Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Pomoc doraźna / Odp: Problem z misją 6dg-1204 na bałtyku_skm 1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TakiKtoś dnia Dzisiaj o 21:31:53 »
Sm42-550 w elektrociepłowni wyświetla poprawnie, więc coś musi być innego. Ale nie wierzę, że 6dg, 4e i br285 wyświetlają wnętrze tylko na td. Jechałem 6dg na l053 poranek, 4e na drawinowie i br285 na całkowie. Wszystko wyświetlało się poprawnie.
2
Na warsztacie / Odp: Modele od Krzysia - wątek prezentacyjno-edukacyjny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiuup dnia Dzisiaj o 20:30:41 »
Naszła mnie ochota na odrestaurowywanie starych modeli. Na pierwszy ogień idzie ponad 16-letni model budynku dworca z Bruchniewa.

Ponieważ nie miałem współczesnych zdjęć obiektu, byłem zmuszony namalować teksturę na własną rękę.

Na początku wyciąłem ze starego układu tekstury każdą ścianę do osobnego pliku i przeskalowałem do wyższej rozdzielczości.
Następnie na taki obraz nakładałem kolejne warstwy. Na początku czystą teksturę betonu, a na nią nanosiłem zabrudzenia, zacieki i dziury po odpadniętym tynku, sugerując się wyglądem pierwotnej tekstury oraz zdjęciami poglądowymi.

W efekcie powstała całkiem fotorealistyczna tekstura w dość dużym stopniu wierna oryginałowi.
3
Pomoc doraźna / Odp: Problem z misją 6dg-1204 na bałtyku_skm 1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Stele dnia Dzisiaj o 20:23:51 »
Wolololo, wyświetlanie taboru nie może zależeć od scenariusza. Oprócz ekstremalnych przypadków, jak brak pamięci na rozbudowanej mapie względem td.
4
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia 14 Czerwca 2019, 21:27:38 »
Cytuj
* dodana wstepna implementacja pradnicy jako zrodla pradu dla ogrzewania skladu; konfiguracja pradnicy w pliku .fiz wyglada nastepujaco:
Clima: Heating=Generator HGeneratorEngine=Main HGeneratorMinRPM=696 HGeneratorMinVoltage=2400 HGeneratorMaxRPM=1500 HGeneratorMaxVoltage=3300
gdzie:
HGeneratorEngine // typ silnika napedzajacego pradnice; na ten moment faktycznie obslugiwany jest tylko typ Main oznaczajacy spiecie z 'glownym' silnikiem pojazdu
HGeneratorMinRPM // dolna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMinVoltage // napiecie generowane przy dolnej roboczej predkosci obrotowej
HGeneratorMaxRPM // gorna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMaxVoltage // napiecie generowane przy gornej roboczej predkosci obrotowej

* rysowanie cieni w kabinie moze opcjonalnie obejmowac cienie rzucane przez otoczenie pojazdu (slupy trakcji, drzewa, mijane sklady itp) Opcja aktywowana jest wpisem w pliku .ini gfx.shadows.cab.range X gdzie X to ~promien (w metrach) obszaru uwzglednianego przy rysowani cieni.

* w pliku .fiz mozna zdefiniowac czas potrzebny do "aktywacji" glownego obwodu/wylacznika szybkiego po otrzymaniu wysokiego napiecia. Do definicji sluzy wpis MainInitTime=X w sekcji Cntrl. gdzie X to czas aktywacji ukladu w sekundach. Stan inicjalizacji dostepny jest rowniez z poziomu pythona pod kluczem main_init

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia Dzisiaj o 20:12:06 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, ai nie powinna juz blednie oceniac odleglosci do obiektow na torze po zmianie zawartosci skladu

- funkcjonalnosc, w pliku .fiz mozna zdefiniowac czas potrzebny do "aktywacji" glownego obwodu/wylacznika szybkiego po otrzymaniu wysokiego napiecia. Do definicji sluzy wpis MainInitTime=X w sekcji Cntrl. gdzie X to czas aktywacji ukladu w sekundach. Stan inicjalizacji dostepny jest rowniez z poziomu pythona pod kluczem main_init

