Autor Wątek:  Sprawa Pendolino  (Przeczytany 153599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #150 dnia: 12 Sierpnia 2013, 22:43:31 »
W północnych Czechach sieć trakcyjna zasilana jest prądem stałym 3kV, w południowych przemiennym 25kV, 50Hz.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22319.0.html
Akurat dla tej lokomotywy nie ma znaczenia jakie napięcie, bo po prostu jest wielosystemowa i w komputerze ma na jakich sieciach może jechać. A skoro lok ma dopuszczenie do Czechów czy Słowacji to zapewne musi mieć w komputerze te napięcie co ty napisałeś powyżej.
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 23:18:34 wysłana przez Benek »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #151 dnia: 12 Sierpnia 2013, 22:54:13 »
Zdjęcia + trochę info zdobytego od znajomego z którym byłem na dworcu:
Cytuj
Jak wiesz zostałem trochę dłużej na dworcu i dowiedziałem się ciekawych rzeczy.

    Te wagony "interfejsowe" nie pełnią roli hamulcowych gdyż jak się okazuje aktywny jest system hamulców w Pendo. Brak homologacji sprowadza się w zasadzie to tego, że nie wolno mu podnieść pantografów. Wszystkie inne funkcje są aktywne. Stąd też obecność tego spalinowego generatora na platformie, który doładowuje akumulatory składu na postojach (skład nawet wleczony musi być zasilany, a przedstawiciele Alstomu i IC podróżujący wraz z pociągiem muszą mieć prąd by zaparzyć kawę ;-))) . Wagony dodatkowe są stosowane tylko dlatego aby nie robić modyfikacji sprzęgów w lokomotywach, które musiały sie zmieniać na trasie (łącznię z Włoch ciągnęły ten skład 3 loki - (włoska z SNCFu, jakaś Cargo Polska dwusystemowa od granicy wł.-aust. do czesko-polskiej i od Międzylesia widziany przez Ciebie byk ET22). Wagony dodatkowe ważą po max. 12 ton każdy więc ich łączna siła hamowania przy pociągu ważącym 400 t jest zatem nieznacząca. Wagę wagonów dodatkowych można ocenić na podstawie położenia nastawnika siły hamowania (zdjęcie 10029). A ich dociążenie zastosowano po to aby nie miały one tendencji do "podnoszenia" (i w konsekwencji możliwego wykolejenia) bo ciągną masę dużo większą od siebie.
    Ciekawa sprawa z homologacją. Otóż ten pociąg jako nowy produkt nie ma jeszcze jej w żadnym kraju i dlatego przez CAŁĄ trasę musiał być wleczony. Mój informator (mechanik z tego byka E22 który prowadził skład dalej do Żmigrodu) podejrzewa, że homologacja otrzymana w Polsce może być ważna w całej Europie. Nie jest tego jednak pewien więc możesz ewent. rzucić stosowne pytanie na forum.
    Osłona sprzęgu Scharfenberga nie jest chowana do kabiny (jak myśleliśmy naiwnie) a sprytnie wciągana do wnętrza "dziobu" (zdjęcia 30, 31 i 32). Dokonuje sie tego krecąc długą korbą wtykaną z zewnątrz do specjalnego gniazda od czoła wagonu silnikowego.
    Według pracowników Alstomu, Intercity, wbrew panującej powszechnie opinii,  zrobiło dobry interes kupując pociągi niewychylne, gdyż podobno ta nowa konstrukcja zachowuje sie w łukach lepiej niż pociągi z tiltem. No ale to twierdzą przedstawiciele producenta więc ... sam rozumiesz. No ale z drugiej strony kontrakt mają już niewyjęty wiec po co mieli by ściemniać??? Badania koło Olsztyna pokażą prawdę (są tam jakieś specyficzne łuki ale nie wiem na czym ta specyfika polega).

