Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - djuzi

Strony: 1 2 3 [4] 5
91
@mac310: Dzięki za info, z pewnością w niedługim czasie sprawdzę jak sprawuje się nowy sofcik PoKeys :)
Czy trzeba do tego uaktualnić firmware płytki PoKeys?
Fajnie wyszedł Ci ten film ukazujący obecne możliwości współpracy MaSzyny z PoKeys :)
Gratulacje samej budowy pulpitu i miło, że zdecydowałeś się udostępnić zdjęcia oraz informacje z projektu publicznie.

92
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Komu potrzeba PoKeys56?
« dnia: 28 Sierpnia 2013, 21:11:14 »
Faktycznie, nie pisze się o tym publicznie na forum, że coś nie działa jak trzeba, bo to wszystko dynamicznie się zmienia. Każdego tygodnia testujemy zachowanie PoKeys i instalacji na nim robionych w różnych warunkach. Działać działa, ale sporo jeszcze brakuje do ideału. Wcześniej nie widziałem jakoś potrzeby chwalić się wynikami ze wszystkimi (ograniczyłem się do głównych deweloperów), żeby niepotrzebnie nie publikować informacji, które i tak za 2 tygodnie będą nieaktualne. Kilka osób (m.in. ja, @Niebugocław, @mac310) są w trakcie budowy i testowania tej zabawki.
Na chwilę obecną mogę polecić PoKeys56U osobom, które lubią sobie podłubać, pobawić się i przy okazji pomóc w testowaniu obsługi przez EXE Maszyny. Jest jeszcze sporo do przerobienia, ciągle będzie się to zmieniać, więc budowa pulpitu "na stałe" na pewno nie wchodzi w grę. Nie ma gotowego rozwiązania "jak podłączyć, żeby dobrze działało".

93
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 28 Sierpnia 2013, 20:55:10 »
Ra - idziesz z grubej rury widzę ;) Symulacja obu kabin naraz to jak symulacja całego obwodu lokomotywy.

94
Da się, ale to generuje dodatkowe koszty - zakupu dodatkowego sterownika.

95
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 28 Sierpnia 2013, 10:44:36 »
Zrobić na pewno się da, ale to generuje dodatkowe koszty. Jest jeszcze pomysł, aby spróbować zrobić "programowe" PWM na zwykłym wyjściu. Jeśli obciążalność wyjścia byłaby odpowiednia, a kod EXE Maszyny odpowiednio stabilny, to programowo generowałoby się impulsy PWM i wysyłało na dane wyjście. Jeśli szybkość przełączania "zwykłego" wyjścia PoKeys (częstotliwość) będzie wystarczająca, to może zadziałać i nie będzie trzeba dodatkowego sterownika kupować...

96
Obecnie testujemy działania manometrów pod PoKeys. Są różne sposoby na sprzętową realizację wskazań manometrów. Gdy kilka osób sprawdzi swoje pomysły na różnych urządzeniach, wówczas będzie można dać jakieś sensowne komentarze na ten temat.
Ja zdecydowałem się na zmontowanie "elektrycznego manometru" z przodu od zwykłego manometru i tyłu oraz cewki od obrotomierza Fiata 125p.

Zalety:
- Kąt wychylenia zbliżony do kąta wychylenia manometru;
- Nietrudny montaż całości - wystarczy kilka blaszek i lutownica;
- Zakres napięcia cewki obrotomierza zbliżony do 3.3V (czyli w sam raz dla PWM);
- Nie trzeba niszczyć oryginalnego manometru, wykorzystuje się tylko jego niektóre części.

Wady:
- Cena jednego obrotomierza od Fiata 125p to ok. 50-60 zł obecnie;
- Obrotomierze nie są już od dawna w produkcji, nie zawsze są dostępne;
- Niewielkie problemy ze wskazaniami niskich wartości.

97
U mnie zarówno lampka SHP jak i CA działają bez problemu.

98
Przetrzepałem całe ustawienia karty, ale niestety nic tam nie ma na temat full-screenu dla danych aplikacji. W google śmietnik.

