Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anrej

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 31
151
Bocznica / Odp: Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Grudnia 2015, 23:08:48 »
Co ty jesteś dzieckiem? Ile ty masz lat? Nikt ci nie będzie pisał, co ty masz mówić. Co nie powiedzieli jakie dokumenty zabrać? Przeważnie mówią.

Zbędny negatywny ton. Bocznica.
Benek

152
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dwie lokomotywy w składzie
« dnia: 18 Listopada 2015, 20:49:21 »
Jeżeli tak to wystarczy wpisać 27; sprzęg, hamulec, ukrotnienie i przejście. Conected już od jakiegoś czasu nie jest stosowany.

153
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dwie lokomotywy w składzie
« dnia: 18 Listopada 2015, 00:16:41 »
Nie jest to takie proste. Wchodzisz do drugiej lokomotywy, ustawiasz hamulec zasadniczy na odcięty, hamulec pomocniczy na wyluzowany. Przechodzisz do pierwszej lokomotywy, ustawiasz hamulec zasadniczy na jazdę, pomocniczy na wyluzowany. Wracasz do drugiej lokomotywy, jest zahamowana na hamulcu pomocniczym. Wracamy do pierwszej i zostaje zahamowana pomocniczym. Nie będzie to wina AI, tylko wpisom w plikach lokomotywy.

154
Bieżące Symulatorowe / Odp: Warunki wykolejenia
« dnia: 29 Października 2015, 08:47:36 »
To przypisać warunek wykolejenia w skutek złej jakości toru do toru. Wtedy można dać rozkaz pisemny o ograniczeniu prędkości z powodu złej jakości toru.

155
Bieżące Symulatorowe / Odp: Warunki wykolejenia
« dnia: 25 Października 2015, 19:05:18 »
Jest coś takiego jak wężykowanie. Przy torach wijących się wężykiem, amplituda wężykowania się zwiększa. Co w końcu musi doprowadzić do wykolejenia. W Maszynie pewnie nie jest to uwzględnione.

156
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 17 Października 2015, 02:07:53 »
Spadek ciśnienia w zbiorniku głównym może wynosić 0,02 MPa na 5 minut, w przypadku przewodu głównego 0,01 MPa w 5 minut. W sumie jest 0,03 MPa w ciągu 5 minut. W ciągu 50 minut ciśnienie w zbiorniku głównym może obniżyć się do 0,5 MPa. Jeszcze jest napięcie sterowania 110 V, skąd bierze się, jak przetwornica nie pracuje. Oczywiście jest akumulator, tylko na ile wystarczy?   

157
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 13 Października 2015, 23:51:04 »
Jak jest z oświetleniem wagonów osobowych? Są oświetlane z napięcia trakcyjnego 3kV DC, czy z napięcia uzyskiwanego w przetwornicy?

158
Bieżące kolejowe / PKP Cargo nowe lokomtywy
« dnia: 23 Września 2015, 22:22:59 »
PKP Cargo kupi 15 nowych lokomotyw "Vectron" wielosystemowych produkcji Siemensa. Zakupione lokomotywy mają prowadzić pociągi PKP Cargo w Polsce i sześciu innych krajach Unii Europejskiej. Dzięki temu przejazd z Niemiec do Węgier przez Polskę, Czechy i Słowację może być realizowany przy wykorzystaniu jednej lokomotywy. W przetargu startował też polski Newag. Niestety w jego ofercie byłu tylko lokomotywy obsługujące korytarz Polska - Niemcy.
http://tvn24bis.pl/pieniadze,79/pkp-cargo-kupi-15-lokomotyw-wielosystemowych-od-siemensa,579679.html
Może coś przybliżycie, jakie to lokomotywy.

159
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator a Windows 10 64-bit
« dnia: 07 Września 2015, 22:37:02 »
Jeśli po uruchomieniu symulatora nie możesz rozglądać się po kabinie używając myszy lub trackpada, a każdy ruch powoduje skokowy duży obrót kamery - zmień ustawienia rozmiaru tekstu w Windows. W Windows 10 znajdziesz je klikając prawym przyciskiem myszy na pulpicie. Wyświetli się menu podręczne, gdzie wybieramy "Ustawienia ekranu". W ustawieniach ekranu szukamy opcji "Zmień rozmiar tekstu, aplikacji i innych elementów". Ustawienie, które działa z symulatorem to "100%
Weź się nie rozśmieszaj. Próbowałem z ciekawości zastosować tę poradę. Rozmiar tekstu się zwiększył a mysz jak pracowała, tak pracowała. Nic się nie zmieniło.

