Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mikołaj Kobryński

Strony: [1] 2 3
1
Tabor kolejowy / Odp: EU07 Przewozów Regionalnych
« dnia: 18 Listopada 2012, 21:58:59 »
Zastanawiającym jest, czemu w drugim egzemplarzu powtórzony został błąd w malowaniu...

2
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 15 Września 2012, 20:31:48 »
del

3
Bieżące kolejowe / Odp: Škoda 109e już w Polsce!
« dnia: 15 Września 2012, 20:21:47 »
Może i szału nie ma w dizajnie. Taka skromna Czeska koncepcja.... ale przynajmniej mają ciągle coś w ofercie, a my? Dopiero się zbieramy... mam nadzieję, że za jakiś czas IC będzie testowało typowo "Polskie" loki... (nie mówię o modernach).

Griffina i Gamę... przy czym ta druga już jest w Berlinie :)

4
Bieżące kolejowe / Odp: Škoda 109e już w Polsce!
« dnia: 01 Września 2012, 03:04:48 »
Nie wiem, czy wiecie, ale lokomotywa ta stała od zimy na terenie IPS Tabor w Poznaniu i była zaplombowana, a Skoda zabraniała do niej wchodzić bez nadzoru...

Najgorsza z wersji Skód. Ta lokomotywa to istna porażka. Czescy maszyniści jej nienawidzą. Pewnie dlatego będzie jeździła do Polski..

Design ma nieco przestarzały ale technicznie prezentuje się nieźle. Solidnie wykonana, bardzo elegancka kabiba maszynisty, osiągi chyba też ma niezłe.

5
Czasem Firefox, czasem Chrome, czasem Safari na iPadzie :)

6
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 01 Września 2012, 02:54:38 »
Odgrzewamy kotleta.
Cytuj
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zamówiło kolejne egzemplarze zmodernizowanej do prędkości 160 km/h lokomotywy EU07A. Za wykonanie dwóch elektrowozów ZNTK Oleśnica otrzyma około 10 mln złotych.
http://www.rynek-kolejowy.pl/34813/Intercity_jednak_zamawia_kolejne_EU07A.htm

W środowisku mikoli chodzi ostatnio plotka, że PKP IC lada dzień ogłosi przetarg na 20 EU07A... Na razie to tylko plotka :)

7
Bieżące kolejowe / Plany taborowe PKP Intercity
« dnia: 25 Lipca 2012, 14:50:16 »
Wszyscy zapewne wiemy o 20 składach zespołowych Pendolino w wersji bez wychylnego pudła, ale warto także omówić inne planowane zamówienia.
- 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, przetarg ma zostać ogłoszony jesienią. Nie wiadomo jeszcze, jakiego typu będą to ezety. Mam nadzieję, że będą to składy sześciowagonowe lub siedmiowagonowe, a nie Edytki, które do przewozów dalekobieżnych się nie nadają. Przewidywane trasy ezetów: Bydgoszcz-Warszawa-Lublin, Warszawa-Radom-Kraków, Warszawa-Działdowo-Olsztyn. Przewidywany rok dostarczenia to 2013-2014. Generalnie trasy dobrze dobrane, część odcinków już w 2014 będzie dostosowana do 160 (Warszawa-Kutno, Warszawa-Działdowo, Warszawa-Radom), odcinek z Radomia do Krakowa jest stopniowo rewitalizowany do 120, po roku 2014 ma być zmodernizowana trasa z Warszawy do Lublina.
- 30 wagonów piętrowych do obsługi trasy Warszawa-Łódź. Uzupełniane będą przez Edytki. Wszystkie bezprzedziałowe, część z pierwszą klasą, miejscami na rowery i miejscami dla niepełnosprawnych. Moim zdaniem w unijnej perspektywie 2014-2020 warto się zastanowić nad zakupem napędnych wagonów piętrowych sterowniczych. Przetarg ogłoszony, ale składanie ofert się jeszcze nie rozpoczęło, nie ma unijnego dofinansowania
- 68 wagonów zmodernizowanych do obsługi relacji Przemyśl-Rzeszów-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław-Poznań-Szczecin, zakontraktowane. Duży zakres modernizacji, wykonają Pesa, Newag, ZNTK MM oraz FPS Poznań
- 150 wagonów zmodernizowanych, dopiero dziś prezes Malinowski się wypowiedział. Wiadomo, że zakres podobny, jak w 68 wagonach
- 218 wagonów zmodernizowanych na trasę Przemyśl-Szczecin, o czym również Malinowski mówił w jednym z wywiadów
- 25 wagonów klasycznych do obsługi trasy Wrocław-Poznań-Gdańsk, wpłynęła jedynie oferta FPS, wkrótce podpisanie umowy
- 20 zmodernizowanych SM42 (jeszcze niewiadomo, jaki zakres) oraz 10 nowych lokomotyw spalinowych, planowany przetargm również niedawno mówił o tym pan prezes. Mają jeździć do Helu, Gorzowa i w Bieszczady po wyremontowaniu tras przez PLK

