Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hejnal

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 32
91
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 18 Stycznia 2008, 17:51:39 »
W nowych przepisach ma ktoś być (co jest na dobrą miarę niezgodne ze zdrowym rozsądkiem i myśleniem ekonomicznym;]) a w starych drużyna jechała tylko na loku sterującym.
Nie w "starych" tylko w praktyce ;)

92
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 14 Stycznia 2008, 09:27:55 »
ps mamy 2 układy pozycji oporowych między S a SR i między SR a R,
Coś pojęcia mieszasz. Mamy trzy układy w lokach towarowych: Szeregowy, Szeregowo-Równoległy, Równoległy. Wchodząc na każdy układ zaczynamy od pozycji oporowych a kończymy na bez oporowej.
W EU07 itp. mamy dwa układy: Szeregowy i Równoległy ale zasada jest ta sama.

93
Bieżące kolejowe / Odp: Pijany maszynista uciekał pociągiem...
« dnia: 14 Stycznia 2008, 09:17:34 »
mechanik mówi do konduktora" Heniek słuchaj, ja już mam dość takiej roboty, zapie.....am jak wół za marne grosze, a słyszałem, że prywaciarze miejsce mają".
U prywaciarzy będzie zapierdalał kilaka razy tyle za jeszcze mniejsze grosze. Będzie maszynistą, rewidentem, ustawiaczem, kierownikiem pociągu itd. naraz, wszystko będzie sobie robił sam (próba, R7, itd.) a stawkę dostanie kierowcy albo mniejszą.

A druga sprawa to taka, że mam znajomego pracującego w CTL-u i zarabia tam naprawdę dobre pieniądze, po ostatniej wizycie powiedział, że " Ma tu jak u pana Boga za piecem"
A wspominał ci że się przeprowadził do lokomotywy??

94
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 12:24:27 »
Już wiem o co ci chodzi. Nawrotnik to urządzenie do zmiany kierunku jazdy lokomotywy. W Przypadku elektrowozów i spalinówek z przekładnią elektryczną jest to urządzenie zmieniające połączenia między stojanem a wirnikiem silników trakcyjnych co powoduje zmianę kierunku ich wirowania. Taki nawrotnik jest sterowany pneumatycznie i uruchamiany zaworami pneumatycznymi, które są otwierane elektrycznie. Do otwierania i zamykania zaworów elektropneumatycznych służy Nastawnik Kierunku, który swoimi stykami zamyka obwód elektryczny odpowiedniego zaworu eletropneumatycznego. W przypadku ukrotnienia, nastawnik kierunkowy pierwszej lokomotywy obsługuje oba nawrotniki a nastawnik drugiej lokomotywy jest odłączony. Na wielu lokomotywach jest odpowiedni przełącznik: Lokomotywa Sterująca, Lokomotywa Sterowana, który odpowiada za odpowiednie połączenia elektryczne sterowania. Jeśli chodzi o to czy tyłem czy przodem to zależy od tego, z której strony są kable podpięte.

95
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 10:08:01 »
Zapytam sie jeszcze coś: Jak jadą np. dwa ET22 to w drugiej maszynie musi być pomocnik?
ET22 nie może jechać w ukrotnieniu (poza dwoma przerobionymi które już chyba nie pracują).
Czyli musi jechać Maszynista.

96
Inne niekolejowe / Odp: Porozmawiajmy o gustach muzycznych :)
« dnia: 13 Stycznia 2008, 09:58:55 »
Bluegrass rządzi!!
Link1
link2

97
Bieżące kolejowe / Odp: ulubione lokomotywy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 09:33:25 »
...
Jeśli chodzi o Zimę to w Polsce wystarczy temperatura poniżej 10 stopni C żeby unieruchomić układ jezdny Tamary. Na Syberii jest zimniej ale jest suche powietrze i nie ma wiatrów.
Pierwsze słysze:D Problemem na tamarach jest możliwość uszkodzenia chłodnic oleju przy rozruchu zimnego loka.
Bo nie przeżyłeś ostrej zimy na Tamarze (ja póki co jeszcze też nie :D )
Jeśli chodzi o chłodnice oleju to uszkodzić je można przy oleju o niskim wskaźniku lepkości, który jest wymagany gdy silnik jest wstanie rozkładu. Na sprawnej Tamarze z porządnym olejem o wysokim wskaźniku lepkości w ogóle nie ma takiego problemu.

