Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ShaXbee

Strony: [1] 2 3 ... 20
1
Na warsztacie / Zrodla symulatora
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 07:28:22 »
Zrodla symulatora zostaly opublikowane na licencji MPLv2 i sa dostepne na GitHub.
https://github.com/eu07/maszyna

Obecnie do ich skompilowania wymagany jest Visual C++ 19.

tmj: https://github.com/tmj-fstate/maszyna
Milek7: https://github.com/Milek7/maszyna/tree/sim

2
Inne niekolejowe / Odp: Wybór komputera (Pomoc)
« dnia: 27 Maja 2016, 20:17:26 »
Obecnie integry nawet nie trzeba wylaczac. Po prostu wkladasz karte w slot PCI-E x16 (jest tylko jeden w tym Dellu z i7-6700) i podpinasz kabel wideo. Od Win7 wzwyz system zaladuje sie do wystarczajacej rozdzielczosci zeby sciagnac sterowniki, w Win 10 sciagaja sie automatycznie i obecnie juz nie ma z nimi problemu.

3
Inne niekolejowe / Odp: Wybór komputera (Pomoc)
« dnia: 26 Maja 2016, 18:49:38 »
Postawilbym na komputer z i7-6700 i zostawil opcje pozniejszego dodania dedykowanej karty grafiki.
GTX 745 ~745 GFLOPS, GTK 640 ~ 420 GLOPS, zintegrowana grafa w i7-6700 to ~450 GFLOPS i do MaSzyny powinna wystarczac.

4
RUSZANIE I JAZDA LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA


Shift+O podnosi się tylny pantograf
Shift+M (przytrzymaj przez chwilę) załącza się obwód główny
Shift+X włącza się przetwornica
(odczekaj chwilę, aż przetwornica się włączy - za szybkie włączenie sprężarki spowoduje zadziałanie wyłącznika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania)
Aby odblokować przekaźnik nadmiarowy przetwornicy i ogrzewania należy wyłączyć sprężarkę (C), przetwornicę (X), a następnie wcisnąć Ctrl+N.
Shift+C włącza się sprężarka, ciśnienie w zbiorniku głównym rośnie

Gdy cisnienie w zbiorniku glownym osiagnie wartosc 7 atm. mozna odhamowac sklad
. napelnianie uderzeniowe, zostawiamy kran w tej pozycji na parenascie sekund (Uwaga! W pojazdach serii EN57 i pochodnych należy klawisz trzymać do czasu wyluzowania składu, o ile widzimy że kran hamulca sam odbija nam w położenie jazda)
4 jazda, sprawdzamy czy cisnienie w przewodzie wynosi 5 atm i czy nie rosnie w cylindrze lok. jak rosnie . na parenascie sekund i 4

Wybieramy kierunek jazdy
d jazda do przodu (w pojazdach serii EN57 i pochodnych należy wcisnąć 2 razy)
r jazda do tylu

Wybieramy zakres pradu (EU07/ET22). Wysoki zakres pradu pozwala na dawanie wiekszego natezenia przy szeregowym polaczeniu silnikow
Shift+F wysoki rozruch
f niski rozruch

Mozna wlaczyc ogrzewanie pociagu
Shift+H włącznik ogrzewania pociągu

Rozpoczynamy jazde
+ przesunięcie nastawnika o jedną pozycję do przodu
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycję wstecz

Pozycje nastawnika reguluja natezenie dzieki czemu lokomotywa jedzie szybciej. Gdy zgasnie zolta lampka oznacza to ze jestesmy na pozycji bezooporowej mozemy zwiekszac natezenie oslabiajac pole wzbudzenia silnikow.
/ zwiększenie bocznikowania
* zmniejszenie bocznikowania

Nalezy pamietac aby nie przekroczyc 650A na grupe, poniewaz wywali bezpiecznik nadmiarowy. Gdy wywali na pulpicie zapali sie czerwona lampka i zostanie przerwany doplyw pradu do silnikow. Lokomotywa powoli zacznie zwalniac (chyba, ze jedziemy z gorki ;)) Aby odblokowac bezpiecznik nadmiarowy schodzimy nastawnikiem 'do zera' i naciskamy n.
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycje wstecz
n odblokowanie bezpiecznika nadmiarowego

Podczas jazdy nalezy pamietac o 'zbijaniu' urzadzen czujnosci SHP i CA. Zadzialanie urzadzen czujnosci sygnalizowane jest zapaleniem sie dwoch czerwonek lampek. Po paru sekundach, jezeli nie nastapi zbicie urzadzenia zostanie aktywowany brzeczyk, a nastepnie po paru sekundach hamowanie nagle. Jezeli zadziala hamulec czekamy az pociag sie zatrzyma i odhamowujemy sklad.
SPACJA zbijanie SHP i CA

