Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Transkei

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Wszystkie numery są wpisane poprawnie ale brakuje misji numer 11:
71226 odjazd
17227 odjazd

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 17 Lipca 2022, 22:40:16 »
To czego wyraźnie brakuje w tworzonym przeze mnie otoczeniu, to linie wysokiego napięcia. Zakładam, że słupy połączone siecią wysokiego napięcia, także są tworzone w arkuszu, ale w tym zakresie nie mam pojęcia jak stworzyć odpowiednie formuły.   
Dołączam swój arkusz, gdzie też można wstawiać słupy i druty. Helpa wprawdzie nie ma, ale w karcie do wstawiania słupów i drutów napisałem kilka komentarzy, więc myślę, że da się w nim zorientować. Jeżeli natomiast chodzi o samą formułę, to polecam poczytać sobie o funkcji nazywającej się cosinus hiperboliczny - odtwarza ona bowiem zwisającą linę. W arkuszu jest to bardziej skomplikowane, gdyż brane jest pod uwagę skręcenie i pochylenie słupów, czyli współrzędne punktów są jeszcze przemnożone przez macierz rotacji.

3
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 15 Lipca 2022, 22:27:06 »
Sceneria przetestowana i nie stwierdzam żadnych problemów.
Wszystkie trasy przejechane.
Gratuluję, bo ja nie przejechałem osobiście ani jednej misji. Wszystkie testy wykonywało AI. Ale to nie jest w sumie nic nowego. Jako ciekawostkę podam, że nie przejechałem nawet połowy ze wszystkich w ogóle scenariuszy napisanych przeze mnie do MaSzyny.

Kilka uwag:
1. Ruch pojazdów obejmuje odcinki dróg od Włodowic do Włodowic Zach., Grabówek i Drawinowo, oraz na wiaduktach we Włodowicach, Grabówku, Drawinowie, i Zarzeczu. Nie obejmuje natomiast dróg przebiegających przez przejazdy kolejowe i ruchu pojazdów na tychże przejazdach  (to wymaga uzupełnienia).
2. Ruch samochodów jest uproszczony i odbywa się wyłącznie w trybie manewrowym, i bez definiowania "trainsetów" , oraz tworzenia eventów.
3. Ruch pojazdów był tworzony i testowany na scenariuszu, i plikach z wątku Drawinowo_od_nowa , oraz na exe @tmj. Po zmianach w exe i dodaniu nowego scenariusza dokonałem niewielkich zmian (m. in. ruch pojazdów teraz odbywa się od Drawinowa do Kruszewa) i sprawdziłem na nowym exe i nowym scenariuszu z tego wątku (u mnie działa).
4.  Nie porównywałem plików z paczki z wątku Drawinowo_od_nowa (na których pracowałem) z paczką z tego wątku i nie wiem, czy pliki w zał. archiwum były zmieniane przez autora, przy tworzeniu nowego wątku. Szereg zmian wprowadzonych w plikach .scm (dekoracje_nowe, dekoracje2, dekoracje3) stworzonych pierwotnie przez @Transkeia polegało na: zdefiniowaniu dróg, nakładaniu dróg na wiadukty i skrzyżowania, obracaniu niektórych dróg o 180 stopni, i inne zmiany. Wszystkie te zmiany miały na celu umożliwienie bezkolizyjnego ruchu samochodowego AI, która zasadniczo nie radzi sobie z przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniach dróg (o czym już wspominałem w wątku drawinowo_od_nowa). Nie usuwałem działających sygnalizatorów świetlnych we Włodowicach Zach., ale co oczywiste AI za nic ma światło czerwone.
5. W pliku tory.scm zostały dokonane tylko dwie poprawki: podmiana wiaduktu we Włodowicach oraz rogatki w Grabówku (poprawki te zostały opatrzone komentarzem: //poprawka @mati222.
6. Stworzony ruch samochodów na scenerii stanowi swego rodzaju eksperyment (zwłaszcza ruch samochodów we Włodowicach Zachodnich, w których próbowałem stworzyć namiastkę ruchu aglomeracyjnego, co wiązało się ze znaczną ilością pojazdów poruszających się jednocześnie) i niewątpliwie wpływa na wspomnianą przez @Transkeia optymalizację. Z tych względów, to autorowi pozostawiam decyzję, czy w takiej postaci w ogóle trafi do paczki zawierającej przygotowane przez niego scenariusze? 
Ad.1-3 i 5: Ok.
Ad.4. Podczas prac kompletnie nie ruszałem dekoracji na odcinku Włodowickim. Zrobiłeś zmiany - mogą być, bo w niczym nie przeszkadzają.
Ad.6. Tu trzeba się nieźle zastanowić, bo ilość samochodów jest naprawdę imponująca. No i faktycznie jestem zdania, że na wydajność symulacji wpływają przede wszystkim wszelkie pociągi i pojazdy. Dekoracje scenerii mają raczej niewielkie znaczenie, ilość eventów tym bardziej.