98
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 13 Stycznia 2008, 09:23:47 »
Jak jest w trakcji wielokrotnej rozróżniany kierunek ustawieni lokomotyw? Bo mogą być sprzęgnięte przodami do siebie lub tyłam albo zwrócone w tą samą stronę.I od tego przecież musi być odpowiednio ustawiony nawrotnik w obu lokomotywach.

W Przypadku trakcji wielokrotnej nie ma znaczenia jak są ustawione lokomotywy bo lokomotywa tak samo jedzie do przodu jak i do tyłu. Jeśli lokomotywy nie są połączone w ukrotnienie a biorą udział w prowadzeniu pociągu to w każdej musi być co najmniej maszynista.
Jeśli chodzi o trakcje ukrotnioną to w przypadku większości lokomotyw nie ma to tak samo znaczenia ale są wyjątki takie jak np. TEM2 które mogą być spięte tylko dupami. Nawrotnik przy ukrotnieniu obsługuje się z lokomotywy sterującej. W trakcji wielokrotnej bez ukrotnienia ustawia sie we wszystkich lokomotywach na ten kierunek w którym chcemy jechać.

99
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Stycznia 2008, 19:12:23 »
przecież nawet jak by coś sie zepsuło to nie może wejść do przedziału WN.
Nie chodzi o to by naprawiał lokomotywę tylko o to by w porę wykrył usterkę i ocenił zagrożenie a w przypadku poważnej awarii natychmiast podjął wszelkie środki w celu zaprzestania dalszej pracy lokomotywy.

a lokomotywy posiadają sygnalizację która pokazuje nieprawidłową pracę lokomotywy sterowanej
Co, jedna lampka i jeden termometr to jest sygnalizacja uszkodzeń? Nie rozśmieszaj mnie człowieku.

100
Forum / Odp: Kłopot z usuwaniem własnych wątków.
« dnia: 12 Stycznia 2008, 19:06:04 »
Ja natomiast się zastanawiam, dlaczego usunięto możliwość skasowania konta zwykłym użytkownikom...
Żeby udaremnić próby samobójcze. Admini pozostawili tylko sobie prawo do "mordowania" użytkowników.


101
Bocznica / Odp: Ls60
« dnia: 12 Stycznia 2008, 18:50:23 »
Jedź do Pyskowic to sobie pojeździsz czynną Ls40, Ls60 i wieloma innymi.
http://tozk.in5.pl/

102
Inne niekolejowe / Odp: Re: nie próbujcie tego w domu
« dnia: 12 Stycznia 2008, 18:45:53 »
A ja nieraz leżałem pod pociągiem. Przyjemna rzecz. Zawsze jednak był to pociąg stojący a nigdy jadący. Co do odwiecznego pytania czy pociąg może przejechać nad człowiekiem nie robiąc mu krzywdy, odpowiedź brzmi: Tak! Ale nie każdy. Taka SM30 np. za nisko siedzi.

103
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 12 Stycznia 2008, 18:20:22 »
Moim zdaniem gdyby jechały one ze sterowaniem ukrotnionym to pantografy były podniesione tak jak w "jamniku", a maszynista, czy tam, pomocnik nie jest potrzebny przy sterowniu wielokrotnym w drugim loku.
Lokomotywa to nie rower. Jest to sprzęt ogromnej wartości ale bardzo zawodny. Wiele poważnych awarii można jednak wykryć w momencie ich powstawania co zapobiega ogromnym kosztom napraw (najprostsza awaria może kosztować od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. zł). Dlatego lokomotywy nie może obsługiwać pierwszy lepszy "kierowca" tylko wysoko wyspecjalizowany Mechanik!!
Podczas jazdy lokomotywy stale musi się znajdować w niej odpowiednio przeszkolony pracownik, który czuwa nad jej stanem technicznym bez względu na to czy jest to praca trakcyjna czy jazda "na zimno". Najniższy stopniem pracownik przeszkolony do obsługi lokomotyw jest pomocnik maszynisty, który jest wystarczająco przeszkolony by samodzielnie kontrolować stan techniczny lokomotywy podczas konwoju lub jazdy lokomotywy ukrotnionej.