To tyle, foty w załączeniu. Na zdjęciu 12 ta nieszczęsna plama po pociągu z Sobótki.
Paczkę zdjęć (poglądowe) wrzuciłem tutaj: http://eu07.pl/userfiles/6449/foto-Re__Wloka_do_Polski_Pendolino___zdjecia.zip

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #152 dnia: 12 Sierpnia 2013, 23:24:42 »
Byłem na WG w godzinach 12:00 - 15:40, na peron udało mi się wejśc po ponad 40. minutowym oczekiwaniu w tunelu pod peronem. Z powodu bardzo dużego zainteresowania trzeba było kontrolowac i ograniczac wchodzenie ludzi na peron. Żeby zwiedzic wagony 1 i 2 klasy trzeba było odstac do każdego z nich co najmniej 30 minut w kolejce, aby wejśc do kabiny maszynisty trzeba było poświęcic co najmniej godzinę, jak nie więcej. Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z organizacji tej wystawy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #153 dnia: 12 Sierpnia 2013, 23:40:42 »
Ja przyjechałem EC Wawel około godziny 15.15 i też zobaczyłem nową zabawkę PKP. Kiepskie było to, że ochroniarze nie wpuszczali potem na peron, więc musiałem oglądać ED 250 z peronu obok.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #154 dnia: 13 Sierpnia 2013, 07:38:58 »
Spokojnie, myślę że każdy jeszcze zdąży się napatrzeć na ten wynalazek, najbliższa okazja podczas Trako w Gdańsku. 4 dni wystawowe to sporo czasu.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #155 dnia: 13 Sierpnia 2013, 21:08:03 »
Moje zdjęcia ze stacji Wrocław Główny z dnia 12.08.2013 z prezentacji ED250-001. Na końcu zdjęcie "WC - do not open" :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #156 dnia: 14 Sierpnia 2013, 00:10:11 »
A wagony nie pełniły tylko roli przejściówek jak już, tylko zabezpieczenia o którym pisałem wyżej. Poza tym, półsprzęg równie dobrze mogli do lokomotywy podłączyć i też by jechał.
Pewnie żeby jechał. Pomyślałeś o przypadkach zmiany lub przetaczania lokomotywy. Na każdej lokomotywie byś instalował półsprzęgi? Jakby doszło do katastrofy, to te wagony nie na wiele by się zdały.
Wagony, także miały zapewnić masę hamującą.
Przy szybkości 100km/godz. w przypadku hamulca szybko działającego wymagany procent masy hamującej 88% lub 59% w zależności od długości drogi hamownia. Czyżby Pendolino nie miało wystarczającej masy hamującej?
Przecież "półsprzęg'', kótrego niebawem bedą używać, mający podobną (jeśli nie taką samą) konstrukcję, będzie podpięty bezpośrednio do lokomotywy manewrowej, więc tak czy tak musi istnieć możliwość jego podpięcia.
Ale będzie to jazda manewrowa. Zresztą do szopy musi go wciągnąć lokomotywa. W szopie niema trakcji elektrycznej.

Co oni będą robić z Pendolino do grudnia 2014 roku? Próby na torze doświadczalnym mają potrwać jeden miesiąc.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #157 dnia: 14 Sierpnia 2013, 00:25:51 »
Znając życie to jeszcze będzie testowany w górach i odcinkach o szczególnie trudnych warunkach. Teraz wydaje się to niepotrzebne, ale gdybyśmy za 15 lat obudzili się z ręką w nocniku to nie było by miło. Przydałaby się rzetelne testy w zimie.
Solo oración!

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #158 dnia: 14 Sierpnia 2013, 12:47:34 »
Co oni będą robić z Pendolino do grudnia 2014 roku? Próby na torze doświadczalnym mają potrwać jeden miesiąc.

Jak to co? Jeden będzie jeździł na całą Polskę???
Po prostu musi zostać dostarczone 20 składów.

A co do tych 2 wagonów - były użyte, aby nie było konieczności każdorazowej zmiany sprzęgów, bo pociąg był prowadzony w sumei przez 3 lokomotywy.

Coś Ci się pomieszało z cytatami. Poprawione.
adsim
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2013, 21:33:36 wysłana przez adsim »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #159 dnia: 14 Sierpnia 2013, 22:21:56 »
Muszą też poczekać na zbudowanie tam jakiejś specjalnej hali dla tych ED250. Zwykła hala na Grochowie jest za mała, i nie spełnia kryteriów wymaganych do przeprowadzania przeglądów takim składom.

