Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Xycron dnia 19 Czerwca 2018, 23:47:48 »
Mówi się o wariancie b+ - maszyny kupił Olkol, żeby zrobić im naprawę (nie znam się, to nie powiem o P-ile chodzi) i sprzedać prywaciarzom/poolom.

Na IPT Kamil Sikora napisał "Wystawione na sprzedaż były EU07-455, EP07-476, EU07-528 i EU07-536 zakupione i poddane naprawom przez Orion Kolej"
2
Bieżące kolejowe / Odp: Radiotelefon kierownika pociągu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mechatronik dnia 19 Czerwca 2018, 21:32:15 »
Zależy od spółki.
3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez P.J. dnia 19 Czerwca 2018, 19:27:25 »
5. Przy okazji do powyższego. Ograniczenie do 70 km/h przez Nowe Skalmierzyce, od kiedy pamiętam, do roku 2016 obowiązywało do samego Kalisza, więc nie wiem czemu kończy się zaraz za stacją.


To bardzo przydatna informacja. Pamietasz do ktorego miejsca obowiazywalo to V=70km/h?

Sorki, że dopiero teraz - nie widziałem wcześniej tego pytania.
W załączeniu foty z WOSa z roku 2013 i 2004. Sceneria akurat jest zrobiona mniej więcej z połowy tego okresu. 

Wg nich wychodzi, że 70 km/h było idealnie od 112 do 120 km.
4
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kolej w Polsce dnia 19 Czerwca 2018, 19:25:57 »
Na jakim etapie stoją prace?
Bo jak coś to posiadam narysowane w Rainstedzie tory Żuławskiej KD, Oraz zaczętą Kolej leśną Hajnówka .
5
Screeny / Odp: Rotfl!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez koszalinianin dnia 19 Czerwca 2018, 16:03:11 »
SZOK! Dwie lokomotywy w sobie! (ZOBACZ ZDJĘCIA)
6
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bartiprog dnia 19 Czerwca 2018, 12:53:25 »
Transmisja danych jest cyfrowa a nie analogowa, zdaje się że szyfrowana nawet. ZNACZNIE poszerza funkcjonalność radiotelefonu. W systemie analogowym, obecnie stosowanym transmisja jest w simplexie, co znaczy że tylko jedna osoba na raz może nadawać na danym kanale. Przy nadawaniu 2 i więcej osób sygnał staje się niezrozumiały dla pozostałych słuchaczy. Specyfikacja GSM-R zapewnia wiele trybów komunikacji, z tego m.in. bezpośredni (rozmowa dyżurny - mechanik nie jest słyszana przez nikogo innego), rozgłoszeniowy (pozwala na nadanie komunikatu do wszystkich słuchaczy) czy grupowy (dość podobny do obecnie używanego systemu). Oprócz tego pozwala na przesyłanie wiadomości tekstowych i jest wymagany do wyższych poziomów systemu ETCS, zapewniając ciągłą transmisję informacji do systemów komputerowych pociągu (zamiast lub uzupełniając miejscowe anteny - balisy)
7
Bieżące kolejowe / Wprowadzanie GSMR w Polsce
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kacperek754 dnia 19 Czerwca 2018, 09:23:51 »
Witam dużo się teraz słyszy o wprowadzeniu GSMR na terenie Polski. Czym ten system różni się od tradycyjnych radiotelefonów i jakie są zalety wprowadzenia tego systemu ?
8
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kacperek754 dnia 19 Czerwca 2018, 07:31:48 »
Ten sam problem przydarzył mi się kilka razy jednak po kilku minutach prób udało mi się uruchomić
9
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia 23 Kwietnia 2018, 21:50:50 »
Wincyj zmian; WINCYJ

Cytuj
* dodana sekcja Blending: w pliku .fiz umozliwiajaca definicje parametrow laczenia trybow hamowania. Rozpoznawane parametry to:
MED_Vmax (predkosc maksymalna dla obliczen chwilowej sily hamowania EP w MED)
MED_Vmin (predkosc minimalna dla obliczen chwilowej sily hamowania EP w MED)
MED_Vref (predkosc referencyjna dla obliczen dostepnej sily hamowania EP w MED)
MED_amax (maksymalne opoznienie hamowania sluzbowego MED)
MED_EPVC (czy korekcja sily hamowania EP, gdy nie ma dostepnego ED)
MED_Ncor (czy korekcja sily hamowania z uwzglednieniem nacisku)

