdjęcia na tekstury wolnostojących sklepów wielkopowierzchiowych Dino oraz Biedronka.

Sklepy są w lokalizacji wg współrzędnych poniżej - miejscowość Siennica, powiat miński:
52°06'04.8"N 21°36'23.5"E
Na Google Maps nie ma ich jeszcze na zdjęciach lotniczych, ale na GeoPortalu są już dostępne, można zmierzyć wielkość budynków.

https://eu07.pl/userfiles/8463/dino_siennica.7z
https://eu07.pl/userfiles/8463/biedronka_siennica.7z

20
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 30 Stycznia 2024, 23:13:47 »
Mam dwie prośby, brakuje mi w naszej stronie od zawsze:
1) sekcji aktualności w formie postów / bloga / wpisów
2) dostosowania strony pod urządzenia mobilne

21
Infrastruktura kolejowa / Lokalizacja rezonatorów SHP
« dnia: 22 Stycznia 2024, 12:35:33 »
Cześć,
wg mojej najlepszej wiedzy, rezonatory SHP należy ustawiać:
- 200 metrów przed semaforami wjazdowymi
- 200 metrów przed tarczami ostrzegawczymi oraz przez TOP
- 200 metrów przed semaforami samoczynnej blokady liniowej na szlaku
- na wysokości semafora samoczynnej blokady liniowej w granicy posterunku
- na wysokości semafora wyjazdowego ze stacji w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
- na wysokości semaforów drogowskazowych w stacji w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
- w połowie długich szlaków niewyposażonych w blokadę samoczynną (w obu kierunkach jazdy), jeśli odległość między rezonatorami SHP wynosi więcej niż 10 km
- 200 metrów przed granicą posterunku dla toru nieposiadającego semafora wjazdowego
- na wysokości semaforów wyjazdowych grupowych
- przed miejscem niebezpiecznym w drodze hamowania
- przy wyjeździe z lokomotywowni

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 21 Stycznia 2024, 20:31:47 »
Ok, rozumiem. Czyli w moim przypadku po prostu trzeba przypisać do toru. Współrzędne są potrzebne. PS.: wychodzi na to, że eventy typu PutValues muszą być w formie eventu wpisanego w tor.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 21 Stycznia 2024, 20:12:57 »
Czy wywołanie eventu dla rezonatora shp nie działa przy przypisaniu tego w sposób

event tor_1:event1 multiple 0 none rezonator1_shp endevent ?

Poustawiałem rezonatory, do scenerii wrzuciłem wpisy:
//Obsługa rezonatorów SHP:
event kaletnik891:event2 multiple 0 none rez101_shp endevent
event kaletnik888:event2 multiple 0 none rez100_shp endevent
event kaletnik876:event2 multiple 0 none rez102_shp endevent
event kaletnik748:event2 multiple 0 none rez103_shp endevent
event kaletnik759:event1 multiple 0 none rez104_shp endevent
event kaletnik810:event2 multiple 0 none rez105_shp endevent
event kaletnik813:event2 multiple 0 none rez106_shp endevent
event kaletnik1503:event2 multiple 0 none rez107_shp endevent
event kaletnik1526:event2 multiple 0 none rez108_shp endevent
event kaletnik1525:event2 multiple 0 none rez109_shp endevent
event kaletnik1520:event2 multiple 0 none rez110_shp endevent
event kaletnik853:event2 multiple 0 none rez111_shp endevent
event kaletnik624:event2 multiple 0 none rez112_shp endevent
event kaletnik624:event2 multiple 0 none rez113_shp endevent
event kaletnik626:event2 multiple 0 none rez114_shp endevent
event kaletnik595:event1 multiple 0 none rez115_shp endevent
event kaletnik594:event1 multiple 0 none rez116_shp endevent
event kaletnik570:event2 multiple 0 none rez117_shp endevent
event kaletnik571:event2 multiple 0 none rez118_shp endevent
event kaletnik572:event2 multiple 0 none rez119_shp endevent
event kaletnik520:event1 multiple 0 none rez120_shp endevent
event kaletnik529:event1 multiple 0 none rez121_shp endevent
event kaletnik492:event2 multiple 0 none rez122_shp endevent
event kaletnik500:event2 multiple 0 none rez123_shp endevent
event kaletnik508:event2 multiple 0 none rez124_shp endevent

...i niestety wywołanie SHP nie działa w tej metodzie. Czy trzeba je obowiązkowo przypisać do toru? Bo po zwykłym przypisaniu eventu do toru wszystko działa prawidłowo.

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 23:03:15 »
Nagrania będą oczywiście potrzebne, natomiast scenariusze to pieśń przyszłości, za ich pisanie zabiorę się za kilka miesięcy dopiero.

