Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tomcio

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 26 Maja 2018, 01:32:47 »
Wczoraj Ep08-12 wywaliła mi "chwilę" po 600. Mają tak samo jak siódemki.

2
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 20 Października 2016, 21:17:36 »
Rozróżniaj jeszcze semafory na wjazdowe, wyjazdowe, drogowskazowe, rodzaj blokady itp. Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem opis pod S3 szczególnie punkt b który cytowałem wcześniej.

3
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 19:20:48 »
Tak. Bezpieczniejszą jest opcją. Jeszcze bezpieczniej było by jechać do 20 km/h na widoczność. Ale sprawa jest jasna i zdefiniowana przez przepisy. Znajomość szlaku też maszynista posiada i wie gdzie jest semafor by odpowiednio reagować. Jak wiemy że jedzie coś wolniejszego przed nami to faktycznie można wolniej by dać mu trochę czasu. Gdy na wyjazdowym jest S7 to zazwyczaj następny zanim dojedziemy będzie na zielono, bo przed nami pociąg już uciekł.

4
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 18:07:21 »
Przeczytajcie opis w Ie1
Cytuj
b)  semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje, że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.
Blokada samoczynna nie informuje o prędkościach przy semaforach, a o zajętości odcinków. Oprócz ostatniego semafora SBL.

Wiec ostatni rozjazd i jedziemy rozkładową.

5
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 10:32:48 »
Tiaaa, a potem odzywa się dyżurny ćwierć inteligent na radiu i pyta dlaczego pan wydłuża czas jazdy. Ostatni rozjazd i jedziesz tak by reagować na wskazania następnego semafora.

Wiadomość raportowana. Obowiązki, pkt. 11a. Nie cytujemy ostatniego posta. | @Stele

6
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 05 Września 2016, 22:57:12 »
Dokładnie ta. Często jest powodem oburzenia dyżurnych. Gdy zgłaszasz usterkę, że chwilę potrzeba na naprawę i zapyta o powód. Odpowiedz że łańcuch mi spadł zazwyczaj powoduje wrzaski że maszynista jaja sobie robi.

Nie przypominam sobie by coś miała nadzwyczajnego. Po za grubszymi drzwiami do maszynowni, otwieranymi w drugą stronę niż normalnie. No i przesuniętym na środek nastawniku.

Nie cytujemy ostatniego posta. @Stele

7
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 05 Września 2016, 22:46:11 »
Myślę, że jesteś w poważnym błędzie, pisząc wiadomość powyżej miałem na myśli swoją osobę życia wziętą, więc jestem świadomy co napisałem a wiedzę na ten temat wierz mi, że posiadam. Jeśli uważasz, iż  w jakimś stopniu symulator nie jest wstanie Cię nauczyć to możne trzeba napisać, że to nie symulator tylko gra. Oczywiście miałem na myśli przynajmniej naukę przy pełnowartościowym pulpie.
Zanim nie zacząłem jeździć realnie uważałem to za symulator. Teraz to gra. Symulator to minimum pulpit. Bez tego nie ma mowy o nauce. Przynajmniej jazdy. Nawet symulator na Olszynce wszystkiego nie nauczy tego co normalne prowadzenie pociągu. A jest to najnowocześniejszy symulator służący do szkoleń. Wiele nauczy. Ale raczej nikt by się nie odważył uczyć kogoś jazdy na takim symulatorze, a potem puścić w pociągi.

Ale chyba pomaga że widzisz i czujesz jak reaguje skład w realu? W symku brak informacji zwrotnych.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę: wydaje mi się, że nie musisz wiedzieć szczegółowo jak działa kran hamulca, patrzysz raczej na zegary a nie na kran. Trzeba oczywiście wiedzieć czego się spodziewać, tzn jak szybko ciśnienie w PG będzie spadać czy rosnąć - to będzie się różnić dla każdego składu. Ale resztę wyczujesz. Oczywiście da się tego nauczyć użytecznie wyłącznie przez praktykę, ale zasady działania są chyba poprawnie odwzorowane w symku, czy nie?
Prędkości spadania i rośnięcia ciśnienia w PG to jeszcze mało. Może szybko ciśnienie spadać, a i tak pociąg ledwo będzie hamował. Profil linii, pogoda, nawet pora dnia może mieć wpływ. Do tego szybkość działania hamulca pojedynczych wagonów. Stan techniczny lokomotywy i wagonów. Czasem można wjeżdżać w perony 30km/h i mieć problem by się zatrzymać, gdzie normalnie w tej samej stacji wpada się 80km/h i ładnie się zatrzymasz bez zbiórki w pierwszym wagonie. Tego tu się nie nauczysz. Teorii może trochę tak. Ale nie praktyki czy odruchów.

