Bardzo ładne. Super sie jedzie, ET40 :) Miodzio. Szczególnie ukłon w stronę EZT-ów. Proponował bym teraz zając sie bezpiecznikiem w kranie orlikona i lokomotywami spalinowymi :) KAbina stonki, fizyka, i exe pod spaliniaki :) By sie jeździło realniej niz na SU45 MKaczego.
[ironia off]Bardzo ładne. Super sie jedzie, ET40 :) Miodzio. Szczególnie ukłon w stronę EZT-ów. Proponował bym teraz zając sie bezpiecznikiem w kranie orlikona i lokomotywami spalinowymi :) KAbina stonki, fizyka, i exe pod spaliniaki :) By sie jeździło realniej niz na SU45 MKaczego.
To jest przykład, że co byś nie zrobił, to zawsze będzie mało ... masz gmaxa, czy co tam ... to zrób!
...
_________________________________________
Bardzo mi się podoba te ładowanie baterii :D Najpierw nie wiedziałem (nie czytając instruckji) jak pantograf podnieść :D Ale jak podniosłem to się rozchulało ... w ET40 ładnie zrobiłeś z tym przekroczeniem mocy silników ...
Nie podjedzie przed chwilą próbowałem w pewnym momencie zapaliła sie lampka przekroczenia maksymalnej siły...
Podjedzie.. Z ciekawosci przejechalem sie ET40 z obciazeniem 2720 ton ( 34 max ladowne Eaosy ).A zjechałeś całym składem za sierżanta odwołującego ograniczenie?
[ironia off]Bardzo ładne. Super sie jedzie, ET40 :) Miodzio. Szczególnie ukłon w stronę EZT-ów. Proponował bym teraz zając sie bezpiecznikiem w kranie orlikona i lokomotywami spalinowymi :) KAbina stonki, fizyka, i exe pod spaliniaki :) By sie jeździło realniej niz na SU45 MKaczego.
To jest przykład, że co byś nie zrobił, to zawsze będzie mało ... masz gmaxa, czy co tam ... to zrób!
...
_________________________________________
Bardzo mi się podoba te ładowanie baterii :D Najpierw nie wiedziałem (nie czytając instruckji) jak pantograf podnieść :D Ale jak podniosłem to się rozchulało ... w ET40 ładnie zrobiłeś z tym przekroczeniem mocy silników ...
Nie wiesz o czym piszesz - nie pisz! znając zacięcie KURS'a to może już 30 lutego ujrzymy nowości pod spalinówki :)
Podjedzie.. Z ciekawosci przejechalem sie ET40 z obciazeniem 2720 ton ( 34 max ladowne Eaosy ).A zjechałeś całym składem za sierżanta odwołującego ograniczenie?
P.S. Ja miałem 40 max ładowne.
co do exe, to na początku jakiś tam błąd wywala ale bez problemu się włącza.
- Poprawione hamulcePolemizowałbym. Dokonałem pełnych pomiarów (na ile było to umożliwione przez exe, gdyż Twój exek nie podaje ilości powietrza w zbiorniku głównym, tylko ciśnienie, ciekawe dlaczego :P).
Czy ktoś próbował uruchomić na tym exe SN61 lub SA109?No właśnie - jest z tym drobny problem, silnik zdycha od razu po załączeniu, niezależnie od pozycji nastawnika (problem z SA109 podobno jest na exe z megapacka http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6719.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6719.0.html) - z tego co doczytałem podczas pisania to megapack zawiera exe KURS-a)
No właśnie ja też próbowałem uruchomić SA109 wszelkimi możliwymi sposobami i niestety nie udało się, Na EX699 działa bez problemu.Czy ktoś próbował uruchomić na tym exe SN61 lub SA109?No właśnie - jest z tym drobny problem, silnik zdycha od razu po załączeniu, niezależnie od pozycji nastawnika (problem z SA109 podobno jest na exe z megapacka http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6719.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6719.0.html) - z tego co doczytałem podczas pisania to megapack zawiera exe KURS-a)
To nie ejst błąd. Tak ma być.