104
Tabor kolejowy / Odp: Zatrzymał się i włączył czerwone lampy.
« dnia: 10 Stycznia 2008, 20:39:43 »
ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują
Jak nie jak tak?

105
Bieżące kolejowe / Odp: Pijany maszynista uciekał pociągiem...
« dnia: 10 Stycznia 2008, 20:32:19 »
Przeciez to byl prywaciarz :]
To mowi samo za siebie ;d
Są prywaciarze tacy że PKPowcy powinni im buty czyścić i są PKPowcy, którzy nigdy nie powinni takiej pracy dostać!!

106
Tabor kolejowy / Odp: Zatrzymał się i włączył czerwone lampy.
« dnia: 10 Stycznia 2008, 20:25:00 »
c) w jednoosobowej obsadzie trakcyjnej osygnalizowanie czoła lokomotywy sygnałem "Alarm" A1a (dwa dolne światła czerwone, górne białe) jeśli z przeciwnego kierunku zbliża się pociąg po sąsiednim torze.
(...)
Pc6
To już nie jest sygnał "Alarm" tylko "Oznaczenie czoła pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego, zatrzymanego z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego".
Jeśli chodzi o instrukcje Mt-1 to jest nieaktualna. Teraz obowiązuje Ct-1.

Cytuj
A co oznaczają te czerwone lampy??
Pc5 "Oznaczenie końca pociągu lub innego pojazdu kolejowego"


107
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 09 Stycznia 2008, 20:38:27 »
Chodzi mi o to, czy jak przyjdę na maszyne, to ją odpale.
a co, masz jutro pierwszą dniówkę na EU07? ;)
Elektrowozu nie da się "odpalić" ;)

108
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec Matrosowa
« dnia: 09 Stycznia 2008, 16:16:36 »
mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty?
Do elektrycznego sterowania napełnianiem cylindrów hamulcowych, tzw. hamulec elektropneumatyczny.
Na Tamarach hamulec dodatkowy może być w ten sposób sterowany z pilota.

109
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 08 Stycznia 2008, 13:47:25 »
przy poślizgu w gagarze można sobie pomóc hamulcem dodatkowym.
A w EU07 nie można??

Tak poważnie sytuacja, o której piszę czyli ciężki podjazd sprawia że jak Gagarin zaroluje to nie pomoże  przyhamowanie dodatkowym ani zejście z pozycji bo chwilowa strata mocy jest zbyt duża i nie jesteś wstanie jej odzyskać gdyż próba wejścia na wyższą pozycje kończy się znowu rolowaniem a na niższych pozycjach mocy jest za mało. Przy ciężkich podjazdach najcięższym grzechem jest pozwolić lokomotywie zarolować!!!

110
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukiwany spec od liczenia:)
« dnia: 08 Stycznia 2008, 08:21:31 »
hejnal widze że jesteś obcykany w amerykańskich lokach, więc mam dla Ciebie pytanko;)
Nie jestem.

Co to za loki?
SD45T-2
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=97985&nseq=0

I co to za odgłos (ten trzask) gdy lokomtywa zaczyna hamować?? Ten odgłos słychać tez na innych filmikach, czy to coś a'la nastawnik?
Zbyt daleko od pociągu żeby to był nastawnik. To może być odgłos od śniegu itp.

111
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 08 Stycznia 2008, 07:49:25 »
Gagar zawsze pociagnie sklad bo brak mu zabezpieczenia nadpradowego, Rumun niestety posiada te zabezpieczenie ktore skutecznie uniemozliwia uciag bardzo ciezkich skladow.
Gagar nie zawsze pociągnie skład. Czasem potrafi stanąć na 15 pozycji mając tylko 18 ładownych wagonów na haku. Gagarin ma też zabezpieczenie przeciwpoślizgowe, które odłącza napęd na czas rolowania co powoduje że jak zadziała to już dupa zbita.

Co do porównania z Rumunem, Rumun bez problemu osiąga 70 z ciężkim składem ale nie potrafi z nim ruszyć :). Gagar i Rumun to idealna para :D.


