« Odpowiedź #56 dnia: 31 Marca 2012, 17:02:06 »
Odnośnie "Sz" z W24 Panowie automatycy mogliby się wypowiedzieć, czy jest możliwość uniemożliwienia wyświetlenia się wskaźnika W24 w przypadku kiedy kierunek jazdy blokady liniowej jest ustalony dla przeciwnego kierunku. Pomysł na urządzenia alarmujące w przypadkach jazd sprzecznych na szlaku też jest dobry. Panowie inżynierowie z pewnością znajdą rozwiązanie, o ile ktoś ich o to zapyta.
Od strony technicznej pewnie, że jest taka możliwość. Takie uzależnienia da się zrobić w prosty sposób nawet na przekaźnikach nie wspominając już o komputerowych systemach. Jest tylko jedno ale. Gdy piszemy o sygnale zastępczym musimy mieć na uwadze, że powstał on przy założeniu, że pomija zabezpieczenia. Czyli możemy mieć nawet najnowocześniejsze urządzenia w technologii kosmicznej a i tak doprowadzimy do katastrofy bo zastępczy z założenia miał omijać zależności. Kolejna sprawa to jak zwykle koszty. Oczywiście po katastrofie "góra" powtarza, że życie ludzkie jest bezcenne itd ale jak przychodzi co do czego to na bezpieczeństwie się oszczędza…
Odnośnie katastrofy to rozmawiałem przedwczoraj z osobą będącą blisko PKBWK. Fakty jakie do tej pory zebrano odnośnie tego co zrobił dyżurny są przerażające. Nie chcę podawać szczegółów ale to, że na gruncie nie sprawdził/przekorbował rozjazdu to pikuś w porównaniu do tego co zrobił by ułatwić sobie pracę. Są jeszcze dwa poboczne fakty mianowicie pociąg IC nie zmienił kanału radiowego i nie nawiązał łączności celem jej sprawdzenia -czyli de facto użycie radiostopu przez pociąg IR czy przez załogę IC by nic nie zmieniło. Dodatkowo to co podobno ustalono to to, że nie wyświetlił się wskaźnik W24 dla pociągu IR. Przypuszczenia są dwa, że 7-mio minutowy postój pod semaforem uśpił czujność maszynisty albo światła lokomotywy tak padały, że po podaniu sygnału zastępczego było wrażenie jakby W24 się świecił -stąd zalecenia odnośnie wskaźnika W24. Na razie nie ma informacji co było treścią rozmów miedzy maszynistą pociągu IR a dyżurnym ze Starzyn.
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2012, 17:03:15 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76