Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mikołaj Kobryński

Strony: 1 2 [3]
61
Bieżące kolejowe / Odp: Elf dla województwa Warmińsko-Mazurskiego
« dnia: 08 Listopada 2011, 17:35:27 »
Elektrycznych szynobusów? O ile dobrze się orientuję, warmińsko-mazurskie posiada pojazdy spalinowe...

Dodam jeszczę, że w przyszłym roku zamierzają kupić kolejną sztukę.

62
Inne niekolejowe / Na jaką partię oddałeś głos?
« dnia: 07 Listopada 2011, 17:20:38 »
Bardzo proszę o szczerość :)

Temat może się wydawać kontrowersyjny i możliwe odpowiedzi w ankiecie nie są może idealnie dobrane, ale dopuszczam - forum służy wszelakim dyskusjom, nawet politycznym, tylko bez wyzwisk mi tutaj, dyskusja ma być prowadzona z szacunkiem dla wszystkich.

Winger

63
Tabor kolejowy / EP07-10XX z pantografem połówkowym
« dnia: 07 Listopada 2011, 17:17:40 »
Gdzieś w sieci napotkałem budynia z pantografem połówkowym. Czy orientujecie się może jaki ma numer inwentarzowy?

64
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje SU45
« dnia: 07 Listopada 2011, 16:54:10 »
No cóż, niezdatne do użytku. A wiecie, że Przewozy Regionalne mają wydzierżawić PKP Intercity dwie lokomotywy spalinowe (przypuszczam, że chodzi o SU45), a PKP IC w zamian ma dzierżawić PR dwie siódemki. Przez to PR będą miały 48 lokomotyw (ogłosili przetarg na wynajem 40 lokomotyw, mają 6 siódemek i jeszcze te dwie. Tylko ciekawe, co dadzą PKP IC - krążą pogłoski o SP32. Wiecie coś o tym?

65
Tabor kolejowy / Odp: Czy EP09A jest możliwa
« dnia: 04 Listopada 2011, 16:26:15 »
Co to znaczy mułowaty? Na czym to polega? Czym to się objawia?

66
Tabor kolejowy / Czy EP09A jest możliwa
« dnia: 22 Października 2011, 15:34:07 »
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=19356.0

To jest wątek, którego jestem autorem. Kłóciłem się z innymi forumowiczami, czy taka modernizacja jest opłacalna.

Zadam pytanie - czy jest w ogóle możliwa? Jestem początkującym miłośnikiem kolei i nie wiem. Proszę, by ktoś, kto zna się na rzeczy wypowiedział się.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Pesa czy Newag?
« dnia: 29 Sierpnia 2011, 18:37:52 »
Cytuj
Swing za to ma takie przyśpieszenie, że już nie raz widziałem starsze osoby wywracały się przy ruszaniu tramwaju. Moim zdaniem to jest jedyny minus Swinga.
Ja już uderzyłem głową w poręcz w tym tramwaju jak jechałem do szkoły, w tłoku.

To także wada Poznańskiego Solarisa Tramino, przyspieszenie ma takie, że aż wciska w fotel. Mam na myśli tylko dzierżawiony przez MPK prototyp, pierwszy seryjny jest spoko.

68
Bocznica / Cenzura na forum
« dnia: 25 Sierpnia 2011, 22:47:16 »
Z przykrością muszę ujawnić, że forum symulatora jest najbardziej cenzurowanym forum jakie znam.

Administratorzy zablokowali mój ciekawy wątek dotyczący ewentualnej modernizacji lokomotywy EP09 do prędkości 200 km/h. Zaprosiłem innych użytkowników do rozmowy. Dlaczego mój wątek został ocenzurowany bez powodu? Ubolewam nad tym.

Ubolewam nad nabijaniem postów oraz naruszeniem regulaminu, następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. Mogłeś na PW zapytać @ZiomalCl. Nie lubię jak ktoś pisze w liczbie mnogiej, w którym miejscu ta cenzura? Ja tam widzę, ze nie tniesz cytatów, tylko cytujesz kilka postów jednocześnie, co zresztą słusznie zaraportowało kilku userów.

