Autor Wątek:  Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów  (Przeczytany 64519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 27 Marca 2012, 17:09:45 »
http://www.transport.gov.pl/files/0/1795136/SKMBTC28012032309230.pdf
Najnowsza rekomendacja Przewodniczącego PKBWK (ze strony Ministerstwa Transportu), związana z katastrofą kolejową pod Szczekocinami. Wygląda na to, że zmiana istniejących przepisów jest jak najbardziej uzasadniona.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marca 2012, 21:00:06 »
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że do zmian zawsze musi nastąpić taka tragedia, bo tak to nikt o tym nie myśli a system sterowania mamy jaki mamy, czyli w dużej mierze przestarzały.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marca 2012, 21:06:23 »
Ej, bez przesady, stare systemy sterowania nie zawiodły. Posterunek Sprowa został wybudowany w ubiegłym roku. Chyba że chodzi o wprowadzenie czegoś jak PZB.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marca 2012, 21:09:01 »
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że do zmian zawsze musi nastąpić taka tragedia, bo tak to nikt o tym nie myśli a system sterowania mamy jaki mamy, czyli w dużej mierze przestarzały.
Tak jest praktycznie ze wszystkim. Drążenie i grzebanie nad przyczynami wypadków zaczyna się kiedy one się już wydarzą. Wcześniej cisza, jak makiem zasiał i jakoś to się kręci, ale jak już się wydarzą nagle powstaje szereg pytań dlaczego tak, a nie inaczej choć o pewnych rzeczach wiedziano już wcześniej. Tylko jak zwykle to bywa na większość przymyka się oko. Prosty przykład przepisy BHP ich znajomość, a przestrzeganie od deski do deski, to już dwie oddzielne bajki w zakładach pracy.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2012, 21:15:32 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marca 2012, 22:26:04 »
Szlak między podg Sprowa a podg Starzyny wyposażony jest w blokadę półsamoczynną Eap i kontrolę zajętości toru. W tym akurat przypadku żadne obecnie stosowane urządzenia by nie pomogły. Nawet stosowane w Niemczech PZB, bo to zabezpiecza głównie przed przejechaniem sygnału stój na semaforze.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Marca 2012, 22:32:40 »
Aaa czyli powoli coś staje się jasne. Polska posiada przestarzałe urządzenia, które rzekomo mają działać prawidłowo i być bezpieczne. Tak to zrozumiałem wgłębiając się w Twojego posta @Niebugoclaw.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2012, 22:34:23 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Marca 2012, 23:20:22 »
   Bądźmy szczerzy. Tutaj nawet nie chodzi o sprawność urządzeń. Kwestia była żeby dyżurny ruchu tylko i wyłącznie wyjrzał przez okno jak mu pociąg jedzie przez rozjazd i do tej tragedii by nie doszło… Są dyżurni, którzy sumiennie wykonują swoje obowiązki i obserwują przejazd pociągu a są tacy u, których widać włączony TV, lampa wygaszona a okna po części zasłonięte -i tak za każdym razem. Jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy błędy, ale gdy dochodzi do takiego zdarzenia nikt na to patrzył nie będzie.
   btw Nie wiem czy jest to oficjalne info ale dyżurnej ruchu z tego drugiego posterunku (nie pamiętam jak się ta stacyjka zwie) wygasł semafor dla pociągu IC. Przedzwoniła do Starzyn z zapytaniem czy wszystko jest ok a dyżurny powiedział, że tak. Gdy IR nie przybył do niej planowo zorientowała się co jest grane -niestety było już po zderzeniu. Z informacji jakie są z przecieków z BKBWK wynika jasno - ewidentny błąd ludzki. Co do dyżurnego ze Starzyn. Facet (jeśli faktycznie mu psychika nie siadła) nie ma żadnej innej linii obrony prócz załamania nerwowego. Nie ma praktycznie żadnych okoliczności łagodzących w tym przypadku. Przewodniczący BKBWK pan Ryś, wykazał się pełnym profesjonalizmem i zaraz po zdarzeniu dotarł do dyżurnego ruchu. Chwała mu za to i oby to co się dowiedział (a mam informacje, że dość dużo) pomogły w wyjaśnieniu okoliczności tej tragedii.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 01:02:21 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Marca 2012, 23:44:55 »
Polska posiada przestarzałe urządzenia, które rzekomo mają działać prawidłowo i być bezpieczne. Tak to zrozumiałem wgłębiając się w Twojego posta @Niebugoclaw.
Źle zrozumiałeś. Zegarek skonstruowany w XIX wieku będzie równie dobrze pokazywał czas, co taki z XXI wieku. Podobnie jest z urządzeniami zabezpieczającymi ruch kolejowy. O ile nie są uszkodzone, to muszą działać prawidłowo. Przestarzałość powoduje jedynie to, że być może są bardziej uciążliwe w obsłudze i mniej elastyczne. Na nic jednak wszelkie urządzenia, jeśli ich wskazania zostaną zignorowane i dwa pociągi pojadą na Sz, które jest uruchamiane ręcznie i od niczego niezależne. Jazda na Sz powinna być traktowana jako procedura wysokiego ryzyka i jako taka zabezpieczona ponadstandardowo, na wszelkie możliwe sposoby.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marca 2012, 00:45:11 »
Semafor dla poc. 31101 na podg Sprowa wygasł najprawdopodobniej w skutek zajęcia toru szlakowego przez IR 13126.
   Co do dyżurnego ze Sporawy.
Starzyn chciałeś powiedzieć ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 00:46:57 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marca 2012, 01:51:16 »
Chwała mu za to
Gość już wtedy do niczego się nie nadawał, więc te zeznania są g. warte. Do tego zdobyte NIEZGODNIE z prawem - ja tu chwały nie widzę.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Marca 2012, 01:58:01 »
Gość już wtedy do niczego się nie nadawał…
Ja posiadam nieco inne informacje od ludzi związanych blisko z BKBWK odnośnie stanu psychicznego dyżurnego zaraz po wypadku…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marca 2012, 02:09:50 »
Ja posiadam nieco inne informacje od ludzi związanych blisko z BKBWK odnośnie stanu psychicznego dyżurnego zaraz po wypadku…