W ET42 nadal jest błąd z miganiem shp/ca (na oknie pojawiają się też sygnały z lampek).
2.ET40 - czy wypuscisz kabine z manometrami na pulpicie ?
Manometry na pulpicie miała (ma) tylko jedna lokomotywa: ET40-41, która nota bene otrzymała taki właśnie wygląd po przebudowie na EP40-41.
Wygląd obecny kabiny:
http://www.et40.freehost.pl/ET40/foto/0041kab.jpg
Koledzy a dlaczego na pierwszym układzie w ET40 ciągnie tylko jeden człon? =]Ciągną dwa człony, tyle, że amperomierze są do obu układów osobne (tak jak w EU07)
Koledzy a dlaczego na pierwszym układzie w ET40 ciągnie tylko jeden człon? =]Ciągną dwa człony, tyle, że amperomierze są do obu układów osobne (tak jak w EU07)
EU07-457 przy tej okazji wez mi wytlumacz po co w maszynowym było to tak zwane "urzadzenie diagnostyczne" od lat nie uzywane. I niewiem czy mi sie tylko wydawało ale chyba widzialem haslera kolo tego. Po co to było?
ET40 :
a: 1 pozycja nastawnika (zapala sie lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach) brak reakcji , zero ruchu
b: 2 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach) - na tej pozycji lok rusza ostro szarpiac
c: 3 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach)
d: 4 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach)
e: 5 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach, gasnie jazdy na bocznikach)
Moje pytanie , czy to sa normalne objawy ?
Kabina : poziome umieszczenie manometrow - loki do numeru 30, 2 pantografy ?
pionowe umieszczenie manometrow - loki od numeru 31, 4 pantografy ?
Co to jest KHP i z czym to sie je :)
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"
ET42:
Ustawiajac wysoki rozruch (f+ shift) i przekrecajac kolo nastawnika do ostatniej po zycji bez oporowej ukladu szeregowego brak mozliwosci bocznikowania. Wylaczamy wysoki rozruch , nadal brak bocznikowania i brak mozliwosci przejscia na uklad rownolegly. Nalezy zjechac nastawnikiem do zera i rozpoczac rozruch normalnie.
Czy w realu jest tak samo ?
W (obecnie) nowym exe nie działa także przełącznik i wogle przełączanie pomiędzy hamulcem towarowym a osobowym.
Celowo zostało to usunięte?
BrakeDelays=GPR {pospieszny-towarowy-osobowy}
BrakeDelays=PR {pospieszny - towarowy}
BrakeDelays=GP {towarowy-osobowy}
Nastawę pospieszną włączamy kombinacją ctrl+bWitam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1"). Może tu chodzi o inne przyciski ? W każdym razie proszę o pomoc i przy okazji gratuluję wykonania kabiny ET40 w wersji "platyne".
Witam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1").
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"
Mozesz to bardziej rozwinac ? Dlaczego tak jest tylko w tym loku
Dlaczego do 5 pozycji pala sie lampki jazdy na bocznikach ?
Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"
Mozesz to bardziej rozwinac ? Dlaczego tak jest tylko w tym loku
Dlaczego do 5 pozycji pala sie lampki jazdy na bocznikach ?
"W ET42 nie ma czegoś takiego jak wysoki rozruch i w tym exe pod F jest podpięte tzw. połączenie dodatkowe, czyli połączenie silników obu sekcji w jeden szereg."
Tylko dla lokomotywy ET42 ?
Kolejne bugiW kwestii formalnej, chyba nie przeczytałeś całego wątku. SN61 i SM03 zostało już poprawione nie masz najnowszej wersji exe. Co do shift i + było tak od zawsze. Nigdy też nie było żadnej listy poprawek do exe, jedyna poprawka o której się mówiło to hamulce.