99
Pomoc doraźna / Jak uruchomić MaSzynę na wybranym monitorze?
« dnia: 24 Lipca 2013, 19:32:55 »
Witam!
Mam stanowisko wielomonitorowe i chciałbym, żeby MaSzyna uruchamiała mi się nie na ekranie głównym, a wybranym dodatkowym. Czy ktoś może wie, jak to uczynić? Mam 2 karty graficzne - jedną Palit GeForce GTX 650 i do niej podłączone 2 monitory oraz drugą zintegrowaną Intela, która ma podłączony 1 monitor.

Od kiedy to pytanie kończymy wykrzyknikiem?
Proszę poprawić temat.
Benek

Poprawione, dzięki za zwrócenie uwagi.

100
Symulator / Sterowanie ruchem w MaSzynie
« dnia: 23 Lipca 2013, 22:33:18 »
Witam,

Kiedyś padła propozycja odnośnie możliwości sterowania ruchem kolejowym w MaSzynie z zewnątrz (np. jakimś odrębnym programem). Ciekawi mnie jak wygląda sytuacja obecnie. Czy jest możliwa wymiana eventów między EXE MaSzyny a jakimś zewnętrznym programem?

101
Jeśli będzie chętny na obfocenie składu i stworzenie modelu to dajcie znać, jest szansa na takie zwiedzanie.

102
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Wymiary pulpitu EU07
« dnia: 13 Lipca 2013, 23:17:07 »
mac310: Jeśli możesz, podaj rysunki i wymiary tutaj w wątku, by i potomni mogli skorzystać :)

103
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 01 Lipca 2013, 23:23:06 »
Tak, można 2 płytki podłączyć i obie będą działać. Mają takie coś jak PoExtBus, albo po prostu podłączysz sobie każdą do osobnego gniazda USB. Nie wiem jednak jak Maszyna będzie je wykrywać w chwili obecnej, ale jeśli inaczej rozwiążesz sterowanie, tak że jedna płytka będzie obsługiwana przez EXE Maszyny, a druga będzie "udawała klawiaturę", to pewnie zaskutkuje :)

104
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 26 Czerwca 2013, 10:06:45 »
Jeśli na wczoraj to zamów w PL, nieważne koszty. Ja zamawiałem bezpośrednio u producenta (Słowenia) i doszło po niecałym tygodniu.

105
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 22 Czerwca 2013, 15:04:18 »
Nadmienię jeszcze, że w chwili obecnej Maszyna obsługuje jedynie wyjścia PoKeys. Wejścia każdy twórca pulpitu organizuje sobie sam. Tutaj jest pole do popisu dla własnej inwencji. Można porobić uzależnienia na tranzystorach, przekaźnikach, a nawet podłączyć elementy taboru z szaf NN/WN. Wszystko zależy od tego co mamy i co potrafimy. Ten chwilowy brak bezpośredniej obsługi wejść nie jest jakimś strasznym problemem. Wszystko można tak rozpracować, że będzie działało, tyle, że trzeba pamiętać, że przy uruchamianiu pozycje poszczególnych aparatów podłączonych pod wejścia  PoKeys (oprócz kranów maszynisty) muszą być w takim samym położeniu/stanie jak w Maszynie.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania lub wątpliwości to chętnie się podzielę doświadczeniem.

106
Bocznica / Wydzielone z: TorowiskoHD by Armia Jeża
« dnia: 16 Maja 2013, 09:16:56 »
Tak od siebie to muszę pochwalić twórców tego przedsięwzięcia. Ślicznie to wygląda, panowie!

Reg. zakazy 13.
Takie treści wysyła się na PW.
Benek

107
Tabor kolejowy / Odp: Kiedy opuścić przedni pantograf?
« dnia: 15 Maja 2013, 13:38:46 »
Z samymi uruchomionymi przetwornicami nie ma problemu, pobierają niewiele prądu i nie trzeba się tym przejmować.
Drugi pantograf podniesiony być powinien przy dłuższym postoju (ok. 10 minut lub dłużej) z włączonym ogrzewaniem pociągu i opuszczony niebawem po zwiększeniu prędkości - nie musi być to prędkość duża - ważne, żeby ruszyć i trochę się rozbujać - odjechać od miejsca uprzedniego nagrzania punktu sieci.
Przy krótkich postojach i rozruchach lekkich pociągów nie ma sensu bawić się w podnoszenie drugiego pantografu, bo nie ma aż takiego nagrzewania punktu sieci.