To dlaczego ludzie związani z prokuraturą nie mogli go przesłuchać? Dlaczego BKBWK tak długo nie chwaliła się tym przesłuchaniem? Dlaczego nie poinformowała o tym prokuratury?
Żyjemy jeszcze w państwie prawa?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marca 2012, 02:27:08 »
  Widzisz… Powinieneś zauważyć zasadniczą różnicę między BKBWK a prokuraturą. BKBWK de facto człowiekowi krzywdy nie zrobi bo zadaniem komisji nie jest wskazanie winnego a jedynie ustalenie przyczyn zaistnienia katastrofy i ustalenie czyje działania jaki miały wpływ na rozwój wydarzeń. Jeśli dyżurny dałby się przesłuchać prokuraturze to już ma przechlapane na samym starcie bo oni tylko czekają aby posadzić człowieka za kratki. Natomiast informacje jakie wyciągnie z niego PKBWK posłużą do stworzenia raportu co może przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa na kolei. Dopiero w oparciu o raport komisji prokuratura może postawić zarzuty. Nie raz było tak, że komisja "wybroniła" ludzi przed prokuraturą i kolejarze chętniej rozmawiają z nimi niż z prokuraturą.
  btw dziwi mnie, że jakoś tak nie broniłeś chłopaków gdy doszło do katastrofy w Białymstoku gdzie zostali znacznie gorzej potraktowani. Policja na przesłuchania prowadziła ich skutych i pod bronią jak terrorystów. Dodatkowo zastosowano areszt na bodaj 48h. No ale widać są "równi i równiejsi"…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marca 2012, 02:47:11 »
  btw dziwi mnie, że jakoś tak nie broniłeś chłopaków gdy doszło do katastrofy w Białymstoku gdzie zostali znacznie gorzej potraktowani. Policja na przesłuchania prowadziła ich skutych i pod bronią jak terrorystów. Dodatkowo zastosowano areszt na bodaj 48h. No ale widać są "równi i równiejsi"…

Daleki jestem od bronienia kogokolwiek. Przesłuchanie było niezgodne z prawem, było bezsensowne. I do momentu aż nie zbadane będą wszystkie wątki, nie należy nikogo obwiniać za spowodowanie katastrofy. Nie wypowiadałem się w wątku o katastrofie (a tylu kb głupot dawno na tym forum nie było) i tu nie mam zamiaru tego robić. A takie dyskusje oparte na plotkach są bez sensu - nic to nie zmieni, a niejednemu przyniesie ból. Dlatego nie rób z tego sensacji, tylko w spokoju czekaj na raport.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Marca 2012, 03:20:48 »
Szczerze mówiąc, byłoby dla mnie rzeczą dziwną, gdyby pierwszą czynnością komisji po przybyciu na miejsce wypadku nie było właśnie "przesłuchanie" dyżurnych, nie widzę absolutnie niczego złego w tym że do tego doszło. Nie wiemy, na czym te przesłuchanie polegało, ale nie sądzę że komisja trzymała człowieka w piwnicy z kajdankami na rękach, wypytali go prawdopodobnie o przebieg wydarzeń z jego punktu widzenia, nie sądzę że stawiali mu jakieś zarzuty, po prostu rejestrowali fakty dopóki szczegóły wydarzeń mogły tkwić w pamięci w miarę nienaruszonym stanie. A to, że członkom komisji się udało, a prokuraturze nie, można prawdopodobnie tłumaczyć tym, że trochę czasu minęło zanim człowiek zdał sobię sprawę z tego, że do zdarzenia mogło dojść z jego winy; takiej myśli ludzki umysł nie przyjmie z łatwością. Gdyby komisja czekała, prawdopodobnie nie uzyskaliby istotnych informacji dotyczących niektórych z przyczyn katastrofy.

