1
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 26 Maja 2018, 01:32:47 »
Wczoraj Ep08-12 wywaliła mi "chwilę" po 600. Mają tak samo jak siódemki.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
b) semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje, że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.Blokada samoczynna nie informuje o prędkościach przy semaforach, a o zajętości odcinków. Oprócz ostatniego semafora SBL.
Myślę, że jesteś w poważnym błędzie, pisząc wiadomość powyżej miałem na myśli swoją osobę życia wziętą, więc jestem świadomy co napisałem a wiedzę na ten temat wierz mi, że posiadam. Jeśli uważasz, iż w jakimś stopniu symulator nie jest wstanie Cię nauczyć to możne trzeba napisać, że to nie symulator tylko gra. Oczywiście miałem na myśli przynajmniej naukę przy pełnowartościowym pulpie.Zanim nie zacząłem jeździć realnie uważałem to za symulator. Teraz to gra. Symulator to minimum pulpit. Bez tego nie ma mowy o nauce. Przynajmniej jazdy. Nawet symulator na Olszynce wszystkiego nie nauczy tego co normalne prowadzenie pociągu. A jest to najnowocześniejszy symulator służący do szkoleń. Wiele nauczy. Ale raczej nikt by się nie odważył uczyć kogoś jazdy na takim symulatorze, a potem puścić w pociągi.
Ale chyba pomaga że widzisz i czujesz jak reaguje skład w realu? W symku brak informacji zwrotnych.Prędkości spadania i rośnięcia ciśnienia w PG to jeszcze mało. Może szybko ciśnienie spadać, a i tak pociąg ledwo będzie hamował. Profil linii, pogoda, nawet pora dnia może mieć wpływ. Do tego szybkość działania hamulca pojedynczych wagonów. Stan techniczny lokomotywy i wagonów. Czasem można wjeżdżać w perony 30km/h i mieć problem by się zatrzymać, gdzie normalnie w tej samej stacji wpada się 80km/h i ładnie się zatrzymasz bez zbiórki w pierwszym wagonie. Tego tu się nie nauczysz. Teorii może trochę tak. Ale nie praktyki czy odruchów.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę: wydaje mi się, że nie musisz wiedzieć szczegółowo jak działa kran hamulca, patrzysz raczej na zegary a nie na kran. Trzeba oczywiście wiedzieć czego się spodziewać, tzn jak szybko ciśnienie w PG będzie spadać czy rosnąć - to będzie się różnić dla każdego składu. Ale resztę wyczujesz. Oczywiście da się tego nauczyć użytecznie wyłącznie przez praktykę, ale zasady działania są chyba poprawnie odwzorowane w symku, czy nie?
A nie uważacie,że dla początkującego maszynisty wyrobienie nawyków obsługi pulpitu czy zapanowanie nad lokomotywom to nie jest dużo? Uważam,że każdy maszynista początkujący powinien zacząć od takiej formy nauki.Jakich nawyków?? Wciskania klawiszy?? Potem siadając za nastawnik będzie miał nawyki z gry. A tam już nie ma opcji załaduj od nowa scenerię. Symek jest dobry tylko by zobaczyć jak co działa, liźnięcie sygnalizacji itp, ale nie do nabierania nawyków. W symku wyrobisz sobie miejsce z którego rozpoczynasz hamowanie i wiesz że wyrobisz się przed ograniczeniem itp. Realnie każda lokomotywa, każdy skład, każdy wagon, nawet jazda druga kabiną, nawet z tymi samymi wagonami co chwilę wcześniej ma już przełożenie na hamowanie. Symka można traktować puki co jako zabawę. Odskocznię od stresu. Ale nie do wyrabiania nawyków. Lokomotywa nie ma kombinacji klawiszy do podniesienia pantografów itp. Nieraz na różnych siódemkach umiejscowienie przełączników patyków jest w innych miejscach (choć coraz mniej tego, ale bywa). To samo sprężarki, przetwornice. O nabieraniu nawyków w symku można by było mówić siedząc przed realnym pulpitem którym obsługiwało by się grę.
Tarcze ostrzegawcze 4- i 5-komorowe, takie nowości na PKP ;pTo nie nowości. Stare jak świat. Zaręby Kościelne podg 95.840
Źródło:(6:30)
...brudne wagony, zapchane toalety...Wypada zauważyć że zapychane toalety, brud nie powodują kolejarze. Nie robią tego maszyniści, kierownicy pociągów. Jak mamy tak wychowanych ludzi (pasażerów) to tak jest. Pociągi ze stacji początkowych wyruszają zazwyczaj czyste. Nieraz po kilkunastu minutach już jest syf. Pendolino nie zmieni kultury pasażerów. Do podróży trzeba się wychować, dorosnąć. Każdy z domu wynosi kulturę. Jak nas wychowano i jak my wychowamy dzieci ma ogromne znaczenie.
Może i przeoczyłem jeden wypadek, ale co raz częściej się coś dzieje na PKP, więcej wypadków niż na drogach..Nie wydaje mi się. Było wcześniej też tyle zdarzeń tyle że po ostatnim tragicznym wypadku nagłaśniają wszystko co się da.
Siema nie będę zakładał nowego Wątek, więc tu zapytam jak wczytuje mi tą scenerie. i jak wczyta strasznie w Kabinie mi zamula czy u was tak samo jest po chwili jest normalnie.U mnie tak mają i inne scenerie. Wystarczy podnieść któryś pantograf w górę i zaczyna działać wszystko płynnie.
"W okolicach Iławy (woj. warmińsko-mazurskie) przed godz. 15 wykoleiła się lokomotywa pociągu InterCity. Zablokowane są oba tory" - informują nas pasażerowie pociągu.
Każde takie zdarzenie to argument dla przeganiających MK.Nie tylko. Bardziej jako argument dla pozostałych MK by włączyli mózg, rozwagę i ostrożność bo przez każde takie zdarzenie widać że komuś tego zabrakło. Część z MK sama apeluje o to, lecz widać że za mało.
..."współczuję pasażerom..."? Czego?Tego że przez głupotę musieli stracić ponad dwie i pół godziny.