Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - McZapkie

Strony: [1] 2 3 ... 15
1
Forum / betatesterzy itp
« dnia: 18 Kwietnia 2005, 16:39:38 »
W związku z tym, że rzadko zaglądam na to forum, bo staram się zajmować nową wersją, prosze o usunięcie mnie z moderatora betatesterów, chodzi o to żeby mnie ludzie nie bombardowali prośbami o dopisanie do tej grupy.

Pozdr,
Mc

2
Bieżące Symulatorowe / Uzyskanie Zgody
« dnia: 11 Kwietnia 2005, 13:23:39 »
Nie pamiętam kto robił tę teksturę, ale jst chyba na bazie mojego zdjęcia, myslę ze bez problemu moższ wykorzystać szczególnie jeśli chodzi o same okna.

Pozdr,
Mc

3
Forum / forum dla nebuli
« dnia: 04 Kwietnia 2005, 13:38:04 »
Czy nie dało by się założyć jakiegoś równoległego forum o nebuli?
Nie chodzi mi o oddzielny dział tylko inne forum, zebym klikając w
Zobacz posty od ostatniej wizyty nie tonęło się w sprawach starej wersji, nie mówiąc już o przepychankach między gniewnymi adminami i młodymi gniewnymi.

Pozdr,
Mc

4
Infrastruktura kolejowa / Foto do wziecia
« dnia: 08 Stycznia 2005, 13:59:53 »
Ja też wrzuciłem trochę nowych fotek do
http://www.eu07.pl/~mczapkie/MCfoto/Tabor/
- między innymi samowyładowcze Falls'y oraz wznętrza wagonu Bi.

Do mw*: zdjęcia na tekstury najlepiej robić przy lekko pochmurnej pogodzie żeby były bezcieniowe.

Pozdr,

5
Bocznica / Jest mi po prostu smutno-temat od razu do zamknięcia.
« dnia: 08 Stycznia 2005, 13:56:57 »
Przez pewien czas nie zaglądałem na forum i nie udzielałem się przy robieniu nowej wersji symulatora - nie miałem czasu ani ochoty z powodów osobisto-rodzinnych.

Postanowiłem się ponownie włączyć, wchodzę na forum i mi ochota od razu przeszła.

Co tu się dzieje?
Jak dla mnie to się możecie samorozwiązać.
Mam juz po dziurki w nosie tzw. MK, wszędzie przerost ambicji, święte wojny podjazdowe, nie mam na mysli tylko tego co się dizeje na tym forum, ale w całej ogólnopolskiej społeczności ludzi, których wspólna pasja powinna łączyć, a zamiast tego dzieli -
wojny na forach publicznych, wojny między poszczególnymi klubami (szalikowcy jacyś czy co?), wojny pomiędzy redaktorami czasopism...

A tymczasem będzie jak w tej fraszce o zającu:
"...i wśród miłośników wielu kolej zaorano"

Mc

6
Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
« dnia: 28 Października 2004, 12:34:07 »
W uzupełnieniu instrukcje na kolejach rosyjskich:
http://www.tomsk.fio.ru/works/group10/lasarenko/Norm_doc/railway/sig.htm
W sumie podobne do naszych.

Pozdr,

7
Pomoc w tworzeniu / Siatka w gmaxie
« dnia: 15 Października 2004, 18:01:11 »
Znajdz w scenerii te liczbe i zobacz co jest namieszane

8
Forum / Moje propozycje co do forum dyskusyjnego.
« dnia: 15 Października 2004, 01:08:24 »
Bardzo dobry pomysł z usunięciem ilości postów (zresztą widzę że inne fora też usuwają rangi itp).
Zaś co do innych pomysłów J. to też wydaje mi się (na razie) zbytnią biurokracją.
Proponuję EOT.