* dzwiek tachometer: moze byc rowniez dzwiekiem skladanym

* uruchomiona animacja schodka drzwi pojazdu. Ilosc animowanych stopni podawana jest jako 8-my parametr we wpisie animations: (w takiej sytuacji poprzedzajacy parametr powinien miec wartosc 0 zamiast standardowego -1)  Obslugiwane dla animacji parametry:
w pliku .mmd:
animstepprefix: (prefix nazwy submodeli animowanego stopnia. tak jak dla pozostalych elementow parzystosc liczby wystepujaca po nazwie okresla, po ktorej stronie pojazdu znajduje sie submodel)

w pliku .fiz:
PlatformMaxShift (wartosc przesuniecia lub kat obrotu dla calkowicie rozlozonego stopnia)
PlatformSpeed (predkosc animacji stopnia, gdzie 1.0 odpowiada animacji trwajacej jedna sekunde, wartosc 0.5 dwom sekundom, itp)
PlatformOpenMethod (typ animacji stopnia, rozpoznawane wartosci to Shift (przesuniecie) lub Rotate (obrot)

* uruchomiona animacja lusterek pojazdu. Ilosc animowanych lusterek podawana jest jako 9-ty parametr we wpisie animations: Obslugiwane dla animacji parametry:
w pliku .mmd:
animmirrorprefix: (prefix nazwy submodeli animowanych lusterek. tak jak dla pozostalych elementow parzystosc liczby wystepujaca po nazwie okresla, po ktorej stronie pojazdu znajduje sie submodel)

w pliku .fiz:
MirrorMaxShift (kat obrotu dla calkowicie rozlozonego lusterka)

* dodana trzecia syrena (albo gwizdek); dzwiek definiowany jest jako horn3: w sekcji sounds: pliku .mmd, przycisk aktywujacy dzwiek definiowany jest jako whistle_bt: Aktywacja domyslnie klawiszem Z

* dodane wskazniki kabinowe: cisnienie oleju w pojezdzie/czlonie ukrotnionym oilpressb: oraz temperatura wody obiegu glownego w pojezdzie/czlonie ukrotnionym water1tempb:

* poziom cisnienia oleju przy maksymalnych obrotach silnika moze byc konfigurowany wpisem OilMaxPressure w sekcji Engine: pliku .fiz

* animacja zamykania drzwi pojazdu moze byc opcjonalnie opozniona. Wielkosc opoznienia definiowana jest wpisem DoorCloseDelay w sekcji Doors: pliku .fiz  Pozwala to na w miare latwa implementacje drzwi, ktore wydaja przez chwile dzwiek ostrzegawczy zanim zaczna sie zamykac

* temperatura otoczenia moze byc definiowana wpisem scenario.weather.temperature w pliku .ini

* dodany podglad biezacej kolejki eventow, pod klawiszem F11

* mierniki w kabinie pojazdu moga generowac dzwieki na takich samych zasadach jak przelaczniki i lampki

* dodane dzwieki towarzyszace zmianie cisnienia w cylindrze hamulca, brakecylinderinc: i brakecylinderdec: definiowane w sekcji sounds:

* dodane dzwieki rozkladania i skladania stopnia drzwi doorstepopen: i doorstepclose: definiowane w sekcji sounds:

* predkosci przelaczenia wysokiego stopnia dla hamulca EstED moze byc konfigurowana wpisem RV w sekcji Brake: pliku .fiz

* dodatkowy parametr dostepny dla modulu pythona, air_temperature (aktualna temperatura otoczenia)

* rozklad jazdy pociagu dostepny dla modulu pythona; dostepne zmienne to:
train_stationindex (int, numer aktualnej stacji z rozkladu jazdy)
train_stationcount (int, ogolna liczba stacji w rozkladzie jazdy)
train_stationX_name (string, nazwa stacji z pozycji X rozkladu jazdy, gdzie X to liczba z zakresu 1-train_stationcount)
train_stationX_fclt (string, wyposazenie stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_lctn (float, pozycja/kilometraz dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_vmax (int, dopuszczalna predkosc jazdy na odcinku od stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_ah (int, godzina przyjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy, lub -1 dla stacji przelotowej)
train_stationX_am (int, minuta przyjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy, lub -1 dla stacji przelotowej)
train_stationX_dh (int, godzina odjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_dm (int, minuta odjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy)

* animacje drzwi i stopnia sa w przypadku EZT i szynobusow synchronizowane, zaleznie od typu stopnia; stopien wysuwany jest przed otwarciem drzwi i chowany po ich zamknieciu, dla stopni obracanych "otwarcie" nastepuje razem z otwarciem drzwi, natomiast zlozenie po ich zamknieciu.

