Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - ShaXbee

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Zrodla symulatora
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 07:28:22 »
Zrodla symulatora zostaly opublikowane na licencji MPLv2 i sa dostepne na GitHub.
https://github.com/eu07/maszyna

Obecnie do ich skompilowania wymagany jest Visual C++ 19.

tmj: https://github.com/tmj-fstate/maszyna
Milek7: https://github.com/Milek7/maszyna/tree/sim

2
RUSZANIE I JAZDA LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA


Shift+O podnosi się tylny pantograf
Shift+M (przytrzymaj przez chwilę) załącza się obwód główny
Shift+X włącza się przetwornica
(odczekaj chwilę, aż przetwornica się włączy - za szybkie włączenie sprężarki spowoduje zadziałanie wyłącznika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania)
Aby odblokować przekaźnik nadmiarowy przetwornicy i ogrzewania należy wyłączyć sprężarkę (C), przetwornicę (X), a następnie wcisnąć Ctrl+N.
Shift+C włącza się sprężarka, ciśnienie w zbiorniku głównym rośnie

Gdy cisnienie w zbiorniku glownym osiagnie wartosc 7 atm. mozna odhamowac sklad
. napelnianie uderzeniowe, zostawiamy kran w tej pozycji na parenascie sekund (Uwaga! W pojazdach serii EN57 i pochodnych należy klawisz trzymać do czasu wyluzowania składu, o ile widzimy że kran hamulca sam odbija nam w położenie jazda)
4 jazda, sprawdzamy czy cisnienie w przewodzie wynosi 5 atm i czy nie rosnie w cylindrze lok. jak rosnie . na parenascie sekund i 4

Wybieramy kierunek jazdy
d jazda do przodu (w pojazdach serii EN57 i pochodnych należy wcisnąć 2 razy)
r jazda do tylu

Wybieramy zakres pradu (EU07/ET22). Wysoki zakres pradu pozwala na dawanie wiekszego natezenia przy szeregowym polaczeniu silnikow
Shift+F wysoki rozruch
f niski rozruch

Mozna wlaczyc ogrzewanie pociagu
Shift+H włącznik ogrzewania pociągu

Rozpoczynamy jazde
+ przesunięcie nastawnika o jedną pozycję do przodu
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycję wstecz

Pozycje nastawnika reguluja natezenie dzieki czemu lokomotywa jedzie szybciej. Gdy zgasnie zolta lampka oznacza to ze jestesmy na pozycji bezooporowej mozemy zwiekszac natezenie oslabiajac pole wzbudzenia silnikow.
/ zwiększenie bocznikowania
* zmniejszenie bocznikowania

Nalezy pamietac aby nie przekroczyc 650A na grupe, poniewaz wywali bezpiecznik nadmiarowy. Gdy wywali na pulpicie zapali sie czerwona lampka i zostanie przerwany doplyw pradu do silnikow. Lokomotywa powoli zacznie zwalniac (chyba, ze jedziemy z gorki ;)) Aby odblokowac bezpiecznik nadmiarowy schodzimy nastawnikiem 'do zera' i naciskamy n.
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycje wstecz
n odblokowanie bezpiecznika nadmiarowego

Podczas jazdy nalezy pamietac o 'zbijaniu' urzadzen czujnosci SHP i CA. Zadzialanie urzadzen czujnosci sygnalizowane jest zapaleniem sie dwoch czerwonek lampek. Po paru sekundach, jezeli nie nastapi zbicie urzadzenia zostanie aktywowany brzeczyk, a nastepnie po paru sekundach hamowanie nagle. Jezeli zadziala hamulec czekamy az pociag sie zatrzyma i odhamowujemy sklad.
SPACJA zbijanie SHP i CA

Czasami moze sie zdarzyc, ze wpadniemy w poslizg. Poslizg sygnalizowany jest zolta lampka na pulpicie. (Dokladne lokalizacja lampek jest na stronie w opisie kabin). Gdy wpadniemy w poslizg mozemy:
s uzyc piasecznicy (podsypac piasek)
ENTER uzyc przyhamowania (cylinder lokomotywy napelniany jest do ustalonej wartosci)

Poslizg jest bardzo niebezpieczny dla silnikow lokomotywy i musimy go jak najszybciej usuwac, jezeli tego nie zrobimy moze dojsc do uszkodzenia silnikow. Gdy do tego dojdzie uruchamia sie wylacznik szybki i gasna wszystkie lampki na pulpicie. Sprawdzamy przyciskiem F1 damage status i jezeli pokazuje on 'Engine damaged' przechodzimy do paszynowni klawiszem END lub HOME i odlaczamy uszkodzone silniki.
Shift+E odlaczenie uszkodzonych silnikow