Sygnalizacji świetlnej we Włodowicach nie przypisywałem do dróg, po prostu nie zakładałem, że będzie tam prowadzony ruch.

Odnośnie jeszcze pytania do ścian lasu z wątku z Drawinowem od rana: jak dla mnie ściany lasu można dalej wstawiać, choć trzeba to robić z głową. Ściana wstawiona w większości zasłoniętym tle lub w sporym oddaleniu wygląda naprawdę dobrze.
Ściany lasu tworzyłem za pomocą własnego arkusza kalkulacyjnego, wystarczy w nim podać punkty XY, a następnie skopiować do scm formuły trójkątów. Nie opublikowałem tego arkusza, bo nie mam do niego żadnego helpa, ale gdyby był ktoś zainteresowany wstawianiem w ten sposób ścian lasów, to zapraszam do kontaktu na priv. Za pomocą tego arkusza właściwie zrobiłem właściwie wszystkie nowe dekoracje, od Wrzeszczyny po przedmieścia Drawinowa. Jedynie drogi wstawiałem za pomocą Rainsted.

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 24 Czerwca 2022, 20:05:06 »
Jak usunąć ze scenerii zawieszoną w powietrzu ścianę lasu (screen123) w okolicach po Grabówek Wschodni?   
  • Uruchomić Rainsted, wybrać w ustawieniach tryb pracy specjalny - dla trasopisarzy. Wybrać żądany scenariusz (Drawinowo od/do)
  • Przejść do karty Debugger, kliknąć "Podgląd terenu (edytor SCM)".
  • Po dłuższym oczekiwaniu pokaże się mapa. Odnaleźć miejsce gdzie występuje owa ściana.
  • Z menu "Warstwa" wybrać "Trójkąty".
  • Kliknąć na jednym z trójkątów tworzących ową ścianę. Na pasku tytułowym okna pojawi się "Wybrany trójkąt: none" i dalej nazwa pliku w którym się znajduje, i w której linii się znajduje.
  • Otworzyć notepada albo najlepiej notepada++, Ctrl+G, wpisać numer linii, i zakomentować trójkąt.
Niestety ta metoda jest dość żmudna, gdyż każdy trójkąt trzeba namierzyć oddzielnie. W praktyce nie jest jednak tak źle, gdyż często wystarczy namierzyć trójkąt początkowy i końcowy, i wszystko co jest pomiędzy wyrzucić. Oczywiście przed uruchomieniem i sprawdzeniem musimy skasować .sbt.
I jeszcze jedna porada do punktów 1 i 2: najpierw najlepiej zakomentować w .scn wszystkie nowe dekoracje, zwiększy to czytelność mapy i przyśpieszy jej wczytywanie.

5
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 17 Czerwca 2022, 22:04:27 »
Przesyłam poprawkę oskryptowania scenariusza. Warunkiem poprawnego działania jest wcześniejsze wgranie scenariusza „Drawinowo do wieczora” – czyli jak ktoś wcześniej miał już ten scenariusz i potem wgrał Drawinowo do wieczora, to wystarczy że wgra sobie ten plik, i Drawinowo od rana będzie znowu poprawnie działać. Osoby które nie wgrały nowego scenariusza, nie powinny pobierać tego dodatku. Docelowo infrastruktura na obu scenariuszach zostanie ujednolicona.

W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (...)
Moja prywatna opinia na temat nowych dekoracji na magistrali:
Biorąc pod uwagę, że Grabówek to chyba najtrudniejsza do udekorowania stacja w MaSzynie (bo jest do bólu nierealna), to dekoracje wyszły naprawdę nieźle. Niemniej mogę zasugerować pewne rzeczy:
Po pierwsze – przy dekorowaniu kolejnych odcinków najlepiej będzie stare dekoracje w ogóle wyrzucić w kubeł, bo nie tylko nic wartościowego nie wnoszą, ale dodatkowo ograniczają pole do popisu przy wstawianiu nowych dekoracji. O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe. I nie będzie błędnym stwierdzenie, że MatiAn kładł lachę na dekorowanie scenerii, co zresztą wprost kiedyś napisał, choć nie pamiętam w którym wątku (żeby nie było: MatiAn to wciąż jeden z najbardziej znaczących twórców w historii MaSzyny, o jego twórczości nie da się napisać bez wyczerpania limitu znaków w poście). Tak więc stare dekoracje najlepiej usuwać, tak zresztą zrobiłem podczas dekorowania Włodowic, co bez wątpienia zaowocowało lepszym efektem końcowym.
Po drugie – warto zwrócić uwagę na „ekonomiczność” dekoracji, czyli np.: za ekranem akustycznym nie ma sensu wstawiać niskich domków, bo ich nigdy maszynista nie zobaczy. Drugi przykład: przy tworzeniu rozległego osiedla można przy większej odległości od toru zrezygnować ze wstawiania szczegółowych dekoracji, albo gorszej jakości domki. Po prostu wszystko najlepiej optymalizować do punktu widzenia maszynisty.
A tak w ogóle to super, nie mogę się doczekać w pełni zrewitalizowanego Drawinowa.

