Można uruchomić i ruszyć lokomotywą ET22-2000, nie klikając na klawisz "d". Czyli nastawnik kierunkowy jest ustawiony na jazdę do przodu. Po podaniu sygnału S10, zadana prędkość ustawia się na 100km/h. Ustawiamy nastawnik jazdy pozycję "+", lokomotywa rusza. Jak przyśpieszymy do 40km/h i zajdziemy na pozycję "=", prędkość nie będzie utrzymywana, lokomotywa przyspiesza.
pozycja „=” — ustalenie siły pociągowej: utrzymywana jest zadana siła pociągowa do najbliższej pozycji jazdy długotrwałej
Czyli tak naprawdę ustala jakieś skokowe wartości siły pociągowej a nie prędkości. Powracamy nastawnikiem jazdy na pozycję "+". Osiągamy prędkość zadaną 100km/h, lokomotywa nadal przyspiesza. Dopiero przy prędkości 140km/h pobór prądu spada do 0 A. Normalnie mam do dyspozycji nastawnik jazdy i bocznikowanie, tutaj decyduje automat. Lokomotywa też była testowana luzem.
Dołączam pliki log.txt i plik et22-2009.txt w tym ostatnim trzeba zmienić rozszerzenie na .dat. W tym pliku jest naprawdę dużo danych. Mając program można odczytać między innymi pobór prądu, ciśnienie w cylindrze, siłę hamowania, drogę hamowania nie tylko odczyt prędkości.