Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Transkei

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Listopada 2021, 15:19:26 »
W załączniku poprawka z przypisywaniem rozkładu dla ET42 we Włodowicach Zachodnich, Włodowicach Towarowych, i Grodzisku Zachodnim. Rozkład powinien się przypisać około 20 sekund po zatrzymaniu lokomotywy na torze, z którego będzie wyjazd na szlak.

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Listopada 2021, 23:35:50 »
Sprawdziłem ponownie występujący czasami problem z otrzymaniem rozkładu w Grodz. Zach. w misji z ET-42. (...)
Oho! Widzę, że pojawiają się osoby, które potrafią się odnaleźć w strukturze OS, to dobry znak dla MaSzyny.

Przechodząc do postawionego pytania: dochodzimy tutaj do problemu istniejącego niemal od zarania MaSzyny, czyli obsługi pojazdów wieloczłonowych.

W swoich scenariuszach zawsze przyjmowałem założenie, że komendy kolejkowane (czyli inne niż SetVelocity, ShuntVelocity, W4, W5, itp.) powinny być podawane do pojazdu przez putvalues – event wyzwalany w określonym momencie. Swego czasu była pewna moda podawania komend przez semafor (do mnie to w ogóle nie przemawiało, gdyż wprowadzało to pomieszanie mechanizmu skanowania i kolejkowania, i w efekcie wyglądało jak zwiastun kłopotów w przyszłości) ale stosowanie mojej metody zawsze okazywało się słuszne i niezawodne. Tak właśnie jest zrobione przypisywanie rozkładu jazdy do EU07, czyli 200 sekund po wykryciu wjazdu pojazdu na tor, wykryciu zwolnienia zwrotnicy najazdowej, i zidentyfikowania że to jest właśnie owa EU07 podczepiająca się do składu, następuje podanie eventu „gos_et41_przypisz_rozklad1”, czyli komendy putvalues. I to działa bez zarzutu.

Kiedy powstawało L053_poranek wyszły na jaw problemy z obsługą wieloczłonów – chociażby ET41 nie reagował na ten mechanizm, natomiast reagował na komendę podaną z semafora (wynikało to z faktu, że putvalues otrzymywał człon, który wjeżdżał na tor, natomiast z semafora otrzymywał drugi człon, ten z którego potem była kontynuowana jazda). Z tego właśnie powodu, w moich scenariuszach, tam gdzie ma jechać lokomotywa typu ET41 lub ET42, i gdzie jest podanie rozkładu jazdy, zamiast tradycyjnej metody, jest przypisanie rozkładu przez semafor. I tak jest zrobione w powyższym kodzie, czyli rozkład jest przekazywany przez semafor wyjazdowy grz_T. No i wychodzą teraz różne kwiatki związane z tym rozwiązaniem, raz działa, raz nie działa.

Jakoś w zeszłym roku została poprawiona obsługa wieloczłonów i w efekcie putvalues działało na oba człony – tutaj widzimy, że był przygotowany alternatywny event „gos_et41_przypisz_rozklad2”, który obecnie jest zakomentowany. Z jakich powodów tutaj to nie jest używane – nie wiem, nie pamiętam. Pewnie dlatego, że pojawiły się jakieś kłopoty z tym.

Rozwiązania tej sytuacji widzę dwa:
Pierwsze – zrobić zmianę w exe, które zacznie pojazdy wieloczłonowe traktować jak jeden pojazd. To chyba odpada, gdyż dotyczy podstawowych założeń symulatora, i aby to wdrożyć, trzeba by pewnie przeorać cały kod.
Drugie – zastosować taki mechanizm przypisywania rozkładów, jaki używam do przypisania rozkładów do EZT. Niestety wówczas z jednej linii kodu zrobi się nam co najmniej 10 linii, ale taki mechanizm może faktycznie zadziałać. I chyba póki co w tym kierunku trzeba pójść. W wolnej chwili (gdzieś w przyszłym tygodniu) prześlę plik .ctr uzupełniony o takie przypisanie rozkładu.

