Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - KURS90

Strony: [1]
1
Publikacje / Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« dnia: 29 Października 2007, 01:25:05 »
Witajcie :)

Wreszcie moje prace nad exe dobiegły końca (częściowo, bo zawsze jest co robić:)) i oddaję w Wasze ręce update  ET42, ED72 i nowy tabor (kabina do ET40) i EM120

Oto screeny:

ED72


Drezyna pomiarowa EM120 (Tylko jako AI)

Poprawiona kabina ET42

Jedna z wersji kabiny ET40


Instrukcja uruchomienia pojazdu elektrycznego:
d Ustawiamy kierunek "Naprzód"
J Załączamy baterie akumulatorów
spacja Zbijamy SHP
O / P Podnosimy pantografy
M Załączamy wyłącznik szybki
X Załączamy przetwornicę
C Załączamy sprężarkę
Inne zmiany w exe

1.Poprawione hamulce (na podstawie exe hamulce Yb)
2.Częściowo działający wał kułakowy w EZT:
w czasie jazdy nie należy cofać nastawnika jazdy z pozycji wyższej na niższą. Chcąc przeprowadzić jazdę na pozycji niższej należy cofnąć rączkę nastawnika jazdy do poz "0", a następnie ustawić na żądaną pozycję jazdy(źródło: DTR ED72)
3.Zmiana nastaw przyspieszenia w EZT:
- EN57 - na pozycji "Naprzód I" istnieje równoległe połączenie silników, jednak jednostka ma mniejsze przyspieszenie
- ED72 - na pozycji "Naprzód I" nie ma równoległego połączenia silników, po pozycji szeregowej, następują 3 pozycje bocznika
4. Blokada drzwi podczas jazdy w ED72
5. W lokomotywie ET42 działa hamulec elektrodynamiczny (zrobił go youBy, ja go przebudowałem)
Aby go użyć, należy na 0 pozycji nastawnika cofnąć dźwignię bocznika do pozycji -1. Mamy wtedy 20 pozycji hamowania elektrodynamicznego - nastawienie przekaźników nadmiarowych -325 A
W ET42 jest możliwość użycia hamulca elektrodynamicznego nawet przy opuszczonych pantografach
6. W lokomotywie ET40 nie ma przekaźników nadmiarowych. Zabezpieczenie obwodu głównego, odbywa się za pomocą nastawnika jazdy, który po przekroczeniu określonego prądu rozruchu jest blokowany, do czasu spadku natężenia prądu na silnikach
7. W exe dokonałem też kilku drobniejszych modyfikacji :)

W paczce dostępne są 3 wersje ED72 (różne malowania) i sporo wersji EN57
niestety EN57 jest w wersji innej niż EZT-PACK i jeśli chcecie go zachować, to tylko skopiujcie z mojej paczki pliki chk.

Oto przykładowe wpisy do scenerii

ET40 do nr 30
node -1 0 et40-17-a dynamic PKP\et40 et40-17-a ET40V1A 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 et40-17-b dynamic PKP\et40 et40-17-b ET40V1B 0.0 connected 3 0 enddynamic

ET40 od nr 31 do nr 60
node -1 0 et40-47-a dynamic PKP\et40 et40-47-a ET40V2A 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 et40-47-b dynamic PKP\et40 et40-47-b ET40V2B 0.0 connected 3 0 enddynamic

EM120
node -1 0 em-120 dynamic PKP\em120 em120-01 em120 0.0 nobody 3 0 enddynamic

ED72
node -1 0 ED72-020ra dynamic PKP\eD72-014 eD72-014ra.bmp 6ba 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sa dynamic PKP\eD72-014 eD72-014sa.bmp 6bs 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sb dynamic PKP\eD72-014 ed72-014sb.bmp 6bsb 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020rb dynamic PKP\eD72-014 eD72-014rb.bmp 6bb 0.0 connected 55 0 enddynamic

Paczkę należy wypakować do głównego katalogu Maszyny

Paczka zawiera plik dynamic.dat, ale na wszelki wypadek zalecam zrobić kopię zapasową pliku dynamic.dat

