Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anrej

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 31
91
Pomoc doraźna / Odp: EP09 - druga pozycja szeregowa
« dnia: 30 Grudnia 2016, 19:47:31 »
Mylisz napięcie z prądem wskazanym przez amperomierz. Na pierwszej pozycji nastawnika jest rozruch i prąd największy. Jak prędkość wzrasta, to pobór prądu maleje. Zależy też jak szybko przestawiasz nastawnik.     

92
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 17 Grudnia 2016, 16:07:34 »
To pousuwać wszelkie dynamiczne samochodziki, na co to komu potrzebne. Nie będzie  problemu z przypadkową kolizją. Ile się przy tym uwolni pamięci i skróci czas wczytywania.

93
Pomoc w tworzeniu / Odp: Kociary podg
« dnia: 16 Grudnia 2016, 22:54:47 »
Najlepiej to zrobić tak jak na stacji Kraków-Bieżanów, gdzie od linii 91 odchodzi linia 109 do Wieliczki http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/8/8f/Krakow_Biezanow_new.png

94
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 16 Grudnia 2016, 22:19:28 »
Pojazdy samochodowe traktowane są po macoszemu. Szczególnie jak nie dochodzi do kolizji samochodu z pociągiem. Na scenerii Bałtyk prowadzę EP08 z składem IC Mewa z Alkowic do Bałtyku Miasto. Jak jechałem z zgodnie rozkładem i dozwoloną prędkością, nic się nie przydarzyło. W przypadku jak skład prowadził AI, który nie przestrzega "sierżantów", doszło do takiej kolizji z autobusem

95
Trasy / Odp: l053 cargo part 1
« dnia: 12 Grudnia 2016, 13:19:46 »
Aleś mnie to wytłumaczył, co ja mam z tego zrozumieć? To co mam zrobić, aby w przewodzie głównym było ciśnienie?

96
Trasy / Odp: l053 cargo part 1
« dnia: 11 Grudnia 2016, 23:47:30 »
Kiedyś nie było problemu. Teraz coś jest nie tak. Uruchamiam, podjeżdżam pod manewrowy, dostaję sygnał Ms2 i ruszam. Tak w okolicy semafora Sz_1 m podającego sygnał Ms2. Nieraz przed, nieraz po nagle hamuje samoczynnie. Ctrl+R wyłączam Radiostop, num6 luzuję, Lokomotywa zostaje wyluzowana, ale przewodu głównego nie nabije, na obydwóch manometrach jest 0 barów. Jeszcze jedno, jak zadział Radiostop, to dlaczego inne pojazdy mogą jechać?

97
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje i sugestie
« dnia: 08 Grudnia 2016, 11:30:13 »
@tor424
ad1. Gdzie Ci doszło do kolizji pociągu z samochodem. Bo to jest tylko rzucanie ogólnikami. Można 100 razy przejechać scenerię i nie dojdzie do kolizji, a za 101 raz dojdzie. Mnie się ostatnio tak przydarzyło na scenerii "całkowo_sn61". Autobus się za blisko zatrzymał i doszło do kolizji. RadioStop nie włącza się z automatu. To Ty jak widzisz przeszkodę na torze, to po hamulcu.
ad2. Ustawienie kamery w kabinie, to też pewien jest wybór. Przesuniesz kamerę do przodu, przy obrocie widzisz tylną ściankę, ale ograniczasz sobie pole widzenia. Zmiana polega na edycji pliku mmd w katalogu dynamic\pkp\[lokomotywa]. Jak kto potrafi to 2 minuty, jak nie to 2 godziny.

98
Bieżące kolejowe / Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
« dnia: 07 Grudnia 2016, 00:15:07 »
Ty masz przetłumaczyć. Tłumaczenie strony, to jak tłumacz przysięgły. Treść strony zmienić nie możesz, nazw własnych si ę nie tłumaczy. Jedynie możesz dodać oznaczenie w wersji polskiej.

99
Bieżące Symulatorowe / Odp: Manewry w misjach niemanewrowych
« dnia: 27 Listopada 2016, 19:07:11 »
Nie przesadzajcie pociąg relacji Kraków-Płaszów - Bielsko-Biała Gł. W Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie ma tylko na zmianę czoła od 5 do 10 minut, żadnego oblotu nie robi. A tu jest 8minut.