9
Pomoc w tworzeniu / Tory a wzniesienia
« dnia: 14 Października 2004, 22:01:21 »
Prosiaczek nie bądź świnia - o tym po co jest slope to chyba nigdzie nie pisze, zresztą działa to chyba tylko dla prostych (może ktoś to poprawi?).
Ale faktem jest że na stronie o edycji jest opis jak formować wykopy, nasypy itp za pomocą dodatkowych linii (skrypt bierze pod uwagę tory tylko z flagą otoczenia Flat, w innym przypadku dobrze jest skopiować tory, połączyć, usunąć właściwości (przestają być torami), można dogęścić punkty na łukach, przesunąć 0.2m w dół i 2m w bok, skopiować,
przesunąc 4 m na drugi bok (na łuku trzeba skorygować końce), znowu skopiować i kilka metrów w bok i do góry/na dół w celu uzyskania korony wykopu/podstawy nasypu.

10
Forum / Bocznica
« dnia: 12 Października 2004, 16:24:05 »
To nie mój pomysł, podsunął go jarzec.

Mc

11
Forum / Bocznica
« dnia: 11 Października 2004, 21:46:28 »
Założyłem dział bocznica, zamknięty do pisania, ma słuzyć do wrzucania tam wątków które się nadają do skasowania bo są denne itp.
Chodzi o to, żeby nie kasować od razu (ustawione jest purge na 7 dni) tylko dać do zrozumienia że przepychanki, trollowanie itp nie są mile widziane.

Jeśli adminom się ten pomysł nie spodoba to oczywiście mogą to usunąć,
ja się nie upieram.

Pozdr,

12
Infrastruktura kolejowa / Ciekawe strony n.t. sieci trakcyjnej
« dnia: 11 Października 2004, 14:30:41 »
Adresuje do osób tworzących scenerie zelektryfikowane i modele
do nich oraz do osoby robiącej edytor do nowej wersji :)

http://www.trakcja.kolej.szczecin.pl/trakcja/indexsiectr.html
oraz
http://www.kolej.pl/~leon

Pozdr,

13
Symulator / Do autorów (chk)
« dnia: 08 Października 2004, 20:54:58 »
Winger albo ktoś kto będzie robił jakieś update -
w pliky DynObj.h trzeba by zmienić
const MaxAnimatedAxles=6;
na
const MaxAnimatedAxles=8;

i MaxAxles linijke niżej też, żeby stukało.

14
WWW / Apel do ludzi odpowiedzialnych za WWW
« dnia: 08 Października 2004, 10:57:53 »
Uaktualniłem FAQ na głównej stronie bo tam też nic nie było o pantografach.

15
WWW / Apel do ludzi odpowiedzialnych za WWW
« dnia: 07 Października 2004, 16:47:35 »
Krzysztofie,
Hejnal przysłał mi poprawiony plik chytajto.txt ze zmianami,
ale nie moge go przeslac na serwer, ftp mnie nie wpuszcza,
wysle go mailem, OK?

16
WWW / Apel do ludzi odpowiedzialnych za WWW
« dnia: 07 Października 2004, 11:23:38 »
Faktycznie jest trochę bałaganu, proponuję usunąć:
Cytuj
Uruchomiliśmy kilka mirrorów, żebyś zawsze miał dostęp do aktualnych wersji symulatora. Mirror1 - xt.pl Mirror2 - kolej.pl Mirror3 - normanet.pl

bo tam dawno nic nie było aktualizowane (mozna dać: "starsze wersje strony symulatora")
No i koniecznie aktualny readme.txt i czytajto.txt w dziale
dokumentacji:
http://www.eu07.pl/misc/doc/
do której jest link na głownej stronie - to sa wersje styczniowe, straszna ściema.
Ma ktoś aktualne czytajto.txt ze zmianami i pantografami?
Jeśli tak to prosze o przysłanie na mail lub PW to podmienie - ja nie zajmuję się starą wersją i nie ściągałem updatów, ale taką aktualizację wypada zrobić.
Trzecia sprawa - pisane były różne samouczki, czy któryś został dokończony i jest aktualny i można link do niego zapodać na głównej stronie?

