Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KURS90

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Inne niekolejowe / Odp: Formatowanie akumulatorków
« dnia: 07 Lipca 2009, 22:39:41 »
Może lepiej je najpierw rozładuj. Chyba tak będzie lepiej.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 06 Marca 2009, 23:10:31 »
Szkoda tych lokomotyw, w sumie rzeczywiście najlepsza seria lokomotyw towarowych na PKP, ale w obecnej sytuacji PKP Cargo szuka oszczędności gdzie się tylko da.
A jeszcze wczoraj widziałem ET42 z krótkim składem na szlaku Łódź Widzew - Łódź Olechów.

3
Bieżące kolejowe / Odp: bilet
« dnia: 22 Lutego 2009, 14:26:54 »
Zależy od kasjerki, czasami są dwa osobne bilety, czasami jeden (ze wskazaniem odcinków przejechanych pospiesznym i dwóch przewoźników). Ale powinno się na całą trasę kupić w jednej kasie. Odkąd PKP PR wyszło z grupy PKP nie da się już zrobić w pociągu pospiesznym dopłaty do biletu na osobowy, jak i z biletem na pospieszny jechać osobowym.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Taksówki na PKP- czyli totalna głupota
« dnia: 02 Lutego 2009, 17:18:01 »
Nie wiem jak jest z PCC Arriva, SKM Warszawa i Koleje Dolnośląskie.

W tych pociągach nie obowiązuje ulga 99%.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 21 Stycznia 2009, 00:38:58 »
Za godziny, poza kilometrowym (jego nie jestem pewien, ale na 95% od kilometrów jak nazwa wskazuje)

6
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 20 Stycznia 2009, 20:47:18 »
Wysokość zarobków jest też zależna od tego ile maszynista wyjeździ godzin w porze nocnej, ile w niedziele i święta - czyli w sumie zależy to od grafiku.
Podstawa wynagrodzenia stanowi czasem mniej niż połowę wynagrodzenia otrzymywanego "do ręki", do którego dochodzą różne dodatki: za pracę w warunkach szkodliwych, kilometrowy, za pracę w godzinach nocnych, za jednoosobową obsługę trakcyjną

7
Bieżące kolejowe / Odp: Zawód - maszynista
« dnia: 18 Stycznia 2009, 22:47:44 »
W Przewozach Regionalnych drużyny konduktorskie, mają po służbie co najmniej 12 godzin wypoczynku, a noce mogą mieć najwyżej dwie pod rząd (z zachowaniem 12 godz. wypoczynku między służbami). Zasady te wynikają z Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, który też tak samo obowiązuje drużyny trakcyjne (czyli maszynistów). Ten sam Układ Zbiorowy dotyczy pracowników Kolei Mazowieckich.

8
Publikacje / Odp: Propozycja wydania modelu.
« dnia: 18 Marca 2008, 18:35:43 »
Ja już z Tobą skończyłem dyskusję, dziękuję

9
Publikacje / Odp: Propozycja wydania modelu.
« dnia: 18 Marca 2008, 17:48:07 »
Nie mam zamiaru dyskutować z MKaczym, gdyż on tylko chce prowokować kolejną aferę.
Z Tobą Oli, gadałem na gg, i stwierdziłeś, że bez mojej zgody (mimo iż model jest oficjalny) MKaczy nie powinien tego publikować

10
Publikacje / Odp: Propozycja wydania modelu.
« dnia: 15 Marca 2008, 23:13:50 »
Proszę bardzo :)

11
Publikacje / Odp: Propozycja wydania modelu.
« dnia: 15 Marca 2008, 23:06:23 »
Czyli nadal nie szanujesz mojego zdania. Rób tak dalej, daleko nie zajdziesz. Ale to Twoja sprawa.
A poza tym mało mnie obchodzi, czy podoba się większości, czy nie - bo ja większość nie jestem.
Tak na marginesie... EN57-19xx, mają syreny między reflektorem górnym, a nie jak ED72 na dachu.

12
Publikacje / Odp: Propozycja wydania modelu.
« dnia: 15 Marca 2008, 22:51:51 »
Jednego nie rozumiem. MKaczy, w rozmowie na gg, mi powiedział, że skoro się nie zgadzam, to sprawa jest zamknięta. A teraz widzę, że wypłakuje się tutaj na forum. Widzę, że MKaczy, jest taką osobą, że jego zawsze musi być na wierzchu. A nie zgadzam się dlatego że
1) Nie lubię tego typu przeróbek
2) MKaczy mógł się zapytać o zgodę na wykorzystanie moich elementów - nie zapytał.

