Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Benek

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 88
211
Forum / Odp: Kolekcja fajnych tekstów, czyli polska język trudna
« dnia: 02 Lipca 2014, 19:49:39 »
Sam cytat zamieszczony przez Ra już zawiera trzy błędy.

212
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 01 Lipca 2014, 15:50:31 »
Nieco jest to komiczne, natomiast myślę, że to cofanie na skrzyżowaniu jest zabronione, jeśli nie ma panów w pomarańczowych kamizelkach MPK lub policjantów.

213
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 01 Lipca 2014, 14:59:31 »
Cytuj
Ok. godz. 15 w poniedziałek 30.06.2014 r. motornicza wrocławskiego MPK, prowadząca tramwaj linii 71, przez pomyłkę wjechała na zamknięty odcinek trasy na ul. Piastowskiej we Wrocławiu. W powrocie pomogło jej kilku przechodniów i pasażerów, którzy popchnęli tramwaj do tyłu.

214
Bieżące kolejowe / Odp: Badania psychotechniczne Wrocław
« dnia: 22 Czerwca 2014, 22:24:21 »
Ten temat dotyczy Wrocławia. Ponadto zastanowiłbym się dwa razy zanim zdałbym takie pytanie. Jeśli chcesz dać radę, to nie idź na kolej. Podstawą działa kolei nie powinny być przypadki i tzw. fuksy.

215
Forum / Odp: Niechciane reklamy na forum
« dnia: 20 Czerwca 2014, 18:43:20 »
Spróbuj użyć programu AdwCleaner.

216
Forum / Odp: Ciągłe wylogowywanie.
« dnia: 20 Czerwca 2014, 12:30:07 »
Najprawdopodobniej masz zaznaczoną opcję nieakceptowania ciasteczek przez przeglądarkę. Sprawdź w opcjach Opery.

217
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 17 Czerwca 2014, 13:37:49 »
I tak właśnie robię, ale to powinno byc zmienione na stałe w kolejnej PC.
Nic nie stoi na przeszkodzie. Podmień wpisy i przekaż pliki. Zostaną dołączone do kolejnego patcha.

218
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 14 Czerwca 2014, 19:22:59 »
Tak, kolejne poprawki i wydane do tej pory dodatki, których nie było w 05.14.

219
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 14 Czerwca 2014, 09:24:28 »
to mam rozumieć, że nie będzie już więcej gotowych paczek do ściągnięcia przez protokół Torrent jak na przykład ostatnia paczka 08.13, tylko trzeba będzie pobierać wszystkie poprawki na bieżąco?
Ten system został wprowadzony po to, by ułatwić rozwój symulatora. Jeśli traktujesz MaSzynę tylko jako rozrywkę, to najbezpieczniej pobrać 08.13 i nawet nie wchodzić na forum (bo po co?), tylko śledzić stronę http://eu07.pl/pobierz. Jeśli jednak zależy Ci, żeby MaSzyna się rozwijała, to pobieraj nakładki i zgłaszaj zauważone błędy, a nawet je poprawiaj, bo jest wprost napisane jak to zrobić. Wcześniejszy system wydawania paczek całościowych zorientowany był na to, by dostarczyć użytkownikom gotowy produkt. Teraz to podejście się zmieniło, by uchronić MaSzynę od stagnacji, która wynikała z dawania gotowego rozwiązania na tacy. Obecnie nie jest najważniejszy użytkownik, tylko rozwój. Dobrze byłoby zachęcić jak największe grono osób do testowania nakładek i zgłaszania błędów. Im więcej osób to zrobi, tym więcej poprawek pojawi się w kolejnym miesiącu.

220
Przykro mi, ale ten temat jest najprawdopodobniej nieaktualny. Spójrz na datę ostatniej wiadomości. Innymi słowy projekt został porzucony. Jeśli chcesz pomóc, to poczytaj przyklejone tematy na forum.

221
To jest jakaś totalna porażka:
, zrobiona celowo, by zbijać kasę na naiwniakach/niedojrzałych ludziach, którym to imponuje. Sytuacja podobna jak w przypadku symulatora Kozy.