Cytuj
Z przykrością muszę ujawnić, że forum symulatora jest najbardziej cenzurowanym forum jakie znam.
Uznaję to za pomówienie, oczekuję jednak konkretnych przykładów na PW, mam nadzieję, ze rano zobaczę konkretne przykłady na PW.

REWIZOR

69
Jechałem na ekspresówce 110 km/h, a Byczek z kontenerami równo ze mną na całej trasie Września - Poznań Antoninek.
Dziękuję. Właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem :D. Temat zaczyna być delikatnie mówiąc wątpliwej jakości ;).
Skoro jechał równo ze mną, a ja jechałem 110, to chyba wiadomo, że pociąg jechał w przybliżeniu tyle, co ja.

70
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
Nie zapomnij, że ES64U4 pobił rekord świata prędkości lokomotywy ;) Jednak ma dopuszczenie w większości na 230km/h. Więc jest ciu ciut szybszy od rodzimej Epoki.

W Polsce będzie dopuszczony do 200 km/h już niedługo, dlatego prędkość eksploatacyjna taka sama. Zresztą wyobraź sobie - chcesz uruchomić połączenie na linii dostosowanej do 200 km/h i masz wybór - albo tańsza i jeżdżąca 200, albo rekordzistka jeżdżąca 230 km/h, ale droższa. Ekonomiczniej wybrać oczywiście pierwszą!

71
Widziałem na E 20 kontenerowce, które jechały 110 km/h.
Zakładam, że jechałeś takim bo stojąc obok toru prędkości się nie ocenia. Skoro tak to jak masz rozkład dla takiego to podeślij mi skan bo interesuje mnie jaki ma wymagany %.

Jechałem na ekspresówce 110 km/h, a Byczek z kontenerami równo ze mną na całej trasie Września - Poznań Antoninek.

72
A ja uważam, że przy obecnym stanie rzeczy w Polsce nie potrzeba linii 200+ na wymienionej relacji. Polska kolej zarabia na tranzycie towarów ze wchodu na zachód i odwrotnie. Ruch pasażerski nie jest tak opłacalny jak towarowy. Skoro tak to po co budować linie na 200+ wschód-zachód jak towarowy tyle nie pojedzie? Wybudują linie wysokich prędkości i przewóz masowy będzie musiał ją omijać szerokim łukiem bo pasażer jedzie… Wolałbym, żeby zamiast KDP wyrównali wszędzie (gdzie warunki na to pozwalają) prędkość 100+ a niektóre magistrale zmodernizowali na 160/200. I to w zupełności by wystarczyło. A tak, mamy linie gdzie pociąg pasażerski jedzie 20-30km/h… Natomiast w ruchu towarowym jakby podnieśli średnią prędkość ruchu na 40-50km/h to byłby luksus.

Źle na to patrzysz. Sama UE wskazuje, że budowa KDP jest bardzo korzystna dla ruchu towarowego, bo przerzuca pasażerów na dedykowane linie, pozostawiając dotychczas istniejące przewozom towarowym, którym można wtedy przyznać priorytet. Unika się wtedy problemów związanych z przepuszczaniem składów pasażersich - planowym czy nieplanowym, kolej towarowa zyskuje też mocno na atrakcyjności (rezerwa przepustowości pozwala trasować pociągi ad hoc).
2. EU07A co do nowoczesności nie ustępuje zbytnio Husarzowi, ustępuje mu głównie w prędkości i
    designie.
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
4. Mówiłem zresztą, że Husarz dalej ma być wykorzystywany w ruchu międzynarodowym, EP09A
    byłaby głównie na rynek krajowy.

Ad. 2. EU07A jest tylko ułamkiem tego czym jest lokomotywa ES64U4, po za tym nie znamy jeszcze jej wyników eksploatacji, więc za wcześnie, aby o tym dyskutować.
Ad. 3. Nie byłaby tak nowoczesna jak Husarz, gdyż EP09 to konstrukcja z lat 80. XX wieku, a Taurusy produkowane są dopiero od 6 lat.
Ad. 4. Husarze nie bez powodu są wykorzystywane na "międzynarodówkach", gdyż są wielosystemowe, a EP09 i tak są już w ruchu krajowym i moim zdaniem nie ma podstaw, aby je modyfikować. Przynajmniej nie w ciągu najbliższych lat.
Widzę, że wątek ma już status gorącego...