Pozdr,

17
Bieżące Symulatorowe / Bipa zgubiła jedno koło....
« dnia: 04 Października 2004, 15:13:29 »
No tak, ale w przypadku tych gniazd glupio wyglada ze nagle sie pojawiaja. Moze nie nalezalo ich calkowicie retuszowac tylko zostawic czarny placek w miejscu gdzie one sa przymocowane.

18
Symulator / Do autorów (chk)
« dnia: 02 Października 2004, 17:32:17 »
Oprocz pliku chk trzeba chyba jeszcze odpowiednio zmienic plik mmd.
Nie wiem, dawno nie mialem kontaktu ze starymi zrodlami programu.

19
Symulator / Do autorów (chk)
« dnia: 01 Października 2004, 23:43:37 »
Czy chodzi o takie cos:
http://mczapkie.prv.pl/details.php?image_id=81 ?

Mysle ze wystarczy dac uklad osi 2'2'2'2'
rozstaw osi taki jak w wózku a rozstaw czopów to można dać odległosć pomiędzy punktem pośrodku czopa 1 i 2 a punktem pośrodku czopa 3 i 4.

Pozdr,

20
Poszukuję, chcę zrobić / Wozki - materiały
« dnia: 01 Października 2004, 23:35:39 »
Kakish, te ksiazke o modelarstwie kartonowym masz?

21
Forum / Moje propozycje co do forum dyskusyjnego.
« dnia: 01 Października 2004, 20:46:31 »
Z tym Trash to jest bardzo dobry pomysl, tylko nie wiem czy da sie to zrobic na tym phpbb (co sie dzieje ze skasowanymi? ostatnio sobie niechcacy skasowalem swoj dlugi post :)
Oczywiscie taki Trash powinien byc "read-only".
Dzieki temu wiedziano by, jakiego rodzaju posty nie sa mile
witane a jednoczesnie nikt by sie nie burzyl o cenzure.

Pozostale pomysly sa jakies skomplikowane i mam wrazenie ze przerost biurokracji.

22
Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
« dnia: 30 Września 2004, 16:58:32 »
Rozpisałem się i mi gdzieś cały post wcięło. więc krótko: jeśli będzie dobrze działało w realiach PKP to w innych też będzie dobrze działało, przecież reguły sterowania ruchem wszędzie musza być podobne bo kolej wszędzie jest ta sama - pojazdy na szynach nie moga się przenikać.

Zresztą "regulamin" stacji ma byc przecież definiowany przez scenarzystę za pomocą bloków przebiegów do wyboru przez VD.

Pozdr,
Mc

Ps. ten Attention to troche odpowienik naszego zielonego migającego, zrobiony ze względu na problemy z drogą hamowania.

23
Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
« dnia: 29 Września 2004, 23:15:20 »
Tez nie wiem po co to pytanie i ankieta bo jak juz mowilem, jesli bedzie zialac w oparciu o E1 PKP to niemieckie, czeskie czy chinskie tak samo beda dzialac, wszedzie teraz stosuje sie sygnalizacje predkosciowa.

Moze byc problem z jakimis historycznymi trasami, ale tez niekoniecznie.
Niewiem tez jak bedzie z tramwajami - a przydalo by sie miec taka mozliwosc.

A teraz kilka przykładów zagramanicznej sygnalizacji

Sygnalizacja niemiecka DB:
http://www.sh1.org/eisenbahn/shhp.htm
Sygnalizacja metra w Berlinie:
http://www.sh1.org/eisenbahn/sabvg.htm
Sygnalizacja metra w Hamburgu:
http://www.sh1.org/eisenbahn/sahha.htm

Sygnalizacja szwajcarska:
http://web.utanet.at/smiderkr/asr/ensigchsysl.html

Sygnalizacja hinduska (podobna do angielskiej ktorej nie moge znalezc)
http://irfca.org/faq/faq-signal2.html

Sygnalizacja chińska -
ogólnie:
http://home.c2i.net/schaefer/signals/index.html
kształtowa (podobna do angielskiej)
http://home.c2i.net/schaefer/signals/semaphoresignals.gif
swietlna (podobna do rosyjskiej)
http://home.c2i.net/schaefer/signals/lightsignals.html

Do rosyjskiej mialem gdzies link ale sie zapodzial.
W kazdym razie - poza ksztaltem sygnalow nie widze jakis roznic,
zasady sa wszedzie te same: sygnal podaje predkosc jego i zazwyczaj nastepnego (nie zawsze jest to explicite wyjawione, ale te "line clear" to vmax a "caution" to ze na nastepnym jest stoj.

