15
« dnia: 24 Grudnia 2013, 14:32:16 »
Chciałbym zapytać osoby, które robią tekstury, dlaczego skupiacie się przeważnie na pojazdach, a już w szczególności na teksturach lokomotyw? Na początek chciałem poinformować, że zdaję sobie sprawę, iż każdy robi to co chce i tak pozostanie. Gdy nowe osoby chcą coś stworzyć do symulatora, to wybierają przeważnie tekstury. Domyślam się, że chodzi o to, iż nie jest to bardzo trudne zadanie, na pewno łatwiejsze niż modelowanie czy pisanie scenariuszy. Co ciekawsze, większość osób pracuje nad teksturami siódemek, co już w ogóle mnie dziwi, bo mamy ich wystarczająco dużo (i nie, symulator nie ma w nazwie Maszyna eu07). Z pomocą dobrego teksturowca można stworzyć naprawdę wiele. Można przygotować nowe tekstury terenu, tekstury skał, płotów, tafli wód, nowe nieba, perony, a nawet stworzyć od zera tekstury torowiska, co mnie się udało. Kiedyś Ra napisał, że można w MaSzynie zrobić teksturowanie przejściowe, które daje świetne efekty. W tym celu trzeba by przygotować m.in. paczkę z teksturami. Ja na jednej scenerii teksturowałem inaczej, używając przygotowanych tekstur przejściowych i kilku osobom efekt końcowy w MaSzynie się bardzo podobał. Pomijam kwestię, że takie mapowanie zmniejsza liczbę potrzebnych roślin do posadzenia. Wykonanie takich tekstur będzie prostsze niż dopasowywanie zdjęcia do gotowego modelu eu07. Czy teksturowcom zależy na rozwoju symulatora jako całości, czy zależy Wam tylko by zrobić teksturę lokomotywy, której i tak z kabiny nie widać przez większość część jazdy?