Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - McZapkie

Strony: 1 ... 13 14 [15]
421
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 13 Listopada 2003, 13:09:03 »
SU45 raczej niepredko bedzie dostepna,
ale ktos robi kabine do SM42, jak zrobi
to bedzie mozna podrasowac dumb zeby sie
dalo jezdzic SP42/SM42 - skoro robiona jest ostbahn
to jakos trzeba to gratyfikowac :)
Nawiasem mowiac w jakim stadium jest? Same tory
czy budynki tez sa?

[%sig%]

422
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 13 Listopada 2003, 09:59:56 »
Tylko ze na saurona nie mam hasla bo zmienili.

Jesli chodzi o update,
to jesli dzis sie wyrobie to wysle betatesterom
zeby przetestowali ewentualne bledy.
Wczoraj chcialem przejechac cala trase ale
przysnelo mi sie i mnie obudzil derail.wav ;-)
Pozdr,
MC

Ps. bedzie tez Bhp w szarym malowaniu,
wlasnie dlatego mi sie przysnelo bo zmitrezylem czas na robienie
teksturki.

[%sig%]

423
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 12 Listopada 2003, 11:26:52 »
mixer napisał(a):

> ...dla mnie samego w "silniku" Nebuli prawie nic nie wygląda
> łatwo, prosto i zrozumiale.

Dla mnie tez, jesli to cie cos pocieszy.
Mam nadzieje ze dla Marcina jest to jasne.
No i z drugiej strony - jest okazja zeby sie nauczyc
Tcl/Tk co mi sie w pracy przyda :)

> >Natomiast wymyslilem, zeby w nowej wersji (z nowym engine)
> >mozna bylo sie przelaczac (ale tylkow trybie singleplayer)
> >pomiedzy poszczegolnymi AI,wlaczajac w to pasazerow na
> peronie czy w wagonie.
> >Mysle ze zaspokoi to pragnienia przelaczanych kamer :)
 
> Jestem przeciw, to nie będzie symulacja - to będzie
> telepotracja z wymianą wcielenia. Elementy nadprzyrodzone :-))

Z jednej strony masz racje, ale jak ktos bedzie chcial pomanewrowac
itp to raczej trudno bez wychodzenia z maszyny.
Ponadto ta mozliwosc bedzie tylko w SP, MP bedzie bez takich
i innych (debugmode) cheatow.

> Coż, mój głos i tak zniknie w wśród chcących różnych
> widoczków z wielu kamer na trasie.

Mnie po prostu zmeczyly te maile :)

[%sig%]

424
Publikacje / Re: Dzwiek zasilacza radia :)
« dnia: 12 Listopada 2003, 11:22:46 »
Dzis nie bedzie bo mialem duzo roboty - bug poprawiony
ale nie zdazylem calej scenerii przejechac do konca.
No i zostal jeszcze bug ze sprzeglem - w pewnym zakresie
mimo nastawnika=2 obroty zaleza od predkosci.

[%sig%]

425
Publikacje / Re: Dzwiek zasilacza radia :)
« dnia: 11 Listopada 2003, 11:43:18 »
mixer napisał(a):

> W realu świerszczenie radioli nie jest aż tak głośne,
> podobnie jak ostatni dzwięk Haslera.

Zgadzam sie, trcohe przyciszylem bo zagluszal wszystko :)

> Przetwornicy brak sporo
> niskich częstotliwości, ale i tak jest duuużo fajniejsza od
> starego szumu. Ogólnie dzwięki są do poprawki, bo przecież Rp1
> jest nagrany z zewnątrz kabiny, a wewnątrz brzmi zupełnie,
> zupełnie inaczej.

Hmmm, trabke to mamy od Ciebie :)

> Albo np. "orbitując" wysoko nad scenerią poza pojazdem wciąż
> słychać przetwornicę, przełączniki, trąbkę i prędkoścomierz.

W trybie ghostview nie slychac. Chyba ze orbitujesz jednoczesnie
prowadzac - to inna sprawa, dla oszczednosci te dzwieki ktore
slychac z definicji tylko w kabinie nie maja liczonego tlumienia
od odleglosci. W przyszlosci to orbitowanie przy jednoczesnym
prowadzeniu pociagu bedzie mozliwe tylko w debugmode bo jest
nierealistyczne.

