Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hejnal

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 32
61
przy okazji trochę inne RP1 ;)
To jest typowa syrena TEM2. :)
To nie jest typowa syrena Tamary tylko amerykańska. A ja myślałem, że w Polsce tylko jedna taka;]
Ty chyba posty pomyliłeś.

62
przy okazji trochę inne RP1 ;)
To jest typowa syrena TEM2. :)

63
Mi chodziło o to że nie sprawdza się czasu przyśpieszania.Tylko czy podczas zwiększania obrotów dobrze działa system regulacji wzbudzania.
Tego się sprawdza. Sprawdza się między innymi czy dobrze działa regulator obrotów przy przechodzeniu na wyższe i niższe pozycje nastawnika oraz przy gwałtownym zejściu z VIII pozycji na zero i podczas wyłączenia wzbudzenia na VIII pozycji.

http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA - co można robić z Tamarą =] jak widać wytrzyma dużo...
Nie można tego robić z Tamarą!!!!
Tamara wytrzyma znacznie więcej ale jest to dla niej powolna śmierć w męczarniach.
Ta konkretna 224 jest w chwili obecnej bardzo zniszczona przez takie jazdy (miałem okazje nią jechać). Ledwie trzyma się kupy i ledwo toczy się po torach. Jest strasznie słaba.

BTW, ta syrena to w każdej TEM-2 jest? (W sumie to zrzynka z ALCo chyba)
Nie. Widywałem na TEM2 różne syreny. Nawet z SN61.

64
Tabor kolejowy / Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« dnia: 03 Lutego 2008, 12:35:50 »
chcesz powiedzieć, że w każdy wagon jadący po szlaku gdzie max. jest 70km/h można wrzucić tyle ton aby, wraz z masą wagonu ważył 80t ?
Niekoniecznie. Powiedzmy że do 70 km/h przyjmuje się max ładowność tak by nacisk na oś nie przekraczał 20t. Jeśli weźmiemy wagon 6 osiowy to 6 razy 20 wychodzi 120t całkowitej dopuszczalnej masy wagonu z ładunkiem. Dla wagonów jadących 100 km/h i szybciej, daje się mniejszą masę ładunku ze względu na wyższy procent wymaganej masy hamującej.

65
Ano trzeba. Ale silnika nie sprawdza się na oporniku tylko przy okazji prób opornikowych. Dawkowanie pompy reguluje się na wymontowanej pompie na specjalnym stanowisku (rzadko na silniku). I nigdy nie sprawdza się przyspieszenia od biegu jałowego do max bo to nie jest istotne (to nie jest samochód).

66
Tabor kolejowy / Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« dnia: 03 Lutego 2008, 10:45:07 »
Każdy wagon towarowy ma tablice informacyjną którą przedstawiam poniżej:
http://img519.imageshack.us/my.php?image=zassy0.png
gdzie na czerwono zaznaczyłem dopuszczalne obciążenie w tonach,
dla prędkości 100 km/h na liniach kategorii B2 i C. Dla prędkości 70 km/h obciążenie będzie większe tak by wagon z ładunkiem nie przekroczył 80 t czyli masa ładunku nie przekroczy 61,6 t. Masa ładunku zależy oczywiście od pojemności a ten wagon ma 47 m3 pojemności.

natomiast na zielono masę pustego wagonu.
Wynika z tego, że maksymalnie obciążony wagon będzie ważył 68,9t.
jeśli ma jechać 100 km/h.

Więc aby skład ważył 3200t ( jest to maksymalny dopuszczalny na PKP) należy 46 pełnych wagonów tego typu mieć na haku
Dla prędkości 100 km/h nie będzie miał 3200t. To są wagony 4 osiowe a 40 wagonów to 600 m i więcej nie może mieć.

jamnik sobie spokojnie z takim składem radzi.
To zależy od profilu szlaku. Na Śląsku są szalki gdzie jamnik bez popychu ET22 sobie nie radzi.

67
a czego ma od razu urywać głowice przecież na próbach na oporniku sprawdza się przyśpieszanie silnika pod obciążeniem od biegu jałowego do maksymalnych obrotów i jakoś głowic nie urywa.
Nic nie wiesz o próbach opornikowych więc nie pisz.

Nastawnik przestawia sie stopniowo żeby nie rozerwać składu
Też.