160
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator a Windows 10 64-bit
« dnia: 06 Września 2015, 21:42:06 »
Pierwsze czytam, że rozdzielczość ekranu i rozmiar tekstu ma wpływ, na pracę myszy. W ustawieniach  myszy klikamy na "Dodatkowe opcje myszy", wybieramy zakładkę "Opcje wskaźnika", "Ruch","Wybierz szybkość wskaźnika". Przy maksymalnym ustawieniu naprawdę źle się pracuje. Najlepiej jest ustawić na pozycji 5 - 7. Trzeba też przewidzieć, że mysz może mieć uszkodzoną.
Więcej nie mam ochoty dyskutować.

161
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator a Windows 10 64-bit
« dnia: 05 Września 2015, 23:04:00 »
Co ma DPI, lub wielkość czcionki do myszy? DPI jest to ilość punktów obrazu na 1 cal, stosowany jest przy drukowaniu. Wielkość czcionki podawana jest np. w htmlu w font-size. Ja też mam Windowsa 10 i mysz pracuje normalnie, żadnego bugu nie ma. Przy zegarze na Pasku Menu Start klikasz na "Centrum akcji", wybierasz "Wszystkie ustawienia". W oknie które się otworzy na "Urządzenia" i wybierasz "Mysz". Możliwe że jest zaznaczone, jeden skok kółka przesuwa o jeden ekran.

162
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy rekord prędkości polskiego EZT.
« dnia: 01 Września 2015, 10:38:21 »
ED250 ma 7 członów, 402 miejsca i masę 427,7 ton. 45WE ma 5 członów i 219 miejsc. Przy silnikach asynchronicznych prędkość można zwiększyć, zwiększając częstotliwość zasilania, lub zmieniając przekładnię. Jeszcze jest coś takiego jak opór aerodynamiczny.

163
Bocznica / Odp: Zgłaszanie chęci przesiadki przez obsadę pociagu.
« dnia: 25 Sierpnia 2015, 22:49:33 »
Czemu to obsada pociągu ma się przesiadać? Dawniej przy niektórych pociągach w rozkładzie była adnotacja "pociąg nie czeka na stacjach węzłowych na pociągi opóźnione". Jak tego nie było, czekał, aż opóźniony przyjedzie.

"Czemu to obsada pociągu ma się przesiadać?"
A kto o to pytał? Nie umiesz czytać ze zrozumieniem, to lepiej nic nie pisz.
Benek

164
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 21 Sierpnia 2015, 00:54:47 »
"D" - nastawnik kierunkowy
"Shift+J" - włączenie baterii
"SPACJA" - kasowanie SHP
"END" - przejście do przedziału maszynowego
"Ctrl+V" - przestawienie kurka trójdrogowego
"Shift+V" - uruchomienie sprężarki pantografów
Musi zaskoczyć, ale musisz dokładnie opisać gdzie to występuje.
Może zapominasz przejść do maszynowni? To nie działa w kabinie.
"END" - wchodzi
Może musi "HOME" wcisnąć, w zależności w której jest kabinie.

165
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 14 Sierpnia 2015, 21:29:54 »
Przy próbie połączenia taboru klawiszem "Insert", program "MaSzyna EU07-424" przestaje działać. Błąd ten występuje, jeżeli odległość między pojazdami jest większa niż 0.5.
node -1 0 EU07-483 dynamic PKP\303E_V1 303E-ZEZ-483-HIST 303E-ZEZ 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
node -1 0 BDNU_160_1 dynamic pkp\1xxa_v1 bdnu_160_1 1xxa 0.51 nobody 0 0 enddynamic
Błąd ten wystąpi w każdym przypadku. Jeżeli podejdziemy do sprzęgu i klikniemy "Insert" a w pobliżu nie będzie drugiego pojazdu.
System operacyjny Windows 10 Home