Teraz co nie co o kranie hamulca.
. napelnianie (w pojazdach serii EN57 i pochodnych należy klawisz przytrzymać by odhamować skład, o ile widzimy że kran hamulca sam odbija nam w położenie jazda)
4 - jazda

Wszystkie pozycje ponizej jazdy w kranie hamulcowym Oerlikona to pozycje hamowania.
9 raczka do przodu, zmniejszamy spadek powietrza
3 raczka do siebie, zwiekszamy spadek powietrza

Pozycje roznia sie spadkiem cisnienia. Ostatnia pozycja, czyli 'godzina szosta' to hamowanie nagle, czyli polaczenie przewodu glownego z atmosfera. Lokomotywa posiada takze hamulce tylko dzialajace na lokomotywe.
7 raczka od siebie, usuwamy powietrze z cylindra
1 napelniamy cylinder, lokomotywa hamuje

Jezeli sobie nie radzisz, mozesz skorzystac z pomocy automaszynisty Shift+Q i obserwowac jak on prowadzi pociag.

Autor przewodnika: ET22_RULZ
21.11.2015 wątek odklejony ze względu na nieaktualny opis Sawi

3
Szukam programistow, ktorzy maja doswiadczenie z Visual Basic i Malbolge do pomocy przy edytorze scenerii.
Chetnych prosze o zgloszenie sie w tym watku.

4
Na warsztacie / Przenoszenie MaSzyny na MSVS/Clang
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 11:14:56 »
Etap I: kompatybilnosc z Visual Studio
  • Skrypty do buildu w CMake
  • Proteza interfejsu fizyki
  • Proteza DirectSound
  • Dostosowanie kodu do C++99

Etap II: przywrocenie pelnej funkcjonalnosci, kompilacja pod Clang
  • Inicjalizacja okna / obsluga IO w GLFW
  • Obsluga dzwieku przy pomocy OpenAL-Soft
  • Portowanie fizyki na C++
  • Postawienie automatycznego buildu - drone.io / travis
  • Dodanie minimalnych unit testow

Etap III: uproszczenie renderera, optymalizacje
  • Usuniecie kodu uzywajacego Display List
  • Usuniecie wsparcia dla formatu BMP
  • Optymalizacja renderera - zredukowanie wywolan glDraw*, zarzadzanie teksturami
  • Asynchroniczne przetwarzanie fizyki
  • Wsparcie dla formatu OGG do kompresji wybranych plikow dzwiekowych

5
Na warsztacie / Zabawy z OpenGL 3.2/3.3+
« dnia: 29 Sierpnia 2014, 05:48:45 »
Zrodelka: https://github.com/shaxbee/maszyna-client

Instrukcja kompilacji:
  • Pobierz zrodla z repo
  • Zainstaluj Microsoft Visual Studio Express 2013
  • Zainstaluj CMake
  • Uruchom CMake, ustaw 'source directory' na katalog do ktorego sciagnales repo, a 'build directory' na nowy, czysty katalog
  • Kliknij Configure/Generate i wybierz opcje Microsoft Visual Studio 2013
  • Otworz wygenerowany projekt visual studio z katalgu ustawionego wczesniej w 'build directory'


Build:

OpenGL:
  • Minimalna wersja OpenGL 3.2
  • Wyswietlanie tylko GL_TRIANGLE
  • Modele w formacie binarnym, optymalizacja modeli offline
  • Geometry instancing dla powtarzalnych obiektow
  • Frustrum culling / system czasteczkowy na GPU przy uzyciu transform feedback
  • glMultiDrawArraysIndirect - renderowanie wielu obiektow przy uzyciu jednego wywolania
  • Aliasy do tekstur - binding tekstur dla wielu submodeli jednoczesnie (do 32 jednoczesnie)

6
Publikacje / MaSzyna 01.13
« dnia: 25 Stycznia 2013, 12:03:29 »
Zapraszamy do oficjalnego wydania symulatora MaSzyna na dzień 24 stycznia 2013.

http://eu07.pl/pobierz

7
Pomoc w tworzeniu / Tekstury DDS
« dnia: 06 Maja 2010, 14:47:38 »
Przy konwertowaniu tekstur do DDS należy pamiętać że rozmiar pionowy i poziomy musi być potęgą dwójki większą lub równą 64 (64, 128, 256, 512, 1024, 2048 etc.).