A może ktoś zna przykład że coś jest zupełnie inaczej?

-----
mw* pisal zeby nie dyskutowac merytorycznie ale skoro sam zaczął to ja rozwinę jego myśl odnośnie sposobu opisu semaforów.
Z tego co rozumiem, sugerujesz żeby semafor dawał informacje tylko o "jego" prędkości a nie nastepnego semafora - tę sobie znajdzie skanując tory.
Problem w tym, że musi on skanować spory kawałek tych torów żeby z wyprzedzeniem wiedzieć czy ma dusić nastawnik czy raczej hamulec.
Ale jeśli fizyka bedzie porządnie liczona tylko dla AI będących "w zasięgu wzroku obserwatora" a odległe pojazdy będą istnieć tylko w "umyśle" VD, to nie ma problemu żeby skanować dłuższe odcinki toru (tylko żeby torobic np. co sekunde a nie co 10ms).

Pamiętaj tylko że musi być jakaś dywersyfikacja prędkości - czy odnosi się ona do przebiegów pociągowych czy manewrowych.
W starej wersji był to po prostu inny rozkaz:
SetValue lub SetShuntValue ZTCP, przy okazji przełączał on tryb pracy wirtualnego maszynisty (z jazdy pociągowej na manewrowa lub odwrotnie).

Pozdr,

24
Poszukuję, chcę zrobić / Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« dnia: 29 Września 2004, 18:07:22 »
Cytat: "Marcin_EU"
Czyli ustalone, nie robie freefly a zamiast tego pomysli sie o tych kamerach. Rozumiem ze to beda takie niewidzialne obiekty stojace sobie w scenerii a nacisniecie odpowiedniego klawisza spowoduje przelaczenie widoku na najblizsza kamere ktora bedzie skierowana zawsze na pojazd ktory prowadzimy.


Dlaczego niewidzialne?
W starej wersji byl model czlowieka, ktorym mozna bylo chodzic (gdy byl na drodze).
Myslalem o przelaczaniu pomiedzy poszczegolnymi AI a nie miedzy AI i kamera.
Po prostu taki czlowiek to byloby proste AI ktore samo nie robiloby nic albo sobie chodzilo tam i nazad zeby cos sie dzialo - i mozna by sie bylo przelaczyc aby jego oczami poogladac.
Cos podobnego bylo zreszta w ZUSI tylko obraz byl statyczny co bylo irytujace.

A tryb freefly przeciez istnieje w nebuli i go zostaw bo jest potrzebny przy edycji.

25
Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
« dnia: 29 Września 2004, 14:14:09 »
Cytat: "Bartek_G"
Według mnie robienie zagranicznych tras i w ogóle wychodzenie z MaSzyną poza granice PL nie ma obecnie sensu i w przyszłości też chyba mieć nie będzie.

W przypadku chęci zrobienia trasy zagranicznej trzeba będzie wstawiać zagraniczne sygnalizatory, znaki ostrzegawcze, budynki, wreszcie loki i cały tabor. Roboty będzie z tym od cholery!


A kto ci kaze cokolwiek zagranicznego robic?
Pytanie bylo na inny temat (czy robic tak zeby sie dalo zagraniczne robic).

