Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DieselPower dnia 02 Lutego 2025, 09:26:55 »
To teraz sobie wyobraźcie, że pojawia się ED160, ED161 i ED250 i cała lista jest zasyfiona pojedynczymi członami. Jakbyście chcieli przerobić 27WE i 27WEb na wariant po staremu, to na liście dojdzie kolejne 10 pozycji.

Skoro i tak cała jednostka jest wstawiana z automatu, to jestem za tym aby była opcja pozostawienia tylko pierwszego członu na liście i ukrycia pozostałych, co uporządkowałoby całą listę.
32
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubg1 dnia 01 Lutego 2025, 23:36:18 »
A to przepraszam. Sugerowałem się krytyką w teście kibla, że wszystkie człony są w tej samej kategorii.
33
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubg1 dnia 01 Lutego 2025, 23:35:30 »
Jaką masz propozycję jeżeli chodzi o wspomniany podział treści na stronie?
34
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubg1 dnia 01 Lutego 2025, 21:13:37 »
Kiedyś gdzieś czytałem, że były plany na modernizacje typu EU07A czyli z wsadzeniem nowych bebechów. Porzucili ten pomysł?
Było RFI, ale do przetargu nie doszło. Chcieli bodaj przetwornice statyczne wrzucić, ale porzucili ten pomysł.

2. Teraz nadchodzi czas na EP09, ale jakoś nie wierzę, aby do RJ 2025/2026 wycofano większość - fakt, "Gryfy" produkują się dość szybko jak bułki w piekarni, ale uważam, że EPoki pojeżdża co najmniej do wyjechania kilometrów...Tutaj argumentem dla IC jest to, że EU160 i EU200 lawinowo docierają do nich, bo gdyby było tak jak ponad 30 lat temu, to EP09 pojeździłyby z automatu kilka lat więcej niż podano w ostatnich komunikatach... - a może pojeżdżą tylko z jaką Vmax? EU07 są teraz zachwalane podobnie jak EP08, które już dawno chciano wycofać, ale pamiętajmy, że EP09 jednak jest mocniejsza i chyba lepiej wykręca czasy na składach IC...
Raczej będą odstawiać stopniowo jak im wypadną P5 jak ET42, mimo że bez żadnych problemów kilkanaście sztuk mogliby wycofać już teraz (https://kolejowyportal.pl/nadwyzka-pkp-intercity-w-trakcji-elektrycznej-i-braki-w-spalinowej/):
Cytuj
W tej chwili PKP Intercity nie ma już problemu z trakcją elektryczną. Mamy nadwyżkę rzędu 20 lokomotyw, które możemy wypożyczyć lub utrzymywać w rezerwie – powiedział w Sejmie Janusz Malinowski.
35
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez 333Wojtas333 dnia 01 Lutego 2025, 20:57:45 »
Powiem tak, jako osoba mająca styczność z serią EP09 - ich czas szczęśliwie dobiega końca. Niestety, ale większość tych lokomotyw to są faktycznie ledwo trzymające się "gruzy" w dodatku praktycznie każdy pojazd różni się czymś od innego, czasami są to nieistotne rzeczy a niekiedy takie zmiany, że nawet schematy nie pomagają. Na przestrzeni lat przeglądy tych lokomotyw wykonywały różne podmioty i to też sprawiło ich dodatkowe zróżnicowanie i dodatkowe problemy związane z utrzymaniem. O wadach tej lokomotywy można się rozpisywać w zasadzie w nieskończoność co nie znaczy, że nie zawsze było źle. Miłe wspomnienia również pozostaną.

Kiedyś gdzieś czytałem, że były plany na modernizacje typu EU07A czyli z wsadzeniem nowych bebechów. Porzucili ten pomysł?

Żadne konkretne informacje na ten temat nie padły, a w każdym razie ja ich nigdzie nie znalazłem / nie słyszałem.
36
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez robert357 dnia 01 Lutego 2025, 19:43:24 »
Kiedyś gdzieś czytałem, że były plany na modernizacje typu EU07A czyli z wsadzeniem nowych bebechów. Porzucili ten pomysł?
37
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MaciejM dnia 01 Lutego 2025, 19:23:02 »
Responsywność to absolutne minimum. Do wywrócenia do góry nogami jest też treść, odnoszę wrażenie że organizacja i podział treści na stronie nie zmienia się od kilkunastu lat. Strona stoi w miejscu.
38
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MaciejM dnia 01 Lutego 2025, 19:11:13 »
Od ponad 5 lat mam prawdziwą przyjemność (i piszę to bez ani grama sarkazmu) pracować w PKP IC i jak sięgam swoją pamięcią, to każdy przypadek niesprawnego środka trakcyjnego który mnie spotkał to była lokomotywa EP09. Szczytem była sytuacja, w której mój pociąg (prowadzony EP09) przejmował pasażerów z innego pociągu gdzie zdefektowała EP09, po czym ujechawszy 50 kilometrów "moja" EP09 również odmówiła posłuszeństwa. Dwa defekty jednego dnia.