100
Bieżące Symulatorowe / Odp: SN61
« dnia: 26 Listopada 2016, 21:36:40 »
Schodzenie do biegu jałowego? Shift i Num- i zaraz dwa razy Num+.
shift i Num- nastawnik na pozycję zero, odcięcie paliwa i silnik gaśnie.

101
Bieżące Symulatorowe / Odp: SN61
« dnia: 26 Listopada 2016, 00:12:08 »
Cytuj
Uruchamianie baterii w SN61 nie działa, bo nikt nigdy tego nie modyfikował od czasu kiedy ten pojazd mamy w maszynie.
Cytuj
Cytat: Anrej w 23 Listopada 2016, 23:06:10
Nic podobnego, trzeba kliknąć Shift+X i Shift+C, inaczej zbiornik główny nigdy się nie naładuje.
Wystarczy Shift+C.
  • Shift+Ctrl+; - włącza oświetlenie kabiny
  • Num+ - nastawnik na pozycję 1 (rozruch silnika)
  • Shift+M - uruchomienie silnika
  • Num+ - nastawnik na pozycję 2 (bieg jałowy)
  • Shit+X - rozjaśnia oświetlenie kabiny i uruchamia sprężarkę
  • Shift+J - włącza baterię, co pozwala na włączenie świateł lokomotywy
  • Włączamy światła lokomotywy
Najlepiej zacząć od punktu 6, pozwoli nam to na włączenie świateł w drugiej kabinie.
Ruszenie i jazda po równym nie stanowi problemu. Raz będąc na biegu jałowym, SN61 zaczął się staczać. To było z góry i pod górę.
  • 5 num - hamowanie
  • 2 num - częściowe wyluzowanie
  • Num- - nastawnik na pozycję 1 (rozruch silnika)
  • Shift+M - rozruch silnika
  • Num+ nastawnik na pozycję 2 (bieg jałowy0
  • Num+ - nastawnik na pozycję 3 (ruszenie z miejsca)
  • 4 num - luzowanie hamulca
Ruszył. Innym razem jadę tak 40km/h na 4, 5 pozycji nastawnika, nagle silnik gaśnie. Na AI też się zdarzyło, że silnik zgasł. jakoś szybko się uruchomił. Ja muszę wykonać cała procedurę.
Porównanie z samochodem nie jest za bardzo na miejscu.  Co innego w realu jak mam ten nastawnik. Tutaj klikam tylko klawiaturę.  @Pedrosiasty tak ustawił, jakby maszynista miał nos przyklejany do szyby. Maszynista podobnie jak kierowca oprócz obserwowania drogi, musi obserwować przyrządy.

102
Bieżące Symulatorowe / Odp: Manewry w misjach niemanewrowych
« dnia: 25 Listopada 2016, 22:14:15 »
Całkowo_SN61 start 5:47, odjazd 5:55, na manewry z podpięciem wagonu jest 8 minut. Mnie zajęło to 11 minut. O godz. 5:58 byłem gotowy do odjazdu. Z pewnym uproszczeniem, bo np. po zmianie kabiny nie ustawiam kran hamulca na pozycję odcięcia.

103
Bieżące Symulatorowe / Odp: SN61
« dnia: 24 Listopada 2016, 03:28:34 »
Niestety od lewej są dwa zegary, nie wiadomo na który patrzysz. Próbowałem nigdzie do zera nie zeszło. Jak ruszy daję następną pozycję. Nie ma czegoś takiego jak pozycja neutralna nastawnika. Jestem na pozycji 2. bieg jałowy. Daję pozycję 3. ruszenie. Następnie następne pozycje w zależności do jakiej prędkości mam rozpędzić. Jak uzyskam prędkości, zjeżdżam nastawnikiem na odpowiednią pozycję. Wszystko dobrze jak jest równy teren. A jak nagle spalinowóz zaczął się, staczać do tyłu. Od razu hamulec. Uruchomiłem, ruszyłem podobnie z hamulca, jak samochodem pod górę. Dobra by była informacja o położeniu nastawnika, ale to jest pobożne życzenie. Trzeba to pamiętać.
Tu nie chodzi o komunikację z dyżurnym. Tylko chce przerwać "zabawę" i zacząć od nowa. To muszę zacząć od początku. Sceneria ta wymaga dobrej znajomości szlaku.   