Moim zdaniem jak na tą spółkę plany są bardzo ambitne i rzeczywiście mogą poprawić wizerunek
kolei i zwiększyć komfort. Z zakupem 20 ezetów i 20 Pendolino wiąże się duża liczba wolnych EP09. Co sądzicie o tych planach? Macie jakieś propozycje, czy zastrzeżenia? Co waszym zdaniem spółka powinna zrobić w latach 2014-2020 w zakresie inwestcji taborowych? Może być ich dużo, gdyż unijne środki przeznaczone na kolej mają być większe. Malinowski, jak dotąd, mówił, że w latach 2014-2020 zamierzają kupić kolejne ezety oraz zmodernizować 400 wagonów.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Pierwsze zdjęcie Griffina
« dnia: 25 Lipca 2012, 14:22:59 »
del

9
Linia 61, EP09 z IC i EN57 jako osobowy.
Drawinowo, EP09 z IC i ET22 z ciężkim brutto.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Pierwsze zdjęcie Griffina
« dnia: 05 Lipca 2012, 11:19:48 »
Generalnie zgodny z wizualizacją. Mam nadzieję, że reflektory zostaną pomalowane na szaro.

11
Moim zdaniem zniżki dla rodzin kolejarzy to nepotyzm i komunistyczny absurd. Z jakiej racji siostra kolejarza ma praktycznie za darmo jeździć?

Ja jestem też za tym, by zlikwidować bezpłatny przejazd dla posłów. To też dziedzictwo komuny.

12
Bieżące kolejowe / Odp: 35WE - nowy nabytek Kolei Dolnośląskich?
« dnia: 25 Czerwca 2012, 18:08:58 »
Moim zdaniem należałoby zmienić tytuł wątku, gdyż wiadomo, że KD zamówiły pociągi czteroczłonowe, a 35WE to pociąg sześcioczłonowy. Ponoć skład dla KD ma być oznaczony jako 31WE.

PS. Podobno 31WE dla KD w środku mają być zbliżone do szynobusów SA137/SA138.

  Dodano: 25 Czerwca 2012, 18:09:52
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/389
Cytuj
Od 12 czerwca najnowszy pociąg SKM Warszawa - 35WE z fabryki Newagu - odbywa jazdy z pasażerami. Jeszcze w tym tygodniu może do niego dołączyć drugi z sześciu pojazdów.
35we-001 ruszył :)

Dwójka też w ruchu, wkrótce przyjedzie 003. A 004 jest jeszcze w budowie.

13
Bieżące kolejowe / Odp: 35WE - nowy nabytek Kolei Dolnośląskich?
« dnia: 07 Kwietnia 2012, 00:43:16 »
Jesteś w błędzie, dla KD ma być 35WE.

Sugeruje pan, że pociąg sześciowagonowy o specyficznym układzie osi ma mieć identyczne oznaczenie, jak pociąg czterowagonowy o standardowym układzie osi?

14
Bieżące kolejowe / Odp: 35WE - nowy nabytek Kolei Dolnośląskich?
« dnia: 28 Stycznia 2012, 21:24:47 »
Z tym że 35WE to oznaczenie sześciowagonowego składu dla SKM... czterowagonowy dla KD będzie nosił na pewno inne oznaczenie. Według portalu Inforail 31WE :)

15
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 28 Stycznia 2012, 21:38:11 »
Ale kozacka siódemka. Świetnie wygląda z tymi patykami. Widzę, że muszą zdawać egzamin, bo kible KW też takie mają. To są patyki polskiej konstrukcji, te które jedna  z EP09 testowała tak? ;) mam nadzieje że ją dorwe nie długo na trasie do Lubonia ;)

Początkowo były testowane przez IC na EP09, przez Cargo na ET22 i przez CTL na Skodzie. Teraz jest już na wielu lokomotywach Skody w Polsce. I nie tylko na kiblach KW, także w leasingowanych kiblach KŚ i łódzkich AKŁ :)

Tak, polskiej konstrukcji :) firmy EC Engineering związanej z ZNLE i Newagiem.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 24 Stycznia 2012, 19:53:53 »
Proszę bardzo. ;)

Zdjęcie zrobione 16 stycznia br.

Wizualnie EU07A jest słaba, a archaiczna szeryfowa czcionka na wyświetlaczu jest jeszcze gorsza.

17
Bocznica / Wydzielone z: Zdjęcia na teksturę Traxxa
« dnia: 12 Stycznia 2012, 19:34:04 »
Może to trochę nie na temat, ale tego orlenowskiego Traxxa widziałem już dwa miesiące temu. Wówczas jeździł jeszcze z malowaniem fabrycznym, ale jeździł. Widziałem go ze składem cystern wspomaganego przez TEM2 na zmianie drużyn konduktorskich na stacji Poznań Piątkowo.

