Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia 14 Czerwca 2019, 21:27:38 »
Cytuj
* dodana wstepna implementacja pradnicy jako zrodla pradu dla ogrzewania skladu; konfiguracja pradnicy w pliku .fiz wyglada nastepujaco:
Clima: Heating=Generator HGeneratorEngine=Main HGeneratorMinRPM=696 HGeneratorMinVoltage=2400 HGeneratorMaxRPM=1500 HGeneratorMaxVoltage=3300
gdzie:
HGeneratorEngine // typ silnika napedzajacego pradnice; na ten moment faktycznie obslugiwany jest tylko typ Main oznaczajacy spiecie z 'glownym' silnikiem pojazdu
HGeneratorMinRPM // dolna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMinVoltage // napiecie generowane przy dolnej roboczej predkosci obrotowej
HGeneratorMaxRPM // gorna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMaxVoltage // napiecie generowane przy gornej roboczej predkosci obrotowej

* rysowanie cieni w kabinie moze opcjonalnie obejmowac cienie rzucane przez otoczenie pojazdu (slupy trakcji, drzewa, mijane sklady itp) Opcja aktywowana jest wpisem w pliku .ini gfx.shadows.cab.range X gdzie X to ~promien (w metrach) obszaru uwzglednianego przy rysowani cieni.

* w pliku .fiz mozna zdefiniowac czas potrzebny do "aktywacji" glownego obwodu/wylacznika szybkiego po otrzymaniu wysokiego napiecia. Do definicji sluzy wpis MainInitTime=X w sekcji Cntrl. gdzie X to czas aktywacji ukladu w sekundach. Stan inicjalizacji dostepny jest rowniez z poziomu pythona pod kluczem main_init a gotowosc do zamkniecia wylacznika szybkiego pod kluczem main_ready

* oprocz standardowych eventlauncherow mozliwe jest rowniez definiowanie eventlauncherow uruchamianych poprzez wyslanie z pojazdu sygnalu radiowego ZEW3. Eventlauncher uruchamiany radiem definiowany jest tak samo jak zwykly eventlauncher, ale jako klawisz aktywujacy podany ma ciag radio_call3 Sygnal ZEW3 wysylany jest domyslnie klawiszem Backspace, o ile w pojezdzie znajduje sie zalaczona radio ustawione na kanal inny niz 10

* dodane urzadzenie kabinowe, przycisk sygnalu radia ZEW3 definiowany wpisem radiocall3_sw:

* dodane urzadzenia kabinowe:
heatingvoltage: // woltomierz pradnicy grzewczej
heatingcurrent: // amperomierz pradnicy grzewczej

* klawisze przejscia do poprzedniej/nastepnej kabiny i pojazdu powinny przemieszczac uzytkownika w danym kierunku bez wzgledu na potencjalny obrot pojazdu w skladzie

* dodana obsluga zrodel dymu:
-- definicje parametrow dla zrodla umieszczane sa w plikach tekstowym w katalogu data/ Nazwa pliku powinna zaczynac sie od ciagu smokesource_
-- zrodlo wszczepiane jest do modelu poprzez wstawienie "banana" o nazwie takiej samej jak nazwa pliku definiujacego parametry dane zrodlo dymu. Jedyne parametry submodelu ktore brane sa pod uwage to wlasnie nazwa (okreslajaca nazwe zrodla) oraz macierz transformacji, okreslajaca punkt wylotowy dymu

* waga jednostek ladunku jest teraz umieszczona w zewnetrznym pliku data/load_weights.txt co umozliwia latwiejsze definiowanie wagi dla dodatkowych typow ladunkow

* emisja dymu moze byc kontrolowana wpisami w pliku .ini:
gfx.smoke X // gdzie X = yes/no (domyslnie yes) zalacza/wylacza obsluge dymu
gfx.smoke.fidelity X // gdzie X = wartosc w przedziale 1-4 (domyslnie 1) ilosc generowanych czastek dymu

* definicja zrodla dymu moze rowniez obejmowac kolor dymu. Kolor okreslany jest w sekcji initializer: definicji zrodla, wpisem:
color: [ R, G, B ]
gdzie R, G i B to skladowe koloru (czerwona, zielona i niebieska) w przedziale 0-255

* ciagniecie za sprzeg z sila przekraczaja jego tolerancje moze doprowadzic do zerwania rzeczonego sprzegu

* uderzenie w inny pojazd z predkoscia wyzsza niz bezpieczna moze doprowadzic do wykolejenia

