Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Benek

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 88
181
Na warsztacie / Odp: Edytor Scenerii SCENedit
« dnia: 05 Listopada 2014, 19:45:45 »
W czym to jest napisane, jakim językiem programowania?

182
Ale jedna osoba też wszystkiego nie zrobi. Zresztą z tych postów nic nie wynika. Ra po raz kolejny próbuje przekonać co jest ważne, natomiast użytkownicy nadal marzą o rzeczach, które nigdy się nie ukażą w MaSzynie i najlepsze jest to, że żyją nadzieją z klapkami na oczach*.
Realistyczność to nie tylko liczba przełączników potrzebnych do uruchomienia. To również charakterystyki trakcyjne, czasy działania hamulca, spadki napięcia w sieci trakcyjnej, opory ruchu składów. Również np. poślizgi — a tym czasem większość torów na sceneriach ma wpisany współczynnik tarcia 0.25, podczas gdy standardowo powinno być 0.15. Czemu nikt się tym nie przejmuje?
*W sumie nie ma się co dziwić, że ta Polska tak beznadziejnie funkcjonuje.

183
A sieć trakcyjna? Inaczej to można zrobić na łukach, ale to trudne zadanie w Maxie.

184
Najbardziej brakuje zgranej ekipy, chętnych ludzi do pomocy oraz osób, które nie boją się przyswajania nowej wiedzy. Za dużo jest natomiast ludzi bez wyobraźni i konkretnych koncepcji, a mocno się udzielających, jest to poniekąd męczące. To w zasadzie jest najważniejsza rzecz, która powinna być spełniona, by wymienione przez użytkowników aspekty zostały wdrożone. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie, choćby ten temat miał 1000 postów.

185
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 31 Października 2014, 15:16:03 »
Bez przesady, byłoby powiedziane ile potrzeba pieniędzy, co za nie zostanie zrobione i w jakim czasie. Jakby się komuś nie podobało, to by nie musiał płacić. Prawda jest taka, że ta dyskusja do niczego nie prowadzi, a po drodze wychodzi jak użytkownicy nie mają świadomości ile pracy potrzeba, co ile kosztuje i jak poprowadzić takie przedsięwzięcie.

186
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 31 Października 2014, 12:27:47 »
Ja też. Czekam już kilkanaście miesięcy i zbyt mało dobrych osób się pojawia. Żeby stale się uczyć w tym temacie, robić nowe dodatki, pisać programy, sporządzać dokumentację i móc porzucić dotychczasową pracę, by w ogóle mieć na to czas, to musiałbym dostawać na rękę min. 4000 zł netto/miesiąc. Myślę, że większość ogarniających temat osób o tym wie, dlatego tak mało użytkowników cokolwiek tutaj (charytatywnie) robi.

187
Pomoc doraźna / Odp: Torrent
« dnia: 30 Października 2014, 19:58:38 »

188
Pomoc w tworzeniu / Odp: Modyfikowanie scenerii - pytania
« dnia: 29 Października 2014, 22:53:03 »
Te konkretne rowy zostały wykonane z pomocą Rainsted. Ja kiedyś zrobiłem rowy w Maxie, ale były dużo gorszej jakości niż te w scenerii Mydelniczka. Z drugiej strony te w Mydelniczce są jakby rysowane od linijki, co wygląda trochę nienaturalnie.

189
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 29 Października 2014, 20:25:16 »
Ktoś chce, żebym mu stworzył scenariusz lub scenerię. Mogę wziąć za takie zlecenie pieniądze. Nie ma w tym nic nielegalnego i niekoleżeńskiego w stosunku do wszystkich, którzy rozwijają/rozwijali MaSzynę.

190
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 29 Października 2014, 17:30:35 »
Czemu nie staracie się o dokładniejsze wypromowanie projektu w mediach?
A czemu Ty się nie starasz? Ile razy trzeba jeszcze powtarzać, że MaSzynę może tworzyć i promować każdy? Nie trzeba mieć żadnej rangi.
Więc Twoim zdaniem można śmiało osiąść na laurach i pierdzieć w stołek?
Pokaż innym jak należy promować MaSzynę. Jestem pewien, że jak będziesz miał ciekawe pomysły, to zostaniesz przyjęty do Wydziału Promocji. Będziesz mógł pokazać jak prowadzić fanpage i zobaczysz jak pomysły się szybko kończą.

191
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 25 Października 2014, 17:20:19 »
Na podsypki rozjazdów nie licz. Nie ma takich, wymiarowych.

192
Trasy / Odp: Problem z semaforami calkowo_orlen
« dnia: 22 Października 2014, 23:30:11 »
Tak, jest to właśnie alternatywa przy braku sygnału z semafora.