222
Baza infrastruktury / Rz-1:9-190-[lp]ssd
« dnia: 22 Maja 2013, 21:21:09 »
Prezentuję kolejną, trzecią i miejmy nadzieję ostatnią, wersję rozjazdów typu Rz-1:9-190-[lp]ssd. Obecna wersja różni się bardzo mocno od pozostałych, tak więc nie może być traktowana jako nakładka na stare paczki. Pierwsza wersja rozjazdów została opublikowana w maju 2013 r. We wrześniu tego samego roku pojawiła się druga wersja paczki, w której zaszły następujące zmiany:
  • Puszka napędu elektrycznego typu jea29 została poprawnie zorientowana, tj. jej dłuższa część wskazuje teraz kierownicę.
  • Folder o nazwie textures/tory/rz27-190 został nazwany textures/tory/rozjazdy, gdyż pozostałe rozjazdy powinny korzystać z tych samych tekstur.
Okazało się, że nie uwzględniłem tego, iż rozjazd może znajdować się na niepłaskim terenie. Ponieważ coraz więcej osób tworzy scenerie w Rainsted, gdzie uwzględnia się profil pionowy, to koniecznym było wydanie wersji trzeciej rozjazdów. Dodatkowo postanowiłem zmienić nieco drzewo folderów oraz nazwy plików, w szczególności nazwy rozjazdów. Podczas wstępnych testów tej wersji, grupa beta/devs zasugerowała kolejne zmiany. Tak więc po roku udało się dojść do sensownej struktury, jaką powinien się cechować rozjazd w MaSzynie, z uwzględnieniem tego, na co stać exe. W wersji trzeciej zaszły następujące zmiany:
  • Odseparowałem napędy od podsypek. W tej chwili są to dwa niezależne modele dla każdego rozjazdu. Zmiana ta jest zgodna z pierwotną koncepcją Ra.
  • Stworzyłem pliki INC napędów.
  • Wprowadziłem parametry rotacji w poziomych osiach dla napędów i modeli podsypek. Dzięki separacji napędów i podsypek stało się możliwe obracanie rozjazdu jako całości bez rozjeżdżania się poszczególnych elementów.
  • Stworzyłem nową strukturę katalogów. Nowa struktura katalogów jednoznacznie wskazuje typ rozjazdu, jest też dobrze zdefiniowaną bazą dla kolejnych rozjazdów (katalog z INC-ami napędów).
  • Zmieniłem nazewnictwo wszystkich plików tekstowych. Dla dewelopera najważniejsza zmiana to nazwa poszczególnych rozjazdów na bardziej intuicyjne z podziałem na rozjazdy lewe i prawe: rzl-1, rzl-2, ..., rzp-1, rzp-2, .... Wszystkie rozjazdy wypisane są w pliku scenery/tory/rz_1-9_190_ssd_ii/rz_1-9_190_ssd_ii.info.
  • Dzięki temu, że Ra przerobił exe, stało się możliwe wprowadzanie poprawniejszej animacji iglic. Wymagało to przeróbek we wszystkich modelach napędów (przy okazji poprawiłem niedociągnięcia) oraz napisania od zera zdarzeń obsługujących poszczególne elementy napędów.
  • Dzięki użytkownikowi darek71wrc, który nagrał filmy z przestawiania zwrotnic, umieściłem w paczce nowe dźwięki napędów: ręcznego i elektrycznego.
  • Poprawiłem animację napędu ręcznego, tak by wajcha przestawiła rozjazd dopiero wtedy, gdy zetknie się z mechanizmem oporowym.
  • Ze wszystkich elementów, tj. modele podsypek, napędy, usunąłem wygładzanie oraz ustawiłem odpowiednie parametry (ambient, diffuse, specular) na wartości 255.0 255.0 255.0.
  • Przygotowałem scenerię demonstracyjną, w której są umieszczone wszystkie rozjazdy.
  • Stworzyłem nowe tekstury na podstawie zdjęć podrozjazdnicy, które otrzymałem od darek71wrc.
  • Poprawiłem boczne mapowanie podrozjazdnic, które są w większości odkryte.
  • Przyciemniłem teksturę kierownicy, po to by się mocniej wyróżniała na tle podrozjazdnic.
  • Mleczne szkła latarni załączają się automatycznie po zapadnięciu zmroku.