(...) z 50 minut opoznienia przez luczne s1 na trasie.
Rozkład dla towarowych jest napisany dla zasady, bez patrzenia na to, czy da się go utrzymać czy nie. Najważniejsze przy pociągach towarowych, przynajmniej w moich scenariuszach, jest: w ogóle dojechać do punktu docelowego, najlepiej z opóźnieniem nie większym niż kilka godzin, i zużyć przy tym jak najmniej energii - albowiem na jeden rozruch pociągu mniej więcej takiego jak z misji z ET42 zużywa się tyle energii, ile zużywa średniej wielkości gospodarstwo domowe przez cały rok.

3
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Września 2021, 21:30:55 »
Pozbierałem zgłoszone błędy i wprowadziłem kilka poprawek:
- Dodane zabezpieczenie w Grabówku przed podcinaniem innych składów przez ST45 (zgłoszenie mati222 z 16.07)
- Dyżurny w Grabówku powinien teraz rozsądniej wyprawiać pociągi w kierunku Drawinowa  (film z przejazdu składem Elfów z 14.09, w głębokim tle było widać przyczynę długiego postoju w Grabówku)
- Poprawka błędu we Włodowicach (zgłoszenie Dew105 z 30.04)
- Poprawki we Włodowicach Towarowych (zgłoszenie MasterYoda z 22.05)

Pozostałe zgłoszenia dotyczą znanych problemów, czyli brak koplowania Elfów, stonka umierająca na manewrach, zaniki napięcia, problemy z rozładunkiem EZT, a także błąd w definicjach semaforów SBL z W18, nie pozwalający na wyświetlenie S4 jeżeli na semaforze jest wjazd na 60 km/h (zgłoszenie mati222 z 3.07) - czyli błędy niedotyczące bezpośrednio scenariusza.
Zgłoszenie z 18.09 to nowość: AI chyba zasłabło, bo ST45 olał S1 i wjechał w stację, przy okazji rozpruwając zwrotnice, w samym scenariuszu wszystko było w porządku.

Można wgrać i sprawdzić, zmiany wprowadziłem bez jakiegokolwiek przetestowania, nie mam już MaSzyny na dysku.

I jeszcze kilka uwag:
- Wstawienie szynobusów KW we Włodowicach to ich zdublowanie – pojawiają się epizodycznie w Drawinowie, kursują wahadłowo na szlaku Drawinowo – Lubniew.
- W rozkładach pociągów ozdobnych przyszłościowo lepiej jest pozostawić maksymalne prędkości szlakowe. Po prostu jak ktoś kiedyś podmieni np.: EP07 na EP09 to się nie zdziwi czemu ona jedzie 120 zamiast 160 km/h.
- Dla poprawiających plik .ctr – aby się nie pogubić, sugeruję w każdym poprawionym miejscu dopisywać komentarz: co, kto, i jaka data, najlepiej w konwencji rok-miesiąc-dzień, tak aby potem szło wyszukać zmiany według jakiegoś jednego wzorca.
- Dla poprawiających plik .ctr – po wprowadzeniu poprawki należy dla porządku skorygować numer wersji scenariusza (linia nr 11 w pliku, komórka „komórka_wersji”, wpisujemy aktualną datę), dzięki temu jak ktoś podeśle loga, to będziemy mieli widoczne, na której wersji delikwent jechał.

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 19:24:25 »
ET42 we Włodowicach Towarowych powinien najpierw wjechać za semafor grupowy E16, po czym następuje długi postój i oczekiwanie na sformowanie składu - najpierw wjedzie ET22, potem kolejne wagony doczepi SM42, potem TEM2 (albo najpierw TEM2 a potem SM42). Kiedy skład jest gotowy ET42 pojedzie za Tm4 (to jest prawie pod semafor wjazdowy od strony WdZ), i pod semafor grupowy E18, gdzie jest podpięcie pod sformowany skład.

Rzeczą kluczową w funkcjonowaniu scenariusza jest posiadanie przez pojazd właściwego rozkładu jazdy - bez tego wszystko się posypie. Jeżeli ET42 zamelduje się we Włodowicach Towarowych bez rozkładu, to zostanie potraktowany jak zwykły pociąg kończący bieg. Tak samo również pozostałe stacje - pociąg bez rozkładu zostanie potraktowany jak towarowy z najniższym priorytetem, jadący za scenerię.