Natomiast wymyslilem, zeby w nowej wersji (z nowym engine)
mozna bylo sie przelaczac (ale tylkow trybie singleplayer)
pomiedzy poszczegolnymi AI, wlaczajac w to pasazerow
na peronie czy w wagonie.
Mysle ze zaspokoi to pragnienia przelaczanych kamer :)

>  Aktywny link najprościej można zrobić wpisując tak:
> (url)http://www.xyz(/url) UWAGA: Zamiast nawiasów zwyklych()
> musisz wstawic kwadratowe[], a zamiast xyz -> prawidłowy adres

sprawdzimy:
http://www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/images/2003-11/
(screeny z obecnych prac)

>
> PS. Miał być dziś nowy update EU07 i dupa. Nie wyszło.
> Hamulce się w Maszynie zepsuły :(
>

Okazalo sie, ze sprezarka nie dziala w SN61 - dlatego nie chcial
ruszyc. Tzn po  wlaczeniu sprezarki podpompowal i dalo sie ruszyc,
problem w tym ze w SN61 sprezarka jest na stale podpieta
od drugiej pozycji nastsawnika poczawszy - bede musial
to  poprawic. No i rozne drobiazgi typu wykolejanie w miejscu
sklejenia 2 scenerii itp :)

[%sig%]

426
Tabor kolejowy / Re: Nowe wagoniki
« dnia: 10 Września 2003, 21:06:27 »
Te Bh ze starej wersji nie za bardzo przypominaja Bh
a ponadto w miedzy czasie sie zmienila konfiguracja plikow,
wczesnej tekstury i modele byly wrzucone do jednego katalogu
a teraz do katalogu w dynamic.
Z tego powodu sa tez problemy z pietrusami.
Bedzie kiedys nowa wersja ze wspolczesnym malowaniem.

[%sig%]

427
Tabor kolejowy / Re: SM 03
« dnia: 08 Sierpnia 2003, 20:28:30 »
Co do kabiny to musisz miec jej wymiary
(schematy mozna znalezc w roznych ksiazkach,
albo w monografii SM03, albo w modelarstwie kartonowym
Dabrowskiego) i po prostu z plaszczzyn albo vertexow
tworzysz poszczegolne sciany, skrzynie itp,
a potem pulpit, wskazowki (wytyczne masz w linku na stronie ed3d).

Co do torow to sa rysowane automatycznie,
w 3dsmax rysuje sie linie.

[%sig%]

428
Tabor kolejowy / Re: SM 03
« dnia: 07 Sierpnia 2003, 12:15:07 »
Polecam strony www.eu07.prv.pl/edycja.html
tam jest wszystko opisane co i jak.
Ps. czy masz kabine do tego?
Bo model ktos ma tez juz zrobiony, ale gdyby
byla kabina to mozna by zrobic w pelni sprawne
bo fizyka silnika spalinowego z przekladnia mechaniczna
juz jest zrobiona.

MC

[%sig%]

429
Tabor kolejowy / Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« dnia: 02 Sierpnia 2003, 18:19:34 »
Jeszcze raz pisze - becnie cale sily zostaly skierowane na front budowy
nowego symulatora (sorry za komusze slownictwo :)
Nie bedzie zadnych nowych lokow, zadnego poprawiania obecnych
bledow - bo i tak wszystko trzeba napisac od nowa,
caly kod a tego jest prawie pol megabajta
(500 tysiecy znaczkow, a w kazdym blad ;-)
Trakcji tez juz nie bede poprawial zeby dzialal,
bo widze ze w tej nowej wersji engine zalatwia wiele rzeczy
za friko np. detekcje syku slizgacza z siecia (co tu musialbym
pisac i przez miesiac testowac).
Obecnie pracuje koncepcyjnie nad nowa fizka,
uzwgledniajaca oddzialywania kol z szynami.
Jesli chcecie cos pomoc to znajdzcie profil obreczy kola
(jak sie zmienia promien krzywizny) - bylo na p.mk.
ale nie mam czasu googlowac bo jade na pare dni,
jak wroce ma to juz tu byc ;-)

Obecna wersja to byl poligon doswiadczalny, kotry nauczyl mnie
ze jakiekolwiek uproszczenia i chodzenie na skroty powoduje
ze potem sa komplikacje (np. trzeba kola liczyc kazde osobno
a nie usredniac, bo potem okazuje ze sie SN61 slizga).
To samo z hamulcami.
Natomiast model silnika elektrycznego byl w miare sensowny
i dzieki temu bylo za friko hamowanie ED - tak wiec warto inwestowac
w realizm.

