Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KURS90

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 30 Października 2007, 18:06:04 »
Był ale się zmył :) Nic nie grzebałem przy dźwiękach, a po kompilacji, przestało się go słyszeć. Z dźwiękami też czasami takie rzeczy są. W przyszłości będę próbować to naprawić. Takie są niestety "zalety" obecnego exe. Że jak się jedną rzecz dołoży, to kilka innych potrafi się posypać. M.in. dlatego miało być wydane SPT, bo co raz ciężej wycisnąć nowe rzeczy z obecnego symka

32
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 30 Października 2007, 17:21:46 »
w tym ED72 w paczce nic nie trzeba wpisywać. Tam blokada jest już uwzględniona. Działa powyżej 5 km/h - tak jak w realu

33
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 30 Października 2007, 13:42:37 »
Koledzy a dlaczego na pierwszym układzie w ET40 ciągnie tylko jeden człon? =]
Ciągną dwa człony, tyle, że amperomierze są do obu układów osobne (tak jak w EU07)

34
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 30 Października 2007, 05:40:19 »
Masz rację jest za duży prąd. Jednak sposób obliczania w exe parametrów silnika nie pozwala na lepsze odwzorowanie tego.
Np. podczas rozruchu w ET42 symkowej, równoległą bezoporową da się wrzucić przy prędkości ok 5km/h wyższej niż w książkowej charakterystyce na podstawie której była robiona fizyka.
Taki urok symka :)
W hamulcu ED najważniejsze jest to, że siła hamowania odpowiada poniższej charakterystyce

V-szybkość lokomotywy,
Isil-prąd w silniku trakcyjnym,
Ic-prąd hamowania,
T-siła hamowania,
1-20-pozycje hamowania,
A co do ET40 Na razie nie planuję robienia dodatkowej kabiny - większość lokomotyw, miała manometry tak ustawione jak te w paczce :)

35
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 23:05:39 »
Po kolei :)

ustaw nawrotnik do przodu (d)
włącz baterie (J)
zbij SHP (spacja)
zamknij WS (M)
włącz przetwornicę (X)
i sprężarkę (C)

36
Publikacje / Odp: stukoty ogólnie
« dnia: 29 Października 2007, 23:01:16 »
w trasach można ustawić co ile metrów słychać stukot, może jak by się dało jakąś super dużą wartość byłoby lepiej

Scalono.
Akvin

37
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 21:53:51 »
Jeśli chodzi o hamulce:
Yb zrobił wzory dot. działania hamulca, jednak na nich nie działał na przykład hamulec EP w jednostce
Przywróciłem wzór ze starych źródeł jakie przesłał
Czasy napełniania i odluźniania hamulców też były nie do przyjęcia więc przekonstruowałem wzory
Bilans powietrza u Yb był całkowicie do kitu
Procedurę liczenia czasów odluźniania w wagonach hamula zrobiłem sam
Hamulec elektrodynamiczny w ET42 był niezgodny z charakterystykami, mimo, że Yb takowe ode mnie dostał, hamulec więc został poprawiony "od podstaw"

38
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 21:06:10 »
Niestety nie jestem w stanie obronić się na zarzuty Yb, gdyż usuwa moje posty

Ale korzystając z tego, że ten post jeszcze nie został usunięty powiem tylko tyle
1.
Na exe Yb co mi przesłał, w ogóle nie zgadzał się bilans, poprzez napełnianie PG ciśnienie w zbiornikach głównych spadało do 0

2. Zobaczcie, że na exe 699 są podane ciśnienia a nie ilość powietrza w ZG
Więc to nie ja zmieniłem (jak Yb sugeruje, żeby nie można było zrobić bilansu), tylko on sam, dużo wcześniej