166
Bocznica / Odp: Nie mogę " odpalić " żadnej maszyny.
« dnia: 30 Kwietnia 2015, 23:49:02 »
Witam. Mam problem z odpaleniem jakiejkolwiek maszyny w misjach. Pobrałem pełną paczkę z kwietnia, która widnieje na stronie i postępuję zgodnie z instrukcją jaka podana jest do ruszenia lokomotywą. Bez skutecznie. Po opisanych nowych procedurach startowych z pantografami, żaden się nie podnosi do góry. Podnieść mogę wtedy, kiedy załączam baterie. I tu też jest problem bo prawidłowo powinienem zbić sygnał dźwiękowy. U mnie nie działa.  Gdy już pantograf wisi na linii, Woltomierz WN pokazuje napięcie, a próby załączenia shift + n są ze skutkiem negatywnym. Co robić ?
Jakbyś przeczytał dokładnie dział sterowanie w pliku readme w katalogu głównym, to byś tych problemów niemiał. Co to jest shift + n? Niema czegoś takiego.

Reg. zakazy 10, obowiązki 11a.
Nie ma czegoś takiego jak niema, niemiał.
Wyciszam. Miałeś wystarczająco dużo czasu, by zapoznać się z Regulaminem. Bocznica.
Benek

167
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 01 Maja 2015, 00:01:55 »
Miałem coś podobnego. Po odznaczeniu opcji "Wyświetlanie VBO" i "Napisy z GLUT32.DLL" w programie Rainsted.exe znikło.

168
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 29 Kwietnia 2015, 12:08:45 »
Jest problem przy uruchomieniu lokomotywy w przypadku braku ciśnienia w zbiorniku głównym powietrza.
  • Jesteśmy w przedziale maszynowym, Ctrl+V odłączamy zbiornik główny.
  • Shift+V - uruchamiamy sprężarkę pomocniczą, słychać pracę sprężarki, ale nie wyświetlają się zmiany ciśnienia. Trzymamy tak przez około 10 min i nic.
  • Home - powracamy do kabiny.
  • Shift+O - próba podniesienia pantografu bez efektu

169
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkaz pisemny Nrob
« dnia: 28 Kwietnia 2015, 23:41:09 »
Długo nie szukałem i znalazłem.
Rozkazy pisemne czyste pdf, które można pobrać i wydrukować. Następnie wypełnić, lub przeprowadzić edycje bezpośrednio w pliku pdf.

170
Bocznica / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 24 Kwietnia 2015, 00:50:31 »
Potwierdzam wystąpienie problemu. Zwróćcie uwagę, skąd to przyjeżdża i gdzie jedzie: http://youtu.be/OFQZdBX5EbQ
Ta misja wygląda inaczej niż na filmiku. Misję zaczynamy na EP08-006 w Bałtyku Głównym. Jedziemy do Alakowic i wjeżdżamy na "Sz" na częściowo zajęty tor. Podpinamy się pod skład z EP05-023. Na filmiku widać, że misje zaczynamy na EP05-023. prowadzimy skład z Bałtyku Głównego do Alakowic i wjeżdżamy na tor zajęty przez EP08-006. Wprawdzie jest tam wskaźnik W27 - 160 km/godz, ale rozkładowa wynosi 110 km/godz. Czyli jedziesz za szybko.
A jakie niby to ma znaczenie? Tak czy siak nie ma to wpływu na autka. Wiadomość raportowana i słusznie. Bocznica.
Sawi


171
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 22 Kwietnia 2015, 21:54:54 »
W scenerii Baltyk przy stacji Alakowice jest chodnik, ktory zostal niepotrzebnie polaczony skrzyzowaniem z jezdnia (pierwszy screen, zrobiony mniej wiecej w punkcie 5390 15 -8550), przez co nierzadko wjezdzaja tam samochody i zawracajac jada przez stacje (drugi screen). Exe 470 i najnowszy patch roznicowy.
Niestety ale ja takich efektów W scenerii Bałtyk przy stacji Alakowice niemiałem, czyli masz coś sknocone.

172
Symulator / Odp: Bhp w malowaniu niebiesko-żółtym
« dnia: 19 Kwietnia 2015, 22:07:16 »
Jak to nie ma, jak jest w katalogu dynamic\pkp\bhp_v1

173
Wpisujesz w wyszukiwarce google - nawigacja goclever navio 520 firmware i masz.
Pobierz oprogramowanie - goclever
Odblokowanie GoClever - Navio 800x480 HD 500+ 700V
Tylko nie wiem jak mogło wywalić oprogramowanie firmware. Aktualizacje można robić, jak jest firmware. Na pewno nie obędzie się od wizyty w serwisie. Ja bym zadzwonił do serwisu.
 