104
Bocznica / Odp: Aplikacja do liczenia cyfry samokontroli
« dnia: 24 Listopada 2016, 02:19:20 »
Sorry za uniesienie. Po prostu za często spotykam się z geniuszem, którzy bez sensu tworzą aplikację tylko dla obliczenia cyfry samokontroli, co w epoce Excela jest proste jak budowa cepa.
Trzymam kciuki za projekt i w razie czego mogę wspomóc poradą.
Pierwsze wydanie Excela było w tym roku co Windowsa 1, czyli w 1985 roku. Epoka Excela jakby nie było, już trochę trwa. Aplikacja to już jest program dedykowany.

105
Bieżące Symulatorowe / Odp: SN61
« dnia: 23 Listopada 2016, 23:06:10 »
Sceneria ta to jest wielki niewypał. Uruchamiamy scenerię i jesteśmy, zmuszeni do wachlowania myszką. Bo komuś nie chciało się prawidłowo ustawić kamerę. Opis ruszenia i jazda.
4. Po udanym rozruchu można przesunąć nastawnik na następną pozycję (biegu jałowego) i poczekać na naładowanie powietrzem zbiornika głównego.
Nic podobnego, trzeba kliknąć Shift+X i Shift+C, inaczej zbiornik główny nigdy się nie naładuje.
Ciekawe że SN61 uruchomi się, bez klikania Shift+J, ale oświetlenia nie będzie. Sceneria na pewno wymaga ćwiczeni, ale autor uszczęśliwił nas manewrami.

106
Pomoc doraźna / Odp: EP09 manometry
« dnia: 16 Listopada 2016, 23:43:41 »
Od jakiegoś czasu podczas jazdy EP09 zauważam pewien błąd. Kiedy nastawiam kran hamulca dalej niż na hamowanie wstępne, to manometr dochodzi do 0.1 MPa, spada, a amperomierze silników trakcyjnych nagle rosną. Jak to rozwiązać?
U mnie hamowanie ED w EP09 nie występuje. Co to jest hamowanie wstępne? Jaki manometr? Są trzy.

107
Symulator / Odp: ET22-2000
« dnia: 16 Listopada 2016, 22:33:55 »
Można uruchomić i ruszyć lokomotywą ET22-2000, nie klikając na klawisz "d". Czyli nastawnik kierunkowy jest ustawiony na jazdę do przodu. Po podaniu sygnału S10, zadana prędkość ustawia się na 100km/h. Ustawiamy nastawnik jazdy pozycję "+", lokomotywa rusza. Jak przyśpieszymy do 40km/h i zajdziemy na pozycję "=", prędkość nie będzie utrzymywana, lokomotywa przyspiesza.
pozycja „=” — ustalenie siły pociągowej: utrzymywana jest zadana siła pociągowa do najbliższej pozycji jazdy długotrwałejCzyli tak naprawdę ustala jakieś skokowe wartości siły pociągowej a nie prędkości. Powracamy nastawnikiem jazdy na pozycję "+". Osiągamy prędkość zadaną 100km/h, lokomotywa nadal przyspiesza. Dopiero przy prędkości 140km/h pobór prądu spada do  0 A. Normalnie mam do dyspozycji nastawnik jazdy i bocznikowanie, tutaj decyduje automat. Lokomotywa też była testowana luzem.
Dołączam pliki log.txt i plik et22-2009.txt w tym ostatnim trzeba zmienić rozszerzenie na .dat. W tym pliku jest naprawdę dużo danych. Mając program można odczytać między innymi pobór prądu, ciśnienie w cylindrze, siłę hamowania, drogę hamowania nie tylko odczyt prędkości.

108
Symulator / ET22-2000
« dnia: 16 Listopada 2016, 01:11:54 »
Ostatnio tak z ciekawości zainteresowałem się lokomotywą ET22-2000. Wprawdzie w żadnej scenerii nie występuje, ale postawiłem ją na TD.
Nie rozumiem dlaczego nastawnik kierunkowy jest na pozycji "d", skoro domyślnie powinien być na pozycji neutralnej. Dla mnie jest to dyskomfort. Monitor można włączyć, już po włączeniu baterii. Sterowanie nastawnikiem jazdy. Ustawiam kolejno "-", "=", "+", lokomotywa rusza i przyspiesza. Po zejściu nastawnika jazdy na pozycję "=". Prędkość się zmniejsza a powinna być utrzymana na ustalonej. Jeszcze nie zrozumiale jest ustalenie prędkości zadanej, nie wiadomo, jak tego dokonać. Ciekawe jak włączyłem sygnał na semaforze S10, prędkość zadana ustaliła się na 100km/godz..   