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 14 Czerwca 2022, 22:20:18 »
Aktualizacja: poprawione zostały błędy zgłaszane przez Marconiego i EP08_015. Cała paczka do pobrania jest w pierwszym poście (zawiera także poprawki sieci, semafora i znaków), natomiast tutaj można pobrać sam plik z eventami.

Aby MaSzyna nie zamieniła się w jakieś kółko kolekcjonerów wirtualnych modeli kolejek nazywających swoją wizję świata realizmem, informuję, że nie wyrażam zgody na jakiekolwiek podmiany taboru w scenariuszu przez 3 lata od momentu publikacji (to jest wątek publiczny, czyli można go traktować jak publikację, zatem termin upłynie 1.06.2025 r.). Po prostu uważam, że dobór taboru jest moim przywilejem jako autora.
Jeżeli ktoś ma propozycje na inny tabor, to może stworzyć dodatkowy plik .scn z alternatywnym taborem (tak jak to zrobił Maszynista_94), jednakże nie może się on nazywać "drawinowo_do_wieczora.scn", tylko np.: "drawinowo_do_wieczora_2022.scn" lub coś w tym stylu.
W sumie to czemu tego nie robić przy innych scenariuszach? Taboru do obsadzenia mamy znacznie więcej niż dostępnych scenariuszy, a paczka całościowa od takich klonów raczej nie urośnie.

Inne tematy:
  • Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.
  • Dekoracje na magistrali (odcinek Włodowice – Grabówek – Drawinowo – Grodzisk) nie robiłem ja, tylko mati222. Łatwo to odróżnić w .scm, mati222 używał edytora, a ja nie. Jego dekoracje są od paru miesięcy do pobrania z wątku z Drawinowem od rana.

7
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 15 Lutego 2022, 21:23:52 »
Poprawki dla oskryptowania:
- przejazd będzie się zamykał również dla loków manewrujących (Grabówek)
- poprawa mechanizmu detekcji pociągów ścigających
Jeżeli zajdzie potrzeba wyrzucenia TEM2 CTL z Włodowic Towarowych, to wystarczy znaleźć event o nazwie „uruchom_poc4” (linia 14569) i wyczyścić jego zawartość.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2022, 21:21:54 »
Dorzucam kilka zaległych poprawek do scenariuszy L053 południe (możliwy błąd w Dębicy), Bałtyk ŚDM (nieczynny powtarzacz w Bałtyku Głównym), oraz Całkowo SN61 (możliwy błąd w Paszkach). Można wrzucić na repo.

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Listopada 2021, 15:19:26 »
W załączniku poprawka z przypisywaniem rozkładu dla ET42 we Włodowicach Zachodnich, Włodowicach Towarowych, i Grodzisku Zachodnim. Rozkład powinien się przypisać około 20 sekund po zatrzymaniu lokomotywy na torze, z którego będzie wyjazd na szlak.

11
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Listopada 2021, 23:35:50 »
Sprawdziłem ponownie występujący czasami problem z otrzymaniem rozkładu w Grodz. Zach. w misji z ET-42. (...)
Oho! Widzę, że pojawiają się osoby, które potrafią się odnaleźć w strukturze OS, to dobry znak dla MaSzyny.

Przechodząc do postawionego pytania: dochodzimy tutaj do problemu istniejącego niemal od zarania MaSzyny, czyli obsługi pojazdów wieloczłonowych.

W swoich scenariuszach zawsze przyjmowałem założenie, że komendy kolejkowane (czyli inne niż SetVelocity, ShuntVelocity, W4, W5, itp.) powinny być podawane do pojazdu przez putvalues – event wyzwalany w określonym momencie. Swego czasu była pewna moda podawania komend przez semafor (do mnie to w ogóle nie przemawiało, gdyż wprowadzało to pomieszanie mechanizmu skanowania i kolejkowania, i w efekcie wyglądało jak zwiastun kłopotów w przyszłości) ale stosowanie mojej metody zawsze okazywało się słuszne i niezawodne. Tak właśnie jest zrobione przypisywanie rozkładu jazdy do EU07, czyli 200 sekund po wykryciu wjazdu pojazdu na tor, wykryciu zwolnienia zwrotnicy najazdowej, i zidentyfikowania że to jest właśnie owa EU07 podczepiająca się do składu, następuje podanie eventu „gos_et41_przypisz_rozklad1”, czyli komendy putvalues. I to działa bez zarzutu.

Kiedy powstawało L053_poranek wyszły na jaw problemy z obsługą wieloczłonów – chociażby ET41 nie reagował na ten mechanizm, natomiast reagował na komendę podaną z semafora (wynikało to z faktu, że putvalues otrzymywał człon, który wjeżdżał na tor, natomiast z semafora otrzymywał drugi człon, ten z którego potem była kontynuowana jazda). Z tego właśnie powodu, w moich scenariuszach, tam gdzie ma jechać lokomotywa typu ET41 lub ET42, i gdzie jest podanie rozkładu jazdy, zamiast tradycyjnej metody, jest przypisanie rozkładu przez semafor. I tak jest zrobione w powyższym kodzie, czyli rozkład jest przekazywany przez semafor wyjazdowy grz_T. No i wychodzą teraz różne kwiatki związane z tym rozwiązaniem, raz działa, raz nie działa.