Dodatkowo do scenerii skleiłem proste modele zaniedbanych, niskich peronów jedno- i dwukrawędziowych. Budowa jest modułowa po 20 metrów:
- moduł prosty
- moduł z obniżeniem do wejścia na peron

Są też różne wymienne tekstury:
- peron z żółtym pasem
- peron sama kostka
- peron ziemny

Dodatkowo prosty model barierki. Wszystkie materiały oraz pierwowzór znajduje się na stacji w Chojnicach, a zdjęcia na tekstury wykonałem sam w maju 2023 r.

25
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 11 Stycznia 2024, 15:00:48 »
Wysyłam podgląd statystyk z "SzopaTrackViewer". Jeśli chodzi o bocznice przy stacjach to mamy coś takiego:

Stacja Tomaszewo: plac ładunkowy
Stacja Komnice: plac ładunkowy
Posterunek bocznicowy Lipka: dwie grupy torów przy zakładzie produkcyjnym
Stacja Rypinek: plac ładunkowy, bocznica tartaku, bocznica złomowiska

Stacja Kaczyce: bocznica do magazynu oraz nieczynna bocznica do przeładowni
Stacja Orzechowo: bocznica z torami odstawczymi dla składów pasażerskich oraz towarowych
Stacja Borkowice: bocznica dla składów towarowych
Stacja Leosin: bocznica do magazynów


Podkreślone są najbardziej rozbudowane. Mapka tutaj: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg

26
Na warsztacie / Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 15:58:36 »
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
sceneria do pobrania: pobierz scenerię
film prezentujący przejazd po scenerii: https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz


Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 2 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- dopracowanego otoczenia (roślinność, modele otoczenia)
- scenariuszy

Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany.

Link do galerii screenów na moim dysku: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link

Przedstawiam również rozkłady jazdy. Dla pociągu pospiesznego / ekspresu przejazd całej scenerii wyniesie około 70 minut, a dla pociągu osobowego 115 minut.
Pociąg pospieszny:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | EIE5401            ]
[ Kategoria                                         | EIC                ]
[ Nazwa pociągu                                     | Premium            ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Kaletnik           ]
[ Relacja pociagu                                   | Leosin             ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 148%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | EP09 335           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ 187.700  | 130 | KALETNIK                         2  13.55   | 1       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H,SS            2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,PP                  2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  14.07   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  14.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,SS            2  14.12   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  | 140 | Komnice                          2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 8       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-Rp,SS           2  14.25   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  12.31   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.33   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,PP            2  14.39   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.41   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,SS         2  14.42   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  | 140 | Kaczyce                          2    |     | 7       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.49   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  | 160 | Orzechowo_Miasto                 2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.56   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  |     | Borkowice                        2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  15.01   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 314.150  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  15.03   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 324.798  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H                        2  15.07   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 326.702  | 120 | LEOSIN                           2  15.09   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H            2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Pociąg osobowy:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | ROJ41308           ]
[ Kategoria                                         | Os                 ]
[ Nazwa pociągu                                     | Regio              ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Leosin             ]
[ Relacja pociagu                                   | Kaletnik           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 138%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | 36WEa 260          ]
[___________________________________________________|____________________]
[  91.151  | 120 | LEOSIN                           2  13.50   | 3       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,4SS        2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  89.243  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H                        2  14.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  86.660  |     | Leosin_Jerzyce                   2  14.03.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.04   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  84.880  |     | Leosin_Zawodzie                  2  14.05.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  82.910  |     | Leosin_Zachodni                  2  14.08   | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.08.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  80.950  |     | Stary_Leosin                     2  14.10.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.11   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  14.13   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  | 160 | Borkowice                        2  14.16   | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 302.050  |     | Nowa_Zimnica                     2  14.20.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.21   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2  14.24.5 | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.25.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  |     | Orzechowo_Miasto                 2  14.29   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.30   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 282.300  |     | Byczyna                          2  14.34.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  14.35   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  |     | Kaczyce                          2  14.38   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.39   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 275.550  | 140 | Kaczyce_Fabryczne                2  14.41.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.42   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 272.600  |     | Grabowiec                        2  14.44.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.49   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,PP         2  14.50   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.52   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 261.300  |     | Rypinek_Miasto                   2  14.53.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.57.5 |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 254.800  | 140 | Grabina_Las                      2  14.58.5 | 1       ]
[          |     |      po                          2  14.59   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2  15.01.5 | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 247.050  |     | Sadkowice                        2  15.05   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.05.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 240.050  |     | Chrusty                          2  15.09.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 237.500  |     | Kamienna_Wola                    2  15.12.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.13   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 233.150  |     | Witnica_Miasto                   2  15.16   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.18   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 224.950  |     | Wielichowo                       2  15.21.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  15.22   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 222.650  |     | Brody                            2  15.24   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.24.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  |     | Komnice                          2  15.28   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.29   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 213.350  |     | Tomaszewo_Wschodnie              2  15.31.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.32   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 207.120  | 130 | Tomaszewo_Zalew                  2  15.36   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.36.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2  15.39   | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  15.40   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 201.200  |     | Grodzisk                 2  15.42   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.42.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.44   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.000  |     | Młynów                           2  15.46   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.46.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 192.000  |     | Kaletnik_Śródmieście             2  15.49.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.50   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 187.700  |     | KALETNIK                         2  15.54   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H               2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Plan na najbliższe miesiące mam następujący:
1) publikacja pierwszej wersji scenerii w dziale zamkniętym, poprawienie błędów, wywieszenie sieci trakcyjnej, napisanie scenariuszy, dobudowanie otoczenia w miejscach gdzie go brakuje
2) etap "otwatych testów" w tym wątku i dalsze poprawki
3) publikacja poprzez dorzucenie scenerii do repozytorium

