Autor Wątek:  Nowy zewnęrzny edytor ?  (Przeczytany 8183 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 03 Marca 2020, 21:29:03 »
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scnProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2020, 11:19:27 wysłana przez MaciejM »

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lipca 2020, 01:41:22 »
Zapraszam was do obserwowania postępu prac bezpośrednio poprzez repozytorium na githubie
https://github.com/skorakora/The_mikols_editor
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2021, 04:05:20 wysłana przez skorakora »

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipca 2020, 00:36:51 »
Przedstawiam wam test interfejsu użytkownika w menu głównym
Mianowicie lista wyboru scenerii.

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia 2021, 03:53:59 »
Tak się prezentuje edytor na dzień dzisiejszy - testowo załadowana linia61

PS:loader obiektów jest, ale przez swoją "Błędogenność" go wyłączyłem na razie

Offline Hirek

  • Wiadomości: 430
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 499
Odp: Nowy zewnęrzny edytor? - reaktywacja :zlotalopata:
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Czerwca 2025, 03:15:23 »
Bla bla bla ponad 120 dni martwe, w sumie to od 2021 roku. W każdym bądź razie projekt wraca do żywych. Wraz ze skorakora reaktywowaliśmy projekt. Poniżej screen zaladowanych spline na Dębicy Towarowej ;)



Wrzucam rowniez kompilacje coby mozna bylo sobie popatrzec jak to dziala itp.

Nawigacja w samym edytorze - trzymanie prawego myszki to rozglądanie, WSAD poruszanie sie lewo prawo przod tyl, pod E i Q jest jeszcze gora dol. Trzymanie shifta pozwala poruszac sie szybciej, ogolnie predkosc kamery mozna sterowac scrollem. FOV to scroll + control, czulosc myszki (do rozgladania sie) to alt + scroll. Teorytycznie powinien umiec ladowac tekstury tga i dds wiec powinien ruszyc bez problemu.

Niestety na razie nic sie nie da tutaj zrobic, ale powolii pracujemy nad tym.

https://eu07.pl/userfiles/24886/TheMikols_BUild_2.zip

« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2025, 03:17:27 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Czerwca 2025, 14:31:31 »
Gratuluję tej reanimacji, oby pacjent daleko zaszedł :) Chciałem sobie coś załadować tak dla testu. Na pierwszy ognień poszła L107, ładowanie trwało dobrą godzinę, edytor zjadł cały RAM (32GB) wraz z plikiem wymiany. Crash. Spróbowałem coś mniejszego, Glinojeck. Czekałem godzinę, pasek postępu się zawiesił na amen, więc ubiłem proces. Z kolei Wrzosy wczytały się błyskawicznie. Od czego to zależy?

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1708
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1396
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Czerwca 2025, 15:09:14 »
Pewnie podczas wczytywania program trafił na wpis który zepsuł proces ładowania i albo się zawiesił albo wysypał.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 430
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 499
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Czerwca 2025, 15:56:16 »
Glinojeck czy l107 to ciezkie terenowo scenerie. Na razie edytor ma problem ze skomplikowabnymi rzezbami terenu i potrafi zapchac duzo ramu.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline robert357

  • Wiadomości: 257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Czerwca 2025, 17:54:51 »
Edytor wywalił błąd 0xc000005. Dodatkowo widzę, że jest folder D3D12. Czy to wymaga DX12 by działało? Jeżeli tak to po co?
<3

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2334
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Czerwca 2025, 18:26:05 »
@trzecia_bateria Wrzosy mają teren robiony w 3ds maxie z palca. Scenerie realistyczne są na bazie danych z numerycznego modelu terenu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 430
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 499
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Czerwca 2025, 18:37:02 »
Edytor chodzi na dx11 I DX12.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Hirek

  • Wiadomości: 430
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 499
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lipca 2025, 05:10:40 »
Najprawdopodobniej w tym tygodniu uda się ukończyć edytor na tyle że będzie w stanie ładować paczkę PCTGA (repo) Bez problemu. Wczoraj udało się zrobić jako taki loader t3d (chrzanią się jeszcze transformy). Zabieramy się za opcje edycji elementów (torów, obiektów itp). Jakie opcje chcielibyście zobaczyć w takim edytorze 3D? Jeśli o budowanie torowiska chodzi to raczej postawimy na system wstawiania segmwntow torów (cos ala td2) + opcje modyfikacji wstawionego segmentu (W maszynie każdy tor to krzywa beziera olaboga). Docelowo każda sceneria Będzie tak naprawdę zbudowana w plikach SCM (pliki Te Jako warstwy zdefiniowane Przez użytkownika). Sam scn będzie zawierał totalne minimum. Opinie na ten temat? Propozycje? Zastrzeżenia?
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2334
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lipca 2025, 06:29:02 »
Opcja podglądu kierunkowości toru (rozróżnienie punktu początkowego i końcowego).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1708
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1396
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Lipca 2025, 09:59:53 »
Możliwość rozwieszania sieci i drutów, przyklejanie niektórych obiektów takich jak słupy sieci trakcyjnej czy semafory przy torach, przyklejanie wysięgników sieci trakcyjnej do bramek. Możliwość wstawienia obiektów z losową rotacją. Pędzle do obszarowego wstawiania małych obiektów z możliwością zrobienia listy aby losowo z niej wybierało. Dynamiczna konwersja drzewek z node na trójkąty i odwrotnie(?). Możliwość wstawiania ścian lasu. Możliwość przypisania semaforów do torów. Możliwość malowania terenu różnymi teksturami podłoża.
Pewnie by się jeszcze sporo znalazło czego można oczekiwać od dobrego edytora scenerii. Powodzenia!
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2025, 10:05:15 wysłana przez jakubg1 »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 563
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1717
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Lipca 2025, 10:04:50 »
Drogi, drogi i jeszcze więcej dróg, chodników i wszystkiego z tym związanego. Reszta jest nie ważna.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1708
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1396
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Lipca 2025, 10:09:29 »
Tu by się przydało najpierw zrobić zdjęcia szerokiej maści dróg (np. z drona: płyty betonowe, wąskie drogi szutrowe, klasyczne drogi asfaltowe z dziurami i bez, może nawet autostrady), sygnalizację świetlną chyba że ktoś jest chętny konwertować z Trainza, barierki, i mnóstwo innej nieoczywistej infrastruktury drogowej. Nie mamy dużo modeli albo tekstur w MaSzynie żeby można było ulepić coś porządnego.

Offline robert357

  • Wiadomości: 257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Lipca 2025, 10:33:37 »
Tekstury to pół biedy, można na chwilę obecną przecież zrobić z tego co już jest. Sygnalizacja jakaś też jest, bo widziałem taką na jednym skrzyżowaniu na Drawinowie.

Jedną z takich rzeczy przyspieszających dekorowanie to możliwość wstawiania obiektów (głównie drzew, słupów i płotów) używając krzywej. Takie coś widziałem w War Thunderowym CDK (darmowa gierka, można tam zobaczyć jak wygląda edytor map jakby co). Ot wstawiało się linię, wybierało jaki obiekt ma się wstawić oraz zmieniało się kilka parametrów wedle uznania i bach, rządek drzewek jest zrobiony 5 kliknięciami. Dodatkowo jakaś prosta edycja terenu też byłaby mile widziana (przesuwanie wierzchołków by dopasować teren pod podsypkę i drogi czy usuwanie trójkątów do robienia dziur dla tuneli czy innych wkopanych obiektów).

Pędzle, jak Jakub zaproponował, z opcją wybierania i robienia własnych presetów z drzewami i trawą.