Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hejnal

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32
121
Tabor kolejowy / Odp: Prawdziwy DIESEL POWER
« dnia: 26 Grudnia 2007, 15:55:06 »
Kurcze,jak dla mnie,mechanika samochodowego jest to za duża dawka paliwa(za bogata mieszanka paliwowo powietrzna)...?
No w sumie za duża,widać to po tym jak idzie na "czarno" ale ten ogień...nie rozumie tego.
Na czym to jeździ? Na zwykłej ropie(ON)?
Mieszanka jest ok. Jeździ na zwykłym ON. Ogień powstał wyniku zapalenia się oleju silnikowego i sadzy, które zgromadziły się w tłumiku gdy silnik zbyt długo chodził na wolnych obrotach. W naszych polskich lokach też się to zdarza, szczególnie w SM30.

122
Inne niekolejowe / Odp: Dla kierowców... ku przestrodze.
« dnia: 24 Grudnia 2007, 14:54:24 »
Ostatnio tak myślę czemu Otylia Jędrzejczak nie ponosi kare za śmierć swojego brata.
Bo stwierdzono że to nie jej wina.

123
Infrastruktura kolejowa / Odp: Co oznacza taki znak?
« dnia: 23 Grudnia 2007, 18:30:58 »
To trzeba wyłączać obwód główny czy tylko przepustnice ustawić na 0?
Na elektrycznych pojazdach trakcyjnych, nie ma czegoś takiego jak przepustnica.

124
Bieżące kolejowe / Odp: Wyszli bez szwanku z kolizji z pociągiem
« dnia: 23 Grudnia 2007, 18:23:33 »
BTW, który to już temat z cyklu "wypadek na przejeździe"? Takie i podobne wypadki zdażają się na dobrą sprawę codziennie, ale nie o każdych media trąbią. Może i my powstrzymajmy się na dłuższą metę, i nie wałkujmy za każdym razem tego samego. Bo co raz każdy ma to samo do powiedzenia a i tak nic z tego nie wynika.
A może właśnie trąbmy o tym jak najwięcej. Za mało sie o tym mówi i dlatego takie wypadki.

126
Bieżące kolejowe / Odp: Ewakuacja stacji z powodu trującego gazu
« dnia: 02 Grudnia 2007, 08:35:17 »
http://pl.wikipedia.org/wiki/Chlorowod%C3%B3r
Coś tam o dużej ilości ciepła i wybuchowości jest.

Cytuj
Chlorowodór HCl (nazwa systematyczna IUPAC: chloran) jest to bezbarwny gaz, dymiący na powietrzu, o ostrym i duszącym zapachu.Dobrze rozpuszczalny w wodzie - tworzy kwas solny (kwas chlorowodorowy) z wydzieleniem dużej ilości ciepła.

Cytuj
Otrzymywany jest :
    - poprzez syntezę bezpośrednią z H2 i Cl2 (reakcja inicjowana fotochemicznie ma charakter łańcuchowy i może przebiegać wybuchowo)
Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

Mariusz

 
 

127
Tabor kolejowy / Odp: Prawdziwy DIESEL POWER
« dnia: 28 Listopada 2007, 16:08:02 »
TEM6C to chyba dzisiejsza TEM2.
No nie bardzo. Jak sama nazwa wskazuje jest to znacznie późniejsza konstrukcja.



128
Bieżące kolejowe / Odp: [Impreza]Dzień Kolejarza w Krakowie!
« dnia: 27 Listopada 2007, 08:46:44 »
Po primo - nazwe zmieniono na Łagiewniki gdyż w pobliżu zajduje się medialne sanktuarium.
Co nie zmienia faktu że przystanek znajduje się w Łagiewnikach a nie w Borku Fałęckim.

Po secundo nazwy szopy w Prokocimiu nie zmieniono. Tak więc powtarzam - nie ma i nie było zadnej lokomotywowni Kraków Bieżanów.
A czy ktoś mówi że zmieniono albo że była lokomotywownia Kraków Bieżanów?

129
Tabor kolejowy / Odp: Prawdziwy DIESEL POWER
« dnia: 27 Listopada 2007, 08:37:14 »
Słynna Tamara o mocy 2000 KM. Jednak TEM2 jest najładniejsza :D

TEM18?
TEM18 na pierwszy rzut oka jest nie do odróżnienia od TEM2 ponieważ różni sie tylko paroma pierdółkami. TEM7 to zupełnie inna konstrukcja.


130
Ja znam przypadek że trakcja spadła na wagony ale że był to najdalszy punkt od podstacji to nie wywaliło bezpieczników i sieć "spawała" wagony dopóki na podstacji nie wyłączyli napięcia.