"Trochę"? Wypowiedź nic nie wnosząca do tematu, wartość informacyjna też znikoma. Bocznica.
Quark-t

18
Tabor kolejowy / Odp: ET22-1200
« dnia: 11 Stycznia 2012, 19:34:15 »
Przypuszczam, że zakres modernizacji będzie podobny do EU07-1500. Zostawiono stare pantografy i światła, natomiast widać klimatyzator. Czy ktoś może postarać się o zdjęcia kabiny?

19
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 08 Stycznia 2012, 21:26:03 »
del

20
Na warsztacie / Odp: Idziemy w inne lata...
« dnia: 08 Stycznia 2012, 21:19:24 »
O tym to już autorzy decydują. Mogę sobie nawet wstawić plakat z Bieberem, to moje święte prawo.
No ale przecież Bieber może nieletniemu uszkodzić psychikę…tak samo jak pani w staniku.

Pani w staniku raczej nie szkodzi psychice, ale Bieber owszem :D

21
Bocznica / Jakie są twoje poglądy religijne?
« dnia: 08 Stycznia 2012, 21:12:16 »
Proszę o szczerość :)

Bocznica.
ZiomalCl

22
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 01 Stycznia 2012, 01:27:31 »
Niech najpierw EU07A pokaże, że da wiele korzyści.

Na razie jest tak sobie. Byłem kilka razy z rzędu na stacji Poznań Główny i Fredro notorycznie spóźnia się o 10-15 minut.

Quark-t

23
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 31 Grudnia 2011, 16:44:08 »
Skoro by to miała być asynchroniczna EP08, to pewnie by dostała oznaczenie EP08A.

No na przykład. Konstrukcyjnie EP08 jest bardzo podobna do EU07, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać taką modernizację. Oznaczenie ma tu najmniej do rzeczy. A sprawnych świń jest chyba dziewięć, a to nie jest tak mało, więc nawet się opłaca.

24
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 30 Grudnia 2011, 15:29:16 »
Jedna rzecz mnie zastanawia, czy jak testy wykażą pozytywne wyniki to seria asynchronicznych siódemek wyeliminuje serię EP08?

Do tego czasu EP08 pewnie wyeliminują się same...

A może je też przerobić na EU07A? To jest zupełnie możliwe.

25
Czyżby pierwszy z leasingowanych turbokibli?

26
Bocznica / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 16 Grudnia 2011, 14:10:45 »
Dowiedziałem się, że EU07A niezupełnie się popsuła - szwankował system kontroli temperatury silników i przy stosunkowo niskiej temperaturze włączyło się ograniczenie prędkości do 70 km/h. Po drodze naprawiono i dojechała do Wrocławia zgodnie z prędkościami szlakowymi, ale bez pasażerów, którzy przesiedli się do Chrobrego.

Informacja z poprzedzającego posta. Niepotrzebne dublowanie wiadomości. Bocznica.
Quark-t

27
Bocznica / Wydzielone z: Zdjęcia do trasy Świnoujście-Szczecin
« dnia: 29 Listopada 2011, 16:38:00 »
A czy przydadzą ci się zdjęcia odcinka Poznań PoD - Rokietnica?

Nabijanie postów, obiecywałeś jak zwykle gruszki na wierzbie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19842.msg234226.html#msg234226

REWIZOR

28
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Wagon Bdhpun
« dnia: 29 Listopada 2011, 16:39:54 »
Ja mogę dostarczyć zdjęcia w ciągu tygodnia. Nie wykluczone, że w jednym z nowych malowań PR.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe pociągi na WKD
« dnia: 29 Listopada 2011, 16:32:32 »
Tak, to jest pewne, że EN95 będzie przebudowany na 3000 V. Te nowe mają być wielosystemowe, a zmiana napięcia w 2013 nocą. Potem właśnie nastąpi przebudowa EN95 na 3000 V i likwidacja przetwornicy na 600 V w tych nowych. A EN94 pójdą na złom, ewentualnie jedna sztuka do muzeum.

A układy hamulcowe to dzieło zespołu z IPS Tabor w Poznaniu, na którego czele stoi mój krewny...

Design składów bardzo mi się nie podoba. Na wizualizacjach wyglądał o niebo lepiej. No ciekawe, jak będą się sprawować...

30
Tabor / Odp: Szynobusy - będą?
« dnia: 26 Listopada 2011, 21:05:46 »
Fajnie by było, gdyby zrobiono najnowsze szynobusy Pesy i Newagu... Ja mam Linuxa i mogę najwyżej dostarczyć zdjęć.

Strony: [1] 2 3