Pozdrawiam,

[%sig%]

430
Tabor kolejowy / Re: czy pojawi sie eu11?nowe polskie loki
« dnia: 13 Sierpnia 2003, 14:07:51 »
No, dzwiek silnika to nagralem jak przyjechala do Krakowa,
moze by sie dalo cos wykroic.
Ale nie bardzo chce mi sie robic cos tak wirtualnego
jak eu11. Zwlaszcza jesli ma asynchroniczne silniki.

[%sig%]

431
Bocznica / Re: dziwny problem z monitorem
« dnia: 07 Października 2003, 10:04:51 »
Skonczcie to dzielenie bita na czworo - nawet gdy
niepotrzebnie i nie tam gdzie trzeba wyslal log.txt to i tak
postapil 100x lepiej niz wielu ktorzy pisza ze
"wystompił jakiś błąd, pomużcie" (pisownia oryginalna :)

[%sig%]

432
Pomoc w tworzeniu / Re: Pommmmocy (eventy)
« dnia: 02 Października 2003, 18:18:39 »
Przyslij mi to bo to cos dziwnego.
O ile pamietam to ruszanie wstecz nigdy
nie zostalo skonczone, fajnie ze dziala tylko dlaczego???

[%sig%]

433
Pomoc w tworzeniu / Re: Pommmmocy (eventy)
« dnia: 01 Października 2003, 20:36:00 »
komÓrki nie trzeba dawac bo ona juz jest w To.
Jak masz zrodla trasy quarka (w ktorejs
aktualizacji byly) to kliknij na tor przy To
i zobacz jaki tam jest event (costam_distinfo).

[%sig%]

434
Pomoc w tworzeniu / Re: Pommmmocy (eventy)
« dnia: 01 Października 2003, 15:06:19 »
1. a dales tarcze ostrzegawcza z sem_distinfo?
Moze lokomotywa minela z rozpedu semafor
i ten tor na ktorym jest sem_info
juz nie dziala na nia bo jest za nia.
2. nie da sie bezposrednio chyba ze przerobisz .inc
danego semafora (zmieniajac nazwe zeby inne byly
nadal na stoj).

[%sig%]

435
Pomoc w tworzeniu / Re: zwrL34R300M.inc
« dnia: 29 Września 2003, 15:24:49 »
Odleglosc od obserwatora nie moze byc wieksza niz
promien czulosci - a ten jest ustawiony bardzo maly,
chyba 1 albo 3 m juz nie pamietam - od iglicy.
Mozna to oczywiscie zmienic ale wtedy sasiednie
zwrotnice tez beda sie przelaczac.

[%sig%]

436
Pomoc w tworzeniu / Re: Do grafików i nie tylko cz.II
« dnia: 07 Listopada 2003, 08:33:40 »
W Menu Customize powinna byc jakas opja przywracajaca
domyslne ustawienia - a w oogle po co te suwaki? :)

[%sig%]

437
Pomoc w tworzeniu / Re: Do grafików i nie tylko cz.II
« dnia: 22 Września 2003, 16:30:28 »
Kliknij myszka w koniec innego toru.
Albo jesli ten poprzedni tor przed momentem stworzyles
to nacisnij Add zamiast Create.

Jesli wystepuje blad null track to trzeba recznie
zmienic wspolrzedne pechowego toru zeby byly takie same
(zaznaczyc wezel toru, kliknac prawym w ikonke translacji,
skopiowac wspolrzedne z okienka, wybrac wezel drugiego toru
i wkleic).