131
Bieżące kolejowe / Odp: [Impreza]Dzień Kolejarza w Krakowie!
« dnia: 27 Listopada 2007, 08:16:37 »
To dlaczego ktoś ją nazwał Kr. Prokocim a nie Bieżanów??
A dlaczego mialby nazwać ją inaczej?
Z tego samego powodu dla którego zmieniono nazwę przystanku osobowego: Kraków Borek Fałęcki, na: Kraków Łagiewniki. Szopa "Kraków Prokocim" znajduje się w Bieżanowie a nie w Prokocimiu. 

132
Inne niekolejowe / Odp: Duchy
« dnia: 25 Listopada 2007, 16:59:22 »

133
Tabor kolejowy / Odp: Hamulac w ET21
« dnia: 24 Listopada 2007, 19:27:25 »
Hamulec ma pneumatyczny ;)
Oryginalnie zawór rozrządczy był Westinghouse'a a zawór maszynisty był Knorra.

134
Inne niekolejowe / Odp: Duchy
« dnia: 24 Listopada 2007, 18:45:58 »
Trzeba było dać gaz do dechy i wykoleić to ustrojstwo... ;).
Nie było takiej potrzeby. Szybka reakcja kierownika kolejki i pociąg widmo zakończył jazdę mandatem w wysokości 100zł. Jakiś czas później kierowca drezyny został ukarany przez straż graniczną mandatem w wysokości 300zł za niezatrzymanie się samochodem przed znakiem stop na przejeździe kolejkowym. :D

135
Inne niekolejowe / Odp: Duchy
« dnia: 24 Listopada 2007, 18:32:41 »
A słyszeliście o pociągach widmo w Polsce?? Słyszałem że kilkunastu kolejarzy go widziało.
Nie tylko słyszałem ale i widziałem.
Wiele razy zwracałem uwagę swoim kolegom kierowcom żeby zatrzymywali się przed przejazdem kolejowym na jednej wąskotorówce. Oni się ze mnie śmiali że o tej porze żaden pociąg tu nie jeździ a ja na to że nie można być do końca pewnym. Pewnego dnia na stacje, ze szlaku nieczynnego o tej porze roku przyjechał pociąg widmo. Dokładnie drezyna widmo wywołując wielki szok u wszystkich pracowników kolejki. Koledzy, którzy się ze mnie śmiali przyznali mi racje że rzeczywiście nie można być pewnym czy na pewno nic nie jedzie.

136
Inne niekolejowe / Odp: Duchy
« dnia: 23 Listopada 2007, 18:31:32 »

137
Pomoc doraźna / Odp: Gra przycina
« dnia: 22 Listopada 2007, 19:47:55 »
2) Na jakiej scenerii symulator ci klaci.
Przestańcie już z tym symulatorem :/

138
Inne niekolejowe / Odp: Duchy
« dnia: 22 Listopada 2007, 19:43:03 »
Dopóki mnie coś nie nawiedzi to nie uwierzę, że coś takiego istnieje ;).
Jak cię nawiedzi to już będzie za późno :D

139
Bieżące kolejowe / Odp: Praca jako kierownik pociągu
« dnia: 22 Listopada 2007, 19:40:51 »
Dawałem te linki już na forum ale je przypomnę - powinny rozwiać wszelkie wątpliwości
Nie wymagaj by ludzie zrozumieli tak trudny tekst skoro z czytaniem mają problemy.

140
Inne niekolejowe / Odp: Duchy
« dnia: 22 Listopada 2007, 18:37:35 »
I prosty wniosek: Duchów nie ma.
Jeśli Boga nie ma to chwała Bogu, lecz jeśli nie daj Boże, Bóg istnieje to niech nas ręka boska broni.

141
Bieżące kolejowe / Odp: Praca jako kierownik pociągu
« dnia: 22 Listopada 2007, 18:20:28 »
Cytuj
Pracodawca nie może kandydata do pracy na dane stanowisko odrzucić jeśli lekarz go do pracy na tym stanowisku dopuścił!
Może.
Źle się wyraziłem. Pracodawca nie może się tłumaczyć że odrzuca kandydata z powodu stanu zdrowia jeśli lekarz stwierdza że zdrowie jest OK.

142
Bieżące kolejowe / Odp: Praca jako kierownik pociągu
« dnia: 22 Listopada 2007, 18:06:54 »
Kierownik pociągu musi mieć co najmniej II kategorie wzroku!
Lekarz, który sprawdza wzrok i dopuszcza do pracy lub nie dopuszcza, nazywa się okulista!!
Pracodawca nie może kandydata do pracy na dane stanowisko odrzucić jeśli lekarz go do pracy na tym stanowisku dopuścił!