8
Poszukuję, chcę zrobić / [Rainsted] Raport o plikach
« dnia: 12 Marca 2010, 12:50:03 »
Przydałaby się w starterze funkcja przygotowywania raportu o plikach znajdujących się w folderze MaSzyny - ich rozmiarze i hashu. Pozwoli to sprawdzić czy błąd występujący u użytkownika wynika ze zmian lokalnych czy też pliki odpowiadają tym znajdującym się w PC2009.

9
Pomoc doraźna / Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 16 Stycznia 2010, 14:19:04 »
W tym wątku zgłaszamy problemy z PC2009 - niemodyfikowaną/bez własnych dodatków.


Wystepujące błędy:
-Błęd parsera:
 nieprawidłowe/niepełne rozpakowanie paczki.

-Nie wyświetlają się tekstury
 nieprawidłowe/niepełne rozpakowanie paczki.
 słaba kartka graficzna
 
-błąd atioglxx.dll / symulator wychodzi do Windows po "Player train init OK"
 Nie działa na najnowszych sterownikach ATI - należy korzystać z wersji 8.12.


10
Poszukuję, chcę zrobić / Tworzenie dobrych tekstur z kanałem alpha
« dnia: 11 Grudnia 2009, 14:23:48 »
Znalazłem prosty i przystępny tutorial jak pozbyć się problemu brzydkich krawędzi w teksturach używających kanału alpha.
URL: http://www.cgtextures.com/content.php?action=tutorial&name=alphabg

11
Inne niekolejowe / Zaproszenia do Google Wave.
« dnia: 23 Listopada 2009, 14:51:44 »
Witajcie, mam do rozdania trzy zaproszenia do Google Wave. Chętnych proszę o kontakt na PW.

12
Bocznica / Obsługa tekstur .dds
« dnia: 31 Października 2009, 12:04:11 »
Wobec tego żeby Ci nie zaśmiecać wątku wydzielam ;)

13
Poszukuję, chcę zrobić / Obsługa tekstur .dds
« dnia: 28 Października 2009, 12:45:50 »
YouBy dorób to ładowanie tekstur .dds przez DevILa proszę :)

Wątek wydzielony z 'Remastering dźwięków'

Edit:
Co to jest DDS?
DDS to Direct Draw Surface - format pliku tekstur który pozwala zapisać w nim skompresowane różnymi algorytmami dane. Format ten jest stosowany w większości komercyjnych gier ze względu na wydajność i wsparcie sprzętowe.

Co nam daje DDS
Znacznie mniejszy rozmiar plików tekstur i potencjalnie większy FPS.

Jaka jest różnica w rozmiarze plików tekstur?
Zależnie od algorytmu wartości kształtują się następująco:
  • DXT1 (RGB) - 1:6
  • DXT4 / DXT5 (RGBA) - 1:4

14
Bieżące kolejowe / [Czechy] Tanie podróżowanie, eLiska
« dnia: 27 Października 2009, 16:41:39 »
Witajcie,

Szukam mozliwosci zmniejszenia kosztow podrozowania po czechach. Na stronie CD jest wspomniana eLiska, ale nie wiem na jakich zasadach jest wydawana, ile kosztuje itd. Macie moze jakies przydatne informacje na ten temat?

15
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukiwani Programisci
« dnia: 26 Sierpnia 2009, 13:16:39 »
Witajcie,

Szukamy dodatkowych programistow do projektu SPT.
Jesli dysponujesz jedna lub wiecej z podanych ponizej umiejetnosci to opisz w tym watku swoje doswiadczenie w danym zakresie:
  • Python
  • C++
  • SCons
  • OpenAL
  • OpenSceneGraph

16
WWW / MaSzyna na głownej stronie wykopu
« dnia: 07 Czerwca 2009, 22:49:37 »
Poprostu:
http://www.wykop.pl/link/193656/symulator-pociagu-darmowy

Edit: Już chciałem besztać forumowiczów za jakąś manipulację, a tu się okazuje że chyba ludzie po prostu wykopywali :)

17
Witajcie,

Szukam osób posiadających wykształcenie średnie techniczne (telekomunikacja, informatyka lub elektronika) gotowych pracować we Wrocławiu.
Firma oferuje stanowisko Specjalisty d/s Testowania Oprogramowania, dobrą płacę i bogaty pakiet socjalny.