Tak czy inaczej, dopóki nie zostanie opublikowany raport, wszytkie wypowiedzi nt. przyczyn są wyłącznie domysłami i przypuszczeniami, nieważne jak istotnymi faktami są poparte.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 03:22:09 wysłana przez Winger »
Pozdrawiam,
Winger

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Marca 2012, 08:03:42 »
Spokojnie. Komisja Kolejowa (a tym bardziej z udziałem Przewodniczącego PKBWK) działa zgodnie z prawem (Rozporządzeniem w sprawie wypadków.. etc.).
Zgadzam się z jednym: może i prawdą jest to co zostało wyżej napisane, ale pamiętajmy że to jest plotka, a nie oficjalna informacja.
Myślę, że wątek o katastrofie został już zamknięty. Życia ludziom nie przywrócimy, rąk i nóg nie dorobimy, czekajmy więc na ustalenia komisji.
Tutaj przydałyby się wypowiedzi w temacie samej rekomendacji :)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Marca 2012, 10:28:11 »
No ok. Zmiana przepisów tylko czy nie będzie to przypadek taki jak z tymi planami http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16424.msg179660.html ? Tu plany nie zostały zrealizowane.
Solo oración!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Marca 2012, 10:46:08 »
Najprościej można by rzec tak iż pożyjemy zobaczymy, jak to faktycznie będzie. @mechatronik i @Ra dzięki za wyjaśnienie kwestii urządzeń. Tak w sumie teraz analizując ten wątek zgadzam się z jednym, póki nie będziemy znali ostatecznych przyczyn tej katastrofy hipotez, które będą się nasuwać będzie mnóstwo. Aczkolwiek z moich obserwacji pierwsze wnioski, jakie się nasuwają wskazują na winnego wspomnianego wcześniej dyżurnego ruchu. Jednak jak już niejeden z Was wspomniał to tylko gdybania. Smutne jest to i niestety prawdziwe, że aby coś uległo zmianom musi się zdarzyć wypadek. W tym przypadku katastrofa. To bardzo boli gdyż zginęli niewinni ludzie i mam nadzieję, że ktoś doprowadzi tę sprawę do końca i znajdą ostatecznie winnych, gdyż jakby nie spojrzeć ktoś na pewno za to ponosi odpowiedzialność.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 10:55:09 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Marca 2012, 10:55:56 »
Szczerze mówiąc, byłoby dla mnie rzeczą dziwną, gdyby pierwszą czynnością komisji po przybyciu na miejsce wypadku nie było właśnie "przesłuchanie" dyżurnych, nie widzę absolutnie niczego złego w tym że do tego doszło.

Cytując:

Cytuj
Okazało się bowiem, że nawet dla
Państwowej Komisji Badania Wypadków
Kolejowych uprawnione
jest wysłuchanie uczestnika wypadku,
czyli na przykład dyżurnego
ruchu czy maszynisty bez względu
na jego stan psychiczny i fizyczny.
Takie postępowanie jest nieetyczne
i prawnie niedozwolone. Swoimi
działaniami komisja powypadkowa
naruszy a postanowienia par. 18
i par. 22 Rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 30 kwietnia
2007r. w sprawie poważnych wypadków,
wypadków i incydentów
kolejowych (Dz. U.89 poz.593).
W myśl postanowienia paragrafu 22
tego rozporządzenia wysłuchanie
dyżurnego ruchu powinno nastąpić
po dokonaniu oględzin i badań na
miejscu, a nie przed nimi. Ponadto,
zgodnie z postanowieniem paragrafu
18 przed przystąpieniem
do wysłuchania dyżurnego ruchu
należało dokonać oceny jego stanu
psychicznego i fizycznego.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Marca 2012, 13:01:40 »
Gdyby w Starzynach były starsze urządzenia tj Pędniowe - to by do takiej tragedii nie doszło (by musiał przestawić wajchę i by widział). Uwierzcie, ale dyżurni bardziej sobie chwalą "starsze" urządzenia.