Jakoś w zeszłym roku została poprawiona obsługa wieloczłonów i w efekcie putvalues działało na oba człony – tutaj widzimy, że był przygotowany alternatywny event „gos_et41_przypisz_rozklad2”, który obecnie jest zakomentowany. Z jakich powodów tutaj to nie jest używane – nie wiem, nie pamiętam. Pewnie dlatego, że pojawiły się jakieś kłopoty z tym.

Rozwiązania tej sytuacji widzę dwa:
Pierwsze – zrobić zmianę w exe, które zacznie pojazdy wieloczłonowe traktować jak jeden pojazd. To chyba odpada, gdyż dotyczy podstawowych założeń symulatora, i aby to wdrożyć, trzeba by pewnie przeorać cały kod.
Drugie – zastosować taki mechanizm przypisywania rozkładów, jaki używam do przypisania rozkładów do EZT. Niestety wówczas z jednej linii kodu zrobi się nam co najmniej 10 linii, ale taki mechanizm może faktycznie zadziałać. I chyba póki co w tym kierunku trzeba pójść. W wolnej chwili (gdzieś w przyszłym tygodniu) prześlę plik .ctr uzupełniony o takie przypisanie rozkładu.

(...) z 50 minut opoznienia przez luczne s1 na trasie.
Rozkład dla towarowych jest napisany dla zasady, bez patrzenia na to, czy da się go utrzymać czy nie. Najważniejsze przy pociągach towarowych, przynajmniej w moich scenariuszach, jest: w ogóle dojechać do punktu docelowego, najlepiej z opóźnieniem nie większym niż kilka godzin, i zużyć przy tym jak najmniej energii - albowiem na jeden rozruch pociągu mniej więcej takiego jak z misji z ET42 zużywa się tyle energii, ile zużywa średniej wielkości gospodarstwo domowe przez cały rok.

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Września 2021, 21:30:55 »
Pozbierałem zgłoszone błędy i wprowadziłem kilka poprawek:
- Dodane zabezpieczenie w Grabówku przed podcinaniem innych składów przez ST45 (zgłoszenie mati222 z 16.07)
- Dyżurny w Grabówku powinien teraz rozsądniej wyprawiać pociągi w kierunku Drawinowa  (film z przejazdu składem Elfów z 14.09, w głębokim tle było widać przyczynę długiego postoju w Grabówku)
- Poprawka błędu we Włodowicach (zgłoszenie Dew105 z 30.04)
- Poprawki we Włodowicach Towarowych (zgłoszenie MasterYoda z 22.05)

Pozostałe zgłoszenia dotyczą znanych problemów, czyli brak koplowania Elfów, stonka umierająca na manewrach, zaniki napięcia, problemy z rozładunkiem EZT, a także błąd w definicjach semaforów SBL z W18, nie pozwalający na wyświetlenie S4 jeżeli na semaforze jest wjazd na 60 km/h (zgłoszenie mati222 z 3.07) - czyli błędy niedotyczące bezpośrednio scenariusza.
Zgłoszenie z 18.09 to nowość: AI chyba zasłabło, bo ST45 olał S1 i wjechał w stację, przy okazji rozpruwając zwrotnice, w samym scenariuszu wszystko było w porządku.

Można wgrać i sprawdzić, zmiany wprowadziłem bez jakiegokolwiek przetestowania, nie mam już MaSzyny na dysku.

I jeszcze kilka uwag:
- Wstawienie szynobusów KW we Włodowicach to ich zdublowanie – pojawiają się epizodycznie w Drawinowie, kursują wahadłowo na szlaku Drawinowo – Lubniew.
- W rozkładach pociągów ozdobnych przyszłościowo lepiej jest pozostawić maksymalne prędkości szlakowe. Po prostu jak ktoś kiedyś podmieni np.: EP07 na EP09 to się nie zdziwi czemu ona jedzie 120 zamiast 160 km/h.
- Dla poprawiających plik .ctr – aby się nie pogubić, sugeruję w każdym poprawionym miejscu dopisywać komentarz: co, kto, i jaka data, najlepiej w konwencji rok-miesiąc-dzień, tak aby potem szło wyszukać zmiany według jakiegoś jednego wzorca.
- Dla poprawiających plik .ctr – po wprowadzeniu poprawki należy dla porządku skorygować numer wersji scenariusza (linia nr 11 w pliku, komórka „komórka_wersji”, wpisujemy aktualną datę), dzięki temu jak ktoś podeśle loga, to będziemy mieli widoczne, na której wersji delikwent jechał.