Modele z paczki działają poprawnie na exe o numerze 436 lub większym.
>> Pobierz paczkę z rozjazdem <<

Cytat: info.txt
---== UWAGA! Niezbedne informacje techniczne znajduja sie w pliku scenery/tory/rz_1-9_190_ssd_ii/rz_1-9_190_ssd_ii.info ==---

Przedstawiam modele rozjazdow zwyczajnych (lewy i prawy) o skosie krzyzownicy 1:9, z promieniem 190 metrow, o iglicach  szynowo-sprezystych na podrozjazdnicach drewnianych. Rozjazdy posiadaja napedy elektryczne i reczne (wajcha). Latarnie zwrotnicowe sa podswietlane i zapalaja sie automatycznie po zapadnieciu zmroku. Nadaja sie na linie drugorzedne. Rozjazdy maja specyficzny profil poprzeczny, powstal on na podstawie schematow z lat 80. Posiadaja tylko podrozjazdnice drewniane. Wymienne sa natomiast tekstury podsypek, ktorych na chwile obecna jest 5. Do paczki zalaczam takze plik scenery/rozjazdy[usunac].scn, ktory mozemy uruchomic jako scenerie. W scenerii tej umieściłem wszystkie możliwe kombinacje rozjazdow z napedami.

06.2014 r.
Benek

---== UWAGA! Niezbedne informacje techniczne znajduja sie w pliku scenery/tory/rz_1-9_190_ssd_ii/rz_1-9_190_ssd_ii.info ==---

223
Inne niekolejowe / Odp: Zażyjmy świeżego powietrza
« dnia: 08 Czerwca 2014, 16:25:43 »
Na początku maja odwiedziłem turystycznie Pragę. Dużo zabytków, bardzo tanio, nawet w centrum. Na zdjęciach Most Karola, Hradczany, praski zegar astronomiczny, Brama Prochowa oraz kilka zdjęć kolejowych.

224
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 08 Czerwca 2014, 11:13:58 »
Jest coś takiego jak Vertex Paint. Przy eksporcie jednak te ciemne obszary znikają. Może ktoś wie, czy można je przypisać w jakiś sposób do mapowania? Szukałem trochę w Internecie, ale nic nie znalazłem.

225
Forum / Odp: Wtyczka do facebooka
« dnia: 07 Czerwca 2014, 11:47:18 »
FF 29.0.1. Zrobiłem zgodnie z pierwszą sugestią w drugim poście: https://support.mozilla.org/pl/questions/1002129, czyli usunąłem pamięć podręczną. Działa.

226
Forum / Odp: Wtyczka do facebooka
« dnia: 07 Czerwca 2014, 11:08:27 »
Mnie się wysuwała po kliknięciu, a teraz nie chce. Pomyślałem, że coś się z nią stało, nie instalowałem ostatnio żadnego oprogramowania, które mogłoby zakłócić wysuwanie wtyczki.

227
Forum / Odp: Wtyczka do facebooka
« dnia: 07 Czerwca 2014, 10:41:36 »
Czy wysuwam Wam się wtyczka do Facebooka, gdy klikniecie na zakładkę?

228
Gdyby symulator oferował cokolwiek twórcom dodatków toby tacy się pojawiali. Niestety zazwyczaj ci zainteresowani tworzeniem realistycznych modeli/scenerii zdecydowanie bardziej sobie cenią realistyczną grafikę i wygodne narzędzia niż realizm jazdy, co łatwo zrozumieć bo tworząc dodatki to 90% czasu spędza się na oglądaniu i testowaniu a na jazdę nie ma już czasu.
To ja bym nie chciał, by tacy twórcy tu przychodzili. Co to za deweloper, który stawia tylko na fajny wygląd? Właśnie tym się wyróżnia MaSzyna od pozostałych projektów, że najpierw stawia się na realizm, a potem dopracowuje się wygląd. Poza tym zauważ, że prawdziwych miłośników kolei, którzy mają wiedzę techniczną o taborze i infrastrukturze jest niewielu. A spróbować wyłonić z nich dobrych informatyków, którzy mają czas, by poświęcać go na MaSzynę, to już jest wyczyn.
ale porzuciłem ten projekt bo właśnie dzisiaj jak nie zrobisz niesamowitej grafiki czy rozbudowanych narzędzi to nikogo nie zainteresujesz.
Nie zainteresujesz dzieciaków, ale użytkowników, którzy wiedzą co dobre. Oczywiście tych drugich jest mniej, ale jeśli cierpliwie będzie się tworzyć ten projekt, to w końcu dojdzie się i do ulepszania grafiki.

