Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Transkei

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

2
Na warsztacie / Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 05:06:16 »
Przedstawiam scenariusz Drawinowo od rana.
https://eu07.pl/userfiles/23326/lawinowo-r7.7z



Aktualizacja, stan na rewizję 45:
https://eu07.pl/userfiles/27520/lawinowo-r45.7z


Podobno to jest najnowsze:
https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_rana.7z


A teraz to:
https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_ranan.7z


Do wyboru mamy 18 misji:
  • W roli głównej EP09. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy na tory odstawcze, przypinamy wagony i wyciągamy je w perony. Następnie prowadzimy EIC "Lech" 1701 do Włodowic Zachodnich, zatrzymując się po drodze tylko w Włodowicach. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy i podczepiamy się do kolejnych wagonów (które podstawi nam w perony manewrująca po stacji SM42). Wracamy do Grodziska Zachodniego jako EIC "Lech" 7102. Na koniec służby odstawiamy wagony tory odstawcze i wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EP07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw manewrujemy, potem czekamy, aż lokomotywa manewrowa podstawi w perony skład, do którego następnie się podczepiamy. Potem prowadzimy TLK "Warta" 71100 do Grodziska Zachodniego, zatrzymując się po drodze w Włodowicach, Grabówku i Drawinowie. Po dojechaniu wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich jako TLK "Warta" 17101. Po dojechaniu do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i wracamy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57-2000. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77803 (Grabówek - Włodowice Zachodnie), ROJ77854 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77811 (Drawinowo - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkie stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – nawet do 30 minut!
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ71802 (Grabówek - Grodzisk Zachodni), ROJ17803 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), ROJ77858 (Włodowice Zachodnie - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy, podstawiamy skład w perony, następnie prowadzimy pociąg ROJ17801 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), oraz powrotny ROJ71806. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77850 (Grabówek - Drawinowo), ROJ77805 (Drawinowo - Włodowice), ROJ77856 (Włodowice - Grabówek), ROJ77809 (Grabówek - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – do 20 minut!
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy w peron, po czym prowadzimy pociąg ROJ71804 (Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni), oraz powrotny ROJ17805. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na tor, na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torze postojowym w Włodowicach. Manewrujemy w perony i prowadzimy pociąg ROJ77801 do Włodowic Zachodnich. Po dojechaniu manewrujemy na bocznicę, gdzie doczepiamy drugą jednostkę, i kontynuujemy jazdę w trakcji wielokrotnej. Prowadzimy pociągi: ROJ77852 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77807 (Drawinowo - Włodowice Zachodnie). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec zjeżdżamy na bocznicę w Włodowicach Zachodnich, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, następnie prowadzimy kursy wahadłowe pomiędzy stacjami Grabówek i Włodowice: ROJ77861 (Grabówek - Włodowice), ROJ77862 (Włodowice - Grabówek), ROJ77863 (Grabówek - Włodowice), ROJ77864 (Włodowice - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich przystankach. Na zakończenie służby wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej Traxx. Misję rozpoczynamy na torach postojowych stacji Grodzisk Zachodni. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE174211. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TDE713102. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym czekamy, aż na stację wjedzie pociąg z partią kontenerów, oraz manewrująca na stacji SM42 doczepi do nich drugą partię (może to trwać prawie 30 minut!). Podczepiamy się do sformowanego pociągu, po czym wyruszamy jako TDE774240 do Grabówka. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, czekamy na przyjazd kolejnego pociągu z kontenerami, do których się następnie doczepiamy. Wracamy do Włodowic Towarowych jako TDE774241. Na koniec manewrujemy na tor postojowy gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na terenie lokomotywowni w Grabówku. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz na grupę towarową i czekamy na przyjazd pociągu z kontenerami. Podczepiamy się do przyciągniętych wagonów, po czym jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE774247. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy po skład do pociągu powrotnego, następnie wracamy do Grabówka jako TDE774248. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Najpierw jedziemy luzem jako LTE114321 do Zarzecza Dolnego (pod elektrownię „Grodzisk”), gdzie doczepiamy puste węglarki. Następnie jedziemy jako TME114322 i TME174323 do Włodowic Towarowych, po drodze przejeżdżając przez Grodzisk Zachodni i wykonując oblot składu. Po dojechaniu do Włodowic Towarowych odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej ET42. Naszym zadaniem jest doprowadzenie składu węglowego z Włodowic Towarowych do elektrowni „Grodzisk”. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym jedziemy luzem (LTE774327) do Włodowic Towarowych, gdzie po zatrzymaniu się pod semaforem, możemy dłuższą chwilę obserwować, jak formowany jest skład węglowy - najpierw w Włodowic Południowych wjedzie ET22 z składem węglarek, do którego następnie lokomotywy spalinowe dołączą dwie następne partie węglarek. Kiedy manewry zostaną zakończone, podpinamy się pod sformowany skład, i prowadzimy ciężki pociąg węglowy TME714328 do Grodziska Zachodniego. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, wykonujemy oblot, i ruszamy jako TME114329 do faktycznej stacji docelowej - Zarzecza Dolnego, gdzie zakończymy służbę. Czas misji: ok. 3-3,5 godziny. UWAGA! Możliwy bardzo długi postój (ponad 30 minut) w Włodowicach Towarowych. Misję kończy ekstremalnie trudny podjazd pod Stawiska Górne.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Najpierw manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy się do odstawionych na bocznicy wagonów, wyciągamy je w tory stacyjne, następnie jedziemy jako TME774381 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 1,5 godziny.
  • W roli głównej ST43. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw jedziemy luzem jako LTS774312 do Włodowic, gdzie podczepiamy się pod skład beczek. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TMS714312. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej SM42. Prowadzimy manewry na stacji Włodowice Zachodnie. Do wykonania mamy następujące zadania: wyciągnięcie w perony składu dla MPE71100, wyciągnięcie składu dla TLK do Pawianowa, ostawienie składu Regio z Tarniowa, wyciągnięcie składu dla EIC "Lech" 7102, odstawienie składu przyciągniętego przez EIE1701, odstawienie składu TLK z Pawianowa, wyciągnięcie z torów odstawczych wagonów przeznaczonych do kasacji, zawiezienie ich do Włodowic Towarowych jako TTS794541, powrót luzem jako LTS794542, i na koniec odstawienie składu przyciągniętego przez MPE17101. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
Do prawidłowego funkcjonowania należy posiadać paczkę całościową 20.09 oraz najnowsze exe z tego wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.0.html lub jeśli nie najnowsze, to ostatnie z października 2020 r. Na paczkowym exe wystąpią problemy z łączeniem EZT. Oprócz tego scenariusz jest przejezdny, tylko w radiu panuje kompletna cisza.