Widzę że ponownie pojawił się problem z przypisywaniem rozkładu do lokomotyw wieloczłonowych. Na ostatnim użytkowanym przeze mnie exe (201020) funkcjonowało to bez problemu. To jest ewidentną przyczyną problemów w misji z ET42. Ponadto niektórzy z uporem maniaka jeżdżą na exe paczkowym, choć zaznaczyłem na początku, że scenariusz na nim nie zadziała - problemy z łączeniem EZT, nieogarnięte podstacje.

5
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 11 Kwietnia 2021, 19:45:04 »
Jak ktoś chce analizować co się dzieje we Włodowicach Zachodnich, to polecam śledzić zawartość komórek wymienionych w sekcji „Flagi pociągów” pliku ctr (oczywiście dla danej stacji, bo każda stacja ma osobne flagi). Komórki te dokładnie opisują położenie każdego z pociągów na stacji, w załączonych plikach jest rozpiska co dokładnie każdy numer stanu oznacza, oraz do pomocy mapa stacji. Szerzej o flagach można przeczytać w moim poradniku w rozdziale 6.

Komórek dla Włodowic Zachodnich jest bardzo dużo, ale prześledziłem komórkę o nazwie vlo_roj77801_stat, która opisuje stan pociągu o analogicznym numerze, i który kończy bieg we Włodowicach Zachodnich, podczepia kolejną jednostkę i jedzie do Drawinowa. W każdym z powyższych przypadków stan komórki kończy się na stanie „a 5 *”, co oznacza, że skład dostał pozwolenie na wyjazd z bocznicy, ale nie dotarł w perony (powinien się zakończyć na „d 9 *”). Dokładniejsza analiza wykaże, że nie została wygaszona tarcza manewrowa Tm27, co pozwala stwierdzić, że skład nawet nie wyjechał z bocznicy.

Wobec tego nie ma żadnej wątpliwości, że ponownie szwankuje w exe koplowanie elfów.

6
Na warsztacie / Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 05:06:16 »
Przedstawiam scenariusz Drawinowo od rana.
https://eu07.pl/userfiles/23326/lawinowo-r7.7z

Aktualizacja 7 listopada 2021.
https://eu07.pl/userfiles/27520/paczka_drawinowo-od-nowa-r3.7z