Co więcej, mimo mojego braku zgody, uparł się, że model i tak zrobi. Skoro więc zignorował moje zdanie - sam sobie jest winien

13
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 10 Stycznia 2008, 17:22:46 »
Hmm, z tego co ja wiem, to PSR zlikwidowano, bo lokomotywy za bardzo "muliły", tzn. miały małe przyspieszenie, przez bardzo niskie ustawienie PSR

14
Inne niekolejowe / Odp: List do Świętego Mikołaja.
« dnia: 16 Listopada 2007, 06:31:38 »
Z rzeczy niemożliwych
- Na jeden dzień się cofnąć w czasie, choćby do szkoły średniej :)
Z rzeczy możliwych (ale trudnych do osiągnięcia :)
- ponad 24 fps w symku nawet na najbardziej skomplikowanych sceneriach
- pracować na kolei (pewnie i tak jakbym to osiągnął to by mi zachwyt minął)
- Jakąś realną trasę w symku z moich okolic (np. przyjechać ED72 z Idzikowic na "Pilicy", spędzić noc w Koluszkach i rano z powrotem do Idzikowic, albo pojechać jednostką Ł.Kaliska - Kutno, czy Zd. Wola - Toruń :) Hmm jednak nierealne :)
- Mieszkanie w Kutnie, albo w Płocku, albo na Śląsku :)
Heheh - jednak mam zbyt wygórowane oczekiwania :)

15
Symulator / Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
« dnia: 08 Listopada 2007, 23:49:59 »
Czy ustawienie np. 3 panstate zwiększa masę pojazdu o 3 tony?
Nie. Parametr panstate powoduje, że pojazd po załadowaniu od razu ma podniesiony patyk/patyki. Np. 1 pantstate oznacza, że lokomotywa/EZT ma na starcie podniesiony tylny patyk, 2 pantstate - przedni patyk, 3 pantstate - oba.
Ale i rzeczywiście zwiększy masę o 3 tony :) Dotychczas nie był podany warunek w exe, że dla pantstate masa=0 i bierze ono pantstate za ładunek i zwiększa o 3 tony (albo i więcej, w zależności "ile" pantstate)

16
Bocznica / Odp: SA109 reaktywacja - działająca zawartość kabiny
« dnia: 06 Listopada 2007, 20:38:52 »
chk ta zapodana była lekko lipna i dlatego SA109 źle jeździło

łapcie

www.eu07.pl/~kurs90/sa109.rar

17
Bocznica / Odp: SA109 reaktywacja - działająca zawartość kabiny
« dnia: 06 Listopada 2007, 18:03:44 »
W sumie sprawdziłem u siebie SA109 na chk z SN61 i było OK, muszę jeszcze poszukać błędów

W tych chk. co wkleił @BiałaSowa jest kilka błędów i może one powodują wysypywanie się SA

Poza ty6m na exe 699 też mi ruszyć nie chce, więc to nie wina exe

18
Symulator / Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
« dnia: 05 Listopada 2007, 21:28:32 »
Piasecznicę tak czy inaczej wyeliminuję w kolejnym exe, tak, że nawet wciśnięcie s nic nie da

19
Symulator / Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
« dnia: 04 Listopada 2007, 09:05:51 »
EN57 ma całkowitą masą własną 123Mg (t) i 216 miejsc. Jeśli przyjmiemy średnią wagę pasażera 75kg, to uzyskamy masę pasażerów 16,2Mg (t). Jest to 13% masy zespołów.
Także można być spokojnym.
Oj to nie tak jest :D
EN57 ma całkowitą masę własną 123 t i 216 miejsc. Jeśli obsadzimy EZTa do pełna pasażerami to uzyskamy masę pasażerów 216t. Jest to 175% (!) masy zespołów.

A teraz wyjaśnię :) W exe jest błąd i liczy ono masę jednego pasażera jako jedną tonę :) W kolejnej wersji mojego exe błędu już nie będzie. W sumie już go nie ma, ale nie ma sensu wydawać co kilka dni nowego exe :)

20
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 03 Listopada 2007, 21:36:53 »
Tak, sorry:)
Osobowy to rzeczywiście osobowy-pospieszny :)
Za szybko wtedy pisałem

21
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 02 Listopada 2007, 15:08:37 »
Witam

Ja zauważyłem coś takiego: jeśli w ET42 przyhamuje się pomocniczym na II bezoporowej aż do odłączenia prądu, po odluzowaniu do pracy wraca tylko jeden człon (wg wskazań amperomierzy). Czy tak jest, czy to błąd amperomierzy, czy lokomotywy?

pzdr m11

drugugi człon nie jest hamowany pomocniczym i wywala w nim nadmiarowy

22
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 02 Listopada 2007, 05:39:42 »
Autor Drawinowa miał taki sam problem, też na jego trasie na moim exe symek się wieszał, okazało się, że to wina systemu, po reinstalacji problem zniknął.