Ja swego czasu zapytałem Ra, co trzeba zrobić, by zaimplementować wreszcie tekstury przejściowe w MaSzynie. Odpisał, że trzeba przygotować paczkę tekstur, wybrać jednostkową komórkę i spojrzeć do literatury, jak ten model powinien działać. Po prostu jak Ci zależy, to zacznij coś robić, a nie wynajdować koło od nowa. Ra spędził kilka lat nad MaSzyną i najrozsądniejszym krokiem jest dołączenie do niego. Jeśli stwierdzisz, że coś zrobił niepoprawnie, a Ty zaproponujesz lepsze rozwiązanie i je uzasadnisz, to wiem, że zostanie to zmienione w exe. Od samego biadolenia nic się nie zmieni.
Co do źródeł maszyny to dostałem kiedyś jakieś na GPL v2, w dodatku nie problem znaleźć je na necie. Więc jak to jest z tą licencją?
Jak nie problem, to znaczy, że licencja działa. Zapewne się pomyliłeś i chodziło Ci, że nie ma źródeł. Exe jest na bieżąco udoskonalane, więc nie dziwię się, że Ra co chwilę nie wypuszcza źródeł. Szkoda jego czasu.

229
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« dnia: 03 Czerwca 2014, 17:32:00 »
Pobrałem najnowszą wersję. To gotowe rozwiązanie dla przejazdów (prostopadłych) prezentuje się bardzo dobrze. Wczoraj przeszukałem kilka tematów o z-fightingu i niestety wypowiedzi sugerowały, że jest to nierozwiązywalny problem. Aczkolwiek były to wypowiedzi ludzi, którzy tworzą modele, gry lub po prostu grają i rozprasza ich to zjawisko.
Co do zmiennego kąta, to wpisy torów mają przygotowanie pod parametry angle1 i angle2, którymi będzie można obciąć koniec pod dowolnym kątem. Jednak na razie nie chciało mi się tego dokończyć (geometria analityczna nie jest prostą dziedziną).
Zasadnicze pytanie. Czy przy próbuje stworzenia modelu ograniczasz się do prostych i łuków, czy chcesz stworzyć model dla krzywych Béziera? Te ostatnie reprezentują flexy, co podobno na kolei nie ma prawa istnieć. Podejrzewam, że w edytorze też ich nie implementowałeś, ale pewności nie mam.
odcinki izolowane (brak obsługi w RSF)
Jakiś postęp w tej materii?

230
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 03 Czerwca 2014, 11:50:33 »
Masz w wyższej rozdzielczości? :)
Mam mam ale nie wiem czy mam robic mylseiceie ze sie nadaja takie zdjeica? jak tak to jujtro sfoce cala PL.
Coś nas tutaj kręcisz, bo południa jeszcze dzisiaj nie było!
Jak byłem w Tarniowie, to była godzina przed 11:00, pomimo tego, że byłem tam dzisiaj koło 1:00 w nocy. Chyba mają inną strefę czasową.
@Benek, co za problem było jakiegoś Stoniacza wziąć, dogadać się z mechem, że na półgodziny rozepniesz ze 3 wagony będzie po sprawie? :P
Gdy poszedłem do mechanika, to ten zapytał do czego mi to potrzebne. Jak powiedziałem, że do MaSzyny, to ten oznajmił, iż mi nie pomoże. Zna MaSzynę doskonale, ale ma już dość tych nowych tekstur na pojazdy. Powiedział, że nie ma nowych scenerii, pomimo iż widział w Internecie, że niektórzy je wykonują, np. w Rainsted. Dlatego myślę, że lepiej zamiast jeździć po stacjach i fotografować wagony i lokomotywy, bardziej skupić się na infrastrukturze, której w MaSzynie brakuje. Dodam, że w lokomotywie był pomocnik i manewrowy, obaj przyznali mu rację.

231
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 03 Czerwca 2014, 01:02:48 »
Wrzucam foty na tekstury węglarek. Dziś robione, koło południa, właśnie zgrałem z aparatu. Tylko czoła brakuje, nie miałem dojścia.

232
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:48:22 »
Jak się nie uda z Krzyżową, to spróbuj z td.scn. Dodatkowo wyłącz wcześniej Autosave: http://area.autodesk.com/userdata/forum/a/autosave.jpg.

233
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:37:41 »
A sprawdziłeś ten import po dodaniu ustawienia.ini? Z tego co widzę po kodzie skryptu służącego do importu, wykorzystuje on ścieżkę do katalogu głównego. A ścieżkę tę pobiera właśnie z ustawienia.ini, którego nie miałeś.