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #160 dnia: 15 Sierpnia 2013, 09:42:06 »
Przecież budują halę przeznaczoną do obsługi Pseudolino, więc w czym problem?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #161 dnia: 15 Sierpnia 2013, 10:29:52 »
No to jak budują, a nie zbudowali, to chyba muszą jeszcze poczekać, czy może się mylę? ;D Problemy robicie nie wiadomo o co.
A grudzień 2014, panowie mądre głowy, bo w grudniu właśnie, o ile mi wiadomo, zmienia się rozkład, który obowiązuje następnie przez cały rok (pomijając nieudane rozkłady, ale to inna bajka), a widać na grudzień 2013 się nie wyrobią.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #162 dnia: 15 Sierpnia 2013, 19:45:38 »
Poza tym Pendolino czeka szereg testów poza torem doświadczalnym, np Pętla Grybowska oraz trasa do Olsztyna. To wszystko musi trwać, a hala to najmniejszy problem. Zapewne uda się szybciej wprowadzić do eksploatacji testowej jakieś egzemplarze. Może nawet już za rok będzie można się tym przejechać. Od momentu dostarczenia pierwszego husarza do planowej eksploatacji minął rok.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #163 dnia: 19 Sierpnia 2013, 11:43:55 »
Rozpoczęły się testy..

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #164 dnia: 19 Sierpnia 2013, 14:13:15 »
Ciężka sprawa, pendolino ograniczyło prędkość EU07 do 120, a jak wiemy, może pojechać 125 jak i więcej ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #165 dnia: 19 Sierpnia 2013, 14:15:22 »
Boją się to odpalić, to śmigają z siódemką na zimno :D

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #166 dnia: 19 Sierpnia 2013, 14:47:10 »
Na godzinę 14:45 Pendolino rozpoczęło testy, w Żmigrodzie. Pokazują na żywo w tvn24, z helikoptera.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #167 dnia: 19 Sierpnia 2013, 14:50:12 »
Właśnie zauważyłem w TVP Info.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #168 dnia: 19 Sierpnia 2013, 15:50:07 »

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #169 dnia: 19 Sierpnia 2013, 17:30:42 »
Kabina Pendolino.



A tu, kabina hiszpańskiej AVE 103



Która bardziej się podoba?
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpnia 2013, 17:33:43 wysłana przez selsyn »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #170 dnia: 19 Sierpnia 2013, 18:44:21 »
Kabina Pendolino.



Znany każdemu podejrzewam pan mechanik Jacek R. ;) Ja zaś mam pytanie o szkolenia maszynistów na PraDolinę: czy obejmują one jak na razie tylko warszawskich maszynistów?
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpnia 2013, 18:46:29 wysłana przez ST44-003 »

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #171 dnia: 19 Sierpnia 2013, 19:00:53 »
Ja zaś mam pytanie o szkolenia maszynistów na PraDolinę: czy obejmują one jak na razie tylko warszawskich maszynistów?
Czytałem gdzieś, że maszyniści są z całej Polski.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #172 dnia: 19 Sierpnia 2013, 19:20:32 »
Ja zaś mam pytanie o szkolenia maszynistów na PraDolinę: czy obejmują one jak na razie tylko warszawskich maszynistów?
Witam. Z tego co wiem, z każdej sekcji, która będzie obsługiwała Pendolino oddelegowani zostali: maszynista wybrany przez przełożonych + instruktor. Tzn z Katowic, Krakowa, Warszawy, Gdyni i być może jeszcze z Wrocławia.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #173 dnia: 20 Sierpnia 2013, 11:50:42 »
Żmigród, ciekawe dźwięki rozruchu.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #174 dnia: 20 Sierpnia 2013, 18:38:30 »
W zasadzie wszystkie nowoczesne pociągi wydają podobne dźwięki.
 
(na końcu filmiku dobrze słychać 3 stopnie rozruchu, każdy o wyższej częstotliwości). Myślę, że ich źródłem są falowniki i silniki asynchroniczne. Przynajmniej z moich obserwacji jako elektryka wiem, że wszystkie asynchrony sterowane falownikami, zwłaszcza obciążone przy rozruchu, wydają takie potępieńcze dźwięki.