175
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 12 Kwietnia 2015, 02:51:06 »
Wózki lokomotyw i wagonów są 2 osiowe, lub nawet 3 osiowe. Najnowsze mają specjalne mechanizmy zachowujące prostopadłość ich osi do stycznej łuku toru. Krótko mówiąc brednie, dodatkowo sam napisałeś o poszerzeniu rozstawu szyn. Długość nie ma znaczenia, cokolwiek mamy na myśli.
Tak bo tobie trzeba wszystko łopatologicznie tłumaczyć. Nie widziałeś wagonu dwuosiowego? Jak wagon ma dwa wózki dwuosiowe, to ile w sumie ma osi? Cztery. To gdzie masz brednie? Jak długość nie ma znaczenia. To w jakim celu poszerza się rozstaw szyn na łuku.

Cytat: Krzysiek626
Jak zauważył EU40, do siły odśrodkowej, może dołożyć swoje podmuch wiatru.
Wiatr o odpowiedniej prędkości może wykoleić pociąg na prostym odcinku toru.
Sądzisz, że o tym nie wiemy, aż trzeba o tym pisać? Wiatr wywraca, nie wykoleja.
Widocznie nie wiecie. W jakim celu było wspominanie o podmuchach wiatru? Co ma wspólnego z tematem?
Jeśliby przyjąć R = 3100 m, h = 1500 mm, co daje kąt pochylenia 45 stopni, a = 0,6 m/s2. Prędkość maksymalna wyniesie 647 km/godz..
45 stopni, to już stan równowagi chwiejnej i prędkość do uzyskania 1 kosmicznej. Znów jakiś pomysł z pupy. Słowem nie pisz więcej Anrej.
Stan równowagi chwiejnej to ty masz. W tym jest błąd, ale ty go nie znajdziesz. Co ty mnie zabronisz pisać? Przecież sam nic nie napisałeś.
Cytuj
Siła grawitacji między Ziemią a wagonem występuje zawsze i nigdzie nie jest uwzględniana.
Co to za bełkot? Zwyczajnie narażasz się na ośmieszenie, napiszę coś, na co mało kto się tutaj odważy. Masz opinie na której na pewno Ci nie zależy, piszesz tylko w wątkach w których możesz prowadzić spór i udowadniać w nieudolny sposób swoje racje. Takie opinie chodzą za kulisami forum. Nikt tego nie chce, skończmy z tym.
Co to za bełkot wykolejenie grawitacyjne? Nigdzie takiego określenia nie słyszałem. Grawitacyjny to jest rozrząd wagonów z górki rozrządczej. Tak skończ te pisanie, bo przecież ni nie napisałeś i nie poparłeś żadnym argumentem. To jest jakaś klika za kulisami forum? Gdzie ręka rękę myje. Według zasady trzymajmy się razem. Gdyż zauważyłem wzajemną adorację. Wypowiadam się w tych tematach w których mam coś do napisania. Nie krytykuję wypowiedzi innych, tak jak ty to robisz.

176
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 10 Kwietnia 2015, 22:29:43 »
Cytat: EU40
Przedstawiony powyżej przypadek wykolejenia @Anreja, należy do rodzaju wykolejenia tzw. grawitacyjnego, które jest istotne w przypadku taboru dużej prędkości.
Zdarzenie jest opisane w warunkach ziemskich. Siła grawitacji między Ziemią a wagonem występuje zawsze i nigdzie nie jest uwzględniana. W przypadku taboru dużej prędkości jaką prędkość powinien mieć pociąg, aby pokonał siłę grawitacji Ziemi i stał się sztucznym satelitą.
Cytat: EU40
Po za tym, główny temat wątku, to Fizyka wykolejeń, więc nie bardzo widzę tu odniesienie, akurat do przechyłek
Teoretycznie można rozważyć przypadek, jak nie ma przechyłki. Tylko że wnioski będą błędne, gdyż przechyłki powszechnie są stosowane. Można zadać pytanie. Przy jakiej maksymalnej przechyłce można uzyskać maksymalną prędkość? Jeśliby przyjąć R = 3100 m, h = 1500 mm, co daje kąt pochylenia 45 stopni, a = 0,6 m/s2. Prędkość maksymalna wyniesie 647 km/godz.. Ciekawe jak to jest rozwiązane w przypadku kolei naprawdę dużych prędkości?
Cytat: Krzysiek626
Długość wagonu nie ma znaczenia w tym przypadku
Cytat: EU40
ale wcześniej coś było wspomniane, na temat nie zachowania szerokości prowadnej, zarówno w zestawie kołowym, jak i rozstawie szyn
Jak rozważymy przypadek wagonu dwuosiowego na łuku. Jak pierwszy zestaw wchodzi w łuk, ostatni stara się wyprostować wagon na zewnątrz łuku. Dlatego stosowane jest poszerzenie odległości miedzy szynami. Podobnie występuje w przypadku wózków pojazdów czteroosiowych. Czyli długość wagonu mac znaczenie.
Cytat: Krzysiek626
Jak zauważył EU40, do siły odśrodkowej, może dołożyć swoje podmuch wiatru.
Wiatr o odpowiedniej prędkości może wykoleić pociąg na prostym odcinku toru.


