Oto garść moich propozycji dla rozwoju MaSzyny
...
Odpisuję dopiero teraz, ponieważ byłem trochę zdystansowany (na jakieś 10tys. km :)
Na wstepie chciałbym podziękować za trud włożony w znalezienie błędów w dokumentacji i zrobienie podręczników dla początkujących.
Przykro mi też że dyskusja przerodziła się w przepychankę - niestety fani symulatora wypowiadający się na forum starają się być czasem bardziej papiescy od papieża.
Przy okazji pragnę zapewnic, że bałagan w dokumentacji czy też odsyłanie do dokumentacji prawdziwej lokomotywy nie są przejawem arogancji twórców.
1. jest to projekt amatorski, tworzony hobbystycznie przez wiele osób w ramach wolnego czasu.
Ponieważ zasoby wolnego czasu są ograniczone, nie można zrobić wszystkiego - wolimy skupić się na pisaniu od nowa kodu programu (bo ten co jest jak działa każdy widzi) niż na pisaniu porządnej dokumentacji do starej wersji - po prostu takie mamy priorytety.
Sam pan stwierdził, że może pomóc w porządkowaniu dokumentacji, ale programistycznie raczej nie - no i właśnie takiego podejścia od strony użytkowników oczekujemy, żeby uzupełnili jakieś luki albo znależli błędy, lub przynajmniej przeczytali to co już jest napisane.
Niestety, zabawa w helpdesk oraz w skrupulatne prowadzenie dokumentacji to nie jest moje hobby, ale jeśli ktoś to lubi robić to bardzo popieram.
2. odnośnie akademickij sprzeczki zy to gra czy symulator - bez watpienia projekt jest robiony dla zabawy a nie profesjonalnie, ale dla zabawy mozna też łowić ryby a nikt nie nazywa tego grą.
W grze, jak sama nazwa wskazuje, mozna coś wygrać, np. zdobyć jakieś punkty.
Oczywiście wprowadzenie jakiegoś score to nie jest jakiś duży problem (pomijając błedy w obecnym kodzie), ale po prostu mamy inne priorytety.
Symulacja (udawanie, upadabnianie) ma na celu maksymalnie realistyczne modelowanie czegoś realnego, w tym przypadku lokomotywy.
Oczywiscie nigdy nie bedzie całkowicie realne, w EU07 nie ma zadnej klawiatury (chociaż w nowoczesnych pojazdach zagranicznych owszem).
W nowej wersji sterowanie manipulatorami bedzie się odbywać również za pomocą myszy, co znacznie ułatwi obsługę (podobne rozwiązanie było w projekcie Black5 - uruchomiłem parowóz bez zagładania do instrukcji, tylko musiałem się przyzwyczaić do ruchu lewostronnego).
2b.
Co do AI to nie jest to wcale takie nierealistyczne - każdy maszynista powinien dokonać tzw "zapoznania szlaku" i przejechac trasę po raz pierwszy w charakterze obserwatora.
2c. O klawiszu F4 to nawet nie wiedziałem że tak działa, zapewne został wprowadzony aby zadośćuczynić fali zapytań "jak zmienić kamerę".
Jest to odstępstwo od realizmu któremu osobiście jestem przeciwny ale szanuję demokrację i nie zamierzam iść w zaparte.
3. odnośnie pomysłow z ustawianiem czasu to obecnie raczej jest to trudne ale w nowej wersji mam nadzieję że się uda tak zrobić moduł Virtual Dispatcher żeby poustawiał pociągi w danym momencie według swojego rozkładu jazdy.
Docelowo mam nadzieję zrobić rozkład jako teksturę na pulpicie lokomotywy (w nowej wersji można robić zoom myszą żeby się dokładnie przyjrzeć wskaźnikom itp, na jakieś kompromisy trzeba iść pomiędzy realizmem a ograniczoną rodzielczością i wielkością ekranu),
narazie musi wystarczyć Alt-Tab (w końcu trzeba jakoś wykorzystać wielowątkowość windowsów ;)
Co do importu tras z BVE to jest to raczej nierealne (inna filozofia opisu trasy), natomiast porządny edytor jest obecnie na warsztacie i bardzo na niego liczę :-)
Podsumowywując: ogólna linia działania jest taka, żeby nie dublować istniejących już produktów (Train, MSTS, BVE) tylko stworzyć trochę inny produkt - właśnie zajmujący pustawą niszę hiperrealistycznych symulatorów lokomotyw.
Możemy sobie na to pozwolić dzięki temu, że projekt nie jest komercyjny.
Pozdrawiam i dziękuję za interesujący głos w dyskusji (którą ponownie otwieram).