Oto link:

http://www.eu07.pl/~kurs90/Maszyna.rar

Uwaga jeżeli ściągnęliście paczkę przed 30.10.2007, pobierzcie poniższy patch. Jest w patchu, jak i już w zaktualizowanej paczce poprawka na SN61 i SA109

http://www.eu07.pl/~kurs90/patch.rar


>alternatywny link<



2
Na warsztacie / Trasa Zabrzegi - Redzeń - Kalinowo
« dnia: 29 Maja 2007, 16:38:32 »
Po zrobieniu kabin zabrałem się za trasopisarstwo. Pracuję nad trasą dla poc. posażerskich, dużym węzłem kolejowym Zabrzegi ( ze stacją rozrządową i obwodnicą towarową),
Zobaczcie co na razie z tego wyszło:

Stacja Zabrzegi Łąkoszyn

Ta sama stacja widziana od drugiej strony
[
Posterunek odstępowy w Bieleniu



Stacja towarowa Zabrzegi Azory i obwodnica towarowa w kierunku Łąkoszyna


Ta sama linia, to już Łąkoszyn i przystanek służbowy :)

Można też iść spacerkiem z Łąkoszyna do Bielenia wzdłuż torów

A to stacja towarowa Zab. Azory w czasie budowy

Poprzednio też robiłem projekt "Zabrzegi" ale przez własną głupotę straciłem źródła

3
Na warsztacie / Kabina ET40 prawie gotowa
« dnia: 29 Kwietnia 2007, 20:03:20 »
Kabina od ET40 jest już prawie na ukończeniu, pozostały tylko do zrobienia tabliczki pod przyrządami i obróbka dźwięków. Oto screeny




4
Publikacje / Lokomotywa ET42 (112E)
« dnia: 19 Listopada 2006, 19:12:56 »
Jutro w Wasze ręce oddam lokomotywę ET42. Nie jestem autorem modelu, jedynie kabiny, jednak jest zgoda na publikację taboru :)
Najpierw trochę informacji. Lokomotywa ET42 była robiona na podstawie radzieckiej lokomotywy dwuczłonowej WŁ10, produkowanej w zakładach w Nowoczerkasku. Została zamówiona, gdyż w latach 70tych w PKP brakowało silnych maszyn zdolnych do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Począkowy termin dostawy się przesunął w wyniku większych niż się spodziewano zmian konstrukcyjnych wynikających z różnicy szerokości torów (gdyby dostawy odbyły się planowo wówczas lokomotywa by miała oznaczenie ET41). Zamówiono 50 szt. z czego wszystkie zostały przydzielone do lokomotywowni Zduńska Wola Karsznice. Prowadzą pociągi na magistrali węglowej a także na liniach odgałęziających się od niej. Charakteryzują  się praktycznie bezawaryjnością, i bardzo dobrymi właściwościami trakcyjnymi. Są to jedyne lokomotywy typowo dwuczłonowe - nie jest możliwe działanie pojedynczej sekcji samodzielnie.
Termin wydania jest trochę przesunięty, bo czekam na pliki chk. jeżeli do jutra ich nie dostanę, wypuszczę ją z moimi plikami, dość zbliżonymi do oryginalnych ustawień lokomotywy.





5
Poszukuję, chcę zrobić / Pilnie potrzebne dźwięki do EP09
« dnia: 25 Stycznia 2006, 00:22:14 »
Witam
Poszukuję dźwięków do EP09. Są potrzebne do ostatecznego wydania lokomotywy z kabiną. Przydałby się odgłos przetwornicy, sprężarki i wentylatorów oporników rozruchowych.
Kabina jest już gotowa, fizyka też prawie skończona, pozostały mi jedynie dźwięki. Jeżeli uda się je wstawić, będzie można już bez problemów jeździć 160km/h :)

6
Bocznica / Charakterystyka trakcyjna EP09
« dnia: 22 Stycznia 2006, 01:53:50 »
Mam prośbę: czy ktoś dysponuje danymi dotyczącymi EP09. Zależy mi głównie na: progu zadziałania bezpieczników nadmiarowych, czy jest obecny przekaźnik przeciwpoślizgowy, dane dotyczące hamulca. Jest mi to potrzebne do opublikowania ostatecznej wersji lokomotywy.
Szukałem w sieci ale żadnego z wyżej opisanych parametrów nie znalazłem. Staram się też zlikwidować podatność loka na poślizgi, ale bez ingerencji w dane dot. silników trakcyjnych (żeby nie niszczyć realizmu jazdy). Z góry dziękuję