Do wyboru mamy 18 misji:
  • W roli głównej EP09. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy na tory odstawcze, przypinamy wagony i wyciągamy je w perony. Następnie prowadzimy EIC "Lech" 1701 do Włodowic Zachodnich, zatrzymując się po drodze tylko w Włodowicach. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy i podczepiamy się do kolejnych wagonów (które podstawi nam w perony manewrująca po stacji SM42). Wracamy do Grodziska Zachodniego jako EIC "Lech" 7102. Na koniec służby odstawiamy wagony tory odstawcze i wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EP07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw manewrujemy, potem czekamy, aż lokomotywa manewrowa podstawi w perony skład, do którego następnie się podczepiamy. Potem prowadzimy TLK "Warta" 71100 do Grodziska Zachodniego, zatrzymując się po drodze w Włodowicach, Grabówku i Drawinowie. Po dojechaniu wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich jako TLK "Warta" 17101. Po dojechaniu do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i wracamy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57-2000. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77803 (Grabówek - Włodowice Zachodnie), ROJ77854 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77811 (Drawinowo - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkie stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – nawet do 30 minut!
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ71802 (Grabówek - Grodzisk Zachodni), ROJ17803 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), ROJ77858 (Włodowice Zachodnie - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy, podstawiamy skład w perony, następnie prowadzimy pociąg ROJ17801 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), oraz powrotny ROJ71806. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77850 (Grabówek - Drawinowo), ROJ77805 (Drawinowo - Włodowice), ROJ77856 (Włodowice - Grabówek), ROJ77809 (Grabówek - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – do 20 minut!
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy w peron, po czym prowadzimy pociąg ROJ71804 (Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni), oraz powrotny ROJ17805. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na tor, na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torze postojowym w Włodowicach. Manewrujemy w perony i prowadzimy pociąg ROJ77801 do Włodowic Zachodnich. Po dojechaniu manewrujemy na bocznicę, gdzie doczepiamy drugą jednostkę, i kontynuujemy jazdę w trakcji wielokrotnej. Prowadzimy pociągi: ROJ77852 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77807 (Drawinowo - Włodowice Zachodnie). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec zjeżdżamy na bocznicę w Włodowicach Zachodnich, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, następnie prowadzimy kursy wahadłowe pomiędzy stacjami Grabówek i Włodowice: ROJ77861 (Grabówek - Włodowice), ROJ77862 (Włodowice - Grabówek), ROJ77863 (Grabówek - Włodowice), ROJ77864 (Włodowice - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich przystankach. Na zakończenie służby wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej Traxx. Misję rozpoczynamy na torach postojowych stacji Grodzisk Zachodni. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE174211. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TDE713102. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym czekamy, aż na stację wjedzie pociąg z partią kontenerów, oraz manewrująca na stacji SM42 doczepi do nich drugą partię (może to trwać prawie 30 minut!). Podczepiamy się do sformowanego pociągu, po czym wyruszamy jako TDE774240 do Grabówka. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, czekamy na przyjazd kolejnego pociągu z kontenerami, do których się następnie doczepiamy. Wracamy do Włodowic Towarowych jako TDE774241. Na koniec manewrujemy na tor postojowy gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na terenie lokomotywowni w Grabówku. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz na grupę towarową i czekamy na przyjazd pociągu z kontenerami. Podczepiamy się do przyciągniętych wagonów, po czym jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE774247. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy po skład do pociągu powrotnego, następnie wracamy do Grabówka jako TDE774248. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Najpierw jedziemy luzem jako LTE114321 do Zarzecza Dolnego (pod elektrownię „Grodzisk”), gdzie doczepiamy puste węglarki. Następnie jedziemy jako TME114322 i TME174323 do Włodowic Towarowych, po drodze przejeżdżając przez Grodzisk Zachodni i wykonując oblot składu. Po dojechaniu do Włodowic Towarowych odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej ET42. Naszym zadaniem jest doprowadzenie składu węglowego z Włodowic Towarowych do elektrowni „Grodzisk”. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym jedziemy luzem (LTE774327) do Włodowic Towarowych, gdzie po zatrzymaniu się pod semaforem, możemy dłuższą chwilę obserwować, jak formowany jest skład węglowy - najpierw w Włodowic Południowych wjedzie ET22 z składem węglarek, do którego następnie lokomotywy spalinowe dołączą dwie następne partie węglarek. Kiedy manewry zostaną zakończone, podpinamy się pod sformowany skład, i prowadzimy ciężki pociąg węglowy TME714328 do Grodziska Zachodniego. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, wykonujemy oblot, i ruszamy jako TME114329 do faktycznej stacji docelowej - Zarzecza Dolnego, gdzie zakończymy służbę. Czas misji: ok. 3-3,5 godziny. UWAGA! Możliwy bardzo długi postój (ponad 30 minut) w Włodowicach Towarowych. Misję kończy ekstremalnie trudny podjazd pod Stawiska Górne.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Najpierw manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy się do odstawionych na bocznicy wagonów, wyciągamy je w tory stacyjne, następnie jedziemy jako TME774381 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 1,5 godziny.
  • W roli głównej ST43. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw jedziemy luzem jako LTS774312 do Włodowic, gdzie podczepiamy się pod skład beczek. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TMS714312. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej SM42. Prowadzimy manewry na stacji Włodowice Zachodnie. Do wykonania mamy następujące zadania: wyciągnięcie w perony składu dla MPE71100, wyciągnięcie składu dla TLK do Pawianowa, ostawienie składu Regio z Tarniowa, wyciągnięcie składu dla EIC "Lech" 7102, odstawienie składu przyciągniętego przez EIE1701, odstawienie składu TLK z Pawianowa, wyciągnięcie z torów odstawczych wagonów przeznaczonych do kasacji, zawiezienie ich do Włodowic Towarowych jako TTS794541, powrót luzem jako LTS794542, i na koniec odstawienie składu przyciągniętego przez MPE17101. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
Do prawidłowego funkcjonowania należy posiadać paczkę całościową 20.09 oraz najnowsze exe z tego wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.0.html lub jeśli nie najnowsze, to ostatnie z października 2020 r. Na paczkowym exe wystąpią problemy z łączeniem EZT. Oprócz tego scenariusz jest przejezdny, tylko w radiu panuje kompletna cisza.

W kilku miejscach na scenerii pojawiły się dekoracje – przede wszystkim ciągnąca się 12 kilometrów aglomeracja włodowicka, oraz leżący dotąd odłogiem odcinek do Zarzecza Dolnego.

