31
Bocznica / Wydzielone z "(Trudne) Pytania by ST44."
« dnia: 11 Lutego 2008, 08:54:45 »Jeśli myślisz hejnal tak o sobie, to gratuluję poczucia humoru.Każdy odczytuje to co chce odczytać.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Jeśli myślisz hejnal tak o sobie, to gratuluję poczucia humoru.Każdy odczytuje to co chce odczytać.
Zasila wzbudzenie pradnicy glownejWzbudnica
lub obwody pomocniczePrądnica pomocnicza.
ZTCW to popych stosuję się dlatego żeby sprzęgi nie były przeciążone i nie doszło do rozerwania składu.Przy składach LHS może tak ale na normalnym torze chodzi o dwie rzeczy:
Panowie proszę przyjechać na śląsk i zobaczyć co tu sie dzieje !Byłem, widziałem.
Tu nawet niekiedy Et41 w rozkładzie ma tylko 17 wagonów, więc nie mówcie mi że EU07 z 30 wagonami dała by rade.Za to dwie TEM2 ciągają składy po 40 ładownych wagonów o masie 3200 ton. Jadą 15 km/h ale jadą.
@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami!Znam wielu takich i w życiu bym im nie zaufał. :/
A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne.A co ty k....a wiesz o Gagach?
A najśmieszniejsza jest gadka że Bo'Bo' ma większą siłę pociągową od Co'Co'Nikt tak nie twierdził.
@Hejnał:Nie. Chodziło mi o zwykłe styczniki rozruchowe SR.
Może chodzi Ci o wyłącznik automatyczny wentylatorów oporów rozruchowych?
A czemu w takim razie nie Bo'Bo'Bo'?A czemu nie. :D
witamJeśli tego nie wiesz to nie będę z tobą dyskutował na ten temat. To dyskusja dla zaawansowanych.
Kolego hejnal a gdzie sa te wlaczniki oporów? (nastanik,szafaA,szafaB) gdzie?
@hejnal: Alternator, to źródło napięcia. Prądnica też. I ogniwo galwaniczne. Źródło prądu to jest coś innego. Czyli tak naprawdę to alternator wywtwarza różnicę potencjałów, która powoduje przepływ prądu.Chodziło mi o to że alternator jest źródłem zasilania dla obwodów elektrycznych.
Źródło prądu to jest coś innego.Co zatem?
Spadek napięcia na rezystorze, a przecież rezystor to też element fizyczny.Tylko że ten element jest odbiornikiem prądu a nie jego źródłem. O tym tez pisałem.
Wedle tego zdania, żadne zjawisko nie może być źródłem zasilania.Gdzie ci dziele zjawiska? Napisałem że źródłem prądu jest urządzenie-element fizyczny, w którym zachodzi zjawisko a nie samo zjawisko.
Ja Tobie napisałem, że wytwarzanie prądu to też zjawisko.
Następnie już zaczynasz dzielić zjawiska, co przeczy powyższemu zacytowanemu zdaniu.
Obwód główny to jakiś element fizyczny?Tak. Obwód główny jest elementem fizycznym. Składa się on z poszczególnych elementów.
Widzisz, że to się kupy nie trzyma!!!!!!
Ja natomiast twierdzę, że wentylatory są zasialnie "kawałkiem" obwodu głównego, czyli napięciem panującym na końcówkach rezystorów R28 i R30Obaj tak twierdzimy. Źródłem zasilania oporów R28 i R30 jest "kawałek" OG z napięciem na końcówkach wentylatorów.
Dążyłeś.Tak uczyniłeś.
Widzisz, spróbowałeś dyskusje sprowadzić do absudru, to też uczyniłem,
Zjawiskiem jest wszystko np. wytwarzanie prądu, to też zjawisko i skoro zjawisko nie może być źródłem zasilania, to prądu nie ma.Ale to zjawisko jakim jest wytwarzanie prądu następuje w jakimś fizycznym elemencie np. alternatorze, który jest źródłem prądu. Możemy przyjąć że dla silników wentylatorów źródłem zasilania jest obwód główny w miejscu zacisków oporów. Opory i wentylatory są odbiornikami prądu połączonymi równolegle więc ani jedno ani drugie nie jest źródłem zasilania. Jedno i drugie wywołuje jakiś spadek napięcia w OG.
Widzisz, upraszczasz sprawę.Nie dążyłem do tego. Chodziło mi tylko o to czym jest źródło zasilania. Jakimś elementem fizycznym. Spadek napięcia to zjawisko więc nie może być źródłem zasilania.
Mnie chodzi o rzeczywiste źródło energii, a nie energię, która bierze się z innej energii.
Przecież do tego dążyłeś!!
No właśnie to rozpartuje, skad się ten prąd bierze od samego początku jego wytwarzania.Prąd to jakaś forma energii, która przez jakieś urządzenie została przetworzona do postaci prądu. Na przykład alternator w samochodzie przetwarza energię mechaniczną na prąd elektryczny częściowo wykorzystując do tego celu również prąd (mniejsza o to). Energia mechaniczna pochodzi od silnika spalinowego a ten przerabia energie chemiczną zawartą w paliwie na energie mechaniczną. Jednak alternator uważamy za źródło zasilania ponieważ prąd elektryczny czerpiemy bezpośrednio z niego a nie z paliwa czy z silnika spalinowego.