Przy postoju z włączonym ogrzewaniem składu jest pobierany prąd z sieci do ok. 150 A. Sieć się nagrzewa. Im dłuższy postój tym bardziej się nagrzewa. Gdybyśmy po tym pewnym czasie próbowali ruszyć na jednym pantografie (dołóżmy 400-600A prądu rozruchu) na ten jeden punkt styku pantografu z siecią, to mamy przypalenie lub przynajmniej nadpalenie punktu sieci. Kilka takich akcji w jednym miejscu i sieć się w tymże miejscu - koniec końców - przepali. Zdarzało się już tak, lokomotywy zatrzymywały się z reguły w jednym miejscu toru pod siecią i ogrzewanie było załączone. Jeden  pociąg, drugi, dwudziesty, setny. Aż w końcu z drutu została cienka nitka (im cieńsza tym przecież bardziej się nagrzewa) i przy rozruchu- przepalenie.

Czemu przy ciężkich pociągach? Otóż tutaj rozruch jest powolny i pobiera duże prądy. Bardzo powoli odsuwamy się od miejsca nagrzania sieci i nieraz po 800 lub więcej Amperów idzie przez taki punkt styku pantograf-sieć. Stąd też ryzyko przepalenia

Teraz akurat problem z tym jest nieco mniejszy. Ślizgacze są dwuślizgowe, sieć często ma podwójny drut jezdny (czyli na jednym pantografie mamy 4 punkty styku). Ale póki co nadal powinniśmy się stosować do tej zasady.

108
Pomoc doraźna / Odp: Problem z nową funkcją shift+J
« dnia: 10 Maja 2013, 22:46:32 »
Zgadza się. A co z Shift+J w EZT?

109
No dobra, zrobione i działa :)
Teraz: jak wyprowadzić prąd drugiej grupy, żeby potem można było zsumować wartości?

110
Cześć,

Mam pewien kłopot. Chciałbym wyprowadzić poprzez PoKeys sygnał PWM dla Amperomierza i Woltomierza WN w EN57, ale wskazania mam wciąż zerowe. W modelu EU07 działa to bardzo ładnie, amperomierz wskazuje wartość prądu, a w EU07.ini można sobie pięknie wykalibrować jego wskazania. Wybierając jednak EN57 wskazań nie ma.
Zastanawiam się, co zrobić, ponieważ próbowałem już różnych kombinacji (podłączenie sprzęgu WN między wagonem rozrządczym a silnikowym, zmianę silnikowego na headdriver i innych), ale niestety nic nie zdało egzaminu.
Może któryś z szanownych developerów byłby w stanie wskazać jakiś sposób, aby mierniki można było uruchomić?

111
Pomoc doraźna / Odp: Czuwak w EN57
« dnia: 31 Lipca 2012, 09:34:28 »
Może nawet nie tyle co po załączeniu WSów w EN57, ale jeszcze Rozrządu i pozycji innej niż "WYŁ" na wale kierunkowym nastawnika jazdy. Obecne exe v.355 nie obsługuje jeszcze tej opcji, ale podejrzewam, że trwają nad tym prace, by "urealistycznić" go, łącznie z opcją testu czuwaka poprzez przytrzymanie przycisku kasowania. Na pozycji "0" NK czuwak nie wdroży nagłego, a na pozycjach jazdy tak.

Dla zainteresowanych dodam jeszcze, że w przypadku ED72 jest inaczej. Czuwak wdroży nagłe hamowanie nawet, jeśli NK będzie w pozycji "0". Tylko przy "WYŁ" nie zadziała.

112
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 01 Sierpnia 2012, 13:37:54 »
Makra to ogólnie ustawienie wejścia w  konfiguratorze PoKeys. Nie ma tam nic trudnego, myślę, że załapiesz bardzo szybko. Zaznaczasz typ wejścia jako Triggered input, a potem w Key mapping sobie ustawiasz jakie klawisze ma "wciskać" jak się załączy dane wejście PoKeys.