39
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 18:30:55 »
No dobrze to podaję pełną listę :)
-Poprawienie działania SHP/CA - wciśnięcie SHP nie przesunie nam w czasie działania CA
-Poprawienie działania boczników w kole nastawnika (dotychczas moment obrotowy był źle liczony, tzn. jak dla pełnego wzbudzenia)
-Przywrócenie zależności podnoszenia pantografów od ciśnienia powietrza w ZG
-Ożywienie woltomierza sieci trakcyjnej w EZT - pokazuje już spadki napięcia podczas rozruchu
-Wyłączony hamulec elektrodynamiczny w EP09, jeżeli nie jest załączona przetwornica
- Poprawione końcówki w pociągach rozkładowych
- Użycie hamulca elektropneumatycznego w EZT powoduje spadek ciśnienia w ZG
- Baterie :)
- Blokada nastawnika w ET40 przy wysokich prądach
-Jednokierunkowość nastawnika jazdy w EZT
- W EZT ostatnia pozycja kranu hamulca jest pozycją odcięcia
- Modyfikacja niskiej nastawy przyspieszenia w EZT
- Po podczepieniu się do innego EZT jest możliwość przejścia do niego (Sprzęg musi być ustawiony na 55 a człon który we wpisie był jako headdriver musi być albo na początku, albo na samym końcu składu
- Dodatkowe lamki sygnalizacyjne
- Poprawione hamulce

i to chyba na razie wszystko :)

40
Publikacje / Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 14:52:16 »
Ja sprawdziłem ET22-2000 i wszystko jest OK, może sprawdź z innymi sterownikami :)

41
Publikacje / Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 01:25:05 »
Witajcie :)

Wreszcie moje prace nad exe dobiegły końca (częściowo, bo zawsze jest co robić:)) i oddaję w Wasze ręce update  ET42, ED72 i nowy tabor (kabina do ET40) i EM120

Oto screeny:

ED72


Drezyna pomiarowa EM120 (Tylko jako AI)

Poprawiona kabina ET42

Jedna z wersji kabiny ET40


Instrukcja uruchomienia pojazdu elektrycznego:
d Ustawiamy kierunek "Naprzód"
J Załączamy baterie akumulatorów
spacja Zbijamy SHP
O / P Podnosimy pantografy
M Załączamy wyłącznik szybki
X Załączamy przetwornicę
C Załączamy sprężarkę
Inne zmiany w exe

1.Poprawione hamulce (na podstawie exe hamulce Yb)
2.Częściowo działający wał kułakowy w EZT:
w czasie jazdy nie należy cofać nastawnika jazdy z pozycji wyższej na niższą. Chcąc przeprowadzić jazdę na pozycji niższej należy cofnąć rączkę nastawnika jazdy do poz "0", a następnie ustawić na żądaną pozycję jazdy(źródło: DTR ED72)
3.Zmiana nastaw przyspieszenia w EZT:
- EN57 - na pozycji "Naprzód I" istnieje równoległe połączenie silników, jednak jednostka ma mniejsze przyspieszenie
- ED72 - na pozycji "Naprzód I" nie ma równoległego połączenia silników, po pozycji szeregowej, następują 3 pozycje bocznika
4. Blokada drzwi podczas jazdy w ED72
5. W lokomotywie ET42 działa hamulec elektrodynamiczny (zrobił go youBy, ja go przebudowałem)
Aby go użyć, należy na 0 pozycji nastawnika cofnąć dźwignię bocznika do pozycji -1. Mamy wtedy 20 pozycji hamowania elektrodynamicznego - nastawienie przekaźników nadmiarowych -325 A
W ET42 jest możliwość użycia hamulca elektrodynamicznego nawet przy opuszczonych pantografach
6. W lokomotywie ET40 nie ma przekaźników nadmiarowych. Zabezpieczenie obwodu głównego, odbywa się za pomocą nastawnika jazdy, który po przekroczeniu określonego prądu rozruchu jest blokowany, do czasu spadku natężenia prądu na silnikach
7. W exe dokonałem też kilku drobniejszych modyfikacji :)

W paczce dostępne są 3 wersje ED72 (różne malowania) i sporo wersji EN57
niestety EN57 jest w wersji innej niż EZT-PACK i jeśli chcecie go zachować, to tylko skopiujcie z mojej paczki pliki chk.