* diagnostyka zderzen obejmuje dodatkowo logowanie predkosci

* identyfikator czuwaka na panelu pomocnika miga w celu poprawienia zauwazalnosci

* na port uart wysylana jest dodatkowo informacja o aktywnej kabinie (6 bajt, 2 bit) oraz stan miernika niskiego napiecia (bajty 21-22). W zwiazu z ta zmiana parametr uarttune wymaga podawania dwoch dodatkowych zmiennych, konfigurujacych miernik niskiego napiecia na takich samych zasadach jak konfigurowane sa pozostale mierniki analogowe

* skrypty pythona otrzymuja informacje z grupy diesel_param_X_ rowniez dla pojazdow z napedem spal-ele. W grupie podawany jest dodatkowy parametr, temperatura silnika dostepna pod kluczem engine_temp

* dodany alternatywny tryb przejmowania kontroli nad innym pojazdem, dostepny pod kombinacja Ctrl+F5  W trybie tym, jesli przejmujemy pojazd bedacy czescia skladu ktory juz kontrolowalismy z innego pojazdu, ai normalnie umieszczane w pojezdzie ktory opuszczamy zostaje automatycznie uspiona. Pozwala to np. na przechodzenie miedzy dwoma lub wiecej obsadzonymi EZT spietymi ze soba w trakcie scenariusza (nalezy jednak pamietac o 'recznym' ustawieniu w opuszczanym pojezdzie kranu w pozycje odciecia oraz nastawnikow jazdy/kierunku w pozycji neutralnej)

* dodana obsluga sprezynowego hamulca postojowego (definiowanego w nowej sekcji SpringBrake: pliku fiz)

* zintegrowany nastawnik moze byc pozbawiony funkcji hamowania

* z poziomu skryptow pythona mozliwy jest odczyt stanu swiatel obsadzonego pojazdu, przy pomocy kluczy lights_front oraz lights_rear

* z poziomu skryptow pythona mozliwy jest odczyt stan hamulca sprezynowego

* piaskowania reczne i automatyczne funkcjonuja odrebnie

* dodany przycisk stanu automatycznego piaskowania, autosandallow_sw:

* zalaczony hamulec sprezynowy odlacza naped

* dodany zawor bezpieczenstwa glownego cylindra oraz pokretlo programatora sprezarek, compressorlist_sw:

* zwiekszone mozliwosci konfiguracji kranow hamulca, dodane uniwersalne przyciski hamowania universalbrakeX_bt: gdzie X to wartosc w zakresie 1-3

* dodane przyciski obslugi hamulca sprezynowego, springbraketoggle_bt: springbrakeon_bt: springbrakeoff_bt:

* dodana obsluga miernika przejechanej odleglosci. Na miernik skladaja sie nastepujace elementy:
-- (opcjonalny) dzwiek distancecounter: zdefiniowany w sekcji internaldata pliku .mmd  Dzwiek odtwarzany jest gdy, po uruchomieniu miernika, pociag przejedzie dystans rowny dlugosci skladu.
-- przycisk distancecounter_sw: wcisniecie ktorego uruchamia miernik. Miernik automatycznie konczy prace po przejechaniu odleglosci rownej dlugosci skladu. Wcisniecie przycisku w trakcie pracy miernika powoduje naliczanie odleglosci od zera
-- lampka i-distancecounter: sygnalizujaca prace miernika. Lampka zapala sie gdy miernik zostanie uruchomiony i gasnie po zakonczeniu jego pracy, tzn po przejechaniu odleglosci rownej dlugosci skladu (lub po wylaczeniu zasilania w pojezdzie)
-- aktualny stan miernika dostepny jest dla skryptow pythona pod kluczem distance_counter Wartosc ujemna sygnalizuje ze miernik jest wylaczony, wartosc dodatnia to przejechana od momentu uruchomienia miernika odleglosc w metrach

* skryptom pythona udostepniony zostal stan sprezarki pantografow, dostepny pod kluczem pant_compressor

* skryptom pythona udostepniony zostala dlugosc prowadzonego skladu, dostepna pod kluczem train_length

* w plikach .mmd oprocz zwyklego tekstu mozna rowniez umieszczac parametry, na zasadach takich samych jak w plikach dolaczanych dyrektywa include. Obslugiwane sa nastepujace parametry:
(p1) // nazwa pojazdu, podana we wpisie trainset/node
(p2) // nazwa typu pojazdu, podana we wpisie trainset/node
(p3) // nazwa skorki przypisanej do danego egzemplarza, podana we wpisie trainset/node