* zapis parametrow pojazdu aktywowany ustawieniem physicslog w ini obejmuje takze temperature silnika, oleju i wody

* aktualny kat kamery jest zapamietywany przy aktywacji widoku zewnetrznego i przywracany po powrocie do kabiny. Dodatkowo domyslny kat kamery w danej kabinie moze byc definiowany w pliku .mmd w sekcji cabXdefinition: wpisem
driverXangle: kat_poziomy kat_pionowy
gdzie X to numer kabiny. Dla zachowania zgodnosci wstecznej wpis kata kamery powinien byc umieszczony przed wpisami driverXpos: i/lub driverXsitpos:

* dodana interpolacja obrotu kamery

* predkosc krecenia sie wentylatorow chlodnicy moze byc konfigurowana w pliku .fiz wpisem WaterCoolingFanSpeed=X gdzie X to procent aktualnych obrotow silnika pojazdu lub, w przypadku wartosci ujemnej, okreslona stala ilosc obrotow/min

* dodana dedykowana komenda ustawienia nawrotnika na pozycje N2, reverserforwardhigh

* dzwiek zmiany stanu bocznikowania shuntfield: aktywowany jest rowniez dla pojazdow z napedem spalinowo-elektrycznym

* dzwieki urzadzen kabinowych uwzgledniaja zdefiniowany dla nich parametr offset:

* dodana obsluga 5-ciopozycyjnego manipulatora hamulca zespolonego Knorr, MHZ_K5P

* dla pojazdow z silnikiem spal-ele mozna zdefiniowac minimalny poziom obrotow/min utrzymywany przez silnik przy zalaczonym ogrzewaniu. Ilosc obrotow definiowana jest wpisem HeatingRPM w sekcji Engine: pliku .fiz

* w eventach typu multiple zniesiony zostal limit 8 eventow potomnych

* dla torow zniesiony zostal limit pojedynczych eventow typu eventX i eventallX

*  pod kombinacja shift+ctrl+F11 zostal umieszczony eksport aktualnego stanu scenerii; eksport generuje dwa pliki:
- nazwascenerii_eksport.ctr zawierajacy wszystkie zdefiniowane komorki pamieci i eventy
- nazwascenerii_eksport.scm zawierajacy wszystkie elementy typu node (tory, statyczne modele 3d, dzwieki itp)

eksport nie obejmuje danych geometrii (node triangles i lines ktore przechowywane sa w pliku. sbt) oraz definicji skladow i parametrow scenariusza (czas, pogoda, config) ktore powinny tak jak dotychczas znajdowac sie w 'glownym' pliku .scn, razem z dyrektywami include dla plikow generowanymi przez eksport:
// konfiguracja
config ... endconfig
time ... endtime
sky ... endsky
atmo ... endatmo

// include
include nazwascenerii_eksport.ctr
include nazwascenerii_eksport.scm
include geometria_dla_scenerii.scm

FirstInit

// sklady
trainset
...
endtrainset

* dodana obslugi/przestrzegania przez AI podanych parametrow okreslajacych wlasciwosci przystankow W4:
pierwszy parametr ujemny - preferowana odleglosc zatrzymania miedzy wskaznikiem i czołem składu (np. przed przejściem).
pierwszy parametr dodatni - preferowana odleglosc zatrzymania miedzy wskaznikiem i środkiem składu (np. przy wiacie, przejściu podziemnym).
drugi parametr ujemny - wskazanie zatrzymania dla krótszych składów (W32).
drugi paramer dodatni - długość peronu (W4).
10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia 19 Czerwca 2018, 04:11:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana czestotliwosci dzwiekow skladanych powinna byc bardziej rownomierna

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youby lekcja dla AI obslugi/przestrzegania opracowanych swego czasu przez Ra zasad interpretacji parametrow definiujacych wlasciwosci przystankow W4:
Cytuj
Pierwszy parametr ujemny - preferowana odleglosc miedzy wskaznikiem i czołem składu (np. przed przejściem).
Pierwszy parametr dodatni - preferowana odleglosc miedzy wskaznikiem i środkiem składu (np. przy wiacie, przejściu podziemnym).
Drugi parametr ujemny - wskazanie zatrzymania dla krótszych składów (W32).
Drugi paramer dodatni - długość peronu (W4).
Strony: [1] 2 3 ... 10