26
Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
« dnia: 28 Września 2004, 21:39:19 »
Wiekszość zarządów stosuje obecnie system sygnalizacji prędkościowej, taki sam jak na PKP (pomijając detale typu inny wygląd semaforów).
Natomiast w przeszłości bywało inaczej, np. nie wysyłało się pociągów chronionych odstępem toru a jedynie odstępem czasu, zajętość była kontrolowana przez berło itp.
Pytanie powinno więc raczej brzmieć - nie o przestrzeń tylko o czas.
Czyli czy da się przewidzieć wynalazki z przeszłości oraz z przyszłości (sygnalizacja kabinowa itp, mam na myśli świetlaną przyszłość pekape ;)

Moim zdaniem da się, pod warunkiem że nie będzie to zaszyte w kod tylko zrobione elastycznie np. na zasadzie bloków elementarnych rozkazów.
Przecież AI nie musi wiedzieć że 2 żółte oznacza wolna droga ze zmniejszoną prędkością a na następnym stój, wystarczy że dostanie dwa rozkazy, SetVelocity 40 i SetProximityVelocity 0, dzięki temu będzie wiedział że ma utrzymywać prędkośc 40 km/h i przygotowywać się do zatrzymania.
Jedocześnie VD widząc takie rozkazy (podczas próbkowania przebiegów) łatwo sobie policzy w przybliżeniu jaka będzie zajętość torów.

Pozdrawiam,
Mc

Ps. po skończeniu trasy Kraków-Trzebinia zamierzam się wziąć za pewną trasę zagraniczną. Z parowozami :)

27
Poszukuję, chcę zrobić / Moje propozycje - odezwa do programistów :-)
« dnia: 28 Września 2004, 13:34:12 »
Wychodzenie z lokomotywy - OK, ale na postoju a nie lewitowanie w czasie jazdy obok.
Nawiasem mówiąc podczas łączenia/rozłączania lokomotywy maszynista musi być w kabinie.
Nierealistyczne jest nie to że jesteś w kabinie tylko to że musisz nacisnąć Ins/Del zamiast słuchać rozkazu przez radio "dociśnij".
Mam nadzieje że w nowej wersji VD sobie z tym poradzi.
Co do oglądania lokomotywy z zewnątrz, to zamiast lewitacji (która wiąże się z przenikaniem przez ściany, oglądaniem dekoracji od niewłaściwej strony itp) proponuję zrobić możliwość przełączania się w locie pomiędzy poszczególnymi "postaciami" AI - oczywiście taka możliwoc byłaby tylko w trybie singleplayer.
Wtedy można by model umieścić "pieszego" AI gdzieś na wiadukcie czy innym ciekawym miejscu i przełączyć kontrolę postaci na niego aby jego oczami popatrzeć na skład (postać do tej pory sterowana przejmowana jest przez AI).
Daje to lepszą kontrolę scenarzysty nad tym co jest oglądane a co nie, co bezpośrednio wpływa na optymalizację trasy (ilość i stopień uprosczenia budynków itp).

Pozdr,

28
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
Oto garść moich propozycji dla rozwoju MaSzyny

...