113
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 01 Sierpnia 2012, 13:23:12 »
W chwili obecnej podłączyć sobie przełączniki pod PoKeys, a wejścia skonfigurować jako makra dla klawiatury. Tam można ustawić odpowiednią kombinację klawiszy przy danym stanie przełącznika. Dzięki temu wszystko to, co z klawiatury - możesz obsłużyć poprzez PoKeys przełącznikami z Twojego pulpitu. Do tego wyjścia, które działają - lampki kontrolek zapalają się zgodnie z rozpiską. Do wyjść możesz potrzebować kilku tanich elementów elektronicznych, jeśli chcesz sterować prawdziwymi żarówkami (np. transoptorów i przekaźników). Gdy w eu07.exe zostanie zaprogramowany bezpośredni odczyt stanów przełączników PoKeys - konfigurujesz sobie w programiku PoKeys wejścia jeszcze raz jako wejścia cyfrowe... i chyba tyle.

114
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 01 Sierpnia 2012, 13:14:35 »
Myślę, że PoKeys nie jest zły. Gdyby faktycznie funkcjonował odczyt bezpośredni stanów i dla różnych pojazdów byłoby przypisanie kontrolek to spełniłoby to swoje zadanie. Czy taniej można? Pewnie tak, ale dużo kombinacji i wiedzy by było potrzebne. A tutaj kupujesz, podłączasz i chodzi...

115
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 31 Lipca 2012, 13:16:54 »
Na takiej, że ręcznie sterując wartością przez konfigurator PoKeys mam różnicę we wskazaniach na mierniku.

116
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 31 Lipca 2012, 09:24:28 »
Generalnie u mnie pojawił się też dylemat różnych typów pojazdów. Mam kran FVEL6 od EN57, który ma przecież inne "kąty" odchylenia rączki. Podobnie pojawia się dylemat z lampkami i przełącznikami. W różnych pojazdach różnie to jest - w EN57 mamy napięcie na nastawniku hamulca, sygnalizator wyłączonej przetwornicy - może powinny być różne wersje tego przypisania kontrolek dla różnych pojazdów? I tak przecież budując pulpit robimy go pod konkretny typ pojazdu, a szkoda, żeby część kontrolek czy przełączników była nieaktywna. O ile w tej chwili sterując klawiaturą "da się coś zrobić" z przełącznikami (dzięki makrom PoKeys), to z kontrolkami i wejściami analogowymi może być kłopot.
Poza tym walczyłem trochę z wyjściem PWM na pinie 17, ale niestety nie zmienia wartości nic a nic, mimo zmian wskazań amperomierza w symulatorze. Może to wyjście trzeba dodatkowo jakoś przestawić?

117
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 30 Lipca 2012, 20:38:54 »
To troszkę zmienia postać rzeczy :) W każdym razie kontrolki zapala, z PWMem jeszcze będę walczył.
Natomiast jak wejście analogowe od hamulca można ręcznie zmapować - też makrem?

118
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 30 Lipca 2012, 19:26:34 »
No dobra. PoKeys56U podłączony, skonfigurowany wg instrukcji stąd, w eu07.ini feedbackmode 4. EU07.exe v.355 uruchomione, ale brak reakcji symulatora na jakąkolwiek zmianę stanu pinów w PoKeys... Czego nie zrobiłem a powinienem?

119
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 21 Lipca 2012, 12:11:01 »
Niebugoclaw: Na stronie Rainsted umieszczona jest taka oto informacja typu "rozpiska" co do czego podłączyć. W pierwszej kolejności należałoby mieć ten kontroler. W przeliczeniu na polską walutę to koszt nieco ponad 200 zł/szt. Dostępny w sklepie producenta i sklepie dilera. Do kontrolera jest dołączone oprogramowanie pozwalające zdefiniować co na którym pinie ma być. Nie wiem dokładnie, co już działa w najnowszym EXE, to już pytanie do ekspertów.

120
Pomoc doraźna / Odp: Współpraca nowych EXE z PoKeys55 i PoKeys56
« dnia: 21 Lipca 2012, 11:53:55 »
Dzięki Ra za odpowiedź, informacje bardzo pomocne. Rozumiem, że wejście analogowe wykrywa rezystancję potencjometru i na tej podstawie ustala odchylenie kranu maszynisty?

Strony: 1 2 3 [4] 5