7
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 27 Grudnia 2005, 18:30:25 »
Niedawno pojawiła się wiadomość, że jest już prawie gotowa kabina do EP 09. Niestety, autorzy nie chcieli jej wypuścić. Dlatego też postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić własną kabinkę. Nigdy nie byłem w EP 09, dlatego wymiary mogą być niedokładne, poza tym to moja pierwsza kabina. Opierałem się tylko na kilku zdjęciach. Poniżej można zobaczyć jak mniej więcej wygląda. Jak ją dokończę, to podam linka, skąd ją można pobrać









8
Poszukuję, chcę zrobić / Hamowanie w EZT
« dnia: 24 Lipca 2005, 13:30:51 »
Czy dałoby się w ostatecznej wersji exe poprawić hamulec w EZT ??. Chodzi mi dokładnie o to, że żeby zahamować hamulcem pneumatycznym nawrotnik musi być nastawiony na 0. Tak samo przy odhamowywaniu. Poza tym jak skład się zahamuje obydwoma hamulcami to wystarczy odhamowanie EP żeby można było ruszyć. w realu tak nie jest. I po nastawieniu nawrotnika na jakąkolwiek pozycję poza 0 zapala się lampka  "napięcie na nastawniku hamulcowym"

9
Publikacje / Wskaźniki We12 i We13
« dnia: 21 Lipca 2005, 21:27:59 »
Przygotowałem wskaźniki We12 i We13 oznaczające miejsce zatrzymania czoła pociągu złożonego z EZT. Służą one do podwieszania na trakcji, jednak trzeba samemu dopasowywać wyskość, bo wiadomo, że lina nośna jest raz wyżej, raz niżej


Można je ściągnąć pod tym adresem:
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/We.rar
Jest tam wskaźnik z liczbą 2 , 3 i literą E (trójkątny)[/img]

10
Pomoc w tworzeniu / Jak zrobić ścianę lasu ??
« dnia: 14 Czerwca 2005, 08:03:38 »
W jaki sposób w gmax można zrobić ścianę lasu ?? Próbowałem ją zrobić jako plane, jednak niemożliwe było wykonanie rotacji tego obiektu . Zrobiłem też rysując łamaną zamkniętą i korzystając z polecenia extrude, ale jedyny możliwy wtedy sposób mapowania to było xyz -> uvw, a ściana lasu wychodziła pionowo. Wyczerpałem już wszystkie możliwości dlatego proszę o pomoc

11
Na warsztacie / Projekt Zabrzegi
« dnia: 10 Czerwca 2005, 17:01:11 »
W symku jeżdżę już sobie około roku, ale dopiero teraz postanowiłem wziąć się za pisanie trasy. Piszę ją od kilku dni, prawie nic jeszcze nie ma, ale zrobiłem już ok 10 km. odcinek. trasa ma mieć stację towarową, kiblownię, stację węzłową i magistralę.

Oto pierwsze screeny (wiem, że niewiele)
http://noid-site.skb.pl/eu07/stacja_tow.JPG
Powyżej jest stacja towarowa, a po lewo będą nocować EZT, stację towarową zrobiłem z myślą o nowym exe, gdzie będzie można rozłączać wagony w dowolnym miejscu

http://noid-site.skb.pl/eu07/Wola_Zabrzeska.JPG
To jest niewielki przystanek osobowy, ale długość peronów pozwala na obsługę 10cio wagonowych skaładów pasażerskich


http://noid-site.skb.pl/eu07/Wiadukt_zabrzegi.JPG
Tory biegnące tym wiaduktem, po jakiś 3 kilometrach połączą się z magistralą biegnącą dołem na stacji Zabrzegi.

Screeny umieszczone dzięki uprzejmości kolegi Noid :D
Czekam na propozycje i kilka słów wsparcia (pierwsza trasa)

12
Publikacje / tekstury EZT
« dnia: 10 Czerwca 2005, 16:23:55 »
Ja zrobiłem dwie tekstury EZT: EN57-1594 w malowaniu KM i EN71-07 z przedziałem 1 klasy w malowaniu bydgoskim czerwonym. Oto screeny:
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/EN57-1594_1.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/EN57-1594_2.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/EN71-07_1.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/EN71-07_2.JPG

Zrobiłem też wnętrze zmodernizowanego kibla, z szarym wnętrzem i nowymi siedzeniami. Działa też amperomierz :)
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/EN57-1080_kab.JPG
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/EN57-1080_pasaz.JPG

Lampki są zielone bo w oryginalnej wersji po modernizacji, też wszystkie lampki są zielone

Pliki są już w download

Strony: [1]