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 19:24:25 »
ET42 we Włodowicach Towarowych powinien najpierw wjechać za semafor grupowy E16, po czym następuje długi postój i oczekiwanie na sformowanie składu - najpierw wjedzie ET22, potem kolejne wagony doczepi SM42, potem TEM2 (albo najpierw TEM2 a potem SM42). Kiedy skład jest gotowy ET42 pojedzie za Tm4 (to jest prawie pod semafor wjazdowy od strony WdZ), i pod semafor grupowy E18, gdzie jest podpięcie pod sformowany skład.

Rzeczą kluczową w funkcjonowaniu scenariusza jest posiadanie przez pojazd właściwego rozkładu jazdy - bez tego wszystko się posypie. Jeżeli ET42 zamelduje się we Włodowicach Towarowych bez rozkładu, to zostanie potraktowany jak zwykły pociąg kończący bieg. Tak samo również pozostałe stacje - pociąg bez rozkładu zostanie potraktowany jak towarowy z najniższym priorytetem, jadący za scenerię.

Widzę że ponownie pojawił się problem z przypisywaniem rozkładu do lokomotyw wieloczłonowych. Na ostatnim użytkowanym przeze mnie exe (201020) funkcjonowało to bez problemu. To jest ewidentną przyczyną problemów w misji z ET42. Ponadto niektórzy z uporem maniaka jeżdżą na exe paczkowym, choć zaznaczyłem na początku, że scenariusz na nim nie zadziała - problemy z łączeniem EZT, nieogarnięte podstacje.

14
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 11 Kwietnia 2021, 19:45:04 »
Jak ktoś chce analizować co się dzieje we Włodowicach Zachodnich, to polecam śledzić zawartość komórek wymienionych w sekcji „Flagi pociągów” pliku ctr (oczywiście dla danej stacji, bo każda stacja ma osobne flagi). Komórki te dokładnie opisują położenie każdego z pociągów na stacji, w załączonych plikach jest rozpiska co dokładnie każdy numer stanu oznacza, oraz do pomocy mapa stacji. Szerzej o flagach można przeczytać w moim poradniku w rozdziale 6.

Komórek dla Włodowic Zachodnich jest bardzo dużo, ale prześledziłem komórkę o nazwie vlo_roj77801_stat, która opisuje stan pociągu o analogicznym numerze, i który kończy bieg we Włodowicach Zachodnich, podczepia kolejną jednostkę i jedzie do Drawinowa. W każdym z powyższych przypadków stan komórki kończy się na stanie „a 5 *”, co oznacza, że skład dostał pozwolenie na wyjazd z bocznicy, ale nie dotarł w perony (powinien się zakończyć na „d 9 *”). Dokładniejsza analiza wykaże, że nie została wygaszona tarcza manewrowa Tm27, co pozwala stwierdzić, że skład nawet nie wyjechał z bocznicy.

Wobec tego nie ma żadnej wątpliwości, że ponownie szwankuje w exe koplowanie elfów.

15
Na warsztacie / Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 05:06:16 »
Przedstawiam scenariusz Drawinowo od rana.
https://eu07.pl/userfiles/23326/lawinowo-r7.7z



Aktualizacja, stan na rewizję 45:
https://eu07.pl/userfiles/27520/lawinowo-r45.7z