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (22-09-03 16:32)

438
Tabor / Re: Odluźniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 12 Listopada 2003, 11:14:28 »
Olo, tu jest troche racji - chodzi o ten feature który
nie jest uwzgledniony w symulatorze, cytuje:


Przy wale kierunkowym ustawionym w pozycji neutralnej nie da się normalnie popełnić przewodu głównego, gdyż kran jest odcięty od przewodu zasilającego. Jeżeli chcemy popełnić przewód główny przy nawrotniku w pozycji neutralnej to należy ustawić go w położenie napełniania jednocześnie przytrzymując przycisk odluźniacza. Spowoduje to zasilanie odpowiedniego zaworu EP i otwarcie przelotu wysokiego ciśnienia na kran.
Wbrew pozorom taka czynność jest jak najbardziej wskazana, szczególnie gdy popełniamy przewód główny, w którym nie było wogóle powietrza. Jeśli ciśnienie w PG jest poniżej 0,28 MPa to gdy damy na kierunek załączą się piasecznice i zaczniemy bez potrzeby tracić piach. Zanim przewód główny napełnimy do ciśnienia powyżej 0,28 MPa usypie się niemała górka! Dlatego właśnie robi się tak, że popełnia się przewód na wyłączonym nawrotniku przy pomocy przycisku „luzowanie hamulca” i jednoczesnym ustawieniu kranu na napełnianie.


Tak wiec w realu odluzniacz pomaga w napelnieniu PG, ale nie bezposrednio.
W symulatorze zawor glowny hamulca dziala niezaleznie od nastawnikow,
wiec to nie jest takie istotne.

W nowej wersji fizyke elektryki i pneumatyki bede musial zrobic na zasadzie modulow - jako siec obiektow typu obwod (el. lub pn.) lub urzadzenie
(z we. i wy. z odpowiednimi warunkami i stalymi czasowymi) -
i taka siec bedzie konfigurowalna z poziomu uzytkownika.
Nie widze innego sposobu oddania wiernie fizyki sterowania jak tylko
poprzez wierne odwzorowanie ukladow elektrycznych i pneumatycznych -
robienie tego za pomoca pietrowych if else case gmatwa program
totalnie a i tak okazuje sie ze wszystko trzeba przerabiac bo sie zapomnialo
o jakims waznym szczegole.

Pozdr,

[%sig%]

439
Tabor / Re: Odluźniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 11 Listopada 2003, 11:24:26 »
Ale dlaczego ten odluzniacz ma pomagac w napelnianiu przewodu glownego?
Rozumiem ze nie masz na mysli napelniania uderzeniowego?

[%sig%]

440
Tabor / Re: OdluĽniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 22 Września 2003, 16:27:17 »
Dzyszla, o czym ty mowisz? Wszystko ci sie pokrecilo.
Odluzniacz spuszcza powietrze z cylindrow hamulcowych
pojazdu mowiac w skrocie - do przewodu glownego
ma sie to nijak.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (22-09-03 16:28)

441
Tabor / Re: Lok mi się popsuł ;(
« dnia: 19 Września 2003, 07:58:13 »
A w ogole to jest wrozenie z fusow - trzeba nacisnac F1
zobaczyc jakie uszkodzenia i dopiero sie zastanawiac.

[%sig%]

442
Tabor / Re: Lok mi się popsuł ;(
« dnia: 16 Września 2003, 08:04:26 »
Przejdz do przedzialu maszynowego i nacisnij E
(shift e) - powinno odlaczyc uszkodzony silnik,
ale nie jestem pewien czy to dziala
prawidlowo.

[%sig%]

443
Infrastruktura kolejowa / Re: Nastawnia kolejowa - zasady
« dnia: 10 Września 2003, 22:18:13 »
Dżyszla napisał(a):

> McZapkie napisał(a):
>
> > (chyba ze ktos zrobi jakas nakladke do
> > tego).
> >
>
> Już się tym ktoś zajął, z tego co mi wiadomo.
>

Czym? Nakladka do programu ktorego jeszcze nie zrobilem,
bo ma wspoldzialac z symulatorem ktorego zaczelismy pisac?
Szybkie Bille ;-)

[%sig%]