Odpisuję dopiero teraz, ponieważ byłem trochę zdystansowany (na jakieś 10tys. km :)
Na wstepie chciałbym podziękować za trud włożony w znalezienie błędów w dokumentacji i zrobienie podręczników dla początkujących.
Przykro mi też że dyskusja przerodziła się w przepychankę - niestety fani symulatora wypowiadający się na forum starają się być czasem bardziej papiescy od papieża.
Przy okazji pragnę zapewnic, że bałagan w dokumentacji czy też odsyłanie do dokumentacji prawdziwej lokomotywy nie są przejawem arogancji twórców.
1. jest to projekt amatorski, tworzony hobbystycznie przez wiele osób w ramach wolnego czasu.
Ponieważ zasoby wolnego czasu są ograniczone, nie można zrobić wszystkiego - wolimy skupić się na pisaniu od nowa kodu programu (bo ten co jest jak działa każdy widzi) niż na pisaniu porządnej dokumentacji do starej wersji - po prostu takie mamy priorytety.
Sam pan stwierdził, że może pomóc w porządkowaniu dokumentacji, ale programistycznie raczej nie - no i właśnie takiego podejścia od strony użytkowników oczekujemy, żeby uzupełnili jakieś luki albo znależli błędy, lub przynajmniej przeczytali to co już jest napisane.
Niestety, zabawa w helpdesk oraz w skrupulatne prowadzenie dokumentacji to nie jest moje hobby, ale jeśli ktoś to lubi robić to bardzo popieram.
2. odnośnie akademickij sprzeczki zy to gra czy symulator - bez watpienia projekt jest robiony dla zabawy a nie profesjonalnie, ale dla zabawy mozna też łowić ryby a nikt nie nazywa tego grą.
W grze, jak sama nazwa wskazuje, mozna coś wygrać, np. zdobyć jakieś punkty.
Oczywiście wprowadzenie jakiegoś score to nie jest jakiś duży problem (pomijając błedy w obecnym kodzie), ale po prostu mamy inne priorytety.
Symulacja (udawanie, upadabnianie) ma na celu maksymalnie realistyczne modelowanie czegoś realnego, w tym przypadku lokomotywy.
Oczywiscie nigdy nie bedzie całkowicie realne, w EU07 nie ma zadnej klawiatury (chociaż w nowoczesnych pojazdach zagranicznych owszem).
W nowej wersji sterowanie manipulatorami bedzie się odbywać również za pomocą myszy, co znacznie ułatwi obsługę (podobne rozwiązanie było w projekcie Black5 - uruchomiłem parowóz bez zagładania do instrukcji, tylko musiałem się przyzwyczaić do ruchu lewostronnego).
2b.
Co do AI to nie jest to wcale takie nierealistyczne - każdy maszynista powinien dokonać tzw "zapoznania szlaku" i przejechac trasę po raz pierwszy w charakterze obserwatora.
2c. O klawiszu F4 to nawet nie wiedziałem że tak działa, zapewne został wprowadzony aby zadośćuczynić fali zapytań "jak zmienić kamerę".
Jest to odstępstwo od realizmu któremu osobiście jestem przeciwny ale szanuję demokrację i nie zamierzam iść w zaparte.

3. odnośnie pomysłow z ustawianiem czasu to obecnie raczej jest to trudne ale w nowej wersji mam nadzieję że się uda tak zrobić moduł Virtual Dispatcher żeby poustawiał pociągi w danym momencie według swojego rozkładu jazdy.
Docelowo mam nadzieję zrobić rozkład jako teksturę na pulpicie lokomotywy (w nowej wersji można robić zoom myszą żeby się dokładnie przyjrzeć wskaźnikom itp, na jakieś kompromisy trzeba iść pomiędzy realizmem a ograniczoną rodzielczością i wielkością ekranu),
narazie musi wystarczyć Alt-Tab (w końcu trzeba jakoś wykorzystać wielowątkowość windowsów ;)

Co do importu tras z BVE to jest to raczej nierealne (inna filozofia opisu trasy), natomiast porządny edytor jest obecnie na warsztacie i bardzo na niego liczę :-)

Podsumowywując: ogólna linia działania jest taka, żeby nie dublować istniejących już produktów (Train, MSTS, BVE) tylko stworzyć trochę inny produkt - właśnie zajmujący pustawą niszę hiperrealistycznych symulatorów lokomotyw.
Możemy sobie na to pozwolić dzięki temu, że projekt nie jest komercyjny.

Pozdrawiam i dziękuję za interesujący głos w dyskusji (którą ponownie otwieram).

29
Na warsztacie / EM10
« dnia: 28 Września 2004, 09:54:25 »
Z EM10 jest taki problem ze ma rozruch tyrystorowy a nie oporowy wiec z realna fizyka trzeba bedzie poczekac do nebuli.

30
Pomoc w tworzeniu / Pisanie fizyki - co i jak?
« dnia: 27 Września 2004, 14:20:47 »
Pliki *.chk to tylko parametry do fizyki, sama fizyka jest zaszyta w programie.
W nowej wersji bedzie to troche inaczej, bardziej elastycznie (bedzie mozna komponowac fizyke z elementarnych "klockow"), a dane nie beda w *.chk tylko w skryptach Tcl/Tk.

Szczegoly jak sie zabiore do konczenia tego co robilem przed wakacjami.

Pozdr,

Strony: [1] 2 3 ... 15