Do wyboru mamy 18 misji:
  • W roli głównej EP09. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy na tory odstawcze, przypinamy wagony i wyciągamy je w perony. Następnie prowadzimy EIC "Lech" 1701 do Włodowic Zachodnich, zatrzymując się po drodze tylko w Włodowicach. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy i podczepiamy się do kolejnych wagonów (które podstawi nam w perony manewrująca po stacji SM42). Wracamy do Grodziska Zachodniego jako EIC "Lech" 7102. Na koniec służby odstawiamy wagony tory odstawcze i wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EP07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw manewrujemy, potem czekamy, aż lokomotywa manewrowa podstawi w perony skład, do którego następnie się podczepiamy. Potem prowadzimy TLK "Warta" 71100 do Grodziska Zachodniego, zatrzymując się po drodze w Włodowicach, Grabówku i Drawinowie. Po dojechaniu wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich jako TLK "Warta" 17101. Po dojechaniu do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i wracamy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57-2000. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77803 (Grabówek - Włodowice Zachodnie), ROJ77854 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77811 (Drawinowo - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkie stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – nawet do 30 minut!
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ71802 (Grabówek - Grodzisk Zachodni), ROJ17803 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), ROJ77858 (Włodowice Zachodnie - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy, podstawiamy skład w perony, następnie prowadzimy pociąg ROJ17801 (Grodzisk Zachodni - Włodowice Zachodnie), oraz powrotny ROJ71806. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, po czym prowadzimy pociągi ROJ77850 (Grabówek - Drawinowo), ROJ77805 (Drawinowo - Włodowice), ROJ77856 (Włodowice - Grabówek), ROJ77809 (Grabówek - Włodowice). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na zakończenie służby zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 3 godziny. Uwaga! Misja się rozpoczyna od długiego postoju na bocznicy – do 20 minut!
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy w peron, po czym prowadzimy pociąg ROJ71804 (Włodowice Zachodnie - Grodzisk Zachodni), oraz powrotny ROJ17805. Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na tor, na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej Elf. Misję rozpoczynamy na torze postojowym w Włodowicach. Manewrujemy w perony i prowadzimy pociąg ROJ77801 do Włodowic Zachodnich. Po dojechaniu manewrujemy na bocznicę, gdzie doczepiamy drugą jednostkę, i kontynuujemy jazdę w trakcji wielokrotnej. Prowadzimy pociągi: ROJ77852 (Włodowice Zachodnie - Drawinowo) i ROJ77807 (Drawinowo - Włodowice Zachodnie). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec zjeżdżamy na bocznicę w Włodowicach Zachodnich, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Manewrujemy w perony, następnie prowadzimy kursy wahadłowe pomiędzy stacjami Grabówek i Włodowice: ROJ77861 (Grabówek - Włodowice), ROJ77862 (Włodowice - Grabówek), ROJ77863 (Grabówek - Włodowice), ROJ77864 (Włodowice - Grabówek). Po drodze zatrzymujemy się na wszystkich przystankach. Na zakończenie służby wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej Traxx. Misję rozpoczynamy na torach postojowych stacji Grodzisk Zachodni. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE174211. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz manewrowych, podpinamy się pod skład kontenerów, następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TDE713102. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na torze postojowym stacji Włodowice Towarowe. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym czekamy, aż na stację wjedzie pociąg z partią kontenerów, oraz manewrująca na stacji SM42 doczepi do nich drugą partię (może to trwać prawie 30 minut!). Podczepiamy się do sformowanego pociągu, po czym wyruszamy jako TDE774240 do Grabówka. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, czekamy na przyjazd kolejnego pociągu z kontenerami, do których się następnie doczepiamy. Wracamy do Włodowic Towarowych jako TDE774241. Na koniec manewrujemy na tor postojowy gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na terenie lokomotywowni w Grabówku. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz na grupę towarową i czekamy na przyjazd pociągu z kontenerami. Podczepiamy się do przyciągniętych wagonów, po czym jedziemy do Włodowic Towarowych jako TDE774247. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy po skład do pociągu powrotnego, następnie wracamy do Grabówka jako TDE774248. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • W roli głównej EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Najpierw jedziemy luzem jako LTE114321 do Zarzecza Dolnego (pod elektrownię „Grodzisk”), gdzie doczepiamy puste węglarki. Następnie jedziemy jako TME114322 i TME174323 do Włodowic Towarowych, po drodze przejeżdżając przez Grodzisk Zachodni i wykonując oblot składu. Po dojechaniu do Włodowic Towarowych odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • W roli głównej ET42. Naszym zadaniem jest doprowadzenie składu węglowego z Włodowic Towarowych do elektrowni „Grodzisk”. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, po czym jedziemy luzem (LTE774327) do Włodowic Towarowych, gdzie po zatrzymaniu się pod semaforem, możemy dłuższą chwilę obserwować, jak formowany jest skład węglowy - najpierw w Włodowic Południowych wjedzie ET22 z składem węglarek, do którego następnie lokomotywy spalinowe dołączą dwie następne partie węglarek. Kiedy manewry zostaną zakończone, podpinamy się pod sformowany skład, i prowadzimy ciężki pociąg węglowy TME714328 do Grodziska Zachodniego. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, wykonujemy oblot, i ruszamy jako TME114329 do faktycznej stacji docelowej - Zarzecza Dolnego, gdzie zakończymy służbę. Czas misji: ok. 3-3,5 godziny. UWAGA! Możliwy bardzo długi postój (ponad 30 minut) w Włodowicach Towarowych. Misję kończy ekstremalnie trudny podjazd pod Stawiska Górne.
  • W roli głównej ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Najpierw manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy się do odstawionych na bocznicy wagonów, wyciągamy je w tory stacyjne, następnie jedziemy jako TME774381 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich, gdzie zakończymy służbę na bocznicy. Czas misji: ok. 1,5 godziny.
  • W roli głównej ST43. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Włodowicach Zachodnich. Najpierw jedziemy luzem jako LTS774312 do Włodowic, gdzie podczepiamy się pod skład beczek. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako TMS714312. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i manewrujemy na bocznicę, gdzie kończymy służbę. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • W roli głównej SM42. Prowadzimy manewry na stacji Włodowice Zachodnie. Do wykonania mamy następujące zadania: wyciągnięcie w perony składu dla MPE71100, wyciągnięcie składu dla TLK do Pawianowa, ostawienie składu Regio z Tarniowa, wyciągnięcie składu dla EIC "Lech" 7102, odstawienie składu przyciągniętego przez EIE1701, odstawienie składu TLK z Pawianowa, wyciągnięcie z torów odstawczych wagonów przeznaczonych do kasacji, zawiezienie ich do Włodowic Towarowych jako TTS794541, powrót luzem jako LTS794542, i na koniec odstawienie składu przyciągniętego przez MPE17101. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
Do prawidłowego funkcjonowania należy posiadać paczkę całościową 20.09 oraz najnowsze exe z tego wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.0.html lub jeśli nie najnowsze, to ostatnie z października 2020 r. Na paczkowym exe wystąpią problemy z łączeniem EZT. Oprócz tego scenariusz jest przejezdny, tylko w radiu panuje kompletna cisza.