109
Bieżące Symulatorowe / Odp: Praca na dwóch ekranach - pytanie.
« dnia: 16 Listopada 2016, 00:28:47 »
To co napisałeś dla mnie jest zagmatwane.
Od wielu lat na jednej karcie graficznej można wyświetlać na 2 monitorach co się chce. Rozdzielczość jest niezależna, każdy monitor może mieć inną. Zarówno 1 program może wyświetlać dowolne treści na obu monitorach, jak i dowolna ilość programów może wyświetlać na dowolnej ilości monitorów.
W stacjonarnym ma kartę graficzną z dwoma wyjściami na dwa monitory, niestety nie sprawdzałem tego. W notebooku po podłączeniu monitora do gniazda, mogłem oglądać obraz na dwóch monitorach. Rozdzielczość była niezależna. Inaczej w przypadku rozdzielenia obrazu na dwa monitory, wtedy rozdzielczość była zależna. System operacyjny Windows XP.   
System operacyjny Windows obsługuje dowolną ilość ekranów tworzących wirtualny pulpit. Od strony aplikacji to jakby 1 duża mapa. Prawidłowo napisana aplikacja pod Windows powinna "być świadoma" wirtualnego pulpitu,
Nie wiem, czego jest świadoma aplikacja Windows. Interesuje mnie wyświetlenie na każdym monitorze innej aplikacji lub programu. A tego się nie da. 

110
Bieżące Symulatorowe / Odp: Praca na dwóch ekranach - pytanie.
« dnia: 14 Listopada 2016, 02:45:54 »
Można podłączyć dwa monitory do jednej karty graficznej. Wtedy są dwie możliwości. Na każdym jest wyświetlane to samo, rozdzielczość monitorów jest niezależna. Tak naprawdę jeden z monitorów można wyłączyć. Druga opcja obraz jest wyświetlany na dwóch monitorach, rozdzielczość jest zależna. Nie ma możliwości wyświetlania na każdym monitorze innego programu. nie wiem co w przypadku zastosowania dwóch kart graficznych?

111
Bieżące Symulatorowe / Odp: Rudawa, brakuje W16?
« dnia: 14 Listopada 2016, 02:26:29 »
W Rudawie są semafory, nie potrzeba W16 http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b6/Rudawa.png