68
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 02 Lutego 2008, 19:22:01 »
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu.
Wcześniej dojdzie do rozerwania tulei i urwania głowic. Na wyższą pozycje sie wrzuca dopiero po ustaleniu się obrotów danej pozycji i tak jest na każdej spalinówce z nastawnikiem. W dół można od razu na zero nawet z najwyższej pozycji.


69
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 01 Lutego 2008, 09:53:46 »
Kwestia wiekszego dopuszczalnego obciazenia osi :)
Nie lubię jak mi ktoś zdradza zakończenie. :P

70
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 31 Stycznia 2008, 17:58:56 »
Króciutka historia.
W roku 1941 firma American Locomotive Company rozpoczęła produkcje 4 osiowych, spalinowych lokomotyw manewrowych Alco RS-1
http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=1829

ciąg dalszy nastąpi...


71
Bieżące kolejowe / Odp: Poszukiwany numer pewnej EU07
« dnia: 30 Stycznia 2008, 14:33:39 »
Mój specyficzny gust przewiduje tolerancję dla takich nieszablonowych malowań lokomotyw na sieci PKP.
Ostatnio widziałem zdjęcie (chyba w świecie kolei) EU07 w trapezowym malowaniu. Według podpisu zdjęcie pochodziło z pierwszej połowy lat 80tych XX wieku.

72
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 30 Stycznia 2008, 14:17:05 »
Od trzeciej. Przecież pisałem już.

73
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 29 Stycznia 2008, 15:09:27 »
prąd prądnicy przepływa przez jedne z uzwojeń wzbudnicy i tak trochę steruje.
Uzwojenie różnicowe. Działa to na tej samej zasadzie co przekaźnik różnicowy. Efektem jest mniejsze lub większe osłabienie pola magnetycznego wzbudzania, wzbudnicy. Amplistat jest daleko idącym rozwinięciem tej idei.

74
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 27 Stycznia 2008, 21:54:56 »
Ale przecież musi być coś co będzie sterowało wzbudzaniem żeby silnik był odpowiednio obciążony niezależnie od obrotów.
Nie musi.

Bo jak by tego nie było to przy ruszaniu kiedy przez silniki płynie duży prąd to silnik byłby z mocno obciążony a kiedy sie rozpędzi to odciążony.
Nie widzę w tym problemu.

wiem że tamara ma opornik przy regulatorze obrotów który zmienia opór przy zmianie obciążenia silnika
Nic podobnego. Nic takiego nie ma.

i jeszcze małe pytanie Czy TEM2 ma przekaźnik nadmiarowy który wyłącza obwód przy za dużym prądzie.
Ma ale nie wyłącza tylko zmniejsza prąd wzbudzania. Taki ogranicznik.

75
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 27 Stycznia 2008, 18:40:52 »
Żadnych amplistatów. Tamara ma najbardziej prymitywne sterowanie. Opornik na dwóch pierwszych pozycjach nastawnika, reszta pozycji sterowanie obrotami diesla.

76
Tabor kolejowy / Odp: TEM2 (SM48)
« dnia: 26 Stycznia 2008, 20:30:52 »
Szukam schematów obwodu głównego i sterowania lokomotywy TEM2 (SM48). [ciach] Nigdzie nie mogę takich znaleźć.
Poszukaj na Tamarze.

77
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 25 Stycznia 2008, 20:43:07 »
Na 394 nie jest gładkie. Ma garba tylko ledwo wyczuwalnego.

78
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 25 Stycznia 2008, 18:53:33 »
Z tego co ja zrozumiałem z tej strony to I, II, III, IV, V, VI na 394 i 395 są takie same:
I-Popełnianie
II-Jazda
III-Odcięcie bez zasilania PG
IV-Odcięcie z zasilaniem PG
V-Hamowanie służbowe
VI-Hamowanie Nagłe
Różnica pojawia na na pozycjach "a"
Na 395:
Va-hamowanie z powolnym obniżaniem ciśnienia w PG
Na 394:
IVa-Odcięcie z dalszym obniżaniem ciśnienia

To są te same pozycje i tak samo działają tylko zdaje się że są zamienione miejscami i bardziej pasuje nazwa taka jak na 395. Stosuje się to do hamowania pociągów o masie do 5000 ton.

79
Bocznica / Odp: Poszukuję nutki
« dnia: 25 Stycznia 2008, 16:45:58 »
Hmm...no to dlaczego panuje brak tolerancji?
Bo to ludzie ludziom zgotowali ten los!!