Nie zgadzasz się ze mna?
Jeśli nie, to daj antytezę.
Psorze hejnal, a ten, a może nasza najbiższa gwiazda Słońce jest źródłem zasilania, co?Jak uda ci się bezpośrednio z niej czerpać prąd to czemu nie. :)
Psorze hejnal, czy popełnie błąd jeśli napisze, iż źródłem zasilania wentylatorów w lokomotywach EU07 i ET22 jest para wodna, która porusza turbiny generatora w elektrowni? :)Tak, popełnisz błąd gdyż to nie para jest źródłem zasilanania tylko elektrownia. :)
dokładnych informacji ja dowiaduje się z książek pt. "Lokomotywy Spalinowe Serii XXyy" w nich są dokładne informacje o budowie i działaniu podzespołów lokomotywy danej serii.Zatem polecam instrukcje od lokomotywy 311D. Dowiesz się z niej że lokomotywa spalinowa z silnikiem diesla ma... PRZEPUSTNICE :D
Przy rozwartym zestyku bocznikującym R1 silnik (silniczki) kręciły się, powiedzmy normalnie (coś trzeba przyjąć za punkt odniesienia do późniejszych rozważań). Natomiast po z bocznikowaniu R1 prędkość obrotowa zauważalnie wzrosła.Doświadczenie ciekawe, ale nie udało ci się nic udowodnić. Skąd pewność że zmierzyłeś napięcie na R23 a nie na "silniku"? Zmierz napięcie na silniku w układzie bez R23. Potem zmierz napięcie na R23 w układzie bez silnika, a dopiero potem w kompletnym układzie.
Zresztą nie ma się co dziwić na R23 napięcie wzrosło z ok. 212V do ok 320 czyli pełnego napięcia zasilania.
Ale to wszystko uzyskałem przy bardzo uproszczonym modelu lokomotywy :). Chciałem jedynie udowodnić, że to silniki są zasilane ze spadku na oporach.
Zresztą wentylatory posiadają włączniki także nie są one do końca integralną częścią obwodu bo istnieje możliwość ich wyłączenia.Opory też posiadają włączniki i też istnieje możliwość ich wyłączenia, siilniki trakcyjne także więc nie są częścią obwodu... :/
to iż większy prąd popłynie przez rezystory, tym będzie wyższe napięcie na ich końcach, a tym samym popłynie przez wentylator większy prąd. Jeśli rezystancja natomiast spadnie do zera poprzez zwarcie styczników, napięcie będzie wynosiło 0V i wentylatory się nie będą obracały.To już ustaliliśmy.
Podobnie działa bocznik amperomierza "zamienia" prąd w napięcie.Z tym się nie zgodzę chyba że jako skrót myślowy.
a tak z ciekawości obliczyłem że dla ET22 przy prądzie 500A spadek napięcia na opornikach z których są zasilane wentylatory wynosi dla zimnych oporników 415.5V a dla gorących 450V.A te napięcie powoduje przepływ padu przez silniki wentylatorów.Niby jak? Co ma napięcie na oporach do napięcia na silnikach wentylatorów? Wentylatory nie są zasilane z oporników tylko równolegle z nimi.
@Patrykos, zgodze się że MaSzyna też ma wady. Ale ma przynajmniej fizyke, gdzie można poczuć moc loka, a nie jak w TRS. TRS może się pochwalić scenerią, my modelami retro których nie ma na PKP i w TRS. Zgodze się na kilka loków z kabiną: SM42, EN57 i EU07. A reszta?a co ty stworzyłeś do TRSa a co do MaSzyny?
[/OT]
W 1934 roku zakłady Cegielskiego wyprodukowały szynobusy spalinoweWagony motorowe!!
Następne pytanie z serii "ST44 i pytania z Marsa".Wygląda na to że to są odłączniki silników wentylatorów oporów. Na schemacie OW1-OW4.
http://pl.youtube.com/watch?v=QVjAPT-xcAU&feature=related
Co mechanik przestawił w szafie,
P.S. I dla czego 08-011 tak wyła? :)
czym różni się przełącznik "rodzaj prądu Niski/Wysoki" od "rozruch Niski/Wysoki"Nazwą.
No brawo.CytujP.S. I dla czego 08-011 tak wyła? :)
Tak wyła dlatego, że wentylatory oporów rozruchowych zasilane są ze spadku napięcia powstałego na rezystorach rozruchowych i w momencie większego przepływu prądu przy stałej rezystancji wzrasta spadek napięcia i wentylatory "wyją".
Im większe straty na rezystorach (bardziej się grzeją) tym bardziej "wyją" wentylatory aby odprowadzić od nich ciepło.
ps Wentylatory zasilane są ze spadku powstałego tylko kilku rezystorach.