112
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 14 Listopada 2016, 02:04:12 »
Cytat: selsyn
Klasycznym przykładem powszechnie stosowanego wyłącznika ziemnozwarciowego jest popularny wyłącznik różnicowoprądowy.
Następnie zaczęła się dyskusja na temat różnicy wyłącznika ziemnozwarciowego i różnicowoprądowego.
Cytat: miko22
No właśnie, a tutaj jak napisałem musi wystąpić przepływ prądu, aby pojawiło się to napięcie.
Można odwrócić rozumowanie. Czy najpierw jest napięcie 220V w gniazdku? Czy najpierw płynie prąd przez urządzenie?
Cytuj
Co jest pierwsze, napięcie czy prąd? Żeby przepłynął jakikolwiek prąd musi być różnica potencjałów czyli napięcie. Jak wynika z prawa Ohma prąd jest proporcjonalny do napięcia oraz rezystancji obwodu, ale bez napięcia prąd nie popłynie. Tak więc napięcie zawsze pojawia się jako pierwsze a skutkiem jego jest przepływ prądu.
Tylko jak chcesz stwierdzić obecność napięcia i podłączysz woltomierz. To woltomierz ma pewien opór wewnętrzny, przez który przepłynie prąd.
Do dyskusji włącza się.
Cytat: Krzysiek626
To zależy czy w obwodzie obciążenie jest pojemnościowe, czy indukcyjne. W przypadku cewki przekaźnika pierwsze pojawi się napięcie. Tylko w tym przypadku masz rację. Inaczej jest dla obciążeń pojemnościowych i czystej rezystancji.
Pewnie na zasadzie aby swoje trzy grosze wtrącić.
Cytat: selsyn
Nie ma sensu zagłębiać się w stany ustalone czy nieustalone. Mowa była co jest pierwsze napięcie czy prąd, a w tym przypadku kluczowe znaczenie ma rodzaj prądu AC czy DC.
Tylko pojawia się pytanie. Jaki prąd wytwarza prądnica główna SM42? Prąd stały dają tylko baterie lub akumulatory. Prądnica daje prąd przemienny, który po przez układ prostowniczy lub komutator, staje się prądem jednokierunkowym pulsującym.
Cytat: Anrej
Wyłącznik różnicowoprądowy działa na zasadzie pierwszego prawa Kirchhoffa, suma prądów na wejściu równa się sumie prądu na wyjściu. Przekaźnik ziemnozwarciowy nie rozumiem dlaczego ziemnozwarciowy. Szyny są izolowane od ziemi. Zadziała gdy elementach metalowych lokomotywy masie wystąpi napięcie większe niż 40V.
Chyba jasno się wyraziłem? Nie rozumiem wpisów.
Cytuj
Błędnie rozumiesz działanie wyłącznika różnicowego, cytując za wiki:
Cytuj
Ale zasada działania jest nieco inna, ponieważ w normalnym stanie styki tego przekaźnika są normalnie zamknięte. Za wiki:
Wybacz, ale nie mam obowiązku udowadniać tobie, czy znam budowę i zasadę działanie wyłącznika różnicowo prądowego. Bo taka jest jak napisałem. Mógłbym zadać pytanie. Jak wyłącznik ziemnozwarciowy jest włączony do układu SM42? Tylko odpowiedzi nie uzyskam i będę musiał szukać na wiki.
Cytat: Krzysiek626
Polecam sprawdzenie rozplywu pradu i rozkladu napiec na oscyloskopie w jednostce czasu. Szczegolnie moment zalaczenia napiecia do obwodu z kondensatorem elektrolitycznym. To samo z obwodem zawierajacym indukcyjnosc. Prosze porownac obrazy na oscyloskopie i wyciagnac wnioski. Dla mnie to koniec tlumaczenia w tym temacie.
Tak rzemieślnik pracujący w ZNTK ma oscyloskop. Jak wywali ziemnozwarciowy, to sprawdza oscyloskopem? Wgłębiasz w temat. po jakim czasie od pojawienia się napięcia większego od 40V, zadziała wyłącznik ziemnozwarciowy.

113
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 13 Listopada 2016, 23:42:30 »
Nie przewiduje się podawanie sygnału SZ. Jest to linia jednotorowa, Hrubieszów Miasto jest ostatnią stacją na linii 72. 3 km łącznica łączy z linią 65 do Hrubieszowa Towarowego.

114
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 10 Listopada 2016, 01:17:36 »
Jak 26 lat temu rozkręciłem miernik uniwersalny Lavo 3, miał jeden ustrój pomiarowy. Do którego dołączało się oporniki w zależności od wybranego zakresu prądu lub napięcia.
Nie zostało zadane pytanie, tylko zacząłeś swoją filozofię. To jak w przypadku dotknięcia najpierw nastąpi porażenie, potem pojawi się napięcie. Chociaż w tym przypadku nie oto chodzi. Cewkę to zależy, czy rozpatrujesz w obwodzie prądu stałego, czy przemiennego. To ma składową czynna lub czynną i bierną.
W przypadku zawilgocenia silników trakcyjnych, prądnicy głównej, lub uszkodzenia izolacji wysokiego napięcia. Może wystąpić upływ prądu do masy. Następuje zwarcie obwodu głównego do masy. W przypadku gdy napięcie między obwodem głównym a masą będzie większe od 40 V, zadziała przekaźnik. Skutkuje to rozłączeniem styczników liniowych, wyłączeniem wzbudzenia prądnicy głównej oraz wzbudnicy Przez co będzie regulacja obrotów silnika spalinowego, natomiast nie będzie prądu w obwodzie głównym. Dodatkowo na pulpicie zaświeci się kontrolka przekaźnika ziemnozwarciowego. Aby odblokować przekaźnik należy zerwać plombę i przekręcić łącznik. Dozwolony tylko zjazd awaryjny, nie wolno prowadzić składów. Nie przestrzeganie tego może skutkować pożarem lokomotywy, lub uszkodzeniem maszyn elektrycznych. W przypadku odciągnięcia zwory TePeMa przekaźnik ziemnozwarciowy zostaje odblokowany i kontrolka zgaśnie. Na co ta cała filozofia co było pierwsze. Wiadomo najpierw pojawiło się napięcie, potem zadziałał przekaźnik.
Polonista się znalazł, który nigdy błędu nie popełnił.
Cytuj
Zadziała gdy na elementach metalowych lokomotywy (masie), wystąpi napięcie większe niż 40V wzglądem obwodu głównego.