I uważam, że na tym trzeba zaprzestać. Czy dalsza dyskusja ma sens?

EU07A po modernizacji to praktycznie nowa lokomotywa na miarę XXI wieku. Zgadzam się, że EP09 to stara konstrukcja, ale po modernizacji pokroju EU07A byłaby praktycznie nowa.

73
Z tego co pojawiało się na forum, to nawet kontenerowce nie jeżdą w ruchu S (100 km/h) — ich prędkość to 90 km/h. Nie wspominam tutaj o ruchu SS (120 km/h), gdzie wymagania są już dosyć wysokie. Niemniej jednak chyba wszystkie obecnie produkowane typowe wagony towarowe (wózki Y25) mogą jechać 120 km/h conajmniej próżne.

Oj nie, wagon Eanos może jechać 120 km/h przy lekkim i średnim obciążeniu i 100 km/h przy mocnym.
Widziałem na E 20 kontenerowce, które jechały 110 km/h.

Wszyscy tak sprzeciwiacie się mojemu pomysłowi, a PKP IC planuje zakup kolejnych 5 Husarzy, a 5 zmodernizowanych Epok byłoby o wiele tańsze.

74
Wymogi Unii Europejskiej to 160 km/h i Polsce tyle na razie wystarczy. Husarz w porównaniu do EP09 jest o wiele bardziej nowocześniejszy i tu nie ma nic do porównania.

1. Wymogi Unii Europejskiej to jest minimum. Trzeba dążyć do możliwie najlepszego stanu.
2. EU07A co do nowoczesności nie ustępuje zbytnio Husarzowi, ustępuje mu głównie w prędkości i
    designie.
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
4. Mówiłem zresztą, że Husarz dalej ma być wykorzystywany w ruchu międzynarodowym, EP09A
    byłaby głównie na rynek krajowy.

Widzę, że wątek ma już status gorącego...

A ciekawe jak to by śmigał ET41A?

1. To lokomotywa towarowa. Po co ma śmigać?
2. Nie ma sensu wykorzystywać dwuczłonowej lokomotywy w ruchu pasażerskim.

75
Zgadzam się z przedmówcą, a druga sprawa poco komu modernizować epoki skoro są na bieżąco  modernizowane przez Intercity? Może gdyby jedna z nich miała wypadek(nie daj boże)to mogli by spróbować ale wątpię że tak zrobią. Siódemki są modernizowane bo mogą maksymalnie jechać z prędkością 125 km/h, a na naszych polskich torach nie trzeba większej prędkości niż 160 km/h. 
 

Nie trzeba Polsce prędkości powyżej 160 km/h? Oczywiście, że jest to potrzebne. Polska jest krajem tranzytowym między Zachodem, a Wschodem, to jeden z powodów. Poza tym w dzisiejszych czasach szybki transport jest potrzebny. Ktoś powiedział, że tory dostosowane do 200 km/h pojawią się najwcześniej za dwa lata, więc na razie nie ma potrzeby modernizacji EP09 do 200 km/h. Nie mówię, żeby teraz robić tą modernizację. Na przykład za dwa lata.

Ktoś mówi, że to drogie, haha, przecież znacznie tańsze niż Husarz. Główne wykorzystanie Husarza to linie międzynarodowe i moim zdaniem wykorzystanie drogiego Husarza na CMK z taką samą wydajnością i szybkością jak potencjalna EP09A jest nieporozumieniem.

76
Cytuj
Mówisz o podniesieniu ze 120 do 160 w innych pociągach, mniej szybkich - tu idealna byłaby siódemka EU07A.
Nie zapominajmy o tym, że lokomotywa to nie wszystko, ważna jest też infrastruktura, która w Polsce nie jest w najlepszym stanie.

Ale na najważniejszych magistralach modernizacje idą planowo. Docelowo przeznaczamy Husarze na międzynarodowe, EP09A na szybkie krajowe, EU07A na w miarę szybkie krajowe, a zwykłe EU07 na trochę gorsze linie. Masz rację, że stan infrastruktury w Polsce jest w fatalnym stanie, ale stan niektórych magistrali i linii regionalnych mocno się poprawia, Jechałem dziś TLK z Poznania do Wrocławia i na odc.Rawicz-Korzeńsko widziałem modernizację do 200 km/h na drugim torze - zupełnie rozebrany, budowany od podstaw, tu mogłaby jeździć EP09A. Nie mówię o natychmiastowej rewolucji, a o stopniowych zmianach. Zróbmy chociaz prototypową EP09 - będzie drogo, ale znacznie taniej od Husarza. Wydaje mi się, że modernizacja EP09 do 200 km/h jest najzupełniej możliwa.