112
Tabor kolejowy / Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 06 Stycznia 2008, 21:00:20 »
Zawsze się znajdzie OT, który się przerodzi w inną ciekawą dyskusje. Nie jesteśmy bezdusznymi maszynami tylko ludźmi.

113
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukiwany spec od liczenia:)
« dnia: 06 Stycznia 2008, 20:52:46 »
Dodatkowo większość lokomotyw które produkowane są od 2005r. na ich potrzeby ma podwójny system napędu. Elektryk/Diesel.
Coś ci dzwoni ale nie wiesz ale nie wiesz co.
Napęd Diesel-Electric to tak zwana przekładnia elektryczna. Polega to na tym że moment obrotowy silnika spalinowego jest zamieniany na prąd elektryczny przez prądnice, którą napędza silnik spalinowy. Prąd wytworzony przez prądnice zamieniany jest z powrotem na moment obrotowy przez elektryczne silniki trakcyjne (napędowe). Jeśli dodamy do tego układu akumulatory, które równocześnie z diesel-generatorem będą zasilać prądem silniki trakcyjne to będziemy mieli tak zwany napęd hybrydowy szeregowy.

Podczas hamowania przemieniają e. kinetyczną pojazdu na elektryczną i ładują baterie akumulatorów, które później (w razie potrzeby) wspomagają silnik spalinowy dodatkową mocą silnika elektrycznego. Lub z tego co kiedyś czytałem silniki e. wykorzystuje się przy manewrach dlatego dochodzi do mniejszego zużycia paliwa.
Lokomotywy wyposażone w hamulce elektrodynamiczne zamieniają prąd elektryczny w ciepło za pomocą oporów, które są chłodzone wentylatorami napędzanymi tym właśnie prądem. Wyjątek stanowi tu lokomotywa hybrydowa GE:
http://ge.ecomagination.com/site/index.html#hybr
HL tak jak opisał mechatronik podczas hamowania odzyskuje energie w postaci prądu który ładuje akumulatory. Akumulatory mogą zasilać silniki elektryczne wraz z silnikiem spalinowym zwiększając moc lokomotywy lub odciążając silnik spalinowy dla oszczędności paliwa. Jest to jak na razie jedyny prototyp i dopiero w fazie testów.

Jest też inny system napędu hybrydowego gdzie silniki elektryczne biorą prąd wyłącznie z akumulatorów, które w razie potrzeby są doładowywane własnym agregatem. Przykład Lokomotywa Green Goat firmy Railpower:
http://www.railpower.com/products_hl_ggseries.html
Ten model jest już w powszechnym użyciu i powstał jako modernizacja istniejących już lokomotyw.

114
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukiwany spec od liczenia:)
« dnia: 06 Stycznia 2008, 08:51:14 »
Wspolczuje rewidentow. Swoja drogą, ciekawe jak musi wygladac stacja na ktorej zestawia się taki składy.
Moje przypuszczenia:
Kilka torów gdzie każdy przyjmuje powiedzmy 50 wagonów. Skład dzieli się na kilka (naście) części po 50 wagonów i robi się próby, oględziny etc. Po zakończeniu prób itd. składy są łączone w jeden na jakimś torze wyjazdowym, może nawet szlakowym (tylko niech nikt mi nie pisze że na szlakowym nie można łączyć składów).

115
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: FSO Warszawa jako drezyna
« dnia: 06 Stycznia 2008, 08:33:51 »
Warszawa to bardzo okrągły model czyli polyżerny. Musiałbyś mieć naprawdę rewelacyjne materiały i dostarczyć wszystkiego co potrzeba to może coś bym wyprodukował.

PS Wiele lat miałem Warszawę, (znaczy ojciec miał ;) ) i wiem o tym cudownym autku prawie wszystko.

116
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack
« dnia: 06 Stycznia 2008, 08:23:15 »
Tarnogórskie gagariny mimo wszystko sobie radzą. Wyciagają takie składy z ZG Piekary (dawna KWK Julian) pod spore wzniesienie (niestety nie wiem ile %o ale wzniesienie jest spore, zauważalne gołym okiem, na terenie objętym szkodami górniczymi) i jest to widok powszechny.
Ale nie jadą tam 70 km/h tylko najwyżej 10-15 km/h.