193
Trasy / Odp: Problem z semaforami calkowo_orlen
« dnia: 22 Października 2014, 14:09:41 »
Nie dziwne. Wyobraź sobie, że nie ma możliwości podania sygnału na semaforze. Wtedy wszystkie pociągi mają stać i czekać, aż za kilka godzin usterka zostanie naprawiona? To jest dopiero dziwne.

194
Trasy / Odp: Problem z semaforami calkowo_orlen
« dnia: 22 Października 2014, 14:06:09 »
Cytat: http://kolej.krb.com.pl/r1/rozdz11.htm
Żaden pociąg nie może wyjechać ze stacji ani przejechać przez stację lub inny posterunek następczy i posterunek osłonny bez zezwolenia dyżurnego ruchu.
Jakby nie było dyżurnego, to możesz się dziwić. Dyżurny informuje czy wypuścić pociąg, czy nie.

195
Trasy / Odp: Problem z semaforami calkowo_orlen
« dnia: 22 Października 2014, 13:45:22 »
Tak ma być.

196
Na warsztacie / Odp: Linia 276
« dnia: 18 Października 2014, 13:30:46 »
Driver24 stworzył kiedyś sygnalizację uliczną. Jednak jej nie opublikował do tej pory.

197
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 13 Października 2014, 21:34:28 »
Ciekawe jak się tym możesz zajmować, skoro Twoje pytanie sugeruje, że jeszcze nic nie ruszyłeś. Odnajdź w pliku linie, które zawierają ciąg znaków "w27".

198
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o ewenty.
« dnia: 03 Października 2014, 12:23:57 »
Powiedz mi tylko jeśli event masz przypisany jako event0/1/2 i pociąg wywoła go zajmując tor to jakie znaczenie ma odległość od eventu?
Semafor w MaSzynie to tylko model. AI prowadząc pociąg nie umie dostosować szybkości pociągu do takiej, jaką nakazuje semafor. To znaczy nie umie patrząc na niego, tak jak robi to człowiek. W prawdziwym świecie to maszynista widząc z daleka sygnał, szacuje odległość do sygnalizatora i zmniejsza (lub zwiększa) szybkość pociągu. Dlatego komórka pamięci powinna mieć współrzędne takie jak semafor. W komórce pamięci umieszcza się dozwoloną szybkość dla zadanego sygnału, a odległość pociąg prowadzony przez AI - semafor (odczyt współrzędnych z komórki pamięci) oblicza się w czasie rzeczywistym. Znając masę pociągu, aktualną prędkość, odległość do semafora, siłę hamowania, tarcie i inne parametry, można ze wzorów policzyć ile upuścić powietrza (lub jak przekręcić nastawnik), by pociąg przejechał obok semafora z należytą szybkością. Dlatego odległość do komórki ma znaczenie, nie tylko przy odtwarzaniu dźwięków (obszar dobrej słyszalności).

199
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o ewenty.
« dnia: 02 Października 2014, 12:41:43 »
Jeśli są obok siebie (poszczególne odcinki torów przylegają), to są traktowane tak, jakby to był jeden odcinek izolowany, więc zdarzenia wywołają się tylko raz.

200
Prace deweloperskie nad MaSzyną, czyli wstawianie banana.

201
Racja, na tyle rzadko używam tego słowa (zwykle użytkownicy zachowują się kulturalnie wobec innych kolegów), że napisałem je z błędem. Niemniej jednak szanuj innych.

202
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 23 Sierpnia 2014, 16:27:53 »
No i tak zostanie, bo żeby zrobić porządne oświetlenie, to trzeba przewrócić cały symulator do góry nogami, a w tej chwili, to parę osób pracuje nad symulatorem, a reszta tylko czeka na kolejne paczki. To się nie zmieni przez najbliższe lata, tak uważam.

203
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Wakacyjne spotkanie MaSzynowców
« dnia: 21 Sierpnia 2014, 23:38:30 »
Raport wystarczy, Wasze posty tym bardziej nic nie wnoszą.

204
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia nowego rozkładu jazdy 2014/2015
« dnia: 14 Sierpnia 2014, 18:36:32 »
Cytat: http://www.plk-inwestycje.pl/fileadmin/Mapa_-_Inwestycje/inwestycje_w_regionach/Czerwiec_2014/Inwestycje_kolejowe_w_wojewodztwie_opolskim_w_czerwcu_2014_r...pdf
Perony stacji: Chrząstowice, Ozimek, Fosowskie oraz przystanki Suchy Bór, Dębska Kuźnia, Krasiejów, Staniszcze Małe zostały już przebudowane. Na odcinku Opole – Fosowskie zakończono niemal wszystkie prace, dzięki którym pociągi będą mogły jeździć z prędkością 140 km/h. Rewitalizacja trasy Koniecpol – Fosowskie pozwoli w połowie grudnia 2014 r. na szybkie połączenie stolicy z Opolem i Wrocławiem, którą to trasę pociągi pokonają w ok. 3 godziny i 40 minut.
Poza tym od Fosowskich do Stradomia ma być po obu torach ustalona szybkość drogowa 120 km/h.