115
Pomoc doraźna / Odp: Problem z grafiką
« dnia: 10 Listopada 2016, 02:03:34 »
Cytuj
Karta graficzna ATI Mobility Radeon HD 4530, 512 MB
Skąd to wiesz? W specyfikacji mogli podać, że taka karta jest. W Rainsted.exe zakładce Ustawienia zaznacz, Zapisz plik log. Wtedy będzie wiadomo jak karta graficzna pracuje.

116
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 09 Listopada 2016, 11:51:32 »
Czy potraficie coś prosto wytłumaczyć? Rozpatrujemy moc czynną prądu przemiennego. Nie rozumiem tego rozpatrywania stanów nie ustalonych z pojemnością i indukcyjnością. Tak przekaźnik zwarciowy jak wyłącznik różnicowoprądowy mają za zadanie zabezpieczyć przed porażeniem. Wyłącznik różnicowoprądowy działa na zasadzie pierwszego prawa Kirchhoffa, suma prądów na wejściu równa się sumie prądu na wyjściu. Przekaźnik ziemnozwarciowy nie rozumiem dlaczego ziemnozwarciowy. Szyny są izolowane od ziemi. Zadziała gdy elementach metalowych lokomotywy masie wystąpi napięcie większe niż 40V.
Cytuj
Cytat: selsyn w 03 Listopada 2016, 19:59:46
Cytuj
Z resztą tak działają amperomierze w lokomotywie - tak naprawdę mierzą spadek napięcia na boczniku wywołany przepływem prądu przez niego, a nie bezpośrednio prąd płynący w obwodzie głównym.
Bo tak naprawdę ten "amperomierz" jest woltomierzem :). Rozwiązano to w taki sposób ze względu na łatwość pomiaru.
Znasz zasadę budowy elektrycznych mierników uniwersalnych? Masz mikroamperomierz 50μA, chcesz mierzyć prąd 15A. Wtedy mikroamperomierz bocznikujesz odpowiednik oporem. Cześć prądu płynie przez bocznik, część płynie przez miernik. Jaki tam masz spadek napięcia? Jaką dokładność pomiaru napięcia.
Tak naprawdę przy prądach i napięciach w lokomotywie stosuje się przekładniki prądowe i napięciowe.

117
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 23 Października 2016, 17:10:31 »
Nic nie napisałeś. Co ma wspólnego sygnał S3 z sygnałem S7? Nic niema. Także opis pod S3 niema żadnej korelacji z S7. Trzeba czytać ze zrozumieniem.
Nieprawda. Akurat to uzależnienie jest odwrotne, to znaczy następny semafor nie musi być uzależniony od semafora nadającego sygnał S2, S6, S10, S10a. W pozostałych przypadkach, gdy wskazanie zawiera pomarańczowe, pomarańczowe pulsujące, zielone pulsujące, to sygnał na następnym semaforze jest od niego uzależniony.
Jeżeli semafor nadaje sygnał S7, to następny musi nadawać sygnał ograniczający prędkość do 100km/godz.. Przecież to proste jak budowa cepa.
Parafrazując pytanie na początku. Na wyjazdowym mamy S7. Następny minięty semafor nadaje sygnał S2. Z jaką prędkością powinien jechać pociąg, po minięciu sygnału S2. Nie jest to może ściśle według instrukcji I-e1, opis S7. Ale to podobnie jak mamy sygnał S5, na następnym semaforze mamy S2 zamiast S1. Co to znaczy z przodu dwa odstępy wolne? Pojęcie to występuje tylko przy opisie S3. Jeden odstęp jest wolny, jak górny sygnał na semaforze jest pomarańczowy ciągły, lub sygnał S5.
Podobnie można zadać pytanie. Czy na wyjazdowym może być podany sygnał S13?