Dla posiadaczy słabszych komputerów oraz mających hopla na punkcie trzymania się rozkładu jazdy, sugeruję używać scenariusza w wersji lite – zawiera on znacznie mniej pociągów ozdobnych. W pełnej wersji scenariusza zobaczymy łącznie aż 59 pociągów.

Dotychczasowe testy w TD zostają zakończone a rezerwacje na nagrania anulowane. Jak ktoś chce, to może we własnym zakresie dograć sygnały odjazdu od kierowników pociągów i wrzucić całość na repozytorium. Z mojej strony to tyle, nie przewiduję dalszej działalności.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Września 2020, 19:38:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- poprawka, ai powinna lepiej orientowac sie przez ktore drzwi chca wsiadac/wysiadac jej pasazerowie
(...)
Nadal pojawia się problem z EZT które kończą jazdę, od razu zmieniają czoło i dostają nowy rozkład. Objaw bardzo podobny do tego co opisał Siecool, przy odliczaniu czasu postoju, czas niby się zmniejsza, ale co chwilę się zwiększa o około sekundę. Ponieważ nie dzieje się to zbyt często, czas w końcu zostaje odliczony do zera. Można to łatwo zaobserwować na Bałtyku SKM (np.: SKM-1, misja EN62, Bałtyk Plaża). Problem ten staje się odczuwalny na innych sceneriach, np.: Drawinowo (nowy scenariusz, w trakcie uruchamiania, jeszcze nie dostępny), gdzie EZT potrafi totalnie się zablokować.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: L053 południe - błąd w misji z ST43
« dnia: 11 Sierpnia 2020, 23:05:46 »
Czy widać było co się stało z turbostonką, która powinna stać na początku tego składu węglarek? Wynika z logu, że po wjeździe na ten tor, z niewiadomych powodów kompletnie się wysypała, nie ruszyło ją Ms2 na semaforze - no i w efekcie doszło do tego zdarzenia. W logu nie znalazłem żadnego wyjaśnienia tego stanu rzeczy.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Czerwca 2020, 19:38:45 »
Podkreślniki są w zasadzie niepotrzebne, zastosowałem je myśląc, że trzeba je dawać w miejsce spacji. Na obecnym exe spacja już działa bez zarzutu, wyświetlają się też wielkie litery. Można samemu przetestować (zamieniłem podkreślniki na spacje).
Skoro już wszystko działa, to biorę się za pozostałe scenariusze bałtyckie. Może i za L053... chociaż nie wiem czy te monitory zmieszczą się w Dębicy na tych strasznie wąskich peronach.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Czerwca 2020, 21:53:39 »
Wprowadziłem na próbę dynamiczne zmiany tablic dworcowych w Bałtyku Głównym na Euro2012. Wszystko w zasadzie działa, ale:
- Nie można uzyskać wielkich liter,
- Nieakceptowane są spacje (parser je źle interpretuje), natomiast podkreślniki w ogóle się nie pojawiają.
Stosowałem tylko wpisywanie ręczne w .ctr, bez whois z flagą 33. Nie wiem, czy to kwestia exe czy skryptu w tablicach.

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Czerwca 2020, 21:59:52 »
Nie działa losowanie stopnia zachmurzenia:
W scenariuszach, gdzie jest wpis informujący o losowym doborze stopnia zachmurzenia, np.:atmo 0 0 0 900 3000 0.502 0.502 0.502 -1.05 endatmo(ostatnia wartość, znak minus oznacza, że ma nastąpić losowanie wartości w przedziale od 0 do 1.05), starter wpisuje w to miejsce wartość 0, w efekcie scenariusze się uruchamiają zawsze przy braku zachmurzenia.

12
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 02 Czerwca 2020, 22:47:31 »
Oto L053 południe z zapowiedziami na stacjach Dębica, Turów, Sandomierz: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_poludnie_zapowiedzi.7z
Sprawdziłem, błędów nie znalazłem, w miarę dobrze słychać. Zrobię jeszcze kilka testów, jeśli błędy się nie znajdą, to pójdzie na repozytorium.