Symek, a realne prowadzenie to dwie rożne sprawy i na prawdę trzeba to bardzo rozdzielić.

Z tego co mi wiadomo trwają nabory na 5 licencję w IC. A Tym co złożyli dokumenty życzę powodzenia w rozmowach, badaniach, a potem w nauce, egzaminach itp. I do zobaczenia na szlaku. I byście się skupili na nauce realnej. Nie tej w symku. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 05 Września 2016, 11:39:57 »
A nie uważacie,że dla początkującego maszynisty wyrobienie nawyków obsługi pulpitu czy zapanowanie nad lokomotywom to nie jest dużo? Uważam,że każdy maszynista początkujący powinien zacząć od takiej formy nauki.
Jakich nawyków?? Wciskania klawiszy?? Potem siadając za nastawnik będzie miał nawyki z gry. A tam już nie ma opcji załaduj od nowa scenerię. Symek jest dobry tylko by zobaczyć jak co działa, liźnięcie sygnalizacji itp, ale nie do nabierania nawyków. W symku wyrobisz sobie miejsce z którego rozpoczynasz hamowanie i wiesz że wyrobisz się przed ograniczeniem itp. Realnie każda lokomotywa, każdy skład, każdy wagon, nawet jazda druga kabiną, nawet z tymi samymi wagonami co chwilę wcześniej ma już przełożenie na hamowanie. Symka można traktować puki co jako zabawę. Odskocznię od stresu. Ale nie do wyrabiania nawyków. Lokomotywa nie ma kombinacji klawiszy do podniesienia pantografów itp. Nieraz na różnych siódemkach umiejscowienie przełączników patyków jest w innych miejscach (choć coraz mniej tego, ale bywa). To samo sprężarki, przetwornice. O nabieraniu nawyków w symku można by było mówić siedząc przed realnym pulpitem którym obsługiwało by się grę.

Moja rada. Jak ktoś przejdzie przez rekrutację, rozmowy, badania, itp i dostanie się na kurs maszynisty to powinien symka sobie odpuścić, albo ograniczyć by właśnie nie przenosić głupich nawyków. Do czasu aż zacznie sam jeździć na własne konto i wyrobi sobie swój własny styl jazdy, na tyle że będzie bezpiecznie prowadził. Znam osobiście przypadek gdzie gość w symku był świetny. Spędzał sporo czasu na grę. Jednak w realu okazało się inaczej i już musiał się pożegnać z pracą maszynisty.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 18 Kwietnia 2016, 20:51:56 »
Tarcze ostrzegawcze 4- i 5-komorowe, takie nowości na PKP ;p

Źródło:
(6:30)
To nie nowości. Stare jak świat. Zaręby Kościelne podg 95.840

10
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 00:52:03 »
@Marcin S jak byś na szlaku zobaczył dolną komorę świecącą a górną ciemną to byś szybko zmienił zdanie. Jak masz odpowiadać za bezpieczeństwo i wiedział że na danym szlaku dany semafor powinien świecić inaczej to byś szybko uznał to za wątpliwy. Znajomość szlaku i infrastruktury się kłania. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo jest najważniejsza.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 20 Marca 2015, 21:07:02 »
W najnowszej wersji odpalając pas czy to zielony czy też pomarańczowy i odpalamy dolne pomarańczowe i pokazuje nam że sygnał jest S5. A bez górnego to jest wątpliwy. Samo dolne pomarańczowe tez jest wątpliwym, a aplikacja pokazuje S5

12
Forum / Odp: Wirus w wątku
« dnia: 15 Stycznia 2014, 01:49:27 »
Jakiś czas temu spotkałem się na tym forum że jeden z użytkowników forum miał obrazek zlinkowany z jakiegoś serwera który wykrywał Eset jako zagrożenie i blokował dostęp do niego. Być może w tym wypadku jest podobnie. Jednak teraz ani na 1 ani na ostatniej stornie nie wykrywa mi nic.