23
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 01 Listopada 2007, 22:11:07 »
Napełniać, też można, ale tylko po to aby skład odhamować, a nie na siłę cały czas jechać na napełnianiu :)

24
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 01 Listopada 2007, 21:22:21 »
No i znowu nie czytasz postów do końca - wyraźnie było napisane, że trzeba ostrożnie napełniać bo się przeładuje

25
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 01 Listopada 2007, 20:16:37 »
Hmm masz dwie rzeczy do wyboru:
- albo ściągnąć drugi raz megapacka :)
- albo otworzyć plik ET42-A.chk i ET42-B.chk i zamienić wpis DynamicBrake=Switch
:)

26
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 01 Listopada 2007, 20:01:10 »
Już w paczce jest ET42, to mój błąd. A pozycji hamowania elektrodynamicznego jest tylko 20

Poza tym czytajcie dokładnie wątek, tam przecież po coś wkleiłem charakterystykę hamowania elektrodynamicznego i widać tam dokładnie, że jest tylko 20 pozycji

27
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Dwa składy na jednej trasie.
« dnia: 01 Listopada 2007, 18:19:25 »

Na to pytanie może odpowiedzieć może kilka osób co w exe coś robiły, zrobiły, lub nadal robią a i to nie jest nic pewnego.
I jeszcze coś, zapytałem skąd wiesz że się nie da? i co to znaczy niezła ingerencja? Ja głupszego tekstu już dawno nie czytałem. A moja wiedza jest taka, że można to zrobić o co pytał moko_loko
Tak, dokładnie, wczoraj i dzisiaj nawet o tym rozmawiałem z Krzyśkiem. Istnieje możliwość zmiany lokomotywy, po podczepieniu się i założeniu mostków przejściowych i odczepieniu. Jednak musi być spełnionych kilka warunków, bo inaczej symek się wysypie.

I od razu mówię, w ostatnim wydanym exe ta opcja nie działa do końca poprawnie.

28
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 31 Października 2007, 18:07:42 »
Tutaj nie ma co naprawiać, przeładowanie czasami występuje w Oerlikonie. Po prostu napełniając, trzymasz w pozycji napełniania, tylko do ciśnienia 0,6 -0,65 i powinno być OK. W nowszej wersji będzie to troche lepiej zrobione

29
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 31 Października 2007, 17:57:56 »
Przeładowanie hamulca, musisz ostrożnie napełniać :)

30
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 31 Października 2007, 16:20:40 »


ET42:
Ustawiajac wysoki rozruch (f+ shift) i przekrecajac kolo nastawnika do ostatniej po zycji bez oporowej ukladu szeregowego brak mozliwosci bocznikowania. Wylaczamy wysoki rozruch , nadal brak bocznikowania i brak mozliwosci przejscia na uklad rownolegly. Nalezy zjechac nastawnikiem do zera i rozpoczac rozruch normalnie.

Czy w realu jest tak samo ?

W ET42 nie ma czegoś takiego jak wysoki rozruch i w tym exe pod F jest podpięte tzw. połączenie dodatkowe, czyli połączenie silników obu sekcji w jeden szereg.
Stusuje się je w przypadku rozruchu bardzo ciężkiego pociągu, lub w trudnych warunkach (poślizgi). Taki układ pozwala na osiągnięcie jazdy bezoporowej przy bardzo małej prędkości. Jazda na nim, rzeczywiście odbywa się do 25tej pozycji nastawnika


W (obecnie) nowym exe nie działa także przełącznik i wogle przełączanie pomiędzy hamulcem towarowym a osobowym.

Celowo zostało to usunięte?

Opóźnienia hamulca pozostały, jednak w innych lokach spoza paczki wymagają edycji plików chk.
I tak w linii Cntrl. dajemy odpowiednie wpisy
BrakeDelays=GPR {pospieszny-towarowy-osobowy}
BrakeDelays=PR   {pospieszny - towarowy}
BrakeDelays=GP   {towarowy-osobowy}
Nastawę pospieszną włączamy kombinacją ctrl+b
Witam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1"). Może tu chodzi o inne przyciski ? W każdym razie proszę o pomoc i przy okazji gratuluję wykonania kabiny ET40 w wersji "platyne". 
Witam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1").

Przy hamowaniu elektrodynamicznym, należy zejść nastawnikiem do zera i dopiero cofnąć dźwignię bocznika. Wtedy nastawnikiem jazdy regulujemy siłę hamowania elektrodynamicznego, mając 20 stopni tego hamowania
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"

Mozesz to bardziej rozwinac ? Dlaczego tak jest tylko w tym loku


Dlaczego do 5 pozycji pala sie lampki jazdy na bocznikach ?
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"

Mozesz to bardziej rozwinac ? Dlaczego tak jest tylko w tym loku


Dlaczego do 5 pozycji pala sie lampki jazdy na bocznikach ?

Tak też jest np. w ET42. Nie widać tego za dobrze, bo w ET42 nie występuje lampka "jazda na bocznikach" Na pierwszych 3 pozycjach jest wprowadzone bocznikowanie. Można to zauważyć podczas rozruchu, że do 3 pozycji prąd rośnie, dopiero potem maleje.
Osłabienie wzbudzenia na pierwszych pozycjach, ma na celu zmniejszenie momentu obrotowego silników, dzięki czemu można łagodnie rozciągnąć skład (bez szarpnięć) podczas rozruchu.

Strony: [1] 2 3 ... 5