13
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 29 Maja 2020, 19:26:30 »
Kierownicy pociągów już zaktualizowani, rewizja 5850.
Nowe sygnały Rp12 i Rp14 można sobie pobrać również stąd: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_nowi_kierownicy.7z Aby działały, należy je wgrać do scenery/scenariusz_os, oraz ręcznie usunąć stare pliki (stare sygnały są w .wav na repo lub .ogg w paczce użytkowej, teraz na repo daję wyłącznie .flac).

14
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 24 Maja 2020, 13:54:15 »
1. W scenariuszu Całkowo Wycieczka, podczas przejazdu przez Emilianowo, jesteśmy świadkami efektów eksperymentu Filadelfia.
2. Przy nawrotce w Pomiankach mikoli spotkamy nie tylko na stacji, focących skład, ale również stojących w kolejce do tankowania.

PS. Pierwotnie mikole stali na balkonie, ale w międzyczasie zmienił się budynek (na ten autorstwa JAN21). Wprowadzono poprawkę rev. 5829.

15
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 20 Maja 2020, 22:31:06 »
Rezerwacje przyjęte. Na ten moment obsadzone są już wszystkie role, do wyboru pozostały opcjonalne zapowiedzi dworcowe w Psim Polu i Rudawie. Jak ktoś ma jeszcze chęci, to może nagrać, jak nikt się nie znajdzie - tragedii nie będzie, najważniejsze stacje są obsadzone.

16
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 20 Maja 2020, 18:27:15 »
Rezerwacje na ten moment:
Zapowiedzi Dębica - k.wojak
Zapowiedzi Turów - zaopatrzony
Zapowiedzi Sandomierz - koszowy
Czekam jeszcze na zgłoszenia na kierowników pociągów, ewentualnie zapowiedzi dla Psiego Pola i Rudawy.

17
Wydział zamówień / Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 19 Maja 2020, 17:36:47 »
Najwyższy czas zapełnić luki w nagraniach do scenariuszy na L053, które wynikły albo z braku chętnych podczas testów, albo z braku sił / pomysłów. Zatem poszukuję osób do wykonania nagrań:
  • Kierownik pociągu 23171 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 33153 i 33154 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23165 i 32166 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23133 i 32134 z L053 Południe (nagranie jest ale brzmi trochę komicznie),
  • Zapowiedzi stacyjne w Dębicy na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Turowie na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Sandomierzu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Psim Polu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Rudawie na L053 Południe.
Można się zgłaszać tu lub na priv. Stenogramy: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran.pdf
Gdyby ktoś chciał wersję edytowalną, ma w .odt i w .docx https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran_edytowalne.7z

W przypadku kierowników pociągów proszę, aby nie zgłaszały się osoby, które już wzięły udział w nagraniach do L053 wieczór (w przypadku kierownika 23133 i 32134 - L053 południe). Jeżeli chodzi o zapowiedzi stacyjne, to głównie zależałoby mi na Dębicy, Turowie i Sandomierzu. Pozostałe dwie stacje można nagrać tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio dużo chętnych.

18
Poradniki / Odp: [WAV] - obróbka nagrań radiotelefonicznych
« dnia: 07 Maja 2020, 22:54:34 »
Dorzucam coś od siebie w tym temacie – poradnik obróbki dźwięku Audio-city. Przedstawia on procedurę przygotowywania nagrań radiotelefonicznych w darmowym edytorze Audacity. Dodatkowo w archiwum z wersją edytowalną znajdują się nagrania szumów i trzasków, które wykorzystuję przy tworzeniu nagrań do scenariuszy.

https://eu07.pl/userfiles/23326/Audio-city_poradnik_obrobki_dzwieku.pdf

I wersja edytowalna:
https://eu07.pl/userfiles/23326/poradnik%20obrobki%20dzwieku%20wersja%20edytowalna.7z

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Maja 2020, 23:49:19 »
W Bałtyku SKM-1 podczas podmiany składów (czy czegoś innego) ktoś połknął słowo kluczowe endtrainset, i w efekcie w Bałtyku Mieście robi się to co się robi. Poprawka już poszła na repo, można sobie również pobrać plik z załącznika.

20
Trasy / Odp: l053 poranek - ciągłe S1
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 23:06:43 »
SM42 nie może ruszyć w Żernikach - innym to też wyskoczyło, i podobno to błąd w tej wersji exe.