Jeżeli chodzi o wygaśniecie semafora w Sprowej - po prostu licznik osi zliczył wyjeżdżający pociąg ze Starzyn, czyli zajęcie odcinka szlakowego - i dobrze, taka ma być reakcja. Dyżurna myślała, ze usterka więc puściła Szta bo była przekonana, że Starzyny puściły prawidłowo.

Poza tym w Sprowej jest MOR-3. Dodatkowo producenci mogliby zrobić taki patent - jeżeli pociągi jadą czołowo na siebie (liczniki osi to wykryją) to powinien pojawić się alarm na pulpicie dyżurnego....
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 18:43:40 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Marca 2012, 14:22:28 »
Ja myślę, że ktoś na wyrost nazwał to "przesłuchaniem". Zjawili się zabezpieczając dzienniki itd, zapewne w momencie gdy jeszcze nie wiadomo było, czy ktoś zginął i jak to wygląda (a przynajmniej dyżurny nie wiedział).

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Marca 2012, 15:24:54 »
Borys, skąd ten cytat? Pierwsze dwa zdania wzajemnie sobie zaprzeczają, może to kwestia literówki/wyrazówki.
Co do samej treści, to niepojęta jest dla mnie sytuacja w której w wypadku ginie kilkanaście osób, kilkadziesiąt jest rannych, a komisja miałaby czekać pod wejściem do nastawni na jakąś zgodę (sądową? prokuratorską?). W takich sytuacjach oględziny wszelakich elementów infrakstruktury - w tym nastawni i znajdujących się tam urządzeń/rejestrów - powinny zostać dokonane tak szybko jak to tylko możliwe, bez zwłoki, albowiem w miarę upływu czasu stan niektórych urządzeń czy systemów może się zmienić, w taki czy inn sposób. Wystarczy wspomnieć pierwsze doniesienia odnośnie możliwej ingerencji dyżurnego w systemach w celu ukrycia pewnych informacji - przed opublikowaniem raportu nie należy w to bezgranicznie wierzyć, ale sama możliwość wystąpienia takiej sytuacji wymusza na komisji takie a nie inne działania - jak najszybsze zebranie jak największej ilości informacji. A skoro już weszli na nastawnię dokonać oględzin, to mieli dyżurnego traktować jak powietrze i broń boże się do niego nie odzywać? Logiczne, że zadali mu kilka pytań.

Ja myślę, że ktoś na wyrost nazwał to "przesłuchaniem". Zjawili się zabezpieczając dzienniki itd, zapewne w momencie gdy jeszcze nie wiadomo było, czy ktoś zginął i jak to wygląda (a przynajmniej dyżurny nie wiedział).

Pierwsze zdanie prawdopodobnie bardzo trafione, ale z drugim nie do końca się zgodzę - o tym, że są ofiary śmiertelne musiał wiedzieć każdy kto dotarł na miejsce katastrofy. Komisja nie zjawiła się w ciągu 10 minut, nie sądzę więc że dyżurny wtedy nie wiedział wtedy jak wygląda sytuacja. Ale to tylko moje przypuszczenia, mozliwe że nigdy się nie dowiemy jak to wyglądało.
Pozdrawiam,
Winger

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Marca 2012, 17:30:49 »
Znając życie cytat pochodzi z jakiś "propagandowych" materiałów związków zawodowych. Tak samo jak związki uważają, że do katastrofy doszło w wyniku rozbicia PKP. Wcale mnie nie dziwi, że pan Miętek będzie krzyczał, że wszyscy są źli prócz PKP bo jak by nie było jeśli dojdzie do głębszego podziału to straci elektorat i pożegna się ze stołkiem. Dlatego każda okazja jest dobra żeby podnieść swoje notowania. Znajomy będący przewodniczącym komórki/oddziału (czy jak to się tam u nich zwie) związku zawodowego przyznał, że ma do wyboru albo dbać o interesy ludzi i pożegnać się ze stanowiskiem albo udawać, że wszystko jest ok i wykonywać polecenia członków związków. Podobnie teraz w Bydgoszczy odchodzi MI i będą wyłaniać jego następcę. Mimo, że ktoś będzie miał wiedzę i doświadczenie to jeśli związki go nie poprą nie ma opcji żeby został MI. Dzięki właśnie takim działaniom na kolei dochodzi do wypadków. Zamiast ludzi, którzy mają pojęcie i znają się na rzeczy jest związkowe kolesiostwo. Znając życie zaraz ktoś będzie bronił beton przed rozbiciem ale mam to gdzieś. W przeciwieństwie do niektórych nie cierpię  okłamywania ludzi i mydlenia oczu. Związkom zacznę wierzyć gdy w 100% będą opłacane z dobrowolnych składek. A jeśli nie będą mogli wyżyć ze składek to niech zajmą się produkcją betonu bo to potrafią najlepiej.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline kronika13