13
Pomoc doraźna / Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« dnia: 06 Października 2013, 15:46:31 »
Działa tylko po dojściu do pozycji szeregowej i wtedy należy wyłącznik wyłączyć by było możliwe dalsze przejście na układ równoległy. Dając bocznikowanie na szeregowej bez oporowej, działanie urządzenia kompresji odciążenia osi zostanie wyłączone. By przywrócić działanie trzeba zejść z boków. W sumie ma sens przy wysokim rozruchu lub ewentualnie w trudnych warunkach. A wysoki rozruch możemy mieć włączony właściwie przez 5 minut, inaczej będzie nam hałasował buczek.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 29 Września 2013, 17:25:49 »
...brudne wagony, zapchane toalety...
Wypada zauważyć że zapychane toalety, brud nie powodują kolejarze. Nie robią tego maszyniści, kierownicy pociągów. Jak mamy tak wychowanych ludzi (pasażerów) to tak jest. Pociągi ze stacji początkowych wyruszają zazwyczaj czyste. Nieraz po kilkunastu minutach już jest syf. Pendolino nie zmieni kultury pasażerów. Do podróży trzeba się wychować, dorosnąć. Każdy z domu wynosi kulturę. Jak nas wychowano i jak my wychowamy dzieci ma ogromne znaczenie.

Przejazdy szybciej są możliwe i na tym co jest bez większych zmian. Niestety PLK jak na razie troszkę się obija. Rząd też. Niestety bez dotacji i zrozumienia że kolej jest ważna niczego się nie osiągnie. PLK woli wstawiać 20stki na przejazdach niż cokolwiek zrobić. Przykład linii 6 jest doskonałym przykładem. na samych 20stkach traci się jakieś 40 minut. Zrobić na 120km/h i bez Pendolino było by do Wawy znośnie bo poniżej 2h. A dziś. Od Tłuszcza mamy stała kilku kilometrową 40stkę na której jeszcze są 3 20tki na przejazdach gdzie trzeba byś ślepym by wjechać pod pociąg bo widoczność wspaniała. Poczekamy na Rail Bialticę (o ile powstanie) i zobaczymy co się poprawi. I Eu07 wystarczy by było wystarczająco szybko do stolicy. Dodać do tego zniżki dla osób z biletami lotniczymi i busy odpadną szybko.

Pendolino poprawi komfort. Ładnie wygląda (choć to jest mało ważne), w jazdach podobno nie najgorzej. Pożyjemy zobaczymy.

15
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Rozkłady, WOSy i instrukcje.
« dnia: 28 Lipca 2013, 15:00:38 »
Jest tego trochę na wiele mającej stronie http://www.roboyama.com.pl/ za która chylę czoła właścicielowi stronki. Nawet na szkoleniach polecają tą stronę :) Kopalnia wiedzy.

16
Inne niekolejowe / Odp: Aparat dla Miłośnika Kolei
« dnia: 05 Lipca 2013, 16:13:37 »
Z tanich "małpiatek" z trybem manualnym mogę polecić http://www.optyczne.pl/10.2-Test-Test_wakacyjnych_kompaktów_2011_Canon_PowerShot_SX230_HS_-_test_aparatu.html Sam taki posiadam i powiem szczerze że dość przyzwoita bestia. Do tego można kupić jeszcze z dwa zamienniki baterii za ok 30zł sztuka i masz już na spory wypadzik, kieszonkowy sprzęt. Co ciekawsze posiada GPS choć nie używam tego. Szkoda baterii. Zdjęcia i filmy robi całkiem niezłe. Poprzednia wersja Canon PowerShot SX220 HS jest bez GPS ale podobno ciut lepsza. Sądzę że na potrzeby początkujące zdecydowanie warto się zainteresować.

17
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 05 Stycznia 2013, 18:58:27 »
Wzrok, wzrokiem. Dzisiejsze czasy niestety są owocne w wady słuchu. I to też się liczy z tego co kojarzę dość mocno. Niewielki uszczerbek może wykluczyć szanse na wymarzoną pracę.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« dnia: 04 Listopada 2012, 20:29:39 »
Może i przeoczyłem jeden wypadek, ale co raz częściej się coś dzieje na PKP, więcej wypadków niż na drogach..
Nie wydaje mi się. Było wcześniej też tyle zdarzeń tyle że po ostatnim tragicznym wypadku nagłaśniają wszystko co się da.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 06 Października 2012, 21:07:48 »
Ja tak nieśmiało bym zaproponował, rozwinięcie opcji wyświetlania rozkładu. Chodzi o dodanie ostrzeń stałych i tymczasowych. Miło by było gdyby były uwzględniane ewentualnie w takim zestawieniu np innym kolorem niż rozkład, z podaniem kilometra i prędkości ograniczenia. Chociaż to już pewnie dość abstrakcyjna propozycja.