143
Na warsztacie / Odp: Akcja usprawniania taboru do symulatora.
« dnia: 18 Listopada 2007, 18:40:25 »
Chcesz dokonać niemożliwego. Samego Oerlicona jest chyba z kilkanaście różnych przekładni, zaworów itp. Do tego dochodzą typy wagonów gdzie samego Eaosa jest kilkanaście typów i nigdzie nie jest powiedziane że rożne wagony tego samego typu nie mogą mieć dziesięciu różnych typów zaworów, przekładni, mas hamujących itp.

144
Bieżące kolejowe / Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« dnia: 18 Listopada 2007, 17:26:37 »
Cytuj
To czyli kim moge dokładnie byc związanym z pkp???
konduktor, drogowiec (naprawa szyn), łączność kolejowa, elektryka (chociaż też można mieć zastrzeżenia), rewident taboru, mechanik, i kilka innych których nie pamiętam :).

Pozdrawiam.
Rewident to stanowisko związane z ruchem. Odpada.

145
Na warsztacie / Odp: Akcja usprawniania taboru do symulatora.
« dnia: 18 Listopada 2007, 17:22:51 »
Jak powiesz do czego ci te dane to dostaniesz więcej materiału niż zdołasz przetworzyć.

146
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek pod Bydgoszczą
« dnia: 17 Listopada 2007, 20:44:06 »
Czegoś tu nie rozumiem. Na linii 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Kraków Główny Osobowy, w kilometrze 48,840 miedzy Krzeszowicami a Rudawą jest przejazd taki sam jak ten z wypadku. Widoczność z drogi asfaltowej jest idealna na kilkaset metrów, na szlaku kolejowym nie ma żadnych łuków a prędkość szlakowa to zdaję się że 60 km/h. Mimo iż przejazd jest w szczerym polu i rzadko jeżdżą tam samochody to i tak jest na nim ograniczenie do 20 km/h z powodu "niewłaściwej kategorii przejazdu". Dlaczego gdzie indziej na gorszym przejeździe i chyba bardziej ruchliwym jest 120 km/h a u nas nie?

147
Bieżące kolejowe / Odp: Film z pracy mechanika
« dnia: 14 Listopada 2007, 21:09:49 »
przykład z naszego podwórka: tutaj na forum już ktoś miał przykre konsekwencje, bo coś pisał, czego nie powinien, a przeczytał ktoś to z jego szefostwa (musiał kasować swoje posty), a konsekwencje, jakie chcieli wobec tego kogoś wyciągnąć to min. zwolnienie z pracy.
ZTCW nie chodziło o to co ten ktoś napisał tylko kto to przeczytał a między tymi dwoma osobami był konflikt osobisty.

148
Bieżące kolejowe / Odp: Kulturalni mechowie
« dnia: 13 Listopada 2007, 21:40:29 »
To jak zrozumiałem - są zasady obowiązujące w PKP Cargo, czyli na przewozach towarowych.
Podejrzewam, że PKP PR i IC mają podobne zasady, choć pewnie niektórych punktów w tej instrukcji nie będzie.
Czyli nic nie rozumiesz. Jak na razie Lokomotywy PKP należą do Cargo. U innych przewoźników zatrudniających maszynistów jest taka sama instrukcja tylko zamiast "PKP CARGO S.A." jest nazwa danego przewoźnika.

149
Bieżące kolejowe / Odp: Film z pracy mechanika
« dnia: 13 Listopada 2007, 21:31:35 »
Jemu płacą za jazdę z koncentracją a nie za wygłupy na stanowisku pracy i w związku z tym dalej upieram się co to zmienia z punktu widzenia konsekwencji, gdyby ten film zobaczył ktoś z szefostwa?
Nie przyszło ci do głowy że o drugiej w nocy koncentracja spada tak bardzo że każdy sposób by nie zasnąć jest dobry? Lokomotywa i to jeszcze jako druga nie ciągnąca to nie samochód. Tu se można pozwolić na troszkę więcej luzu.

Nie wiemy kim jest osoba filmująca. Młody głos nie świadczy wcale o MK. Pracownik też może być młody. Może miał zezwolenie.

Co do szefostwa to oni mają gdzieś takie sprawy chyba że "Media" zrobią z tego aferę na skalę kraju, wtedy wyciągają konsekwencje więc przestańcie pisać bzdury jeśli nie chcecie by mechanik przez was ucierpiał.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32