77
200 km/h to nie tylko lokomotywy, to także wagony Z1 (bądź równoważne). Poza tym każda EP09A oznacza usunięcie jednej EP09. Oznacza to podniesienie prędkości wybranych pociągów, zaś pozostałe pozostaną na tym samym poziome. W tym wypadku zakup Husarza wypada korzystniej: podnosimy jeden pociąg ze 160 na 200 i jeden ze 120 na 160.

Modernizacja wszystkich Epok trwałaby najwyżej dwa lata. Mówisz o podniesieniu ze 120 do 160 w innych pociągach, mniej szybkich - tu idealna byłaby siódemka EU07A. Poza tym EP09A byłaby tańsza od Husarza, a tak samo wydajna, prędkość eksploatacyjna byłaby taka sama (Husarze na CMK maja jeździć 200).

Co do wagonów - mówiłem już, że można zmienić lub zmodernizować wózki.

78
Po to, by więcej pociągów na CMK mogło osiągać 200 km/h.
(...)
ewentualnie duża liczba EU07A.

I myślisz, że EU07A jest na 200 km/h? Mylisz się. Nie ma sensu wydawać kasy na taką modernę EP09, skoro i tak już teraz śmigają 160 km/h.

Na CMK dałoby to prawie dwudziestominutowe przyspieszenie w stosunku do teraźniejszości. Koszt modernizacji, choć dość wysoki, na pewno znacznie tańszy od Husarza.

79
Ja bym wolał aby pierwsze InterCity wydało pieniądze na naprawę i modernizację wagonów. Ewentualnie zakup nowych, bo składy 4-6 wagonowe nie wystarczają na obecną liczbę pasażerów w pociągach. W dużej liczbie pociągów trzeba stać w korytarzach. Co do tych 200 km/h to gdzie by jeździła ta EP09? Jedynie na cmk, a i tak pewnie okazało by się że IC brakuje wagonów przystosowanych do tej prędkości.
a najlepiej na naprawę infrastruktury :P
Dokładnie, ja tak dalej będzie to na mniejszych liniach będziemy jeździć 20 km/h...

Wcale nie powiedziałem, że EU07A ma vmax 200 km/h, mówię tylko, że dostarczenie wielu lokomotyw tego typu uzupełniałoby to wszystko.

Nie jeździłaby tylko na CMK - właśnie rozpoczęła się modernizacja E59 na odc.Wrocław-Poznań, planowany także Poznan-Szczecin, w pierwszym etapie do 160 km/h, a w drugim do 200.

Kolejna rzecz - PKP IC ma bardzo sporo wagonów dostosowanych do 200. A gdyby nawet byłoby za mało, można zapewne wózki wymienić...

80
Tabor kolejowy / Odp: ED72A
« dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:01:51 »
By rozwiać wątpliwości wasze: są dwa zmodernizowane Edki - jedne śląski, jeden świętokrzyski. Jak na razie śląski eksploatowany jest przez PR, ale niewykluczone, że przejmą go Koleje Śląskie.

Poza tym KŚ zamierzają mieć 5 zmodernizowanych KibliAKM, na razie zgłosił się tylko Newag.

81
Od wielu tygodni słychać o modernizacji EU07. A może zmodernizujemy EP09?

EP09A miałaby:
 - rozruch impulsowy
 - silniki asynchroniczne prądu przemiennego
 - nowy pulpit i maszynownię
 - nowe reflektory
 - zmieniony stosunek przekładni
 - zmodernizowane wózki

Zapytacie zapewne - po co to wszystko? Po to, by więcej pociągów na CMK mogło osiągać 200 km/h. Zmodernizuje się np. 40 lokomotyw, razem z Husarzami i Pendolino spełniłoby to plany PKP lat dziewięćdziesiątych z nadwyżką (planowano wówczas 14 Pendolino, 8 lokomotyw wielosystemowych, 32 lokomotywy jednosystemowe). Teraz byłoby 20 Pendolino, 15 lokomotyw wielosystemowych (Husarzy jest obecnie 10, a planowane jest kolejne 5) oraz 40 Moich EP09A, ewentualnie duża liczba EU07A. Moim zdaniem bardzo by to pomogło polskiej kolei. A co wy o tym sądzicie?