   

118
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 20 Października 2016, 20:17:47 »
§3 pkt 8. Ie-1
Jeżeli sygnał na semaforze zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością. To jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. Z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.
Sygnał S 10
Sygnał S 10 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 40 km/h i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 10 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. Jeżeli nie ma takiego uzależnienia, to o sygnale na następnym semaforze informuje tarcza ostrzegawcza.
Sygnał S 10a
Sygnał S 10a zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 60 km/h i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 10a jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. Jeżeli nie ma takiego uzależnienia, to o sygnale na następnym semaforze informuje tarcza ostrzegawcza.
Sygnał S 6
Sygnał S 6 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 6 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. Jeżeli nie ma takiego uzależnienia, to o sygnale na następnym semaforze informuje tarcza ostrzegawcza.
Sygnał S 7
Sygnał S 7 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h i informuje, że na następny semafor zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h.
W przypadku sygnału S 7 nie ma klauzuli o uzależnieniu. Czyli całe wasze rozumowanie idzie w łeb. Jak można uzasadniać, że sygnał S 7 to to samo co sygnał S 3. Trzeba w miarę dokładnie cytować, bo ktoś zarzuci nieścisłość.
Cytuj
Cytat: Anrej w 18 Października 2016, 19:44:50
Pojedyncze światło zielone migające S3 oznacza jazdę z maksymalną prędkością, z przodu dwa odstępy wolne.
Dobrze, pod warunkiem, że jest to semafor samoczynnej blokady liniowej (z wyjątkiem ostatniego) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową, ewentualnie jeszcze semafor wjazdowy na posterunek odgałęźny, który nie jest wyposażony w semafory wyjazdowe.

119
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 18 Października 2016, 19:44:50 »
Kombinujesz jak koń pod górę. Pojedyncze światło zielone ciągłe S2 oznacza jazdę maksymalną prędkością. Pojedyncze światło zielone migające S3 oznacza jazdę z maksymalną prędkością, z przodu dwa odstępy wolne. Całkiem inaczej to wygląda jak masz wskazanie dolne, samo światło pomarańczowe, pomarańczowe z pasem pomarańczowym, lub pasem zielonym. Wtedy górne zielone migające oznacza, następnie ograniczenie do 100km/godz., S11, S11a, S7. Górne zielone ciągłe oznacza, następnie jazda z maksymalną prędkością, S10, S10a, S6. W drugim przypadku opisanym przez ciebie, najczęściej jest sygnał S10.

120
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 17 Października 2016, 21:54:55 »
Tak powinno być. Jak masz pomarańczowe światło i zielony pas, możesz jechać do 100km/godz..
Cytat: Marcin S
Gdzie? Na czym? Światło pomarańczowe na górze i zielone na dole, czy odwrotnie?
Od kiedy to dolne światło może być zielone? Pomijając prehistoryczną sygnalizację.
Cytat: oko
Zgodnie z instrukcją semafor: zielony pasek na dole, pomarańczowe dolne i górne migające - sygnał S7 - 100 km na h przy tym i przy następnym semaforze. Jakie powinno być prawidłowe zachowanie maszynisty gdy dostanie S7 na semaforze wyjazdowym w czasie wyjazdu na SBL. Rozumiem że jedzie tak aby 100 miał przy wyjazdowym ale i przy następnym a gdy zobaczy że semafor wskazuje sbl wskazuje S2 to od tego semafora jedzie rozkładową?
Czyli jak mam sygnał S7, to jadę z prędkością 100km/godz., rozkładowa mnie nie interesuje. Dopiero jak dostanę sygnał S2, jadę rozkładową.
Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Od kiedy?
Cytat: jakubg1
S7 na wyjazdowym oznacza, że jedziesz na wprost po anglikach, a następny sygnał to S5
Na następnym semaforze należy oczekiwać sygnału S9, S8, S7, S6.
Cytat: Marcin S
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Też tego nie rozumiem. Możesz wyjaśnić, a nie podawać linka do instrukcji.


Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 31