  • Wiadomości: 54
  • kolej na kolej ;-)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Marca 2012, 20:04:32 »
Koledzy, temat wątku brzmi: "Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów". Chciałabym więc namówić Was do zostawienia na boku domniemań co do Szczekocin, w miejsce tego spróbujcie odpowiedzi na pytanie, jakie będą skutki wprowadzenia zalecenia?... Czy tylko pozytywne, czy może... jakieś wcale nie takie "oczywiste" i jasne na pierwszy rzut oka? Może mała "burza mózgów"?
Pozdrawiam :)
kronika13

Węgrom gratulujemy Ikarusa, a Polakom Solarisa ;-)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Marca 2012, 20:27:16 »
Jak jest z widocznością w nocy w przypadku użycia sygnału Pc2? Czy widoczność jest porównywalna do Pc1?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Marca 2012, 20:40:54 »
Zależy od zastosowanych świateł i ich stanu. Ogólnie widać, że nie ma światła po prawej stronie (z mojej perspektywy). Dopiero będąc bliżej widać czerwoną poświatę. Najgorzej jest w przypadku starych garów gdzie białe światło z końcówki przebija do odbłysnika i na dobrą sprawę nie wiesz czy jest to czerwień czy ktoś po prostu włożył żarówkę nieodpowiedniej mocy. Najlepiej Pc2 widać gdy końcówka nie jest umieszczona wewnątrz białego reflektora.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2012, 20:42:13 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Marca 2012, 21:00:21 »
Jeśli ideą jest zobaczenie przez maszynistę z drugiej strony innego koloru, to może by zastosować… niebieski? Niebieskie światło umieszczone na czole. Przyznam, że nie wiem, jak to będzie wyglądać z daleka w nocy. Za to niebieskie LEDy powinny mieć wystarczającą skuteczność do przebicia się przez trójkąt. No i na szlakach nie ma tego koloru.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Marca 2012, 21:06:49 »
Tylko że w tym przpadku zostały podane sygnały zastępcze "Sz". Według tej opcji nowy wskaźnik "W26c" ma informować, że wjazd na szlak jest możliwy, jeśli został podświetlony wskaźnik "W24" lub maszynista otrzymał rozkaz "N". Co będzie jak zostanie podany sygnał zastępczy "Sz".
Przeanalizujmy
Dyżurny Starzyny ma usterkę zwrotnicy 3/4 nie może padać sygnału wolna droga, podaje sygnał zastępczy "Sz". Tak naprawdę zwrotnica jest źle ustawiona, podświetlany jest wskaźnik "W24". Pociąg bez żadnych przeszkód rusza.
Dyżurna Sprowy też wypuszcza pociąg na sygnał zastępczy "Sz" na ten sam tor.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2012, 11:24:15 wysłana przez Anrej »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Marca 2012, 21:18:27 »
Dyżurny Starzyny ma usterkę zwrotnicy 3/4 nie może padać sygnału wolna droga, podaje sygnał zastępczy "Sz". Tak naprawdę zwrotnica jest źle ustawiony, podświetlany jest wskaźnik "W24". Pociąg bez żadnych przeszkód rusza.

Bzdura, skoro był pewien, że puszcza na właściwy nie wyświetlił mu W24 razem z zastępczym...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline kronika13

  • Wiadomości: 54
  • kolej na kolej ;-)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Marca 2012, 21:21:16 »
Jeśli ideą jest zobaczenie przez maszynistę z drugiej strony innego koloru, to może by zastosować… niebieski? Niebieskie światło umieszczone na czole. Przyznam, że nie wiem, jak to będzie wyglądać z daleka w nocy. Za to niebieskie LEDy powinny mieć wystarczającą skuteczność do przebicia się przez trójkąt. No i na szlakach nie ma tego koloru.
Hmmm... od razu uruchamia mi się odruch skojarzeniowy z Tm, więc może to byłby dobry pomysł? Ostrzegawczy charakter jest. Obawiam się natomiast wpływu warunków pogodowych na "czytelność" widzianej barwy światła dla mechanika - tak jest ze światłem białym.
kronika13

Węgrom gratulujemy Ikarusa, a Polakom Solarisa ;-)