444
Infrastruktura kolejowa / Re: Nastawnia kolejowa - zasady
« dnia: 09 Września 2003, 17:10:53 »
>>>
Dżyszla, ależ ja pamiętam zapowiedzi Wirtualnego Nastawnczego, Wirtualnego Dróżnika z zeszłego roku. Wiem, że ma być, ale... teraz nie ma i
 raczej nie będzie szybciej niż za rok :(

Mialo to byc we wakacje zrobione ale zamiast tego jest na tapecie
nowy engine - cos za cos.
Ale jak juz nowy engine bedzie dzialal z uproszczona fizyka
to sie wezme w  kolejnosci za Virtual Dispather
i uwzglednianie rozkladow jazdy - bo juz mi bokiem wychodzi
kombinowanie ze zdarzeniami, niech komputer sam steruje
zwrotnicami jak mu wygodnie. Oczywiscie bedzie mozliwosc
sterowania recznego (i to poprzez siec)
ale z konsoli tekstowej poprzez wypisywanie
nazw przebiegow (chyba ze ktos zrobi jakas nakladke do tego).

[%sig%]

445
Pomoc w tworzeniu / Re: Uwag i pytań kilka....
« dnia: 11 Sierpnia 2003, 14:44:38 »
Bart napisał(a):

>
> --> jak mam wyliczać szerokość bramki tak żeby wysięgnik
> przylegał do słupa bramki (chodzi mi o tor tuż przy słupie)

No niestety w obecnej wersji jest to dosyc koszmarne
i trzeba troche na slepo to robic.
Mam nadzieje ze w nowej wersji bedzie to lepiej obmyslone.

> --> RFC commands - z pliku tego wynika że działa funkcja
> zmiany kierunku przez loka (Change_direction).

Jest ale nie dziala prawidlowo.

> wykorzystać? Czy mógłby ktoś podać przykłady każdej z tych
> komend? nie rozumiem o co chodzi z "wartości1 wartość2"

No kazda komenda ma dwie wartosci, np.
SetVelocity 40 0
pierwsza wartosc w tym przypadku oznacza predkosc przy tym
a druga predkosc przy nastepnym semaforze.
Niektore komendy wykorzystuja tylko jedna wartosc.

> --> w opisie do tworzenia scenerii jest krótki opis jak
> stworzyć góry - jest mowa o stworzeniu płaskiej linii,
> przejściu do zakładki edycji i edytowania każdego z
> wierzchołków. Gdzie jest zakładka edycji?? (w 3ds max)

Polecam tutorial, link w /ed3d


> --> jak stworzyć las??

sworzyc linie okalajaca las, sklonowac i podniesc na wysokosc
siany lasu, po triangulacji odlaczyc trojkaty wierzchu lasu
jako oddzielny obiekt, nastepnie odlaczyc trojkaty boku lasu
jako oddzielny obiekt - i te obiekty odpowienio oteksturowac,
uzywajac dla boku lasu UVW unwrap.

> Katalog obiektów byłby szalenie przydatny. Dlaczego nikt go
> nie skończy??. Potrzeba wiele czasu aby znaleźć szukany obiekt
> niewiedząc jak się nazywa

Niestety brak czasu, ale proponuje zrobic pusta scenerie
i wsadzic tam dyrektywy odpowiednich obiektow,
zrobic printcreen i przyslac go nam to sie i innym to przyda.

> --> Czy jak pociąg jest na szlaku to czy SBL dla toru
> niewłaściwego (z naprzeciwka) nie powienien pokazywać
> czerwonego??

A to zalezy podobno od rodzaju SBL, zdaje sie ze
wygaszane sa wszystkie z wyjatkiem W18 gdzie jest czerwone.

> --> kiedy stosuje się trakcję z Cu, a kiedy z Al
jak sie ma pieniadze to Cu a jak nie ma to Al :)

> --> kiedy używa się trakcji dwuliniowej, a kiedy
> jednoliniowej (chodzi mi o przewody po których "jedzie"
> ślizgacz)

jednoliniowa na bocznych torach, ale trzeba by odpowiednie
wysiegniki porobic (bez dodatkowego zaczepu).

> Czy jest może model zwrotnicy krzyżowej??. Nie chodzi mi o tą
> z 4 zwykłymi zwrotnicami ...