Cytuj
Panowie... wasza dyskusja już dawno przestała dotyczyć DizelPack'a. Załóżcie sobie watek w Innych kolejowych.
Akvin
Ty załóż i przenieś tam posty z tego wątku.

117
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack
« dnia: 05 Stycznia 2008, 20:07:35 »
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
Z góry to nawet SM03 pociągnie.
W symku jest jakaś błędna masa Eaos'a. Waży 60 ton ale nie wiem czy próżny czy ładowny. Jeśli ładowny to za mało.
Gagarin pociągnie 40 ładownych węglarek jak większość lokomotyw ale na równym terenie. Na wzniesieniu zaczynają się problemy.

118
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 03 Stycznia 2008, 22:20:24 »
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?
Dokładnie tak!!
Gagarin nie ma nawet połowy mocy ET22 i ma bardzo poważne problemy z osiągnięciem prędkości większej niż 30 km/h przy cięższym składzie w przeciwieństwie do ET22, która 70km/h to bez problemu z bardzo ciężkim składem osiąga.
Gagarin to jest świetny jako popychacz i jest bardzo dobry do ruszania z miejsca ale jak już ruszy to jego rola się praktycznie kończy.

119
Tabor kolejowy / Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 03 Stycznia 2008, 20:58:37 »
Ja tylko dodam że w rzeczywistości uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma.
Tak samo jak SM03 :/. SM03 też uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma a hak wytrzymuje siłę 1000 kN!! Pałąk wytrzymuje tylko 850 kN ale co tam, Hak jest najważniejszy. Jak hak wytrzyma to wszystko uciągnie. Dlaczego SM03 nie ciągnie 40 węglarek brutto 3200 t?? Chyba jednak Gagarin nie uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma. W pewnym momencie porostu stanie i może to być nawet 25 lub nawet 18 wagonów. Wystarczy pierwsze, lepsze wzniesienie. Jedyna zaleta Gagarina to to, że nie ma nadmiarowych dzięki temu na 15 pozycji pojedzie nawet 1 km/h w przeciwieństwie do np ET22, w której by wywaliło nadmiarowy.

w Stalowej Woli Rozwadów stacjonuje jeden gagar ST44-859, dziś robiąc foty dowiedziałem się że mechanicy zwą go "Niezniszczalny".
Gagarin jest "Niezniszczalny" dopóki mu głowice nie pękną.

120
Bieżące kolejowe / Odp: ulubione lokomotywy
« dnia: 27 Grudnia 2007, 10:37:29 »
Niema jak ruskie:D

Pfffy.:] To co u nas jeździ ruskie i jak zima przyjdzie hmm zima w porównaniu z ruskami to pojęcie względne, to u nas to taki mały poligon-ek:D.Zaledwie co by przechodziły(dzą) w Rosji.Dlatego Rosjanie przykuwali uwage żeby nie przepuszczac zimna:D bo wiedzą co to mrozek:D.Tylko powiedzcie czemu rosyjskie musi miec wszystko takie "nieforemne":D.Może pozostac bez odpowiedzi.
Pozdro.
Nieforemne rzecz względna.

Co do przepuszczalności ciepła to jest pewna wada Tamary (w Gagarinie nie ma tego problemu). Tamara przy zamkniętych oknach i drzwiach nie ma wentylacji i przy włączonym grzejniku powietrze idzie do góry pozostawiając drużynie bardzo mało tlenu co prowadzi do usypiania.

Jeśli chodzi o Zimę to w Polsce wystarczy temperatura poniżej 10 stopni C żeby unieruchomić układ jezdny Tamary. Na Syberii jest zimniej ale jest suche powietrze i nie ma wiatrów.

Co do kraju pochodzenia owszem Tamara jest produkcji Rosyjskiej ale sama konstrukcja wywodzi od amerykańskiej lokomotywy Alco RSD-1, którą Rosjanie kiedyś kupili a potem skopiowali.

Głosowałem na ET21 bo z lokomotyw, które są w symku ta ma najbardziej kolejowy klimat ale tak to jestem fanem spalinówek i małych parowozów.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 32