Chętne osoby proszę o kontakt na PM.

18
Bieżące kolejowe / Pociągiem do Pragi
« dnia: 11 Lutego 2009, 12:38:28 »
Witajcie,

Wybieram się w najbliższym czasie do Pragi. Zakupiłem już bilety na bezpośredni pociąg pospieszny z Wrocławia, zadziwiła mnie tylko cena - 234 zł za bilet tam i z powrotem. Czy jest możliwość zakupienia tych biletów w jakiejś promocji, albo np. kupienia u konduktora na granicy? Jaka jest różnica w cenie przy bilecie normalnym i ulgowym?

Edit: znalazłem rozwiązanie: www.kolej.one.pl/~halski/cestovani_vlakem.html

19
Inne niekolejowe / Problem z youtubem.
« dnia: 10 Stycznia 2009, 19:44:33 »
Witajcie,

Wiecie może jak uploadnąć na YouTube wideo w wysokiej jakości? Wysłałem plik w rozdzielczości 1280x800 (h264) i niestety został zmniejszony jego rozmiar i nie ma przycisku prowadzacego do wideo w wysokiej rozdzielczosci...

20
Poszukuję, chcę zrobić / Sprzęt graficzny forumowiczów
« dnia: 08 Grudnia 2008, 12:21:29 »
Witajcie,

Zbieram informacje o sprzęcie jakiego używają forumowicze w celu określenia możliwości używania shaderów. Proszę o wybranie odpowiedniej opcji z listy.



21
Forum / Szablon forum
« dnia: 21 Marca 2008, 23:14:03 »
Witam,

Ponieważ wiele osób zgłasza problemy z czytelnością forum, proszę o przeglądnięcie szablonów ze strony http://custom.simplemachines.org/themes/ i zgłoszenie propozycji szablonu który byłby najbardziej przejrzysty i wygodny. Kolorystyka szablonów nie ma znaczenia - zostanie dostosowana do kolorów MaSzyny.

Po wybraniu 3-5 najciekawszych szablonów przeprowadzimy ankietę.
Liczę na Wasz aktywny udział.

22
Witam,

Poszukuję programistów z doświadczeniem w programowaniu w C lub C++ posiadających wiedzę z zakresu programowania mikrokontrolerów. Wymagane wykształcenie techniczne i dobra znajomość języka angielskiego.

Zainteresowanych proszę o kontakt na PW.

23
Bocznica / Test Bocznicy
« dnia: 19 Marca 2008, 12:35:02 »
bt

24
Forum / Nowy skrypt forum
« dnia: 03 Września 2007, 17:17:30 »
Witam,
Został zainstalowany nowy skrypt forum. Proszę o zgłaszanie do tego wątku uwag odnośnie działania i wyglądu forum.
Chciałbym też podziękować kol. @Oli_EU za przygotowanie szablonu i kol. @nbmx za porady przy przenoszeniu oraz wszystkim którzy testowali nowe forum.

25
Bieżące Symulatorowe / Lekcja kultury osobistej
« dnia: 02 Marca 2006, 23:59:37 »
Zauważyliśmy że nie podoba się Wam to że nowe modele nie są oficjalnie udostępnione, jesteśmy w stanie to zrozumieć, ale takiego zachowania już nie:

Cytuj

4215541 (21:42)
TY
4215541 (21:42)
IONNY DAJESZ SWOJ TABOR
4215541 (21:42)
Z FOERUM
4215541 (21:43)
WIEM ZE INNI POSIADAJA
4215541 (21:43)
TWOJE LOKI SIUDEMKI DZIEWIATKI
4215541 (21:43)
CZEMU ICH NIE UDOSTEPNISZ CO
4215541 (21:43)
KISISZ NIE PISAL BYM CI NIC JAK TYLKO TY BYS JE MIAL
4215541 (21:44)
ALE MA JE POŁ FORUM A DRUGIE POŁ CO?
4215541 (21:44)
NIC NIE MOGA MIEC BO NIE UDOSTEPNISZ TEGO NAWET
4215541 (21:44)
W DUPE SE WSADZ TE MODELE
4215541 (21:44)
BEDZIEZ LEPIEJ SRAL
4215541 (21:45)
PRZESADZASZ TROCHE I NIE TYLKO TY ALE INNI TEZ
4215541 (21:46)
nie dacie innym nacieszyc sie modelami
4215541 (21:47)
cfanaczki jedne
4215541 (21:47)
jebcie sie wszyscy
4215541 (21:47)
kij wam w oko


Jak widać niektórzy nie panują nad swoimi nerwami, a słownictwo używane powszechnie na boiskach przenoszą na rozmowy gg... Takie zachowanie bynajmniej nie przyspieszy prezentacji modeli, co najwyżej spowoduje że odechce nam się prac nad symkiem.