82
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EN57-920 Koleje Dolnośląskie
« dnia: 25 Sierpnia 2011, 17:34:00 »
Malowanie FATALNE. To jest moje zdanie i szanuję większość, ale zupełnie mi się nie podoba. Za to wygląda ono nie najgorzej w szynobusach. Co do malowania wielkopolskiego - trochę lepsze, ale też kiepskie.

Najbardziej przypada mi do gustu malowanie KM.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Pesa czy Newag?
« dnia: 25 Sierpnia 2011, 17:22:53 »
Jeżeli chodzi o wygląd SZT i EZT, to wolę Newag, ale Pesa nie jest najgorsza. Natomiast o tramwajach Pesy (np. 120N), to szkoda gadać (mam na myśli konstrukcję). Zobaczymy, jaki tramwaj wyprodukuje Newag.

Jestem z Poznania i mnie osobiście zachwyca Solaris Tramino.

84
Bieżące kolejowe / Odp: Pesa czy Newag?
« dnia: 16 Sierpnia 2011, 13:42:28 »
Macie racje, że Swing to porażka, zwłaszcza co do designu. Co do modernizacji loków spalinowych - lepsze wrażenie robi 311D Newagu niż ST45 Pesy. EZT - raczej Newag, natomiast co do SZT, design lepszy ma Pesa, SA137/SA138 wygląda jak robal. Bardziej mi się podoba 19/20/35WE niż Elf, ale Elf też jest niezły. Denerwują mnie szyby w Elfie - niektóre niżej położone, inne zaś wyżej, wiadomo dlaczego, ale to jednak mocno psuje pojazd.

85
Bieżące kolejowe / Odp: ELF już na torach.
« dnia: 15 Sierpnia 2011, 18:32:02 »
Jestem z Wielkopolski i nie mogę się doczekać choćby pierwszego z 22 elfów. Ze Zbąszynka przez Poznań do Kłodawy lub Kutna oraz z Poznania do Gniezna. Użytkownik - Koleje Wielkopolskie.
Co do elfów śląskich - zauważyłem coś dziwnego. Niby należą do Kolei Śląskich, ale na jednym zdjęciu zauważyłem rejestrację Przewozów Regionalnych - PL-PREG! Coś tu się nie zgadza... Elfy śląskie lepiej by wyglądały w malowaniu flirtów, moim zdaniem.

86
Bieżące kolejowe / Pesa czy Newag?
« dnia: 29 Lipca 2011, 13:18:15 »
Pojazdy szynowe której firmy bardziej wam się podobają? Pesy, czy Newagu? Mnie osobiście bardziej do<>gustu przypadają pojazdy Newagu, choć bardzo nie podoba mi się (co do designu) SA137/SA138. Ale 19/20WE moim zdaniem wygląda znacznie lepiej niż Elf. Natomiast uważam, że Pesa przoduje w szynobusach. Jaka jest wasza opinia? Pesa czy Newag? A może jakaś zagraniczna firma?

87
Screeny / Odp: Z prac nad EXE…
« dnia: 07 Lipca 2011, 16:18:22 »
del

88
Bocznica / Wydzielone z: Tekstura EP09-035IC
« dnia: 30 Czerwca 2011, 15:06:18 »
Doskonała tekstura! Gdy zostanie wydana, z pewnością ją pobiorę. Bardzo się niecierpliwiłem, czekałem, aż zostanie wydana tekstura Epoki w barwach PKP IC, gdyż prawie wszystkie mają takie malowanie. Dzięki! Jak się ukaże, możesz mieć pewność, że pobiorę.

Regulamin: Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu.
Nie pisz wiadomości wyrażających tylko Twoje poparcie jakiegoś pomysłu lub czyjegokolwiek dzieła. Jeśli nie masz nic więcej konkretnego do powiedzenia – nic nie pisz.
- bocznica
/ Żuk

Strony: 1 2 [3]