Czasami moze sie zdarzyc, ze wpadniemy w poslizg. Poslizg sygnalizowany jest zolta lampka na pulpicie. (Dokladne lokalizacja lampek jest na stronie w opisie kabin). Gdy wpadniemy w poslizg mozemy:
s uzyc piasecznicy (podsypac piasek)
ENTER uzyc przyhamowania (cylinder lokomotywy napelniany jest do ustalonej wartosci)

Poslizg jest bardzo niebezpieczny dla silnikow lokomotywy i musimy go jak najszybciej usuwac, jezeli tego nie zrobimy moze dojsc do uszkodzenia silnikow. Gdy do tego dojdzie uruchamia sie wylacznik szybki i gasna wszystkie lampki na pulpicie. Sprawdzamy przyciskiem F1 damage status i jezeli pokazuje on 'Engine damaged' przechodzimy do paszynowni klawiszem END lub HOME i odlaczamy uszkodzone silniki.
Shift+E odlaczenie uszkodzonych silnikow

Teraz co nie co o kranie hamulca.
. napelnianie (w pojazdach serii EN57 i pochodnych należy klawisz przytrzymać by odhamować skład, o ile widzimy że kran hamulca sam odbija nam w położenie jazda)
4 - jazda

Wszystkie pozycje ponizej jazdy w kranie hamulcowym Oerlikona to pozycje hamowania.
9 raczka do przodu, zmniejszamy spadek powietrza
3 raczka do siebie, zwiekszamy spadek powietrza

Pozycje roznia sie spadkiem cisnienia. Ostatnia pozycja, czyli 'godzina szosta' to hamowanie nagle, czyli polaczenie przewodu glownego z atmosfera. Lokomotywa posiada takze hamulce tylko dzialajace na lokomotywe.
7 raczka od siebie, usuwamy powietrze z cylindra
1 napelniamy cylinder, lokomotywa hamuje

Jezeli sobie nie radzisz, mozesz skorzystac z pomocy automaszynisty Shift+Q i obserwowac jak on prowadzi pociag.

Autor przewodnika: ET22_RULZ
21.11.2015 wątek odklejony ze względu na nieaktualny opis Sawi

5
Na warsztacie / Odp: MoverC# - Unity3d
« dnia: 28 Czerwca 2015, 17:05:14 »
@piotrek-: Projekt zostal otwarty 6 miesiecy temu wlasnie po to zeby miec wiecej przejrzystosci i zeby kazdy mogl robic takie cuda jak MarcinW ;-)

6
Na warsztacie / Odp: Tłumaczenie kodów Pascalowych
« dnia: 25 Kwietnia 2015, 14:52:04 »
Sorry, zle spojrzalem na url ;-)

7
Na warsztacie / Odp: Tłumaczenie kodów Pascalowych
« dnia: 25 Kwietnia 2015, 13:50:28 »
Zly branch, aktualny kod jest na master.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nowa struktura katalogów.
« dnia: 24 Kwietnia 2015, 05:27:59 »
Uwazam ze rozdzielenie na kraje powinno byc na pierwszym poziomie. Nazwa kraju powinna byc zapisana zgodnie z https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-2.

9
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 17 Kwietnia 2015, 10:31:10 »
Exe wraz ze zrodlami zostalo opublikowane na GitHub: https://github.com/eu07/maszyna/releases/tag/15.3.1167.470

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Parametry na wyświetlaczach
« dnia: 14 Kwietnia 2015, 07:31:17 »
Na repo jest modyfikacja zrobiona przez @mamut - podpial on pythona i zrobil renderowanie wyswietlaczy w 'prawdziwym' 2D. Jestes zainteresowany?

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 03 Kwietnia 2015, 14:09:16 »
@gfirlejczyk: po przetrawieniu jednak wspieram MPL2.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 05:22:50 »
GPLv2 jest niekompatybilny z bibliotekami na Apache v2 / MIT. Dopiero v3 jest - Grzegorz o tym wspominal.

13
Prima aprilis sie udal. Zamykam ;-)

14
Malbolge by sie tez przydal. Czy bylbys w stanie napisac na rozgrzewke tu algorytm do obliczania dlugosci krzywej beziera w tym jezyku?

15
Na warsztacie / Odp: Przenoszenie MaSzyny na MSVS/Clang
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 16:48:34 »
Ten watek nie jest zartem primaprilisowym.

16
Szukam programistow, ktorzy maja doswiadczenie z Visual Basic i Malbolge do pomocy przy edytorze scenerii.
Chetnych prosze o zgloszenie sie w tym watku.