Tak, w download/staff/scenery ale nie wiem czy dziala -
jesli ktos ma dzialajaca wersje to prosze o kontakt.

Pozdr.,

[%sig%]

446
Pomoc doraźna / Re: Czy cos nie tak?
« dnia: 03 Lipca 2003, 16:31:43 »
Ja nie mialem do czynienia nigdy z XP, ale z tego
co wiem (co pisali inni) to dziala na tym systemie (oczywiscie
z prawidlowymi sterownikami karty graficznej).
Mysle ze sklepie nie mieli takich sterownikow,
stad ich mylny wniosek ze pod XP nie dziala.
ATSD polecam Win2000. Albo Wine pod Linuxa ;-)

Pozdr,

[%sig%]

447
Publikacje / AKTUALIZACJA 15.11.03
« dnia: 15 Listopada 2003, 11:08:38 »
Download na serwerach
www.eu07.prv.pl normanet.pl/eu07 oraz www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna
znajduje sie patch o wersji lipcowej, zawierajacy dodatkowa trase
(polaczenie Testowo2 i Quark) - aby nia pojechac,
nalezy uruchomic SN61-183.bat

EN57 z ulepszona sceneria quark bedzie w pozniejszym terminie,
gdy Olgierd skonczy modelowac wnetrze.

Z innych poprawek: nowe obiekty statyczne i dynamiczne,
zoptymalizowano troche fizyke i tekstury,
dziala juz zmiana kierunku AI (np. przy wskazniku W5 w trybie Shunt)
- mozna zaobserwowac dla ET22 na stacji z kopalnia,
sa nowe dzwieki przetwornicy (dzieki Wojtek)
UWAGA - przeczytac plik README bo zmieniala sie troche
klawiszologia.
Nie wolno naciskac klawiszy , . / - ten bug bedzie poprawiony pozniej.

[%sig%]

448
Publikacje / patch
« dnia: 02 Sierpnia 2003, 18:04:37 »
W dziale download znajduje sie patch - ulepszone są niektore tekstury
i modele co moze zwiekszyc predkosc renderingu, poprawione swiatla
manewrowania, dodany wagon bagazowy.

[%sig%]

449
Bieżące Symulatorowe / Filmik
« dnia: 13 Sierpnia 2003, 14:04:47 »
Na glownej stronie (na dole) jest do sciagniecia
przykladowy film z symulatora
(uzylem Fraps oraz VirtualDub).
Niestety nie udalo mi sie nagrac
sciezki dzwiekowej.
Jak ktos ma jakis lepszy filmik to chetnie umieszcze go zamiast.

[%sig%]

450
Forum / FORUM - witamy
« dnia: 19 Czerwca 2003, 13:45:46 »
Witamy na nowym forum!
      
       Są nastepujace dzialy tematycznie (niestety
       na razie nie posortowane):

       Aktualnosci: tu autorzy daja informacje
       o aktualizacjach, mozna tez zglaszac wlasne
       dodatki itp.

       Na warsztacie: tu mozna zglaszac informacje
       o postepie prac, aby inni sie nie dublowali
       (ale jesli robisz np. model 3d to daj link
       do screenshota).

       Propozycje: tu autorzy i testerzy zglaszaja
       swoje propozycje ulepszenia oraz informacje
       o bledach o ktorych nie bylo jeszcze wspominane.

       Aktualnosci, Na Warsztacie i Propozycje
       beda podlinkowane na glownej stronie oficjanej,
       dlatego sa moderowane zeby nie bylo tam balaganu,
       bledow ortograficznych itp.
       Dlatego nie kazdy artykul zostanie zamieszczony
       (ale na pewno zostanie przeczytany przez moderatora :)

       Pozostale dzialy nie sa moderowane ale prosimy
       nie smiecic bezwartosciowymi dyskusjami ktore
       utrudniaja wyszukiwanie waznych informacji.
       Dzialy te to:
       Trasy, Tabor, Inne, Pomoc.
       No i najbardziej popularny dzial: Test :)

Zyczymy owocnych dyskusji :)

Strony: 1 ... 13 14 [15]