27
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 00:27:43 »
Zawsze ceniłem to forum za to, że można z użytkownikami wejść w rozbudowaną i pełną argumentów dyskusję.

28
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 01 Stycznia 2024, 22:56:41 »
Na końcu coś, co według mnie jest kpiną z klientów grających w trybie solo: Sędziszów - Katowice, 2 godziny 36 minut jazdy i żadnego pociągu mijanego i żadnego pociągu na torach obok... Apokalipsa... Co to ku..a ma być?
A zapoznałeś się z tym?

Uwaga: ta gra, która jest oferowana w formie wczesnego dostępu, nie została jeszcze ukończona i do momentu pełnego wydania może ulec zmianom. Jeśli gra w jej obecnym stanie nie interesuje cię, sugerujemy poczekać, aż prace nad grą zostaną ukończone. Dowiedz się więcej.

Twórcy biją po oczach komunikatami "Wczesny dostęp" zarówno na Steam jak i każdorazowo po uruchomieniu gry. Dlatego też cena za grę jest we wczesnym dostępie niska. Trzeba więc liczyć się z tym, że będą błędy, niedociągnięcia. A te uwagi, które zgłaszałeś powinieneś w pierwszej kolejności zgłosić twórcom. Taka jest idea "wczesnego dostępu".

Ponadto uważam, że Simrail bije na głowę dostępne symulatory na rynku (płatne, bezpłatne - nieważne).

29
Pomoc doraźna / Odp: Drastyczny spadek jakości tekstur na pociągach
« dnia: 30 Grudnia 2023, 18:16:12 »
Co masz ustawione w starterze Ustawienia -> Grafika -> Skalowanie tekstur?

30
Bieżące kolejowe / Jazda 160 km/h w pojedynczej obsadzie trakcyjnej
« dnia: 04 Grudnia 2023, 13:11:01 »
Cześć,
28 listopada 2023 r. weszła w życie dosyć istotna zmiana rozporządzenia MI w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Jedną z najbardziej istotnych zmian jest podwyższenie maksymalnej prędkości prowadzenia pociągu przy jednoosobowej obsadzie trakcyjnej (czyli z samym maszynistą, bez "pomocnika"). Dotychczas było to 130 km/h, zostało podniesione to do 160 km/h. Powyżej 160 km/h można jechać tylko pod nadzorem ERTMS.

Dzień później, 29 listopada 2023 r. PKP PLK zmieniła zapisy w instrukcji Ir-1 o prowadzeniu ruchu pociągów:

3. Jednoosobową obsługę trakcyjną stosuje się:
1) w pociągach kursujących na liniach kolejowych z prędkością nieprzekraczającą 160 km/h i z
pojazdami trakcyjnymi wyposażonymi przynajmniej w jeden rodzaj czynnych i sprawnych urządzeń
kontrolujących czujność maszynisty oraz urządzenia radiołączności pociągowej,


Prowadzenie pociągu z prędkością przekraczającą 160 km/h przy jednoosobowej obsłudze trakcyjnej może
odbywać się wyłącznie pod pełnym nadzorem czynnego i sprawnie działającego systemu ERTMS/ ETCS,
jeżeli pociąg jest wyposażony w urządzenia pokładowe systemu ERTMS/ETCS


Przewoźnicy swoje wewnętrzne instrukcje również dostosowali / dostosują w najbliższym czasie. W IC jeździmy 160 km/h "w pojedynkę" już od początku grudnia 2023.


Strony: [1] 2 3 ... 105