* w pliku .mmd mozna zdefiniowac dodatkowe modele 3d ktore zostana "doczepione" do danego pojazdu. Modele te otrzymaja taki sam zestaw tekstur wymiennych jak pojazd, do ktorego sa doczepione. Definicja doczepek umieszczana jest w sekcji models: i wyglada nastepujaco:
attachments: {
 model1
 model2
// itd
}
gdzie model1, model2 itd to nazwy plikow modeli ktore powinny zostac doczepione do pojazdu (modele wyszukiwane sa w katalogu danego pojazdu). Dla kazdego modelu oprocz pojedynczej nazwy modelu mozna podac ich zestaw zamkniety w nawiasach [] co spowoduje wylosowanie jednej nazwy z tak zdefiniowanego zestawu.

* skryptom pythona udostepniony zostal stan retardera w pojazdach skladu, dostepny pod kluczem diesel_param_X_retarder_fill gdzie X to numer pojazdu w skladzie

* modele statyczne typu node model obsluguja wiecej niz jedna teksture wymienna, na takich samych zasadach jak modele pojazdow

* rozbudowana obsluga tempomatu
-- dodane urzadzenia kabinowe:
speedinc_bt: // zwiekszenie predkosci utrzymywanej przez tempomat
speeddec_bt: // zmniejszenie predkosci utrzymywanej przez tempomat
speedctrlpowerinc_bt: // zwiekszenie maksymalnego poziomu mocy dostepnej dla tempomatu
speedctrlpowerdec_bt: // zmniejszenie maksymalnego poziomu mocy dostepnej dla tempomatu
speedbuttonX: // ustalenie dla tempomatu zdefiniowanej predkosci nr X, gdzie X to wartosc w przedziale 0-9

* panel f12 wyswietla w sekcji grafiki liczbe malowanych czastek dymu

* dla skryptow pythona udostepnione zostaly informacje o stanie aktywacji tempomatu, dostepne pod kluczami speedctrlactive (tempomat zalaczony) oraz speedctrlstandby (tempomat w stanie czuwania)

* przyciski w kabinie oprocz dotychczasowego submodelu moga miec tez opcjonalny submodel z nazwa poszerzona o koncowke _on
-- wyswietlanie wersji _on jest uzaleznione od spelnienia warunku, zaleznego od funkcji konkretnego przycisku.
-- dla przycisku mozna tez zdefiniowac dodatkowe dzwieki, soundon: i soundoff: odgrywane gdy nastepuje przelaczenie miedzy wyswietlaniem submodelu domyslnego i wersji _on

* dodana kalkulacja zuzycia paliwa w pojazdach z silnikiem diesla

* zalaczenie trybu manewrowego zapobiega aktywacji czuwaka

* sklad prowadzony przez uzytkownika ma domyslnie zapalone koncowki zamiast zalozonych blach, o ile to mozliwe

* dodana pseudo-symulacja elektrozaworow czuwakowych

* domyslnym trybem wizualizacji jest szaderowy renderer, wymagajacy openGL w wersji 3.3 lub wyzszej. Dotychczasowy renderer dostepny jest poprzez ustawienie parametru gfxrenderer w pliku .ini na wartosc legacy

* dodana mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek

* dodane przyciski regulacji glosnosci radia:
radiovolume_sw: // pokretlo wyboru glosnosci
radiovolumeprev_sw: // przycisk zmniejszenia glosnosci radia
radiovolumenext_sw: // przycisk zwiekszenia glosnosci radia

* poziom gloscnosci radia dostepny jest z poziomu pythona pod kluczem radio_volume

* pociagi osobowe zatrzymujace sie na postoju technicznym (stacje w rozkladzie z umieszczonym w konfiguracji symbolem pt) oraz pociagi towarowe ogolnie nie czekaja z odjazdem do rozkladowej godziny o ile otrzymaja wolna droge

* dodany parametr konfiguracji bufora gfx.framebuffer.fidelity X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-3 okreslajaca ogolna wielkosc bufora na ktorym generuje obraz renderer shaderowy, a tym samym dokladnosc/zasobozernosc wizualizacji.