W kilku miejscach na scenerii pojawiły się dekoracje – przede wszystkim ciągnąca się 12 kilometrów aglomeracja włodowicka, oraz leżący dotąd odłogiem odcinek do Zarzecza Dolnego.

Dla posiadaczy słabszych komputerów oraz mających hopla na punkcie trzymania się rozkładu jazdy, sugeruję używać scenariusza w wersji lite – zawiera on znacznie mniej pociągów ozdobnych. W pełnej wersji scenariusza zobaczymy łącznie aż 59 pociągów.

Dotychczasowe testy w TD zostają zakończone a rezerwacje na nagrania anulowane. Jak ktoś chce, to może we własnym zakresie dograć sygnały odjazdu od kierowników pociągów i wrzucić całość na repozytorium. Z mojej strony to tyle, nie przewiduję dalszej działalności.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Września 2020, 19:38:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- poprawka, ai powinna lepiej orientowac sie przez ktore drzwi chca wsiadac/wysiadac jej pasazerowie
(...)
Nadal pojawia się problem z EZT które kończą jazdę, od razu zmieniają czoło i dostają nowy rozkład. Objaw bardzo podobny do tego co opisał Siecool, przy odliczaniu czasu postoju, czas niby się zmniejsza, ale co chwilę się zwiększa o około sekundę. Ponieważ nie dzieje się to zbyt często, czas w końcu zostaje odliczony do zera. Można to łatwo zaobserwować na Bałtyku SKM (np.: SKM-1, misja EN62, Bałtyk Plaża). Problem ten staje się odczuwalny na innych sceneriach, np.: Drawinowo (nowy scenariusz, w trakcie uruchamiania, jeszcze nie dostępny), gdzie EZT potrafi totalnie się zablokować.

17
Bieżące Symulatorowe / Odp: L053 południe - błąd w misji z ST43
« dnia: 11 Sierpnia 2020, 23:05:46 »
Czy widać było co się stało z turbostonką, która powinna stać na początku tego składu węglarek? Wynika z logu, że po wjeździe na ten tor, z niewiadomych powodów kompletnie się wysypała, nie ruszyło ją Ms2 na semaforze - no i w efekcie doszło do tego zdarzenia. W logu nie znalazłem żadnego wyjaśnienia tego stanu rzeczy.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Czerwca 2020, 19:38:45 »
Podkreślniki są w zasadzie niepotrzebne, zastosowałem je myśląc, że trzeba je dawać w miejsce spacji. Na obecnym exe spacja już działa bez zarzutu, wyświetlają się też wielkie litery. Można samemu przetestować (zamieniłem podkreślniki na spacje).
Skoro już wszystko działa, to biorę się za pozostałe scenariusze bałtyckie. Może i za L053... chociaż nie wiem czy te monitory zmieszczą się w Dębicy na tych strasznie wąskich peronach.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Czerwca 2020, 21:53:39 »
Wprowadziłem na próbę dynamiczne zmiany tablic dworcowych w Bałtyku Głównym na Euro2012. Wszystko w zasadzie działa, ale:
- Nie można uzyskać wielkich liter,
- Nieakceptowane są spacje (parser je źle interpretuje), natomiast podkreślniki w ogóle się nie pojawiają.
Stosowałem tylko wpisywanie ręczne w .ctr, bez whois z flagą 33. Nie wiem, czy to kwestia exe czy skryptu w tablicach.

20
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Czerwca 2020, 21:59:52 »
Nie działa losowanie stopnia zachmurzenia:
W scenariuszach, gdzie jest wpis informujący o losowym doborze stopnia zachmurzenia, np.:atmo 0 0 0 900 3000 0.502 0.502 0.502 -1.05 endatmo(ostatnia wartość, znak minus oznacza, że ma nastąpić losowanie wartości w przedziale od 0 do 1.05), starter wpisuje w to miejsce wartość 0, w efekcie scenariusze się uruchamiają zawsze przy braku zachmurzenia.

21
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 02 Czerwca 2020, 22:47:31 »
Oto L053 południe z zapowiedziami na stacjach Dębica, Turów, Sandomierz: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_poludnie_zapowiedzi.7z
Sprawdziłem, błędów nie znalazłem, w miarę dobrze słychać. Zrobię jeszcze kilka testów, jeśli błędy się nie znajdą, to pójdzie na repozytorium.