SM03 , SN61 - brak mozliwosci odpalenia silnika. Silnik startuje ale zaraz gasnie
EW58 - brak mozliwosci odhamowania EP i klasycznego. Brak mozliwosci jazdy
ET40 - blokowanie nastawnika po przekroczeniu pradu dziala (jezeli klawiszem + jedziemy kolejno po pozycjach czekajac az blokada da nam mozliwosc przeskoczenia na kolejna pozycje) ale mam jedna uwage. Jezeli ustawimy np pozycje 2 i wcisniemy Shift i + kolo nastawnika idzie na pozycje bez oporowa. Nie wiem czy PSR powinien czekac az zmniejszy sie prad i dopiero powinno przeskoczyc na kolejna pozycje. Kiedys w lokomotywie EP05 tak dzialalo. PSR dzialal tak aby nie wybic nadmiarowego
KURS90 mogles napisac w readme.txt o tych zmianach
"W ET42 nie ma czegoś takiego jak wysoki rozruch i w tym exe pod F jest podpięte tzw. połączenie dodatkowe, czyli połączenie silników obu sekcji w jeden szereg."
Tylko dla lokomotywy ET42 ?
To teraz ja mam kilk pytań odnośnie nowego exe
Przy jeździe lokomotywą obojętnie czy luzem czy ze składem na pozycji 0 hamulca czesto ciśnienie w cylindrze hamulcowym zaczyna rosnąć i musze go odluźniać i jechać na pozycji -1 na której czasem też ciśnienie w cylindrze ham. rośnie czy to moja wina czy to exe i czy da się to naprawić?
Kolejne bugi
EW58 - brak mozliwosci odhamowania EP i klasycznego. Brak mozliwosci jazdy
Kiedyś eksperymentowano z sygnalizacją kabinową. Dzięki sygnałom z torów maszynista wiedział co jest na semaforze, zanim go zobaczył. Na ET40 czujniki KHP były zamontowane przy zgarniaczu lokomotywy.Sygnalizacja kabinowa to tylko czesc systemu KHP. Instrukcje obslugi KHP znajdziecie na mojej stronce:
W kwestii formalnej, chyba nie przeczytałeś całego wątku. SN61 i SM03 zostało już poprawione nie masz najnowszej wersji exe. Co do shift i + było tak od zawsze. Nigdy też nie było żadnej listy poprawek do exe, jedyna poprawka o której się mówiło to hamulce.
Dziwi mnie jedna rzecz. Zarówno Kurs90 i YouBy poprawiali tylko exe, oraz wprowadzali pewne funkcje dla określonego typu nowych pojazdów. Chyba Wasze oczekiwania są nieco przerośnięte.
Ja osobiście dziękuję YouBy i Kursowi za wkład pracy i poświęcenie czasu.
Autor Drawinowa miał taki sam problem, też na jego trasie na moim exe symek się wieszał, okazało się, że to wina systemu, po reinstalacji problem zniknął.Ja też miałem ten problem. Tylko w moim przypadku pomogła zamiana EP40 na innego loka i zapobiegawczo wyrzuciłem też wagony Z1 w starym malowaniu.
Witam
Ja zauważyłem coś takiego: jeśli w ET42 przyhamuje się pomocniczym na II bezoporowej aż do odłączenia prądu, po odluzowaniu do pracy wraca tylko jeden człon (wg wskazań amperomierzy). Czy tak jest, czy to błąd amperomierzy, czy lokomotywy?
pzdr m11
BrakeDelays=GPR {pospieszny-towarowy-osobowy} do jakich lokow jest stosowaneDobrze kombinujesz, aczkolwiek nie do końca
BrakeDelays=PR {pospieszny - towarowy} lokomotywy typu EP?
BrakeDelays=GP {towarowy-osobowy} lokomotywy typu EU / ET ?
oczywiście przed sem dałem w nagłe. Na starym exe trzeba było luzować żeby za szybko sie nie zatrzymać.O stary... to kieliszki wylane w pierwszym wagonie... Jak ja byłbym pasażerem w tym pociągu, to już uzyskałbyś miano "słabego" mechanika...