* dodany parametr TransEff w sekcji Engine pliku .fiz, definiujacy sprawnosc przekladni

* uruchomiona obsluga parametru cablight: w pliku .mmd

* aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow

* komenda Load jako drugi parametr pozwala zdefiniowac dopuszczalna odleglosc od lokacji zrodla komendy

* dodany przelacznik deaktywacji wczytywania/generowania plikow .sbt file.binary.terrain X gdzie X to yes lub no

* wsiadanie do (innego) pojazdu dostepne pod klawiszem F5 nie wymaga juz by pojazd ten mial ustawiona z gory obsade w pliku .scn

* dodany wpis dla pliku .ini maxcabtexturesize dzialajacy tak jak dotychczasowy maxtexturesize ale kontrolujacy dopuszczalna wielkosc tekstur kabiny

* przyciski universalX moga byc definiowane jako impulsowe

* definicja dzwieku moze zawierac parametr pitchvariation: X gdzie X okresla zakres z jakiego losowana jest czestotliwosc dzwieku. Przykladowo pitchvariation: 0.1 spowoduje modyfikacje czestotliwosci bazowej w zakresie +- 5% zas pitchvariation: 0 spowoduje ze dany dzwiek bedzie zawsze odtwarzany tak samo

* szaderowy silnik graficzny wykorzystuje przy malowaniu cieni tzw kaskade map (CSM) pozwalajaca na uzyskanie lepszej jakosci cieni. Poniewaz cienie zewnetrzne w tym systemie automatycznie wplywaja na oswietlenie kabiny parametr gfx.shadows.cab.range ma od tej pory zastosowanie tylko dla silnika legacy
2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia 05 Grudnia 2019, 17:55:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, czestotliwosc dzwiekow jest domyslnie lekko (+- 2.5%) losowa

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac parametr pitchvariation: X gdzie X okresla zakres z jakiego losowana jest czestotliwosc dzwieku. Przykladowo pitchvariation: 0.1 spowoduje modyfikacje czestotliwosci bazowej w zakresie +- 5% zas pitchvariation: 0 spowoduje ze dany dzwiek bedzie zawsze odtwarzany tak samo

- eksperymentalnie, drobne optymalizacje w silniku graficznym mogace teoretycznie poprawic nieco fps

- palimy intele, szaderowy silnik graficzny wykorzystuje przy malowaniu cieni tzw kaskade map (CSM) pozwalajaca na uzyskanie lepszej jakosci cieni przy tej samej (lub nawet nizszej) rozdzielczosci. Uwaga: poniewaz cienie zewnetrzne w tym systemie automatycznie wplywaja na oswietlenie kabiny parametr gfx.shadows.cab.range ma od tej pory zastosowanie tylko dla silnika legacy
3
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez centarail dnia 05 Grudnia 2019, 16:33:09 »
Pytam Ciebie @Rudek czy dla Ciebie Ms 1 dla jazdy pociągowej jest sygnałem "Stój"?
4
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RUDEK dnia 05 Grudnia 2019, 16:24:32 »
Instruktor zapewne kierował się tym by utkwiło w głowie narybkowi, bo ,,STÓJ,, inaczej zatrzymanie się w miejscu prawidłowym to 90% dobrze wykonanej pracy, ale to tylko moje zdanie. 
5
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez youBy dnia 05 Grudnia 2019, 15:58:25 »
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
  • Sr1
  • S1
  • S1a
  • Z1
  • Z1wk
  • Z1o
  • Z1wg
  • Z1p
  • D1
  • D2
  • D3
  • D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
  • Rm4
  • Sygnał wątpliwy
  • Brak świateł na semaforze świetlnym
16. Podanie sygnału zezwalającego na semaforze (kształtowym) dla kierunku przeciwnego przy tym samym torze. Co wygrałem?
6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez joey dnia 05 Grudnia 2019, 15:57:20 »
'Krecenie bączków' przez samochody wydaje sie spowodowane przez update Wine. Pamietam, ze w wersji exe 191117 bylo w porzadku, teraz nie jest, jedyna zmiana w miedzyczasie to wersja Wine.
7
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RUDEK dnia 05 Grudnia 2019, 15:25:26 »
Proponuje przeczytać ze zrozumieniem o co pyta MaciejM.
8
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez centarail dnia 05 Grudnia 2019, 15:17:44 »
Ms 1 dla jazdy pociągowej jest sygnałem "Stój" według Ciebie tak?
9
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RUDEK dnia 05 Grudnia 2019, 12:34:55 »
Sygnał- Ms1.
10
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DieselPower dnia 05 Grudnia 2019, 12:20:42 »
We4 odpadają, dotyczą tylko trakcji elektrycznej.
Strony: [1] 2 3 ... 10