Oto przykładowe wpisy do scenerii

ET40 do nr 30
node -1 0 et40-17-a dynamic PKP\et40 et40-17-a ET40V1A 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 et40-17-b dynamic PKP\et40 et40-17-b ET40V1B 0.0 connected 3 0 enddynamic

ET40 od nr 31 do nr 60
node -1 0 et40-47-a dynamic PKP\et40 et40-47-a ET40V2A 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 et40-47-b dynamic PKP\et40 et40-47-b ET40V2B 0.0 connected 3 0 enddynamic

EM120
node -1 0 em-120 dynamic PKP\em120 em120-01 em120 0.0 nobody 3 0 enddynamic

ED72
node -1 0 ED72-020ra dynamic PKP\eD72-014 eD72-014ra.bmp 6ba 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sa dynamic PKP\eD72-014 eD72-014sa.bmp 6bs 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sb dynamic PKP\eD72-014 ed72-014sb.bmp 6bsb 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020rb dynamic PKP\eD72-014 eD72-014rb.bmp 6bb 0.0 connected 55 0 enddynamic

Paczkę należy wypakować do głównego katalogu Maszyny

Paczka zawiera plik dynamic.dat, ale na wszelki wypadek zalecam zrobić kopię zapasową pliku dynamic.dat

Oto link:

http://www.eu07.pl/~kurs90/Maszyna.rar

Uwaga jeżeli ściągnęliście paczkę przed 30.10.2007, pobierzcie poniższy patch. Jest w patchu, jak i już w zaktualizowanej paczce poprawka na SN61 i SA109

http://www.eu07.pl/~kurs90/patch.rar


>alternatywny link<



42
Na warsztacie / Odp: Kabina ET40 prawie gotowa
« dnia: 28 Października 2007, 22:52:36 »
Nie zabiję :)

Tak kabina zostanie wydana, w najbliższym czasie, wraz z nowym exe i aktualizacją mojego taboru :)

43
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacja szlaku Zgierz - Kutno
« dnia: 03 Września 2007, 18:37:04 »
Mianowicie, gdzieś tam na szlaku linii zrobili niedawno wiadukt... na jeden tor. Brak myślenia z perspektywą :|
Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Przęsło tego wiaduktu rzeczywiście jes wąskie tylko na jeden tor, ale przyczółki jego są już szerokie na dwa tory. A co do myślenia z perspektywą. Jako ciekawostkę podam, że linię kutnowską, od początku szykowali na dwa tory co świadczy nawet o tym, że większość wiaduktów przepustów jest szersza :) Drugi tor miał się znajdować, po prawej stronie od istniejącego w kierunku Kutna (ten istniejący byłby torem w kier. parzystym). Nie neguję celowości modernizacji, ale z drugiej strony szkoda :) Ta linia miała swój klimat, na niektórych stacjach semafory kształtowe, oczekiwania na mijankach :)

44
Publikacje / Kabiny ET21 do pobrania
« dnia: 03 Września 2007, 03:54:57 »
Dobrze zrobiłeś, tak powinno być :)

45
Forum / Zbanowani za udostępnianie niepublicznych dodatków
« dnia: 29 Lipca 2007, 20:00:50 »
nie będę się wypowiadać za administrację, ale wg mnie to niemożliwe i popieram decyzję administracji

46
Forum / Zbanowani za udostępnianie niepublicznych dodatków
« dnia: 29 Lipca 2007, 19:52:55 »
Rzeczywiście niedopatrzenie :) Ale tak to oni też pewnie zostaną zbanowani, jak się naprawi system banów

47
Forum / Zbanowani za udostępnianie niepublicznych dodatków
« dnia: 29 Lipca 2007, 19:01:56 »
http://www.ep07.fora.pl/

To kolejne forum, należące, do MARKA1991, na którym namawia do upubliczniania nieudostępnionych dodatków

48
Bocznica / Wydzielone z "Kabina ET40 prawie gotowa"
« dnia: 29 Lipca 2007, 14:59:50 »
Już ją Twój kolega pol102 bezprawnie udostępnił na innym forum, więc do niego się zwróc

49
Ale W11 mogą być stosowane tylko na szlakach z sbl i wtedy są ustawiane 4 (a nie trzy)

50
Na warsztacie / Linia 14: każdy może się dołączyć.
« dnia: 08 Lipca 2007, 23:44:50 »
Jak ET42 mają nie jeździć do Łodzi skoro wszystkie podlegają pod Zaklad Taboru w Łodzi ?? A dokładnie sekcję Zduńska Wola Karsznice

51
Na warsztacie / Kabina ET40 prawie gotowa
« dnia: 28 Czerwca 2007, 21:09:49 »
Prace nad kabiną już są ukończone, teraz została wrzucona (są dwie wersje kabiny) do bugs, do testów

52
Na warsztacie / Trasa Zabrzegi - Redzeń - Kalinowo
« dnia: 29 Maja 2007, 18:03:59 »
Na podsypkę to przyjdzie czas potem, jak się tory i teren zrobi :)

