Strona ta opisuje tworzenie scenerii w programie 3dsmax4 lub gmax (freeware) dla potrzeb symulatora
MaSzyna EU07-424.
Najpierw należy zapoznać się z dokumentem Edycja Modeli,
ponieważ wiele opisywanych tam spraw (optymalizacja, teksturowanie itp) jest wspólnych.
Warto zapoznać się z też dokumentem Edycja Tekstur.
Na początek kilka słów o strukturze pliku .scn:
- Elementy składowe scenerii opisane są w dokumencie scenery.doc w formacie Word.
- Plik .scn jest plikiem (na razie) tekstowym, można go więc edytować ręcznie, jest to zresztą obecnie konieczne ponieważ nie wszystkie obiekty są tworzobe przez skrypty.
- W pliku .scn mogą być elementy statyczne (np. fragmenty krajobrazu), modele statyczne z możliwością animacji (np. semafory), obiekty typu track po których mogą się poruszać obiekty dynamiczne (np. pociągi),
oraz obiekty służace do sterowania zdarzeniami.
- Kolejność elementów jest w zasadzie dowolna z zastrzeżeniem, że obiekty typu dynamic i trainset powinny być na samym końcu po słowie kluczowym firstinit
- Obiekty powtarzalne mogą być przechowywane w oddzielnych plikach .inc
SPIS TREŚCI
- Od czego zacząć
- Pliki .inc
- Zdarzenia (events)
- Teren
- Składy
Patrz też: KATALOG obiektów zdefinowanych w plikach .inc .t3d
W katalogu pokazana jest wiekszość wizualnych plików .inc (obrazki z rozszerzeniem .jpg)
oraz te pliki modeli .t3d, które nie mają własnych plików .inc (obrazki z rozszerzeniem .GIF).
Obrazki są rozmieszczone w katalogach o tych samych nazwach co ich odpowieniki w symulatorze.
Przed uzyciem pliku .inc przeczytaj ulotkę w nim zawartą ;-)
Na ogół pliki .inc pisane z dużej litery są aktywne (nazwa musi być unikalna), a pliki pisane z małej litery są pasywne
(nazwa nie ma znaczenia lub jest nazwą tekstury), ale są od tego wyjątki (np. słupy trakcji elektrycznej).
Z powrotem - na główną stronę
Ostatnia modyfikacja:
2008-09-14 aktualizacja linków (@Ra)