Wystąpił problem z aplikacją Maszyna EU07-424 i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty.
Uważam jednak (już dyskutowałem Yb), że jest za mała "siła" hamowania. Tzn. hamowałem z 30 km/h na trzeciej pozycji hamowania z odluźnioną lokomotywą i przerżnąłem peronZ yB? To exe wydał @Kurs90. Coś tu się nie zgadza.
Autor Drawinowa miał taki sam problem, też na jego trasie na moim exe symek się wieszał, okazało się, że to wina systemu, po reinstalacji problem zniknął.
Ja też miałem ten problem. Tylko w moim przypadku pomogła zamiana EP40 na innego loka i zapobiegawczo wyrzuciłem też wagony Z1 w starym malowaniu.
Dlaczego akurat ep40 szfankuje?Raczej nie. Prawdopodobnie jest jakiś błąd w pliku .chk tego loka. AI nie radzi sobie z jego sterowaniem i symek się zawiesza. Sprawdziłem go, ale z fizyką od ET40 i wszystko grało.
Moze problem dotyczy ogólnie dwuczłonow?
(...) czy nie jest rozwiązaniem spuszczenie powietrza z układu hamulcowego w lokomotywie? Nie mam bladego pojęcia jak to się konkretnie nazywa, w każdym razie numeryczne [size=17]6[/size]
Próbowałem tego jadąc samą EU07.
Więc, tak hipotetycznie, gdyby odłączyć skład, odhamować loka, i podłączyć na nowo?
Ja pisze z innego powodu . Zauwazylem , ze lokomotywa na 1435 mm bes problemu jedzie po torach 750 mm . Nie wykoleja sie tez na zniszczonych ( 128 ) torach . To samo z exe YouByPo jakiego grzyba stawiasz loka 1435 na wąskim torze?
Ja mam taki problem z EU04. Tylko ten lok nie zatrzymuje mi się przed semaforem. Czy wie ktoś co z nim zrobić?
Cytat: grubas1966 20, Listopad, 2007, 20:41:42grubasowi1966 może chodziło o to, że lok nie wykoleja się na pryźmie na końcu toru. Przez to nie da się też obsłużyć wykolejnic sposobem opisanym na forum.
Ja pisze z innego powodu . Zauwazylem , ze lokomotywa na 1435 mm bes problemu jedzie po torach 750 mm . Nie wykoleja sie tez na zniszczonych ( 128 ) torach . To samo z exe YouBy
Po jakiego grzyba stawiasz loka 1435 na wąskim torze?
No a jak się nie wykoleja, to chyba dobrze?
grubasowi1966 może chodziło o to, że lok nie wykoleja się na pryźmie na końcu toru. Przez to nie da się też obsłużyć wykolejnic sposobem opisanym na forum.Jak się nie da obsłużyć wykolejnic, jak u mnie wykolejnice wykolejają... Owszem, na pryźmie nie wykoleja, ale wykolejnice działają wporządku.
Poza tym po załączeniu baterii nie da się wyłączyć SHP guzikiem do tego służącym, jedynie wyłącznikiem szybkim.
Ja zauważyłem coś takiego. Przeglądnąłem gruntownie temat, ale nie jestem pewien czy to jest kwestia przeładowania oerlikona. Przy hamowaniu bylejakim składem np przy przyhamowaniu przed ograniczeniem , po odluzowaniu hamulca ciśnienie spada w hamulcach do zera jak należy, ale skład dalej hamuje. Im mocniej zahamuje, tym mocniej to zostaje. Jedynym sposobem na uratowanie pociągu od zatrzymania sie jest dodanie gazu, ale zwłaszcza przy ostrzejszym hamowaniu, pociąg dalej hamuje i dopiero po chwili zaczyna puszczać, a do tej pory opory zdąążą zawyć i trzeba zejść o przynajmniej 5 pozycji przy maksymalnym wzbudzeniu silników. Sprawdzałem przy większych prędkościach. Nawet przy łagodnym przyhamowaniu ze 130 km\h skład po luzowaniu od 100km zwalnia do zera bez pomocy silnika z dokładnie taką siła, z jaką działał hamulec mimo zerowego ciśnienia w hamulcach.