234
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:21:07 »
Sprawdź czy masz w katalogu ze skryptami plik ustawienia.ini. Ja mam i jego zawartość to:
[ustawienia_glowne]
DirEu=E:\MaSzyna\MaSzyna_08_13
DirCHK=E:\MaSzyna\MaSzyna_08_13\dynamic\PKP\EU07\*.chk

235
Rainsted / Odp: Rainsted: Peron, Sieć Trakcyjna oraz inne rzeczy
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:16:07 »
W katalogu textures. Nie trzeba wchodzić do kolejny podkatalogów. Znajdziesz je po angielskich nazwach.

236
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 23:08:17 »
A w którym katalogu 3ds'a umieściłeś skrypty? Aktualizowałeś je za pomocą przycisku Akt. skrypty?

237
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 22:54:43 »
Tylko raz, po pierwszym uruchomieniu skryptów w ogóle. Potem ścieżka jest zapisywana, można też ją zmienić z poziomu głównego skryptu (odpowiednia zakładka).

238
Pomoc w tworzeniu / Odp: Import scenerii do 3ds maksa
« dnia: 02 Czerwca 2014, 22:47:56 »
Tekstury nie są w żaden sposób stowarzyszone ze skryptami. Przy pierwszym uruchomieniu skryptów powinno wyskoczyć okno, które oczekuje na podanie ścieżki do katalogu głównego z MaSzyną.

239
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« dnia: 02 Czerwca 2014, 18:50:30 »
Jeśli chodzi o wizualne wrażenia, to bardzo pozytywne odczucia. To co potrafi już Rainsted, jest dość imponujące. Widzę też potencjał w rozjazdach, które wykonałem, choć chciałbym, abyś podmienił je na te z Testu Dodatków (w weekend wrzucę ostateczną wersję z kosmetycznymi poprawkami) przy okazji następnych poprawek Tarniowa.
Chciałbym poruszyć dwie sprawy, które niekoniecznie nawiązują do tej scenerii. Pierwsza dotyczy rozjazdów, jeśli już udałoby mi się wykonać rozjazdy różnych typów, które będą przeznaczone na linie drugiego rzędu, to czy zamierzasz je umieszczać na liniach pierwszego rzędu? Innymi słowy czy wolisz użyć protez rozjazdów na linie pierwszego rzędu, czy naciągnąć nieco realia i wstawić wymiarowe rozjazdy na linie drugiego rzędu? Druga sprawa związana jest z przejazdami. Na pierwszym screenie widać płyty przejazdowe. Są one równo ułożone i dość dobrze się prezentują, nawet gdy poruszamy się w trybie swobodnego latania nad stacją. Jednak jeśli sceneria będzie odległa o 20-30 km od początku układu współrzędnych, to migotanie modeli jest znaczne i psuje ten estetyczny wygląd. Ostatnio to zagadnienie testowałem. Gdyby nie było tego efektu, to w łatwy sposób zostałby rozwiązany problem przejazdów. Wystarczyłoby unieść powierzchnię drogi na wysokość nieco mniejszą niż główki szyny, wstawić płyty przejazdowe i w zasadzie tyle. To byłoby znakomite rozwiązanie, ponieważ drogi przecinają się pod różnym kątem z torami i nie jest łatwo wymodelować tak wiele przypadków (gdyby chcieć stworzyć gotowe szablony uniemożliwiające nakładanie się płaszczyzn). Swoją drogą, to czy nie można wyeliminować tego migotania? Z tego co czytałem, to bierze się ono z zaokrąglania liczb, a jakoś trudno mi sobie wyobrazić dlaczego tak się dzieje.

240
... to ktoś będzie na tym w jakiś sposób zarabiał, nawet jeśli pieniążki miały by iść na rozwój MaSzyny to nie wiem czy by to przyspieszyło pracę nad symulatorem...
Skoro teraz zasiadam i coś robię, to jakbym dostawał za to pieniądze, to zasiadałbym częściej. To jest chyba logiczne? Jak dla mnie to mógłbym tworzyć MaSzynę do końca życia, jeśli dostawałbym comiesięczną wypłatę, oczywiście nie 1500 zł, bo to żadne pieniądze, zwłaszcza dla osoby która musi nauczyć się programowania, obróbki grafiki, dźwięku i modelowania. Teraz nawet jak chcę tworzyć scenerię realistyczną, to nie mogę, bo muszę iść do pracy.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 88