Z pozdrowieniami
Mocno Wkurzony MaSzyna SPT Team

26
Bieżące Symulatorowe / Ruch po krzywej Beziera
« dnia: 24 Lutego 2006, 23:51:56 »
No to dla ostudzenia klimatu i rozgrzania mózgownic małe zadanko.

Rownanie:
x+dx = pt1*px1 + 3*pt2*cpx1 + 3*pt3*cpx2 + pt4*px2, gdzie:
pt1 = (1 - t - dt)^3, pt2 = ((1 - t - dt)^2) * (t + dt), pt3 = (1 - t - dt) * ((t + dt)^2), pt4 = (t + dt)^3

Dane:
px1, cpx1, px2, cpx2, t, x, dx
Szukane:
dt

Zalozenia:
0 <= t <= 1
0 <= (t + dt) <= 1

27
Jak widać na załączonym obrazku brakuje nam ikonek do paska narzędzi w edytorze.


Wobec tego zwracam się z prośbą o wykonanie ikonek do następujących narzędzi:
    [*]Select (wybierz)
    [*]Move (przesuń)
    [*]Points (punkt)
    [*]Lines (linia)
    [*]Models (model)
    [*]Tracks (tory)
    [*]Signals (semafory)[/list]

    Najlepiej zeby rysunki byly w formie wektorowej w formacie PSP (oczywiscie mozna uzywac dowolnego programu byle by wyniki zapisane byly w pliku .psp). Ikonki powinny zostac wyeksportowane do formatu .png (24b) wielkość obrazka: 32x32. Z propozycji postaramy sie wybrac najlepszy zestaw ikonek.

    Liczymy na Waszą pomoc i z góry dziękujemy. MaSzyna SPT Team.

    28
    Mam prośbę żebyście pozapisywali jakie prędkości maksymalne osiąga siódemka na 1, 2, 3 i 4 pozycji nastawnika (na każdej pozycji oddzielnie), na płaskim torze luzem.

    Z góry dzięki.

    29
    Bocznica / Tłumaczenie dokumentacji
    « dnia: 22 Września 2005, 14:19:58 »
    Zapraszam do tłumaczenia dokumentacji (http://shaxbee.superhost.pl/maszyna/wiki) na język angielski. Dostosuję układ rozdziałów do tego z polskiej wersji, resztę zostawiam Wam :)

    Edit:
    Zapomniałem o pasełku: 424wiki
    Można się pobawić i poznać zasady edycji artykułów pod adresem http://shaxbee.superhost.pl/maszyna/wiki/pmwiki.php?n=PlDoc.Test

    30
    Na warsztacie / Dokumentacja - reaktywacja
    « dnia: 16 Stycznia 2005, 15:13:31 »
    Zaczyna powstawać nowa, porządna dokumentacja do symulatora. Poszukujemy osób chętnych do przygotowania:
      [*]Opisu EN57 i SM03
      [*]Szybkiego startu[/list]

      Lista osób zaangażowanych w tworzenie:
        [*]jaras - przepisy,
        [*]Mutopompka - instalacja
        [*]ET22_RULZ - przepisy
        [*]ZT-POZNAN - opis ET22
        [*]EU07-457 - opis EU07
        [*]Speed_EU - grafika
        [*]ShaXbee - opisy kabin[/list]

        Propozycja rozdziałów:

        1. Instalacja (Mutopompka)
        1.1. symulator
        1.2. patche
        1.3. dodatki
        1.4. problemy sprzetowe
        1.5. przyspieszanie symulatora

        2. Szybki start

        3. Pojazdy trakcyjne
        3.1. elektryczne
        3.1.1. EU07 (EU07-457)
        3.1.2. ET22 (ZT-POZNAN)
        3.1.3. EN57
        3.2. spalinowe
        3.2.1. SM03
        3.2.2. SN61
        3.3. wagony osobowe
        3.4. wagony towarowe

        4. Przepisy (jaras, ET22_RULZ)
        4.1. semafory
        4.2. wskazniki
        4.3. procedury

        Strony: [1] 2