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 19:03:32 »
A co się stało z ET41 który Cię mijał na torze obok? Wyjechał z tych Alakowic, dokąd pojechał, czy gdzieś stanął?
Problem chyba nie jest w scenariuszu, bo na samym starcie zdarzyło się coś dziwnego: wykoleiły się wszystkie wagony jednego z pociągów czekających w "zajezdni", nie wiadomo od czego.

22
Bocznica / Odp: Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 10:34:35 »
Jeśli chcesz jechać do Bałtyku Miasta, to nie możesz zmieniać nazwy rozkładu. Musi zostać RPE45123, nawet IC45123 nie jest dopuszczalne.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 20 Marca 2020, 22:53:33 »
Wszystko działa poprawnie, tylko wylosowało się duże opóźnienie dla pociągu dojeżdżającego do Macierzewa. Na pół minuty przed wyłączeniem symulacji dostał odjazd z "zajezdni".

24
Pomoc doraźna / Odp: Event przypisany do toru - zdalnie
« dnia: 13 Lutego 2020, 20:52:39 »
Czy ktoś mógłby napisać na forum jeden przykład jak wygląda taki wpis, aby komputer losował który ze składów zdefiniowanych w *.scn postawi na konkretny tor w momencie uruchomienia scenerii.
Nie ma czegoś takiego - z poziomu pliku scn można wstawić na tor jeden i zawsze ten sam skład.
Istnieje jednak coś zbliżonego do tego co napisałeś - w scenariuszach na Bałtykach SKM-1 i SKM-2 (i ŚDM) na krańcach scenerii są "zajezdnie", gdzie na początku scenariusza jest losowana kolejność wypuszczania pociągów z tych zajezdni.

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 24 Stycznia 2020, 16:46:22 »
Rozładunku nikt się nie doczeka, bo po prostu go nie ma - w fazie testów scenariusza komenda UnLoad była mocno niedopracowana, nie wiem jak jest obecnie.
Zatrzymać się trzeba przy panach stojących przy torach, niezależnie na który szlak się wyjedzie.

26
Trasy / Odp: Linia 053 noc
« dnia: 24 Listopada 2019, 19:41:06 »
Problem z nieaktywną SU46 stojącą za Sandomierzem. Załączony plik wrzuć do katalogu /scenery, nadpisując stary plik.

27
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 21:14:40 »
W rozkładach jazdy dla towarowych najlepiej w ogóle nie wpisywać postojów (nie licząc stacji początkowej i końcowej, gdzie oczywiście się tego nie da uniknąć). Wtedy AI zachowa się najbardziej naturalnie, będzie podjeżdżało pod najbliższy semafor, nie będzie czekać na godzinę odjazdu.

czy można przypisać dwa np. event1 do jednego toru? Nie pamiętam, czy to było zmieniane, a kiedyś można było dać tylko jeden.
Tak, bylo zmienione jakis czas temu. Jesli dany tor ma wiecej niz jeden wpis event danej kategorii to uruchamiane sa one wszystkie.
Ale była przy tym uwaga, że trzeba uważać na eventy skanowane, bo różne dziwne rzeczy mogą się stać. A takimi eventami są właśnie przypisania semaforów i W4.

28
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 07 Listopada 2019, 20:52:18 »
Zdarzyła się dziwna rzecz podczas jazdy L053 poranek - skład Elfów (misja Turów - Sandomierz - Turów) po zmianie czoła w Sandomierzu zaczął wszystkie eventy torowe załączać dwukrotnie: najpierw robił to człon EN96-003B (gdzie siedział mechanik), a po chwili robił to również EN96-001A (obsadzony jako headdriver). Efektem był brak wjazdu do Żernik.

Log z przejazdu: https://eu07.pl/userfiles/24746/log.zip

29
Wydział zamówień / Odp: Nagrania do scenariuszy na scenerii Stary Jawor
« dnia: 13 Października 2019, 07:34:31 »
M-66478 zarezerwował minimalnie wcześniej Krzysiek009. Nagraj M-694521 i będzie komplet nagrań.

30
Wydział zamówień / Odp: Nagrania do scenariuszy na scenerii Stary Jawor
« dnia: 12 Października 2019, 21:07:52 »
Pozostały 3 role - wszystkie ze scenariusza zdawczego: M-66478, M-66477 (mechanik głównej lokomotywy scenariusza), i M-694521.

Strony: [1] 2 3 ... 6