22
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 29 Maja 2020, 19:26:30 »
Kierownicy pociągów już zaktualizowani, rewizja 5850.
Nowe sygnały Rp12 i Rp14 można sobie pobrać również stąd: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_nowi_kierownicy.7z Aby działały, należy je wgrać do scenery/scenariusz_os, oraz ręcznie usunąć stare pliki (stare sygnały są w .wav na repo lub .ogg w paczce użytkowej, teraz na repo daję wyłącznie .flac).

23
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 24 Maja 2020, 13:54:15 »
1. W scenariuszu Całkowo Wycieczka, podczas przejazdu przez Emilianowo, jesteśmy świadkami efektów eksperymentu Filadelfia.
2. Przy nawrotce w Pomiankach mikoli spotkamy nie tylko na stacji, focących skład, ale również stojących w kolejce do tankowania.

PS. Pierwotnie mikole stali na balkonie, ale w międzyczasie zmienił się budynek (na ten autorstwa JAN21). Wprowadzono poprawkę rev. 5829.

24
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 20 Maja 2020, 22:31:06 »
Rezerwacje przyjęte. Na ten moment obsadzone są już wszystkie role, do wyboru pozostały opcjonalne zapowiedzi dworcowe w Psim Polu i Rudawie. Jak ktoś ma jeszcze chęci, to może nagrać, jak nikt się nie znajdzie - tragedii nie będzie, najważniejsze stacje są obsadzone.

25
Wydział zamówień / Odp: Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 20 Maja 2020, 18:27:15 »
Rezerwacje na ten moment:
Zapowiedzi Dębica - k.wojak
Zapowiedzi Turów - zaopatrzony
Zapowiedzi Sandomierz - koszowy
Czekam jeszcze na zgłoszenia na kierowników pociągów, ewentualnie zapowiedzi dla Psiego Pola i Rudawy.

26
Wydział zamówień / Uzupełnienia nagrań na L053
« dnia: 19 Maja 2020, 17:36:47 »
Najwyższy czas zapełnić luki w nagraniach do scenariuszy na L053, które wynikły albo z braku chętnych podczas testów, albo z braku sił / pomysłów. Zatem poszukuję osób do wykonania nagrań:
  • Kierownik pociągu 23171 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 33153 i 33154 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23165 i 32166 z L053 Wieczór (teraz jest gwizdek),
  • Kierownik pociągów 23133 i 32134 z L053 Południe (nagranie jest ale brzmi trochę komicznie),
  • Zapowiedzi stacyjne w Dębicy na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Turowie na L053 Południe,
  • Zapowiedzi stacyjne w Sandomierzu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Psim Polu na L053 Południe,
  • Opcjonalnie: zapowiedzi stacyjne w Rudawie na L053 Południe.
Można się zgłaszać tu lub na priv. Stenogramy: https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran.pdf
Gdyby ktoś chciał wersję edytowalną, ma w .odt i w .docx https://eu07.pl/userfiles/23326/l053_uzupelnienia_nagran_edytowalne.7z

W przypadku kierowników pociągów proszę, aby nie zgłaszały się osoby, które już wzięły udział w nagraniach do L053 wieczór (w przypadku kierownika 23133 i 32134 - L053 południe). Jeżeli chodzi o zapowiedzi stacyjne, to głównie zależałoby mi na Dębicy, Turowie i Sandomierzu. Pozostałe dwie stacje można nagrać tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio dużo chętnych.

27
Poradniki / Odp: [WAV] - obróbka nagrań radiotelefonicznych
« dnia: 07 Maja 2020, 22:54:34 »
Dorzucam coś od siebie w tym temacie – poradnik obróbki dźwięku Audio-city. Przedstawia on procedurę przygotowywania nagrań radiotelefonicznych w darmowym edytorze Audacity. Dodatkowo w archiwum z wersją edytowalną znajdują się nagrania szumów i trzasków, które wykorzystuję przy tworzeniu nagrań do scenariuszy.

https://eu07.pl/userfiles/23326/Audio-city_poradnik_obrobki_dzwieku.pdf

I wersja edytowalna:
https://eu07.pl/userfiles/23326/poradnik%20obrobki%20dzwieku%20wersja%20edytowalna.7z

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Maja 2020, 23:49:19 »
W Bałtyku SKM-1 podczas podmiany składów (czy czegoś innego) ktoś połknął słowo kluczowe endtrainset, i w efekcie w Bałtyku Mieście robi się to co się robi. Poprawka już poszła na repo, można sobie również pobrać plik z załącznika.

29
Trasy / Odp: l053 poranek - ciągłe S1
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 23:06:43 »
SM42 nie może ruszyć w Żernikach - innym to też wyskoczyło, i podobno to błąd w tej wersji exe.

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 19:03:32 »
A co się stało z ET41 który Cię mijał na torze obok? Wyjechał z tych Alakowic, dokąd pojechał, czy gdzieś stanął?
Problem chyba nie jest w scenariuszu, bo na samym starcie zdarzyło się coś dziwnego: wykoleiły się wszystkie wagony jednego z pociągów czekających w "zajezdni", nie wiadomo od czego.

Strony: [1] 2 3 ... 6