205
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia nowego rozkładu jazdy 2014/2015
« dnia: 14 Sierpnia 2014, 11:38:16 »
Ale Ty nie jesteś ważny. Ważne jest to, czy połączenie przynosi zyski. To, że Ty jeździsz i Ci jest wygodnie nikogo nie obchodzi. Dla Ciebie jest to bezmyślność, ale oni nie muszą dopłacać. Też byś sprzedał sklep, gdybyś musiał do niego dokładać ze swojej kieszeni.

206
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia nowego rozkładu jazdy 2014/2015
« dnia: 14 Sierpnia 2014, 11:29:26 »
Masz dostęp do statystyk tej spółki, że tak piszesz? Bo nie wiem czy wiesz, ale próba statystyczna oparta na pojedynczym elemencie jest nic nie warta.

207
Inne niekolejowe / Odp: Zażyjmy świeżego powietrza
« dnia: 24 Lipca 2014, 16:09:58 »
Tym razem wybrałem się poplażować do wschodniej części Włoch. Przy okazji odwiedziłem San Marino i Wenecję. Zdjęcie #1 pochodzi z innego miasta. Ciekawostką jest to, że szyny pomalowane są na biały kolor, co zapewne wynika ze znaczącego natężenia promieniowania słonecznego w ciągu dnia. Na więcej zdjęć kolejowych nie miałem ochoty.

Republika San Marino składa się z ponad 10 dzielnic i jest położona na terenie górzystym. Jest to oczywiście osobne państwo. Najstarsza dzielnica położona jest w najwyższym punkcie San Marino, na górze Monte Titano, toteż Stare Miasto znajduje się na wysokości 750 m n.p.m. Założycielem państwa był święty Marinus, który z zawodu był kamieniarzem. Stare Miasto to rozległy kompleks zamkowy, który jest otoczony murami, basztami itp. Na zdjęciu #2 widać kawałek bramy wejściowej do tego kompleksu. Z góry rozciągają się przepiękne widoki, oczywiście widać Adriatyk (na wschodzie), nie wspominając o pozostałych dzielnicach tego państwa. Na zdjęciu #3 możemy zauważyć liny, które są elementami kolejki, pozwalającej mieszkańcom szybciej dostać się na górę (można też dojechać krętymi drogami). Zdjęcie #4 obrazuje makietę. Kiedyś do tej dzielnicy kursował wagon górski, obecnie jest odstawiony na bocznicy. W kierunku północo-zachodnim można podziwiać góry, na zdjęciu #6 przy lewej krawędzi spróbujcie się dopatrzyć Śpiącego Rycerza.

Zabytków jest oczywiście dużo więcej, ale to może sobie każdy sprawdzić w Internecie i nie ma co Was zanudzać. Z takich ciekawostek, to w cały ten średniowieczny kompleks wtopiona jest masa sklepów z pamiątkami, ubraniami, alkoholami oraz restauracje. Moim zdaniem jest tego za dużo, ale to małe państewko żyje głównie z turystyki. Sprzedawcy znają podstawowe zwroty po polsku, więc idzie się dogadać. Ogólnie co chwila dało się usłyszeć rozmowy w języku polskim, ale byli to turyści, choć podobno dużo Polaków tutaj mieszka. San Marino jest enklawą, a Sanmaryńczycy odcinają się bardzo mocno od Włochów. Państwo to nie należy do Schengen ani UE, jednak ma podpisane umowy z Włochami, toteż nie ma żadnej kontroli celnej przy wjeździe do tego kraju. Sanmaryńczycy posiadają swoje samochodowe tablice rejestracyjne. Nie jest łatwo dostać u nich obywatelstwo. Nie-sanmaryńczyk może się o nie starać dopiero po dziesięciu latach ślubu z obywatelką tego kraju. Jeśli obywatel San Marino wyjedzie na dłużej niż rok, traci obywatelstwo. Mieszkańcy są więc dość hermetyczni i przywiązani do swojej kultury, co akurat mnie się spodobało. Lubią też Polaków, bo są w stanie z nami wygrać w piłkę nożną. Ich drużyna piłkarska składa się z fryzjerów, biznesmenów, sklepikarzy, którzy grają, by sobie pograć. Przy okazji nas ograć :) Sanmaryńczycy są też najlepszymi na świecie kusznikami. W omawianym kompleksie zamkowym znajduje się grota kusznicza, w której się szkolą.