- w ramach koncertu zyczen, lekko zwiekszony zostal zakres kata widzenia kamery mozliwy do ustawienie kolkiem myszy i/lub wpisem w ini
6
Pomoc doraźna / Odp: Problem z misją 6dg-1204 na bałtyku_skm 1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TakiKtoś dnia Dzisiaj o 20:21:23 »
To raczej nie problem taboru, tylko scenariusza, bo na td wszystko widzę poprawnie. Podłożyłem też 6dg-1204 jako roj55324, i highpoly nie było widoczne po wychyleniu się z okna.
EDIT: Przejechałem to jako 45123 i też nic nie widziałem po wychowaniu z okna. Chyba we wszystkich lokach w tym scenariuszu nie widać highpoly, ale ja przejechałem ja dotąd tylko kiblami, i próbowałem kioskiem. W kiblach nie mogłem tego zobaczyć, a w kiosku powiązałem to z latającymi gruszkami
7
Pomoc doraźna / Odp: Problem z misją 6dg-1204 na bałtyku_skm 1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Stele dnia Dzisiaj o 19:55:18 »
Na nowszych exe problem zderzeń z taborem na innych torach (wywalenie gruszek w kosmos) powinien być ponownie załatany.
Co do widoczności wnętrza lowpoly przy wychylaniu się z okna, to nie masz prawa go widzieć. Ten obiekt jest renderowany tylko z kamery zewnętrznej. Puki siedzisz w pojeździe, wyświetla się wnętrze highpoly. Trzeba by zerknąć, czy kabina w lowpoly jest dobrze pokluczowana, czy szyby są w lowpoly a nie w pudle i czy w mmd jest wpis o lokomotywie jednokabinowej. Ogarnąłby ktoś albo mi przypomniał za kilka dni?
8
Pomoc doraźna / Odp: Problem z misją 6dg-1204 na bałtyku_skm 1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr93 dnia Dzisiaj o 19:48:17 »
Jak nie możesz załączyć loga to go spakuj i wstaw wtedy, lub wrzuć przez upload.
9
Pomoc doraźna / Problem z misją 6dg-1204 na bałtyku_skm 1
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TakiKtoś dnia Dzisiaj o 19:34:17 »
Witam. Po odpaleniu misji lokomotywą 6dg-1204 na Bałtyku skm_1 (manewrowa na Bałtyku Towarowym i zdawczy do Bałtyku Miasta) dzieją się dziwne rzeczy. Gdy wychylę się z kabiny i spojrzę do wnętrza lokomotywy, to nie widzę lowpoly. Błąd ten występuje tylko przy wychylaniu się z okna, na widoku zewnętrznym wszystko jest ok. Przy zabieraniu gruszek z bocznicy te wylatują z prędkością nadświetlną niewiadomodokąd. Pierwsza zawsze leży w krzakach obok peronu stacji Całkowo Bałtyckie, na przedłużeniu toru, z którego wyleciała, przechylona w prawo. Raz udało mi się znaleźć drugą gruszkę, leżącą na boku, na krańcu mapy, obok toru do Wejherowa, obróconą jakieś 80 stopni do toru, z którego wyleciała. Wystrzelenie gruszek może zdarzyć się podczas dociskania lokomotywy do trzech gruszek, lub podczas dociskania tych trzech gruszek do kolejnych czterech (znacznie częściej). Za każdym razem zajście wygląda trochę inaczej. Podczas wystrzelenia gruszek lokomotywa może stać w miejscu i przenikać przez lecące gruszki, odbić się z prędkością ~120km/h, bądź symulator może się zawiesić, uniemożliwiając zbadanie położenia gruszek i lokomotywy. Wiele razy uruchamiałem tą misję, a ani razu jej nie ukończyłem. Tylko raz udało mi się wyciągnąć gruszki z bocznicy. Istnieje wiele możliwych kombinacji zajścia (moment w którym do niego dojdzie, pozycje rozrzuconych gruszek, ilość gruszek pozostałych na torze, zachowanie lokomotywy itp.) i log każdej z nich wyglądałby całkiem inaczej, ale niestety nie zawsze zapisuję symulację w log.txt, więc mam tylko dzisiejszego loga, do zdarzenia doszło przy dociskaniu trzech gruszek do czterech, symulator zawiesił się i nie dawał się zamknąć do wyskoczenia errora "program nie odpowiada". Dla pewności podmieniłem lokomotywę na 6dg-101, i lowpoly dalej nie było widoczne. Nie mam czasu sprawdzić z innymi lokomotywami do momentu wystrzelenia gruszek. Problem pojawiał się także na wersji 19.01, inne misje można wykonywać bez problemu.
EDIT: Z jakiegoś powodu nie mogę załączyć loga.
10
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RUDEK dnia 23 Czerwca 2019, 15:56:52 »
Toruń Główny, naprawdę ładna stacja.
Chociw Łaski wm15
&t=20s
Strony: [1] 2 3 ... 10