17
Na warsztacie / Przenoszenie MaSzyny na MSVS/Clang
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 11:14:56 »
Etap I: kompatybilnosc z Visual Studio
  • Skrypty do buildu w CMake
  • Proteza interfejsu fizyki
  • Proteza DirectSound
  • Dostosowanie kodu do C++99

Etap II: przywrocenie pelnej funkcjonalnosci, kompilacja pod Clang
  • Inicjalizacja okna / obsluga IO w GLFW
  • Obsluga dzwieku przy pomocy OpenAL-Soft
  • Portowanie fizyki na C++
  • Postawienie automatycznego buildu - drone.io / travis
  • Dodanie minimalnych unit testow

Etap III: uproszczenie renderera, optymalizacje
  • Usuniecie kodu uzywajacego Display List
  • Usuniecie wsparcia dla formatu BMP
  • Optymalizacja renderera - zredukowanie wywolan glDraw*, zarzadzanie teksturami
  • Asynchroniczne przetwarzanie fizyki
  • Wsparcie dla formatu OGG do kompresji wybranych plikow dzwiekowych

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 31 Marca 2015, 16:37:47 »
Zdecydowanie GPL - jesli ktos bedzie grzebal w zrodlach symulatora musi publikowac kod. Jesli ktos chce pisac pluginy, trzeba przygotowac API.

19
Na warsztacie / Odp: Zabawy z OpenGL 3.2/3.3+
« dnia: 25 Marca 2015, 16:25:51 »
Zmiany - projekt pobiera sobie sam zaleznosci i je kompiluje, zamienilem tez przestarzaly GLEW na glbinding ktore daje nam bezpieczne API do OpenGL.

Edit:
Dodana zaleznosc do GLM, ktory zastepuje operacje macierzowe z OpenGL usuniete w profilu Core OpenGL.

20
Pierwszy wzor znam na pamiec ;-) Moze rzeczywiscie daloby sie automatycznie skonwertowac wiekszosc, ale wsparcie musi zostac dla flexow.

21
@HTD: potrzebne mi to do ruchu wozkow po torze - wozki trzymaja stala odleglosc od siebie w linii prostej.

22
Ja pkt drugi rozumiem tak jak w załączniku. Ale pierwszego to wcale ;(

Pierwszy HTD juz ogarnal, drugi rozumiesz dobrze ;-)

23
@Ra: i rozumiem ze olejemy istniejace scenerie, albo zmusimy ponownie grupe ludzi do ich przeorania? Przerabialismy to zbyt wiele razy w roznych wariantach i zniechecilo to skutecznie ludzi zajmujacych sie wydawaniem MaSzyny.

24
Są dwie możliwości. Albo źródła były na GPL, a szereg osób złamało prawo, odmawiając dostępu — i być może można ich teraz skarżyć sądownie o odszkodowanie.

Powodzenia. Moze w przypadku forka mialbys jeszcze jakies szanse cos ugrac. Poza tym takie straszenie z Twojej strony jest po prostu smieszne.

25
Z Marcinem Woźniakiem niestety nie nawiązałem kontaktu, ale z racji że mieliśmy okazje raz się spotkać, jestem pewien że nie miałby nic przeciwko. Tak czy inaczej, w moim mniemaniu tylko te osoby mogą decydować o tym czy źródła powinny być dostępne czy tez nie. Ja przyzwolenie na publikacje mam. Reszta deweloperów, powinna tylko być wdzięczna, że takie coś powstało, że mają okazję rozwijać swoją pasje, czy wiedzę zawodową bazując na tym, ale  w żadnym wypadku nie powinno to być wykorzystywane w celach zawodowych (zarobkowych).

Marcin jak opuszczal forum dzieki zaslugom NKT osobiscie mnie poinstruowal na IRCu (rowniez przeploszony @Bart byl tego swiadkiem) zeby zrodla starego symka byly na GPL. Wazne jest to ze licencja GPL nie zabrania uzytku komercyjnego - nie mam nic przeciwko temu, dopoki zmiany wracaja do nas, zgodnie z jej zapisami.

26
@HTD: potrzebuje nastepujacych algorytmow:
  • znajdz punkt na krzywej w pozycji t o zakresie 0.0 - 1.0
  • znajdz punkt na krzywej w odleglosci x w linii prostej od punktu w pozycji t

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 12 Marca 2015, 20:13:30 »
@Niebugoclaw: uwierz mi, jak byl prowizoryczny algorytm to na niego 5 lat przeklinalismy ;-)

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 12 Marca 2015, 18:07:11 »
Mielismy swego czasu dluga dyskusje na ten temat z @Quark i @youBy w Wolsztynie, wniosek byl taki ze albo robimy to asynchronicznie metoda silowa, albo bawimy sie w rachunek rozniczkowy i calkowy... Jesli jestes w stanie ogarnac alternatywe to daj znac :-)

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« dnia: 11 Marca 2015, 13:55:17 »
Czemu nie eksport od razu do .E3D?

30
Na warsztacie / Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« dnia: 08 Marca 2015, 10:03:27 »
@HTD: DDS jest skompresowanym formatem obslugiwanym przez GPU, wiec poza starymi Intelami wszystko trafia skompresowane do VRAM.

Strony: [1] 2 3 ... 20