Nie ma raczej cech wyżej wymienionego przeładowania hamulca i nigdy niczego takiego w rzeczywistości nie zaobserwowałem, a troche uciążliwe to jest, wie ktoś może, o co tu chodzi?
Poza tym po załączeniu baterii nie da się wyłączyć SHP guzikiem do tego służącym, jedynie wyłącznikiem szybkim.
ee, na popełnianie? tzn pozycja 0? Jak tak to próbowałem. Ale jak to sie dzieje, że przy ciśnieniu zero w cylindrze hamulcowym skład dalej hamuje?Nie "0" a "-1" - czyli . na numerycznej. Tylko zaraz potem przestaw na "0" czyli 4 na numerycznej.
Tak apropos, czy da się coś zrobić z denerwującym pasem światła w dzień po włączeniu reflektorów w SU45, EN57, czy ET22, bo jakby nie patrzeć troszke to nierealistycznie w dzień wygląda.
Chcesz sie pozbyc tych smug to musisz otworzyc plik t3d danego modelu i usunac odpowiednie wpisy, z tego co pamietam te wpisy sa zawsze na koncu :)
Parent: HeadLamp12_on
Type: Mesh
Name: HeadLamp12smuga
... A może jest jeszcze jakiś inny, prostszy sposób, na włączanie i wyłączanie smug w miarę potrzeby?Najprościej byłoby wtedy, gdyby twórcy .EXE w końcu zaimplementowali klawisz "przyciemnianie reflektorów" i wtedy kto chce, to włącza "smugi", a kto nie chce, wyłącza, tym bardziej, że temat jest wałkowany od dłuższego czasu.
A może jest jeszcze jakiś inny, prostszy sposób, na włączanie i wyłączanie smug w miarę potrzeby?Nie znam się za bardzo na programowaniu ale problem smug można by rozwiązać np. w taki sposób (czy jest prosty czy nie to odpowiedzcie Wy programiści :) ) :
atmo 0.01 0.05 0.12 0 200 0.0 0.0 0.0 endatmoMożna by zrobić (to tylko pomysł a czy da się to wykonać to inna sprawa... ;) ) to tak, aby były 2 granice w wartościach które program porównywałby z ustawionymi jako granica załączania:
light -500 500 200 0.1 0.12 0.11 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight
Ponieważ nie dogrzebałem się jeszcze do wszystkich zależności w MaSzynie i nie umiem póki co sam wykryć przyczyny zahamowania SU45, będę wdzięczny, jak mi to ktoś wytłumaczy, czemu tak się dzieje. Bo mimo wszystko, chciałbym ją zagonić do szopy.
Postanowiliśmy iść na skróty i utoworzyłem katalog SU45spec specjalnie do Quarka, gdzie była hybryda chk od ST44, reszta od SU i zadziałało (poprawione tylko wymiary loka w chk na SU).Pobawiliśmy się dzisiaj i zmiana parametru MCPN z 8 na 48 powoduje, że SU (czy SP45) zjeżdża. Na EXE 664kB przejeżdża szopę na wylot i generuje null track, natomiast na 717kB parkuje zaraz za obrotnicą (co ciekawe zapala 3 białe światła z tyłu). W 301D-mkaczy.chk parametr ten ma wartość 15, ale nie sprawdzałem, czy zjeżdża.
Nie chciało nam się wtedy dochodzić co w chk to powoduje.
Najlepiej pobawić się w chk i dojść, które to linia(e) w chk w SU to powodują.