20
Pomoc doraźna / Odp: Turów - Macierzewo, misja TLK wykoleja się?
« dnia: 14 Września 2012, 02:56:17 »
Siema nie będę zakładał nowego Wątek, więc tu zapytam jak wczytuje mi tą scenerie. i jak wczyta strasznie w Kabinie mi zamula czy u was tak samo jest po chwili jest normalnie.
U mnie tak mają i inne scenerie. Wystarczy podnieść któryś pantograf w górę i zaczyna działać wszystko płynnie.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Zachowanie maszynisty
« dnia: 21 Lipca 2012, 21:19:44 »
Mógł skręcić

22
Inne niekolejowe / Odp: Ostre burze nad Polską.
« dnia: 08 Lipca 2012, 20:50:58 »
Sa lepsze radary. Np:
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=pl&subpage_0=15
oraz jak już było wspominane wcześniej:
http://burze.dzis.net/?page=mapa

W drugim wypadku możemy niewielkim kosztem ustawić sobie powiadomienia SMSem o burzach w naszej okolicy

23
Bieżące kolejowe / Wykolejenie w okolicach Iławy
« dnia: 04 Lipca 2012, 15:49:17 »
Cytat: Kontakt24
"W okolicach Iławy (woj. warmińsko-mazurskie) przed godz. 15 wykoleiła się lokomotywa pociągu InterCity. Zablokowane są oba tory" - informują nas pasażerowie pociągu.

http://kontakt24.tvn.pl/temat,lokomotywa-wypadla-z-torow,50641,html?categoryId=496

24
Wulgaryzmów jest niewiele. Dużo więcej dzieci w szkole klną niż w symulatorze. Panienki w kabinach też nie są rozkraczone więc też nie powinno być problemu. Jak już to bardziej szkodliwe są papierosy. A paczek fajek wala się trochę po lokomotywach :P Teoretycznie też od lat 18-stu.

26
Inne niekolejowe / Odp: Problem z "aparatem cyfrowym"
« dnia: 06 Maja 2012, 15:07:16 »
Samsung bardzo się popsuł z serwisowaniem oraz jakością sprzętu więc pewnie nic nie zrobią. Niestety sporo napraw gwarancyjnych odsyłają z powodu usterek mechanicznych których co ciekawsze nie było. Osobiście miałem tak z telefonem w którym uszkodzono fizycznie płytkę wyrywając element. Co ciekawsze kolega pracujący w jednym ze sklepów RTV odesłał aparat który po wyjęciu po raz pierwszy z pudełka by zademonstrować klientowi miał usterkę obiektywy. Nie wysuwał się. Wrócił nie naprawiony z notatką usterki mechanicznej.

Zamiast tracić czas na serwis kup sobie coś innego. Za 250 zł można kupić np. Panasonic DMC-LS5 który będzie o niebo lepszy. A za ok 500-600 zł już można fajne FujiFilm kupić

27
Do zmniejszania wagi filmików polecam darmowy program Freemake Video Converter. Dzięki niemu oszczędziłem sporo miejsca nie tracąc zauważalnie na jakości. Program wykorzystuje dodatkowo kartę graficzną odciążając procesor. Więcej historii wejdzie na nośniki pamięci.

28
Kolejny wypadek z udziałem ciężarówki i pociągu. Miał kierowca farta i refleks że wyskoczył. Choć gdyby miał odrobinę więcej w głowie, pewnie nie doszło by do tego.
http://www.tvn24.pl/-1,1741390,0,1,tir-wjechal-pod-pociag,wiadomosc.html

29
Bieżące kolejowe / Odp: Śmiertelny wypadek w Szczecinie.
« dnia: 09 Kwietnia 2012, 08:56:53 »
Każde takie zdarzenie to argument dla przeganiających MK.
Nie tylko. Bardziej jako argument dla pozostałych MK by włączyli mózg, rozwagę i ostrożność bo przez każde takie zdarzenie widać że komuś tego zabrakło. Część z MK sama apeluje o to, lecz widać że za mało.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Śmiertelny wypadek w Szczecinie.
« dnia: 07 Kwietnia 2012, 22:31:19 »
..."współczuję pasażerom..."? Czego?
Tego że przez głupotę musieli stracić ponad dwie i pół godziny.

Strony: [1] 2 3 ... 7