177
Bocznica / Odp: Odp: Wagony z węglem wykoleiły się na Olszynce
« dnia: 09 Kwietnia 2015, 23:04:08 »
Zadowolony? Szkoda, że nie masz nic do napisania.

Bocznica.
adsim

178
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 10 Kwietnia 2015, 00:34:11 »
Ale tematem jest "Fizyka wykolejeni" a nie licytacja w jakim przypadku jest więcej. Oglądałem te zdjęcia. Lokomotywa SM42 popychała dwie lokomotywy ET22. Lokomotywa SM42 popychała prosto, ale pierwszy wózek ET22 już wszedł w łuk. Wypadkowa sił spowodowała wyskoczenie kół z szyn. Jest coś takiego jak kryterium wykolejenia. Czyli ryzyko wejścia obrzeża koła na szynę. Jest to graniczna wartość siły prowadzące Y do siły pionowej Q, przy kącie pochylenia obrzeża koła 70°.
lim Y / Q < 1.2
Tabor kolejowy na łuku.

G – masa nadwozia
F – siła bezwładności
Przy pojazdach bez wychylnego pudła w łukach torowych z przechyłką umax = 250 mm  i uwzględnieniem niedoboru un = 100 mm i zapewnieniu komfortowi jazdy.
Vmax = 4,6 * √ R [km/h].
Wychylne pudło może się wychylać o kąt ϒ = 8 ÷ 10°. Dla rozstawu kół 1500 mm odpowiada to pozornemu przyrostowi przechyłki o 210 mm, dla kąta ϒ = 8°. Wtedy wzór przejmuje postać.
Vmax = 6,24 * √ R [km/h].
Prędkość może być zwiększona 0 35 %. Czyli jak normalny wagon może jechać z prędkością 160 km/godz., to z wychylnym pudłem 216 km/godz..

Wzory są empiryczne, czyli ustalone na podstawie doświadczeń.


179
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony z węglem wykoleiły się na Olszynce
« dnia: 09 Kwietnia 2015, 21:43:10 »
Od siebie dodam jeszcze link do filmu z nakręconym momentem wykolejenia tego składu, wrzuconym na kontakt24. http://kontakt24.tvn24.pl/najnowsze/wykolejony-wagon-z-weglem-i-zerwana-trakcja-zobacz-nagranie-z-gdanska,164107.html
Tam jest wzmianka, że jeden wagon już 1,5 km przed wykolejeniem jechał przechylony i koła nie dotykały szyn. Co było przyczyną przechylenia? Czy przyczyną niebyło pęknięcie resorów? Resory czasami pękają.

180
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 08 Kwietnia 2015, 00:34:22 »
QKrzysiek626 szkoda, że @Technik nie napisał wzoru. Napisałem wzór, jak zwykle masz wątpliwości. Niejako narzucasz wyjaśnienia, gdyż negujesz wypowiedź. Tak skoro @EU40 napisał, ze najwięcej wykolejeni jest przy prędkości poniżej 20 km/godz.. To tak jest. Tylko widzisz, ja się z tym nie zgadzam. Tematem jest jazda wagonu po łuku. Przecież @Technik nigdzie nie napisał o przejeździe przez rozjazdy. Tak dla mnie dłuższy wagon ma większe prawdopodobieństwo wykolejenie. Tylko nie przestawisz swoją wersję, ale będziesz żądał wyjaśnień.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 31