118 wysp rozłożonych na Lagunie Weneckiej. Wenecja zachwyca, z początku myślałem, że to nieprawda, ale wydaje się miejscem magicznym. W centrum, na jednej z wysp, znajduje się Plac św. Marka (zdjęcie #14). Tuż przy placu jest Katedra św. Marka z urzekającym wnętrzem (#7). Zwiedzanie jej jest jednak dość szybkie, bo cały czas trzeba iść, a wynika to z tłumów, które chcą ją zobaczyć. Zdjęcie #15 przedstawia dzwonnicę na Placu św. Marka z której są niesamowite widoki na miasto. Wjazd windą kosztuje 8 euro, a innej możliwości nie ma. Zdjęcia #8-14 przedstawiają namiastkę tego, co widać ze szczytu tego obiektu. Dodatkową atrakcją był liniowiec Ventura o długości 291 m odholowywany z portu, który wydawał się dużym modelem na makiecie złożonej z malutkich domków. #16 to Pałac Dożów, również przy Placu św. Marka. Ostatnie dwa zdjęcia, to widoki z obu stron Mostu Rialto, który rozciąga się nad kanałem Grande.

W Wenecji prawie wszystkie drogi to drogi wodne. Policja, pogotowie, firmy dostarczające materiały budowlane, taksówkarze — wszyscy przemieszczają się drogą wodną. Na zdjęciu #17 na lewo od centrum jest budka z żółtymi paskami. Jest to przystanek tramwajowy. Nie ma natomiast sklepów spożywczych. Przynajmniej w centrum, są restauracje, są bary, gdzie tanio można kupić kawę, loda (3-5 euro). Trzeba jednak uważać. Na Placu św. Marka jest kawiarnia, gdzie za kawę można zapłacić 100 euro. Sama kawa kosztuje ok. 6 euro, ale przy cenie są gwiazdki (odnośniki). Jeśli ktoś nie zna włoskiego, to nie połapie się, że w cenę kawy wliczone są dodatkowe opłaty za miejsce, za ćwierkające ptaki, za samo w sobie podanie kawy itp. Co ciekawe, kiedyś tak nie było, a właściciel zdecydował się na taki krok, ponieważ turyści zamawiali kawę, ale mięli swój prowiant, który spożywali będąc w lokalu. Jakby ktoś chciał przepłynąć się gondolą, to ceny zaczynają się od 120 euro wzwyż (do 30 min.). Przy czym do gondoli może wejść 6 pasażerów, więc koszty się zmniejszają.

I na koniec taka uwaga. Włosi nie znają angielskiego, w hotelach można się dogadać po niemiecku, a w sklepie trzeba na migi. Włoska kawa i lody są najlepsze, a kosztują tyle co w Polsce, w lepszych kawiarniach.

208
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 18 Lipca 2014, 19:04:14 »
A odnalazłeś funkcje, które eksportują te obiekty? Specyfikator
.3fsugeruje, że będzie eksportowana liczba zmiennoprzecinkowa z trzema cyframi po przecinku.

209
Bocznica / Test bezpośredniego wklejania tekstu
« dnia: 04 Lipca 2014, 18:11:49 »
MaSzyna jest darmowym, polskim symulatorem pojazdów szynowych. Program umożliwia wcielenie się w rolę maszynisty i prowadzenie bardzo wielu lokomotyw/pociągów, np. pojazdów serii EU07, SM42, EP09 czy elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Aplikacja ta jest stale rozwijana i ulepszana. Jej autorami są ludzie, dla których kolej to nie tylko środek transportu, lecz również hobby.

Charakterystyka pojazdów jest tym, co wyróżnia MaSzynę spośród podobnych produktów traktujących o kolei. Większość urządzeń obsługiwanych przez użytkownika zachowuje się zgodnie z powszechnymi prawami fizyki. Autorzy starają się również jak najdokładniej odtworzyć pojazdy, modele i scenerie. Wykonywanie dodatków przebiega według różnych wytycznych technicznych czy przepisów kolejowych

MaSzyna jest darmowym, polskim symulatorem pojazdów szynowych. Program umożliwia wcielenie się w rolę maszynisty i prowadzenie bardzo wielu lokomotyw/pociągów, np. pojazdów serii EU07, SM42, EP09 czy elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Aplikacja ta jest stale rozwijana i ulepszana. Jej autorami są ludzie, dla których kolej to nie tylko środek transportu, lecz również hobby.

Charakterystyka pojazdów jest tym, co wyróżnia MaSzynę spośród podobnych produktów traktujących o kolei. Większość urządzeń obsługiwanych przez użytkownika zachowuje się zgodnie z powszechnymi prawami fizyki. Autorzy starają się również jak najdokładniej odtworzyć pojazdy, modele i scenerie. Wykonywanie dodatków przebiega według różnych wytycznych technicznych czy przepisów kolejowych

Test 9.

210
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną 08.13
« dnia: 03 Lipca 2014, 11:42:59 »
Plik torrent należy pobrać specjalnym programem, np. µTorrent.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 88