W kilku miejscach na scenerii pojawiły się dekoracje – przede wszystkim ciągnąca się 12 kilometrów aglomeracja włodowicka, oraz leżący dotąd odłogiem odcinek do Zarzecza Dolnego.

Dla posiadaczy słabszych komputerów oraz mających hopla na punkcie trzymania się rozkładu jazdy, sugeruję używać scenariusza w wersji lite – zawiera on znacznie mniej pociągów ozdobnych. W pełnej wersji scenariusza zobaczymy łącznie aż 59 pociągów.

Dotychczasowe testy w TD zostają zakończone a rezerwacje na nagrania anulowane. Jak ktoś chce, to może we własnym zakresie dograć sygnały odjazdu od kierowników pociągów i wrzucić całość na repozytorium. Z mojej strony to tyle, nie przewiduję dalszej działalności.

3
Wydział zamówień / Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 19 Maja 2020, 17:36:47 »
Najwyższy czas zapełnić luki w nagraniach do scenariuszy na L053, które wynikły albo z braku chętnych podczas testów, albo z braku sił / pomysłów. Zatem poszukuję osób do wykonania nagrań:
  • Kierownik pociągu 23171 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 33153 i 33154 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23165 i 32166 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23133 i 32134 z L053 Południe (nagranie jest ale brzmi trochę komicznie),
  • Zapowiedzi stacyjne w Dębicy na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Turowie na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Sandomierzu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Psim Polu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Rudawie na L053 Południe.
Można się zgłaszać tu lub na priv. Stenogramy: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran.pdf
Gdyby ktoś chciał wersję edytowalną, ma w .odt i w .docx https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran_edytowalne.7z

W przypadku kierowników pociągów proszę, aby nie zgłaszały się osoby, które już wzięły udział w nagraniach do L053 wieczór (w przypadku kierownika 23133 i 32134 - L053 południe). Jeżeli chodzi o zapowiedzi stacyjne, to głównie zależałoby mi na Dębicy, Turowie i Sandomierzu. Pozostałe dwie stacje można nagrać tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio dużo chętnych.

4
Wydział zamówień / Nagrania do scenariuszy na scenerii Stary Jawor
« dnia: 11 Października 2019, 18:00:19 »
Poszukuję minimum 4, optymalnie 8 osób do przygotowania nagrań do scenariuszu na poprawianej scenerii Stary Jawor (opublikowanej pod koniec 2014 roku jako sceneria spalinowa SKP). Stenogramy można pobrać tutaj: https://eu07.pl/userfiles/23326/stenogramy_stary_jawor-r3.pdf

Do wyboru są następujące role: M-74142, M-47141, M-694535, M-644231, M-66477, M-66478, M-24114, M-694521 (są to role mechaników).

Ponieważ scenariusze są testowane w dziale zamkniętym (projekt ma własne repozytorium i w zasadzie nie ma paczki ze scenariuszami, bo są od razu wgrywane na osobne repo), dla zachęty i lepszego obrazu przedstawiam małą zajawkę, czyli opisy scenariuszy: https://eu07.pl/userfiles/23326/opisy_skp.7z Generalnie będzie 6 scenariuszy: Eszelon, Osobowy1, Osobowy2, Retro, Zdawka, i Noc (ostatni scenariusz nie ma opisu gdyż jest to prosta jazda z Roztocza do Jaworu).

5
Publikacje / Całkowo Retro
« dnia: 29 Października 2017, 15:06:15 »
Przedstawiam nowy scenariusz dla scenerii Całkowo, dostępny w wersji letniej i zimowej. Składy w letniej wersji scenariusza stylizowane są na koniec lat osiemdziesiątych XX wieku - na trasie spotkamy same oliwkowe wagony, ciągnięte przez lokomotywy SP42 i SP45 (sama sceneria jest współczesna). Do wyboru mamy prowadzenie jednego z 6 dostępnych pociągów:
  • Pociąg osobowy Wiliś - Macierzewo,
  • Pociąg osobowy Macierzewo - Jarkawki - Macierzewo,
  • Pociąg osobowy Całkowo - Macierzewo - Wiliś,
  • Pociąg towarowy Jarkawki - Macierzewo,
  • Pociąg towarowy Wiliś - Jarkawki,
  • Manewry na stacji Macierzewo.
W paczce znajduje się również tekstura lokomotywy EU07-133 w wersji historycznej. Lokomotywa ta pojawia się w scenariuszu, choć z uwagi na brak sieci trakcyjnej w całkowskiej scenerii, znajdziemy ją jedynie odstawioną na jednej z bocznic.



