Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - djuzi

Strony: 1 2 [3] 4 5
61
Bocznica / Odp: Wymiary kabiny EN57.
« dnia: 12 Kwietnia 2014, 21:00:53 »
@up5358: niestety nie dysponuję dokumentacjami z planami kabin. Ciężki temat pozyskać coś takiego, bo sam kiedyś potrzebowałem i nie udało mi się. Takie rzeczy mają w dawnych ZNTK. Skoro temat jest tak ciężki, że robota stoi - czemu nie wesprzeć się wymiarami spisanymi "z natury"?

@pele: chodziło mi o to, że jeśli chcesz coś konkretnego pozyskać, to trzeba pierw wiedzieć i umieć określić czego się szuka.

62
Bocznica / Odp: Wymiary kabiny EN57.
« dnia: 12 Kwietnia 2014, 13:05:59 »
Nie napisałeś której wersji kabiny EN57 wymiarów szukasz. Do wyboru przecież mamy klasyczną, 19xx z drzwiami po środku, 19xx z drzwiami po boku, AKM, AKŁ, AKŚ, AKL, AL, KM, SPOT i jeszcze kilku innych. Jeśli to ma być praca w ramach szkoły - może szkoła zapewni wam wizytę na danej jednostce w  celu obejrzenia i dokonania pomiarów, zdjęć?

Co do schematów - też nie określiłeś której wersji szukasz. Poza tym nie znam takiej, w której sprężarka jest w obwodzie głównym.

63
Bieżące Symulatorowe / Odp: Symulator z kabiną w ZSTIL w Sosnowcu
« dnia: 12 Kwietnia 2014, 12:13:13 »
Manipulator RT działa mimo niepodłączonej do gniazda wtyczki - taka ciekawostka technologiczna ;)

64
Szociu, a czemu zdecydowaliście się na projektor, a nie na ekran LCD?

65
Zobaczcie na ile razy było wykonane hamowanie. Maszynista co chwilę zmieniał położenie rączki kranu hamulca, co spowodowało chwilowe różnice ciśnień i pewnie dlatego tej fali po przejściu na I st. hamowania nie było. Normalnie hamując "na raz", czyli dając jakąś pozycję hamowania służbowego na kranie maszynisty i wracając do I st. hamowania kran wykonuje przez ok. 2 sekundy falę do ok 5,5atm po czym wyrównuje do 4,5atm. Pamiętajcie też, że krany są w różnym stanie. Jedne mają większą falę, inne mniejszą, jeszcze inne prawie w ogóle jej nie mają.

66
Gratulacje, Szociu! Zapowiada się całkiem nieźle. Chętnie poznam te terminy dni otwartych i jeśli nie będzie przeszkód to przyjadę zobaczyć Wasze działo :)

67
Inne niekolejowe / Odp: E-1
« dnia: 16 Marca 2014, 14:51:20 »
Z internetu trzeba sobie samemu wydrukować wklejki ze zmianami, które weszły po 2007r.

68
Inne niekolejowe / Odp: Zegar-Hasler
« dnia: 15 Marca 2014, 21:53:25 »
Nie robiłem nic takiego, po prostu podaję Ci wymiary spisane "z natury".
Wysokość obudowy: 225mm
Szerokość obudowy: 155mm
Głębokość obudowy: 120mm
Liczone razem z przednią ścianką, która ma grubość 5mm i ma zaokrąglone brzegi.
Odległość ramki tarczy od dołu: 75mm
Odległość ramki tarczy od  lewej: 15mm
Odległość ramki tarczy od  prawej: 15mm
Odległość środka pokrętła od nakręcania zegara od lewej: 40mm
Odległość środka pokrętła od ustawiania zegara od prawej: 40mm

69
Inne niekolejowe / Odp: Symulator nastawni.
« dnia: 15 Marca 2014, 20:20:01 »
Są jeszcze symulatory urządzeń OSA pracujące pod DOSem.

70
Inne niekolejowe / Odp: Zegar-Hasler
« dnia: 15 Marca 2014, 20:17:35 »
RT9:
Część widoczna tarczy prędkościomierza - śr. 120mm
Średnica koła zegarka - 33mm
Dłuższa wskazówka - długość 16mm
Krótsza wskazówka - długość 13mm

Potrzebujesz jeszcze jakichś wymiarów?

71
A po co Ci wyjście analogowe do Haslera?

72
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na kabinę EP07-10xx.
« dnia: 27 Lutego 2014, 09:18:53 »
Ale której konkretnie? W serii 10xx jest sporo lokomotyw o różnych pulpitach, różnych kontrolkach, kolorach, kierownicach, itp..

73
Na warsztacie / Odp: Symulator obwodów sterujących - MaSzynaLD
« dnia: 27 Lutego 2014, 08:33:52 »
Piszesz program, w którym będzie można układać schematy drabinkowe obwodów dla MaSzyny i eksportować je do formatu odczytywalnego dla EXE? Pytam, bo z tych opisów, które czytałem - w zasadzie konkretnych założeń było niewiele. 

74
Prawo jazdy tutaj nie ma nic do rzeczy. Kolej rządzi się swoimi prawami i w wielu przypadkach ma dużo bardziej restrykcyjne przepisy. Praca maszynisty jest naprawdę bardzo odpowiedzialna i każdy drobny błąd może się źle skończyć, ale o tym kandydaci dowiadują się dopiero po roku szkolenia. Ktoś kto nie miał w tym doświadczenia raczej nie ma o tym pojęcia.
Jeśli chodzi o ten dożywotni zakaz pracy w IC - nigdzie o tym nie słyszałem. Jedynie o tym, że jeśli niezdanie egzaminu będzie jakoś sensownie uzasadnione przez kandydata, to firma skłonna jest "dać jeszcze jedną szansę" na kolejny, ponadprogramowy egzamin. A jeśli ktoś się po prostu nie nadaje na to stanowisko, to nie lepiej, żeby sam zrezygnował?

