ET42:
Ustawiajac wysoki rozruch (f+ shift) i przekrecajac kolo nastawnika do ostatniej po zycji bez oporowej ukladu szeregowego brak mozliwosci bocznikowania. Wylaczamy wysoki rozruch , nadal brak bocznikowania i brak mozliwosci przejscia na uklad rownolegly. Nalezy zjechac nastawnikiem do zera i rozpoczac rozruch normalnie.
Czy w realu jest tak samo ?
W ET42 nie ma czegoś takiego jak wysoki rozruch i w tym exe pod F jest podpięte tzw. połączenie dodatkowe, czyli połączenie silników obu sekcji w jeden szereg.
Stusuje się je w przypadku rozruchu bardzo ciężkiego pociągu, lub w trudnych warunkach (poślizgi). Taki układ pozwala na osiągnięcie jazdy bezoporowej przy bardzo małej prędkości. Jazda na nim, rzeczywiście odbywa się do 25tej pozycji nastawnika
W (obecnie) nowym exe nie działa także przełącznik i wogle przełączanie pomiędzy hamulcem towarowym a osobowym.
Celowo zostało to usunięte?
Opóźnienia hamulca pozostały, jednak w innych lokach spoza paczki wymagają edycji plików chk.
I tak w linii Cntrl. dajemy odpowiednie wpisy
BrakeDelays=GPR {pospieszny-towarowy-osobowy}
BrakeDelays=PR {pospieszny - towarowy}
BrakeDelays=GP {towarowy-osobowy}
Nastawę pospieszną włączamy kombinacją ctrl+b
Witam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1"). Może tu chodzi o inne przyciski ? W każdym razie proszę o pomoc i przy okazji gratuluję wykonania kabiny ET40 w wersji "platyne".
Witam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1").
Przy hamowaniu elektrodynamicznym, należy zejść nastawnikiem do zera i dopiero cofnąć dźwignię bocznika. Wtedy nastawnikiem jazdy regulujemy siłę hamowania elektrodynamicznego, mając 20 stopni tego hamowania
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"
Mozesz to bardziej rozwinac ? Dlaczego tak jest tylko w tym loku
Dlaczego do 5 pozycji pala sie lampki jazdy na bocznikach ?
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"
Mozesz to bardziej rozwinac ? Dlaczego tak jest tylko w tym loku
Dlaczego do 5 pozycji pala sie lampki jazdy na bocznikach ?
Tak też jest np. w ET42. Nie widać tego za dobrze, bo w ET42 nie występuje lampka "jazda na bocznikach" Na pierwszych 3 pozycjach jest wprowadzone bocznikowanie. Można to zauważyć podczas rozruchu, że do 3 pozycji prąd rośnie, dopiero potem maleje.
Osłabienie wzbudzenia na pierwszych pozycjach, ma na celu zmniejszenie momentu obrotowego silników, dzięki czemu można łagodnie rozciągnąć skład (bez szarpnięć) podczas rozruchu.