A co do semaforów, to można je spotkać na posterunkach odstępowych, wskazują tylko S1 i S2 tzn. czy odstęp zajęty czy wolny. Nie ma tam żadnych rozjazdów więc nie ma potrzeby podawania sygnałów na jazdę w bok, manewrów tam również nie ma, więc i komora światła białego jest zbędna :)

53
Na warsztacie / Trasa Zabrzegi - Redzeń - Kalinowo
« dnia: 29 Maja 2007, 16:38:32 »
Po zrobieniu kabin zabrałem się za trasopisarstwo. Pracuję nad trasą dla poc. posażerskich, dużym węzłem kolejowym Zabrzegi ( ze stacją rozrządową i obwodnicą towarową),
Zobaczcie co na razie z tego wyszło:

Stacja Zabrzegi Łąkoszyn

Ta sama stacja widziana od drugiej strony
[
Posterunek odstępowy w Bieleniu



Stacja towarowa Zabrzegi Azory i obwodnica towarowa w kierunku Łąkoszyna


Ta sama linia, to już Łąkoszyn i przystanek służbowy :)

Można też iść spacerkiem z Łąkoszyna do Bielenia wzdłuż torów

A to stacja towarowa Zab. Azory w czasie budowy

Poprzednio też robiłem projekt "Zabrzegi" ale przez własną głupotę straciłem źródła

54
Bocznica / Wydzielone
« dnia: 22 Maja 2007, 23:47:01 »
Po pierwsze to nie on zchrzanił kabiny w byku i on nie może tego zrobić, skoro nie ma nawet maxa tych kabin. Więc daj spokój ZT-Poznaniowi

55
Bieżące kolejowe / Sygnał zastępczy...
« dnia: 20 Maja 2007, 00:28:57 »
A to jest stacja Łódź Andrespol ?? 20 lat mieszkałem w Łodzi i nic mi o takowej nie wiadomo

56
Na warsztacie / EXE 699kb - youBy
« dnia: 01 Maja 2007, 21:55:17 »
Tylko, że u mnie na początku światła dobrze działają, a po jakimś czasie "wariują", a Ty miałeś podobny problem ??

57
Na warsztacie / EXE 699kb - youBy
« dnia: 01 Maja 2007, 19:58:06 »
Zauważyłem jeszcze jeden błąd z exe. a mianowicie światła czołowe lokomotywy. Po jakimś czasie od startu (obojętnie jakiej misji), klawisz Y przestaje reagować i nie można zmienić świateł, nawet po zmianie czoła z tyłu pociągu świeci się jedno długie. Na samych początkach misji jest OK

58
Na warsztacie / Kabina ET40 prawie gotowa
« dnia: 30 Kwietnia 2007, 18:42:47 »
Poprawiłem kolorystykę kabiny, prezentuje się tak jak na zdjęciu, jest tylko problem z dźwiękami, ja mam nagrane tylko syreny i sprężarkę, przetwornica i wentylatory zostały przerobione z EP05.
Pulpit był zielony bo na niektórych zdjęciach widziałem zielone.

EU07-457. Oceń obecny wygląd kabiny, i czy mógł się podzielić zdjęciami odłączników z pierwszej serii ET40 ??

59
Na warsztacie / Kabina ET40 prawie gotowa
« dnia: 29 Kwietnia 2007, 20:03:20 »
Kabina od ET40 jest już prawie na ukończeniu, pozostały tylko do zrobienia tabliczki pod przyrządami i obróbka dźwięków. Oto screeny




60
Publikacje / 201E pack wydany!
« dnia: 27 Kwietnia 2007, 23:41:28 »
Cytat: "Krzysiek626"
Cytat: "Kolejarz"
Na nowym exe po wyściu na zewnątrz kabina nie jest ładowana więc nie widac tych wystających ścian

No niby racja, ale jednak te płaszczyzny powinny być niewidoczne. Wyobraź sobie że wyglądasz przez okno i wystaje Ci coś ze ściany.


Poza tym całościowo okna też wyglądają dosyć dziwnie i poprzednia kabina, ze starego modelu zdecydowanie bardziej przypomina ET22.
A model i tekstury bardzo dobre, gratuluję pracy :)

Strony: 1 [2] 3 4 5