75
Infrastruktura kolejowa / Odp: Spadek napięcia w sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Lutego 2014, 08:18:47 »
Rozruchu impulsowego (chopperów) w zasadzie chyba już na polskich torach nie ma.

Koleje Mazowieckie posiadają jeszcze kilka jednostek EN57, które mają czopery.

76
hanys Ty znasz jakiegoś maszynistę, któremu praca nie sprawia żadnych problemów?

77
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Schematy manipulatora Radmor 3066/1
« dnia: 26 Lutego 2014, 17:48:47 »
Napisz PM do @amadeoen57 - on tym się zajmuje i powinien coś mieć, ewentualnie doradzić Ci.

78
Jeszcze trzeba brać pod uwagę w jakiej firmie i w jakiej sekcji firmy się pracuje. Wynagrodzenia różnią się. Musicie bardziej precyzyjniej zadawać pytania, to będą bardziej precyzyjne odpowiedzi.

79
Te wejścia i tak nie są obsługiwane. Możesz sobie je podpiąć gdzie tylko chcesz (oprócz tych PINów, które zarezerwowane są dla wyjść) i przypisać odpowiedni klawisz.

80
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Przełącznik świateł
« dnia: 16 Lutego 2014, 18:02:16 »
Niektóre siódemki nie-budyniowe po naprawach rewizyjnych mają wstawione diody sygnalizujące stan zapalenia świateł dla aktywnej kabiny.

81
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Przełącznik świateł
« dnia: 14 Lutego 2014, 11:12:00 »
EP09 mają sterowniki do świateł tylko aktywnej kabiny. W Zmodernizowanych EP09 (z szarym pulpitem)  dodatkowo jest podgląd ustawienia świateł z przodu i tyłu w obu kabinach, jednakże sterowanie ustawieniem możliwe tylko dla aktywnej kabiny.
EP07 zmodernizowane posiadają sterowanie świateł tylko dla aktywnych kabin, niektóre z podglądem stanu zapalenia świateł dla aktywnej kabiny.
EP08 mają klasyczne zapalanie każdej żarówki hebelkiem.
EU44 (Siemens) pozwalają na ustawienie świateł z komputera (wybór konkretnej opcji oświetlenia pojazdu) zarówno dla przodu i tyłu.

82
W wersji v414a jest już programowo wyprowadzony sumaryczny prąd trakcyjny na pozycji równoległej. Testy przebiegły pomyślnie - amperomierz skacze jak powinien. Podziękowania w stronę autora poprawki :)

Zamykam.
Rozi

83
Inne niekolejowe / Odp: Symulator nastawni.
« dnia: 21 Listopada 2013, 10:59:51 »
@bombell: Pewnie jak większość automatyków SRK, stąd znasz już przyczynę, dlaczego takowy jeszcze nie powstał.

Sam ISDR jest bardzo obiecujący, bo to nie tylko rozwijający się symulator nastawni, a praktycznie całej pracy dyżurnego ruchu. W przyszłości pewnie będzie obsługiwał i mechaniczne urządzenia, bo taki jest zamysł.

84
@mac310: Fajnie to wygląda. Ta przezroczysta zębatka zwłaszcza ;) Mechanizm pozycji podobny do tego jaki faktycznie funkcjonuje w nastawniku jazdy, także powinno dać podobne odczucia przy zmianie pozycji. Możesz zdradzić mniej więcej jakie są koszty wykonania takich półprzezroczystych elementów?

85
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pulpit Lokomotywy
« dnia: 03 Listopada 2013, 10:42:55 »
Nie prościej byłoby użyć przełączania języków klawiatur skrótem klawiszowym z "polski programisty" na twój i odwrotnie?

86
@Niebugocław: Tak w zasadzie to...czemu ten jeden manometr jest osobno?

87
@mac310 : Jaki masz plan na encoder? Dasz jakąś osobną zębatkę na wał?
Ja myślę o jakimś rozwiązaniu z wykorzystaniem istniejących oryginalnych styków nastawnika.

88
U mnie są szybsze przełączenia m.in. na nastawniku jazdy. Skoro PoKeys takich nie widzi i nie zobaczy to prawdopodobnie jedynym wyjściem będzie przebudowanie całego sterowania nastawnikiem.

89
To spróbuj szybko przesterować kilkukrotnie kilka przełączników i zobacz czy wszystkie załączenia wyłapie i poda odpowiedni sygnał klawisza (np. w otwartym Notatniku).

90
U mnie na PoKeys56U też zrobiło aktualizację firmware. Co się działo po aktualizacji? Otóż pogorszyło się działanie przełączników. Zmiana wartości w Triggered powodowała, że raz jedne łączniki miały lepszą skuteczność, a inne gorszą. Nie dało się ustawić żadnej wartości tak, by wszystkie działały dobrze. Styki nastawnika EN57 podłączone bezpośrednio do PoKeys w tym wypadku są skreślone - nie działa to poprawnie. Pozostaje szukać innego rozwiązania, jeśli producent płytki nie zdecyduje się na jakąś opcję umożliwiającą kolejkowanie wysyłanych sygnałów klawiaturowych.

Strony: 1 2 [3] 4 5