80
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 25 Stycznia 2008, 16:40:31 »
1.Czym różni się pozycja hamowania V od Va?
Jeżeli już to IV i IVa i nie hamowania tylko odcięcia. Na IV jest odcięcie z zasilaniem PG a na IVa dodatkowo powolne obniżanie ciśnienia w PG.

2.Dlaczego w st44 zmieniano matrosowa na oerlikona a np. sm48 już nie?
Być może dlatego że ST44 były używane na ogromną skale a SM48 już nie. Obecnie w Tamarach powoli się wymienia na Oerlikony.

3.Jak sprawuje sie matrosow w pracy a jak oerlikon czyli który jest prostszy w obsłudze?
Zdecydowanie Oerlikon jest prostszy i niezawodny. Z 394 bez przerwy są jakieś problemy.

81
Bocznica / Odp: Poszukuję nutki
« dnia: 25 Stycznia 2008, 16:30:18 »
No to zadam pytanie inaczej, dlaczego @hejnał się głupio wypowiada?
Ja naprawde nie moge zrouzmiec, dlaczego panuje az taki brak tolerancji.
Może właśnie dlatego hejnał sie głupio wypowiada...

82
Bocznica / Odp: Poszukuję nutki
« dnia: 25 Stycznia 2008, 09:15:18 »
Wykonawcą jest Stasek na kuźni. To odgłos pracy automatycznego młota kuźniczego. :/

83
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 19 Stycznia 2008, 15:58:57 »
Bzdura

Wskazuje

Gdy sie pali to nie laduje i pokazuje uszkodzenie regulatora napiecia lub alternatora.


Sam żeś jest bzdura.
Nie "sie pali" tylko świeci się. Jak się świeci to wskazuje pobór prądu z akumulatora. Jeśli się nie świeci to albo prąd nie jest pobierany z akumulatora albo się żarówka spaliła.

pokazuje uszkodzenie regulatora napiecia lub alternatora.
Nic takiego nie pokazuje.

84
Inne niekolejowe / Odp: Re: nie próbujcie tego w domu
« dnia: 19 Stycznia 2008, 14:38:36 »
Tu jest straszna tragedia i nie jest to żaden fotomontaż tylko smutna rzeczywistość. Nieraz widywałem takie rzeczy w Krakowie Głównym.
http://pl.youtube.com/watch?v=DKeeLuj1mys&feature=related

85
Inne niekolejowe / Odp: Re: nie próbujcie tego w domu
« dnia: 19 Stycznia 2008, 14:12:06 »

86
Nie próżnych, pełnych dwuosiowych i to ciągneła st44 bez ukrotnienia
No to musiało być tam z góry!! Albo przynajmniej bardzo płasko i nie szybciej jak 20 km/h.

87
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 19 Stycznia 2008, 09:57:05 »
Amperomierz NN ma zero na środku skali i pokazuje czy prąd do baterii wpływa czy wypływa tzn.czy jest ładowana przez przetwornicę czy nie.
Kiedy przetwornica jest włączona jest ona źródłem prądu NN. Akumulator staje się wtedy zwykłym odbiornikiem i nie bierze udziału w dostarczaniu prądu. Akumulator jest źródłem prądu tylko wtedy gdy przetwornica jest wyłączona.
Ciekawostka, w samochodach (i w wielu lokomotywach) jest kontrolka (często z rysunkiem akumulatora), która wskazuje pobór prądu z akumulatora. Potocznie przyjęło się ją nazywać "kontrolka ładowania" choć w żadnym wypadku nie wskazuje ona ładowania. :)

88
codziennie st44 ciągnie 48 wagonów. (jest na co popatrzeć)
Próżnych, dwuosiowych!!

89
Bieżące kolejowe / Odp: ulubione lokomotywy
« dnia: 18 Stycznia 2008, 18:32:41 »
A w realu to kochana Tamara :**
Tamara rządzi!! :D

Uwielbiam jej "perfumy". :P
No tu już bym się kłócił co do tych perfum :/
Ale przyznam że Tamara nieźle ciągnie...
pociągi oczywiście :D

90
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 18 Stycznia 2008, 18:28:43 »
amperomierz nn, wolto nn, spadek napięcia,
Napięcie spada gdy rośnie pobór prądu. Sprężarka podczas rozruchu bierze dużo prądu stąd ten spadek.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 32