http://eu07.pl/userfiles/23326/calkowo_retro_7.7z

Scenariusz: Transkei
Tekstura EU07-133: MR6

Życzę przyjemnej jazdy, miłych retrospekcji, i samych Sr2.
@Transkei

Dodane do repozytorium rev.2020 @MR6

6
Publikacje / Całkowo niebezpieczny pociąg
« dnia: 09 Września 2017, 22:07:34 »
Przedstawiam scenariusz zamykający cykl "Odyseja Spalinowa". Tym razem będziemy mieli okazję zetknąć się z pociągiem nadzwyczajnym specjalnego znaczenia (PONSZ). Do wyboru mamy dwie misje, możemy prowadzić lokomotywę pilotującą PONSZ (TEM2), lub sam PONSZ (ST43). Z uwagi na rodzaj transportu - przewozimy ładunek szczególnie niebezpieczny dla środowiska - przewidziane zostały dodatkowe środki ostrożności, takie jak patrole na przejazdach, oraz niska prędkość szlakowa. Przed rozpoczęciem jazdy należy zapoznać się z opisem scenariusza.




Scenariusz: Transkei
Rozmowy przez radio: bartiprog i matek123

Dodane do repozytorium. e30d45368ac714af074fe123c37ef4fae228a649 @Maciej

7
Poradniki / [CTR] Poradnik dla chcących pisać scenariusze
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:40:36 »
Przedstawiam poradnik dla chcących pisać scenariusze - Symfonia Events. W obszerny sposób został opisany proces powstawania scenariusza, przygotowania odpowiednich plików, po kolei wytłumaczone zostały wszystkie procedury języka eventów - od najprostszych poleceń po skomplikowane procedury i algorytmy, pokazana została diagnostyka scenariusza. Ponadto podane zostało mnóstwo przykładów.

http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy.pdf
http://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_1.pdf
https://eu07.pl/userfiles/23326/Symfonia_events_poradnik_pisania_scenariuszy_2.pdf

A tutaj link zawierający materiał edytowalny poradnika:

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik.7z
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2017-08-29.7z
https://eu07.pl/userfiles/23326/priv-poradnik_rev2019-08-21.7z

Chętnych zapraszam do lektury i do wyrażenia opinii, czy czegoś jeszcze nie uzupełnić.

8
Publikacje / Zimowe Całkowo
« dnia: 06 Lutego 2017, 18:03:50 »
Przedstawiam zimową wersję scenerii Całkowo, oraz 3 scenariusze w zimowej szacie, znane z cyklu Odyseja Spalinowa: Całkowo p-m-t, Całkowo osobowy, i Całkowo noc.

Dodatek jest przystosowany do MaSzyny 15.04 + patch 16.08 + dotychczas opublikowane dodatki wymienione w pliku info.txt znajdującym się w paczce. Zaleca się instalację poprzez skrypt - instalator wtedy sam pobierze i zainstaluje wszelkie niezbędne paczki.

Cytuj
Oto paczka zawierająca zestaw zimowych dekoracji dla scenerii Całkowo, oraz zimowe wersje 3 scenariuszy: Całkowo p-m-t, Całkowo osobowy, oraz Całkowo noc.

Sposób instalacji: pobrane archiwum należy wypakować w głównym folderze z Symulatorem, z aktywną opcją nadpisywania starych plików.
Uwaga! W celu poprawnego działania dodatku należy posiadać MaSzynę 15.04 z patchem 16.08, a także zainstalować wcześniej następujące dodatki:
- scenariusz Całkowo Tartak 2 http://eu07.pl/pobierz/post/cakowo-tartak-2
- tekstury wagonów 406R http://eu07.pl/pobierz/post/tekstury-wagonow-406r
- teksturę lokomotywy SU45-089 http://eu07.pl/pobierz/post/tekstura-lokomotywy-su45-089
- nowe modele wskaźników http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28161.0.html
- dodatkowe modele pasażerów (Uwaga! Bez tego dodatku nie ma nawet możliwości uruchomienia scenariuszy!)






Życzę przyjemnej jazdy, samych Sr2, i... pamiętajcie o włączeniu ogrzewania!
@Transkei

Dodane do repozytorium. Rev. 1782. @Stele

9
Na warsztacie / Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:18:33 »
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.

Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.

A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
  • Długość 8,4 km, 10 stacji.
  • Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
  • Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
  • Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
  • Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
  • Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
  • Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
  • Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z

Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
  • Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
  • Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
  • Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
  • Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
  • Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
  • Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
  • Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
  • Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
  • Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.

Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z

10
Publikacje / Całkowo Tartak 2
« dnia: 23 Września 2016, 21:46:38 »
Przedstawiam kolejną misję na scenerii Całkowo. Znów pełnimy służbę w całkowskim tartaku. Tym razem musimy zawieźć wagony z tarcicą na stację Wiliś Wschód, zwrócić puste wagony do składnicy w Pomiankach, zabrać stamtąd ładowne wagony, oraz przyciągnąć ze stacji Wiliś wagon z agregatem prądotwórczym przeznaczonym dla tartaku. Do scenariusza dołączony został szczegółowy opis przebiegu misji. Czas jazdy: ok. 3 godziny.

Paczka zawiera również kilka dodatkowych dekoracji dla scenerii Całkowo, przede wszystkim nowe zabudowania w miejscowościach Pomianki i Jarkawki.


Sposób instalacji: paczkę należy wypakować w głównym folderze z symulatorem lub skorzystać ze skryptu instalacyjnego. Dodatek jest przystosowany do MaSzyny 15.04 + patch 16.08.

Życzę przyjemnej jazdy.
@Transkei

Dodane do repozytorium, rev. 1604. - @Maciej

11
Publikacje / Całkowo Lotos
« dnia: 17 Lipca 2016, 21:52:27 »
Dodane do repozytorium - @Maciej.
Przedstawiam kolejną misję na scenerii Całkowo. Nasze zadanie polega na wykonaniu manewrów na stacji Wiliś oraz prowadzeniu pociągu towarowego do Macierzewa. Do dyspozycji mamy lokomotywę BR285-127. Dokładny opis przebiegu manewrów i jazdy znajduje się w opisie dołączonym do scenariusza. Czas trwania misji: ok. 90 minut.




Sposób instalacji: paczkę należy wypakować w głównym folderze z symulatorem lub skorzystać ze skryptu instalacyjnego. Dodatek jest przystosowany do MaSzyny 15.04 + patch 16.05.

Życzę przyjemnej jazdy.
@Transkei

12
Publikacje / Całkowo Odyseja spalinowa
« dnia: 29 Stycznia 2016, 19:36:29 »
Dodane do repozytorium.
Witam

Przedstawiam paczkę zawierającą zmodyfikowaną scenerię „Całkowo”, oraz 6 nowych scenariuszy:
  • Misja pasażersko-manewrowo-towarowa – prowadzimy pociąg osobowy z Wilisia do Macierzewa, następnie wykonujemy manewry i wracamy do Wilisia z pociągiem towarowym,
  • Misja osobowa – prowadzimy pociąg osobowy relacji Wiliś – Jarkawki – Wiliś,
  • Misja nocna – prowadzimy pociąg osobowy z Macierzewa do Wilisia, następnie wracamy z pociągiem przyspieszonym do Macierzewa,
  • Misja Turkol – prowadzimy pociąg turystyczny z Macierzewa do Całkowa, następnie pociąg towarowy relacji Całkowo – Jarkawki – Całkowo, i wracamy do Macierzewa z pociągiem turystycznym,
  • Misja Tartak – zawozimy do Paszek, Chróścieli i Macierzewa drewno z całkowskiego tartaku,
  • Misja towarowa – prowadzimy pociąg towarowy Macierzewo – Jarkawki.
Jazdę urozmaicą nam manewry, duży ruch na trasie, oraz zdarzenia losowe. Do każdego scenariusza dołączony jest szczegółowy opis przedstawiający przebieg misji.

Instalacja: paczkę należy wypakować w głównym folderze z symulatorem. Scenariusze są przystosowane do wersji symulatora MaSzyna 15.04 + patch 15.04.26.

Podziękowania kieruję dla wszystkich testujących i udzielających porad, bez których projekt ten nie ujrzałby światła dziennego.



Życzę przyjemnej jazdy i samych Sr2.
@Transkei
01.2016 r.

Strony: [1]