Sentymenty na bok. Pociągi muszą jeździć punktualnie, w pełni wykorzystywać parametry linii i ciągnąć pociągi po 12-14 wagonów z prędkością 160 km/h bez ryzyka, że lokomotywa się rozkraczy po drodze i 1000+ podróżnych w pociągu będzie czekać w lesie 2-3 godziny na ratunek. Przewoźnik już od poprzedniego roku wszystkie pociągi jadące z Warszawy nad morze uruchamia lokomotywami serii EU160 / EU200 i Vectronami (co jest do potwierdzenia m.in. w ogólnodostępnych źródłach typu Vagonweb czy Bocznica.eu), co pozwala na zminimalizowanie ryzyka defektu wysłużonych lokomotyw i wykorzystanie w pełni parametrów linii (w tym jazdę pod nadzorem urządzeń ERTMS co znacząco zwiększa bezpieczeństwo).

Wraz z ostatnią EP09 odstawioną w krzaki przeleję sowitą darowiznę na Fundację Grupy PKP i strzelę korkiem bezalkoholowego szampana na Dworcu Centralnym.
39
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SKP dnia 01 Lutego 2025, 19:05:49 »
Hej. Mnie się wydaje, że głównym problemem obecnej strony jest to, że nie jest responsywna. Wiem, że gra się na komputerze, ale już czytać o symulatorach można na dowolnym urządzeniu. Jaki by nowy projekt nie był, wydaje mi się, że powinien być dostosowany do urządzeń mobilnych - to już przecież od lat jest standard.
Po drugie - strona MaSzyny się prawie w ogóle nie pojawia w Google. Eu07.pl ma tylko 7 stron znanych Google'owi - w tym stronę główną, stronę główną po rosyjsku, i takie abstrakcyjne adresy jak:

https://eu07.pl/~wojtazz/www/galeria/Glazy2011/album/
https://eu07.pl/~wojtazz/bilety/kartonowe/kartonowe.php
https://eu07.pl/~wojtazz/galeria/imprezy/10-12-06.php


Abstrakcyjne w kontekście promowania MaSzyny - nie odmawiam oczywiści ogólnej przydatności tym stronom.


Forum w ogóle się nie indeksuje w Google. Więc generalnie pod kątem dotarcia do nowych użytkowników - jest bardzo źle. Być może m.in. ten brak responsywności jest jedną z przeszkód.
Koledzy zaprezentowali ładne projekty graficzne - moim zdaniem w klimacie "starszego internetu" - czasów, kiedy MaSzyna raczkowała, rozwijała się i miała okres świetności. I pod tym kątem super, bądźmy tradycjonalistami, to będzie ciekawy akcent. Ale pod kątem dostępności strony w internecie, dostosowania do urządzeń mobilnych, moim zdaniem powinniśmy iść z duchem czasu.


Forum jest jako-tako responsywne - sam je przerabiałem. Ale to było wiele lat temu, wtedy był taki trend na tworzenie responsywnych stron i przerabianie niedostosowanych. Ja, dostosowując forum, uczyłem się dopiero tej sztuki. Więc pewnie też odbiega nieco od nowoczesnych stron - ale przynajmniej da się z niego w miarę komfortowo korzystać na telefonie. A ze strony głównej - niezbyt.
40
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bulba dnia 01 Lutego 2025, 19:00:03 »
Trzeba też wziąć pod uwagę dzisiejsze procedury gwarancyjne: gdy padnie Gryf z powodu uszkodzenia silnika trakcyjnego, transformatora, czy wjedzie w stado dzików to będzie odstawiony na jakiś czas (tak było z EU44) i NEWAG będzie pilnował tego i szukał przyczyn, aby uznać/nie uznać gwarancji (w sytuacjach losowych/wypadkowych może się okazać, że nie mają części lub naprawa się przedłuży). Tak, takie sprawy zatrzymują w dzisiejszych czasach pracę lokomotyw...

Tu się bardzo zgodzę, mam styczność z Newagiem i na siłę szukają wymówek by nie uznawać usterek które są ewidentnie po stronie gwaranta, zawsze zwalanie winy na utrzymanie bądź złą eksploatację, już nie wspominając, że większość to usterki których nie ma prawa mieć lokomotywa która dopiero kilka miesięcy temu opuściła fabrykę. Kwestia części też jest znacząca, wiele z podzespołów ma czas oczekiwania x miesięcy, tygodni a nawet lat. Przykładowo, lokomotywa E6ACT uziemiona na półtora roku w oczekiwaniu na naprawę bądź dostarczenie nowej szafy falownika ;)
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10