Widać, że niezłą furorę robi to Pendolino w Polsce. Ludzie filmują, helikoptery nad nim latają. W sumie przesiadka z "kibla" do Pendolino, to jak przeskok w dziejach o 100 lat :).
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2013, 18:44:21 wysłana przez selsyn »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #175 dnia: 20 Sierpnia 2013, 18:50:15 »
Widać, że niezłą furorę robi to Pendolino w Polsce. Ludzie filmują, helikoptery nad nim latają. W sumie przesiadka z "kibla" do Pendolino, to jak przeskok w dziejach o 100 lat :).
Bo ludzie są jacyś dziwni i się na to nabierają, na ten cały szum medialny. Wiem, że wielu z Was było we Wrocławiu, ale jak oglądałem film z kamery umieszczonej w Pendolino podczas wjazdu na dworzec, to mi się zrobiło wstyd. Odczucie takie jakby do jakiejś biednej wioski, w której ludność mieszka w szałasach, wjechał Hammer albo inny tego typu samochód. A oni sami wcześniej nie widzieli pojazdu, który sam jeździć potrafi.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2013, 19:15:20 wysłana przez Benek »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #176 dnia: 20 Sierpnia 2013, 22:06:27 »
Bo ludzie są jacyś dziwni i się na to nabierają, na ten cały szum medialny.
Wiesz co by było, jakby żadna telewizja, portal internetowy tego nie pokazali, dopiero by było. Przecież nie musiał wjeżdżać na dworzec w Wrocławiu, od rana do wieczora go pucowali, mógł od razu jechać do Żmigrodu. Ale jak kto mógł zobaczyć w naturze, to czemu nie mógł. Punktem kulminacyjnym było, jak wysiadła elita rządu Polski. Dziennikarze nie potrafili zadać pytań związanych z tematem.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #177 dnia: 20 Sierpnia 2013, 22:08:04 »
@Benku, trudno się z Twoim porównaniem nie zgodzić. Sam mam takie samo odczucie, pomimo że nie jechałem na ten spektakl od siebie. Halę postawią to na spokojnie się pójdzie, poogląda i ...powącha ;)

Nasza kolei była sto lat za murzynami (wg sceptyków zatrzymała się na czasach "Flindstone mobile").
Jednak na rynku przewozów pasażerskich powoli zaczyna się dziać lepiej:
Najpierw przyszły nowe "Flirty" od Stadlera dla UMWŚ (obecnie KŚ), oraz KM. Następnie piętrusy od Bombardiera początkowo stosowane w systemie pull&pull. Po nich PKP IC sfinalizowało przetarg na 10 nowoczesnych elektrowozów. Teraz pendolino + fabrycznie nowe wagony z FPS. Przetarg na diesle. Pomimo długu na prawdę dobrze życzę PKP Intercity. Próbuje wyprowadzić kolei z drewnianej w betonową w obszarze własnej działalności w segmencie przewozów pasażerskich. Urzędy wojewódzkie też zamawiają nowe składy. Generalnie - wg mnie. Epoka EN57 zwanych, jako "Drewnolino" powoli dobiega końca. Długo jeszcze nam je przyjdzie oglądać, bo fabrycznie nowe pociągi jednak sporo więcej kosztują od modernizacji, przez co ich dostępność jest sporo mniejsza ze względu na sytuacje finansowe spółek.

Pomimo, że proces wymiany taboru jest bardzo powolny to jednak postępuje, a efekty widać. "Taurusy" pewnie będą jeździły na Niemcy, Pendolino przejmą część składów na znanych wszystkim trasach. Zwolniony tabor przejdzie na inne (modernizacje wagonów idą w najlepsze). Będzie lepiej. Nadmiar siódemek sprzedać lub te co się sypią to zezłomować, bo szkoda by generowały koszta (stojąc latami, będąc wyłączonymi z eksploatacji), które trzeba PKP PLK płacić za postojowe.
Dla takich maszyn, jak: EN57-001, EP07-424 nie bardzo widzę szansę na powrót do czynnych służb. Pierwszą niech zachowają, jako protoplastę tej długiej serii pojazdów. 424 <- nie będę komentował, gdyż na forum tutejszym byłoby to nie poprawne politycznie. Może się uda sprzedać.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2013, 22:09:56 wysłana przez up5358 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #178 dnia: 20 Sierpnia 2013, 22:10:39 »
Tylko nie widzę żadnego celu w kupowaniu Pendolino. Totalnie nietrafiony zakup…
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #179 dnia: 20 Sierpnia 2013, 22:29:32 »
Tylko nie widzę żadnego celu w kupowaniu Pendolino. Totalnie nietrafiony zakup…
Możesz to uzasadnić? Do tych czas nie kupowano szybkich pociągów, gdyż nie było sieci kolejowych przystosowanych do tych pociągów. Sieci kolejowych nie modernizowano, gdyż nie było pociągów. Jak się zrobi jakiś krok, zawsze się znajdzie ktoś anty. Jedyną linią przystosowaną do dużych prędkości jak na owczesne czasy była CMK zbudowana za Gierka w 1977 roku. Przez prawie 35 lat nie powstała, ani nie została modernizowana żadna linia. Co nas plasuje sto lat za murzynami.

Popraw post, bo sa bledy.
Owczesny, nie bylo, plasuje, itd.
Benek
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2013, 23:43:29 wysłana przez Anrej »